RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez gregortest » poniedziałek, 10 lis 2014, 09:32

Wsiadasz na prawy dostajesz kase a kierowca walczy skąd możesz wiedzieć który z nas walczy o kasę i jaki jest podział ról jeżeli chodzi o np rozowy ze sponsorami to jak nie wiesz to po co pieprzysz głupoty...

JA właśnie walczę o marketing ale jak przyjedziesz z takim sponsorem na odcinek i pokażesz mu na czym to polega a on też ma oczy i widzi czy coś jest atrakcyjne. Teraz bardziej sie opłaca 7 przyjechać na 3 miejscu jak 5 razy wygrać i dwa razy nie skończyć. A nie skończyć możesz z różnych powodów nie tylko wypadku. I mistrzem zostanie ten co był zawsze trzeci to jest dobra punktacja ale dla Kurta Gottlichera albo Richelmiego jeżeli w ogóle wiesz o czym i o kim pisze ?

Viper zawsze wie lepiej. Nie słuchaj go.

Ogłoszę bardzo niepopularny raczej pogląd: rajdy w Polsce trzeba "zBlockować" albo "zNASCARować". To ma być show - ma być głośno, szybko i spektakularnie. Ekologia niestety zabija część tego, ale jeżeli poluzować nasze krajowe przepisy możemy spróbować coś zmienić. Prawda jest taka: można bronić formatu rajdów, że tak wyglądają rajdy. I co z tego? Za kilka lat rajdów może nie być bo poza tymi którzy mają kasę nikt nie będzie chciał oglądać/uczestniczyć. Czasami żeby coś uratować musimy coś poświęcić. MUSIMY. Dopuszczenie wszystkiego zgodnego z J'tką i skrócenie i zmiana formatu rajdu (co do formatu to jak już wcześniej pisałem: jedziemy jeden odcinek 2 albo 3-krotnie, serwis i drugi odcinek 2-3 krotnie; kibice nie będą musieli przejeżdżać szybko z odcinka na odcinek by zobaczyć wszystko, nie bedzie takich długich przerw między przejazdami, kibice zobaczą dalsze klasy, organizatorzy będą mieli mniej dróg do zablokowania a załogi mniejszą drogę do pokonania na dojazdówkach - przynajmniej ja tak to widzę) i myślę że trochę ruszylibyśmy do przodu. No i przygotowanie odcinków łatwych do transmisji typu prologi albo jakieś krótsze OSy.


Sytuacja jest prosta.
Liberalizacja przepisów.
Hans, no dobra, powiedzmy że od wielkiego dzwona pomaga.
Cała reszta ma być tania i dostępna dla każdego ,kto ma ochotę startować w tym sporcie.
Kiedyś to było 100 załóg, bo auta były tanie (w stawce) i w większości były to puchary markowe.
Dzisiaj wyscig zbrojeń- samych zawodników doprowadził do pasywnej sytuacji, jaką mamy w rajdach.
Punktowanie każdego Os-u wpłynie nie tylko na widowiskowość, ale także na frekwencję.
Zakaz R5 wpłynie takze na widowiskowość.
No bo lepiej obejrzeć WRC, niż żelazko typu fiesta R5.
Lepiej zobaczyć Tomaszczyka, który idzie hondą wszystko, niż Tomaszczyka, który jedzie fiestą też szybko, ale mniej widowiskowo.
PZm-łot, to ludzie, którzy widzą tylko i wyłacznie czubek własnego nosa.
Czy kiedykolwiek zdarzyło się aby ktoś (zawodnik) dostał dofinansowanie od tego zrzeszenia ?
Od 15 lat nigdy. Dawno dawno temu - jeden sie załapał. - w jakiejś formule ,nazywał się Jarosław Wierczuk i miał straszne plecy w pzm. Z reszta nie trafiona inwestycja -zupełnie.
Im na tym nie zależy. W 2012 roku 3 stacje TV chciały robić relacje- każego dnia po około 25 min za darmo. Mieli swoich sponsorów - TV - puls, TV Super Stacja i jeszcze jedna zupełnie niszowa .
I co ??? zaśpiewali im po 50 tyś za każdy dzień praw do transmisji.
Czyli ,sami sobie strzelili w kolano.
Proponuję posłuchać i obejrzeć w szczególności od
5.30 minuty.
http://www.youtube.com/watch?v=ZJhhlVhpe7c
Można - można. Tylko wtedy nie było tego muchomorka Witkowskiego.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10


Re: RSMP 2015

Postprzez djescape » poniedziałek, 10 lis 2014, 11:14

Ale nawet coś tak prostego i oczywistego jak opublikowanie listy zgłoszeń na bieżąco. Nie wiem dlaczego to jest tajemnica narodowa większa jak rozmowy ministrów w barach, ale już coś tak prozaicznego polepszyłoby ogół. Mamy niby nawet 2 strony RSMP, ale na żadnej nie ma aktualnej klasyfikacji! Jest strona PZM, ale tam wyniki to dopiero się pojawiają... no właśnie. Nie wiem dlaczego o tym nie pomyślano, ale taki system punktacji na stronę internetową napisać to jest "chwila".

Chodzi również o samo podejście organizatorów do rajdów. Informacja w regionach rozgrywania, lokalni niedzielni kibice na pewno przy lepszej informacji chcieli by nawet z ciekawości zobaczyć. Padał też argument tego, że "proboszcz się nie zgodzi bo niedziela i ludzie nie mają jak na mszę dojechać". U nas podczas wyścigu górskiego sprawa została rozwiązana bardzo prosto: AMK dogadał się z księdzem, ten bez problemu organizuje mszę w sobotę wieczór i w niedzielę rano by potem nie przeszkadzać w wyścigu. Da się? Da! Tylko trzeba czasami ruszyć szanowne 4 litery, pogadać z kim się da a nie siedzieć na tyłku i liczyć że ludzie sami się dowiedzą, jakoś to będzie, może nic sie nie stanie itp.

Co do relacji. Telewizja to jedna sprawa, już kiedyś mówiłem że przy medialności aktualnej rajdów PZM się "za nisko ceni". Mogli powiedzieć milion i by dostali... A tak na serio to nie wiem czy mają tam kogoś od marketingu/biznesu oprócz skarbnika który rozdziela dziadkom pieniądze, ale nawet w szkole średniej młodzież się uczy, że żeby osiągnąć zysk, najpierw trzeba coś włożyć. Jeżeli ktoś chce robić relację za darmo, to zamiast się cieszyć to trzeba sobie krzyknąć, bo może ktoś się nie kapnie albo coś... TV Puls jest na multipleksie i na prawdę taka relacja mogłaby mieć oglądalność całkiem niezłą. Na pewno lepszą niż TVP Sport, które w segmencie telewizji sportowych o ile dobrze pamiętam ma 1,18% czy coś takiego... Myślę nawet że sam pan Borowczyk ma jakiś tam głos w Polsacie, jakby ktoś się do niego udał, poprosił, to może i on nawet przyczyniłby się do tego że na którymś kanale by relacje były (TV$, TV6, Polsaty Sport).

Ale wracając do samych relacji to mamy rsmp.tv, zamieszczane są tam onboardy, jakieś migawki. Dlaczego chociaż tutaj nie ma relacji z każdego dnia? Przecież od czegoś trzeba zacząć.

A co do kwestii zakazywania samochodów to raczej sensu to nie ma. Albo dopuszczamy wszystko (tak jak chociażby w GSMP) albo zostaje jak jest, chociaż to moim zdaniem nic nie zmieniło - po prostu zostałoby jak jest w tej kwestii). Bo powiedzmy sobie szczerze: kogo jest stać, na pewno będzie się zbroił w to co jest najszybsze. Jeżeli kogoś stać na WRC? Lepiej dla nas, kibiców! Pamiętajmy też, że sam samochód to nie wszystko a wynik dowożą kierowca-pilot-samochód.

Co do punktacji za każdy odcinek to zaproponujcie mi jakąś punktację za odcinek: poświęcę się i obliczę jakby to wyglądało na przykładzie tego sezonu. I racja że na punktację nie zwraca się takiej uwagi jak na samo show. Dla niedzielnego kibica wszystko jedno jaka jest punktacja. Dla niego liczy się show i opinię o zawodniku nie wyrabia sobie na podstawie tego, że ma taką przewagę punktów że musi tylko dojechać i że to wg nas jest mądre, tylko wyrabia ją sobie na podstawie tego, co zobaczy na trasie. Powiedzmy że na razie spróbuję punktacji 10-8-6-5-4-3-2-1.

//EDIT
Klasyfikacja wyglądałaby całkowicie inaczej, więc mimo wszystko to byłoby trochę złe. Mimo to dodatkowy jeden punkt (czy 3-2-1 jak za PS) za wygranie odcinka byłby miłym dodatkiem i nie zmieniałby całkowicie wyników rajdów.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2015

Postprzez Wloch a ty? » poniedziałek, 10 lis 2014, 11:37

djescape napisał(a):Co do punktacji za każdy odcinek to zaproponujcie mi jakąś punktację za odcinek: poświęcę się i obliczę jakby to wyglądało na przykładzie tego sezonu. I racja że na punktację nie zwraca się takiej uwagi jak na samo show. Dla niedzielnego kibica wszystko jedno jaka jest punktacja. Dla niego liczy się show i opinię o zawodniku nie wyrabia sobie na podstawie tego, że ma taką przewagę punktów że musi tylko dojechać i że to wg nas jest mądre, tylko wyrabia ją sobie na podstawie tego, co zobaczy na trasie. Powiedzmy że na razie spróbuję punktacji 10-8-6-5-4-3-2-1.



Viper zawsze wie lepiej. Nie słuchaj go.

Ogłoszę bardzo niepopularny raczej pogląd: rajdy w Polsce trzeba "zBlockować" albo "zNASCARować". To ma być show - ma być głośno, szybko i spektakularnie. Ekologia niestety zabija część tego, ale jeżeli poluzować nasze krajowe przepisy możemy spróbować coś zmienić. Prawda jest taka: można bronić formatu rajdów, że tak wyglądają rajdy. I co z tego? Za kilka lat rajdów może nie być bo poza tymi którzy mają kasę nikt nie będzie chciał oglądać/uczestniczyć. Czasami żeby coś uratować musimy coś poświęcić. MUSIMY. Dopuszczenie wszystkiego zgodnego z J'tką i skrócenie i zmiana formatu rajdu (co do formatu to jak już wcześniej pisałem: jedziemy jeden odcinek 2 albo 3-krotnie, serwis i drugi odcinek 2-3 krotnie; kibice nie będą musieli przejeżdżać szybko z odcinka na odcinek by zobaczyć wszystko, nie bedzie takich długich przerw między przejazdami, kibice zobaczą dalsze klasy, organizatorzy będą mieli mniej dróg do zablokowania a załogi mniejszą drogę do pokonania na dojazdówkach - przynajmniej ja tak to widzę) i myślę że trochę ruszylibyśmy do przodu. No i przygotowanie odcinków łatwych do transmisji typu prologi albo jakieś krótsze OSy.


Sytuacja jest prosta.
Liberalizacja przepisów.
Hans, no dobra, powiedzmy że od wielkiego dzwona pomaga.
Cała reszta ma być tania i dostępna dla każdego ,kto ma ochotę startować w tym sporcie.
Kiedyś to było 100 załóg, bo auta były tanie (w stawce) i w większości były to puchary markowe.
Dzisiaj wyscig zbrojeń- samych zawodników doprowadził do pasywnej sytuacji, jaką mamy w rajdach.
Punktowanie każdego Os-u wpłynie nie tylko na widowiskowość, ale także na frekwencję.
Zakaz R5 wpłynie takze na widowiskowość.
No bo lepiej obejrzeć WRC, niż żelazko typu fiesta R5.
Lepiej zobaczyć Tomaszczyka, który idzie hondą wszystko, niż Tomaszczyka, który jedzie fiestą też szybko, ale mniej widowiskowo.
PZm-łot, to ludzie, którzy widzą tylko i wyłacznie czubek własnego nosa.
Czy kiedykolwiek zdarzyło się aby ktoś (zawodnik) dostał dofinansowanie od tego zrzeszenia ?
Od 15 lat nigdy. Dawno dawno temu - jeden sie załapał. - w jakiejś formule ,nazywał się Jarosław Wierczuk i miał straszne plecy w pzm. Z reszta nie trafiona inwestycja -zupełnie.
Im na tym nie zależy. W 2012 roku 3 stacje TV chciały robić relacje- każego dnia po około 25 min za darmo. Mieli swoich sponsorów - TV - puls, TV Super Stacja i jeszcze jedna zupełnie niszowa .
I co ??? zaśpiewali im po 50 tyś za każdy dzień praw do transmisji.
Czyli ,sami sobie strzelili w kolano.
Proponuję posłuchać i obejrzeć w szczególności od
5.30 minuty.
http://www.youtube.com/watch?v=ZJhhlVhpe7c
Można - można. Tylko wtedy nie było tego muchomorka Witkowskiego.[/quote]


Wiecie co Bardzo Wam dziękuje już myślałem że naprawdę nie ma nikogo rozsądnego z kim można pisać na poważny temat. Jeżeli wporowadzenie nowej punktacji lub punktacji za odcinek nic nie zmieni na lepsze, to na pewno sytuacji nie pogorszy. I ja wiem sam po sobie układa się rajd i jedziesz powoli żeby łap nie brudzić przy zmianie koła itd.... jeszcze raz dzięki
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: RSMP 2015

Postprzez robros » poniedziałek, 10 lis 2014, 12:05

A moim zdaniem to:
1) Punktacja powinna być w bardzo starym systemie 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1 za każdy dzień rajdu, jeśli zawodnik ukończy 2 dni rajdu dostaje dodatkowo taką samą ilość punktów za cały rajd liczony w zależności od sumarycznego czasu (OS+Kary) przez 2 dni. Jesli ukończy tylko jeden dzień to dostaje tylko punkty za ten dzień. Zadnych 5 czy 3 czy iluś tam minut Superrallu czy Rally2. Różnica 20-15 będzie powodowała, że warto będzie walczyć o zwycięstwo.
2) RPP w obecnej postaci jest bezsensowne. Kiedyś było fajne bo autka były porównywalne i stosunkowo tanie, teraz mamy R2, R3 a nawet lancery z narzekającymi kierowcami, że zwężka 30 mm to niebezpieczna. Sorry ale jesli kogoś stać na R3 czy N4 to spokojnie może iść do RSMP i niech tam pokazuje swój potencjał. Zawodnicy w tańszych starszych autkach powinni mieć swoje klasy, proponował bym klasę historyczną podzielić na do 1400, do 1600, do 2000 i powyżej 2000 włącznie z 4x4. Można by również powołać klasę CC w N-ce dla najtańszego ścigania.
3) Wyposażenie bezpieczeństwa ze względu na obawy PZM o to co powie prokurator jak się coś stanie jest wg mnie nie do przejścia i będzie musiało być zgodne z obecnymi regulacjami, sorry ale jeśli komuś przeszkadza HANS to chyba nie ma pojęcia co on daje. Z drugiej strony narobiło się tylu producentów, że ten sprzęt nie jest już teraz taki drogi - biorąc pod uwagę ogólną "taniość" rajdów.
4) Klasa historyczna powinna być ujmowana w generalce RSMP. Nie wiem jak z PROTO bo tu trzeba by wprowadzić rozwiązania by PROTO nie było szybsze od R5 bo co powiedzą zawodnicy mający te samochody, po za tym R5 można się ścigać w Mistzrostwach Europy i Świata a PROTO nie. Obecnie nikt jeszcze nie zbudował PROTO zdolnego konkurować z R5, ale to nie świadczy o tym, że jest to nie możliwe, pewnego dnia ktoś to zrobi i trzeba tą ewentualność uwzględnić. Po za tym takie PROTO wcale nie jest tańsze od N-ki bo trzeba mieć N-ke + drugi samochód do przeróbki na Proto więc nie może to byc tańsze, zresztą przy okazji opisu Proto Lancera w WRC było to opisane i jest to prawda.
5) Tu dochodzimy do problemu braku N-ek na naszym podwórku. Ale cóż u nas jak już zawodnik ma kase to musi mieć najlepszy sprzęt, nieważne czy go wykorzysta czy nie - musi być najnowszy i już. Byłe ostatnio w Niemczech na ostatnie rundzie Mistrzostw Niemiec i widziałem coś czego nie widziałem już dawno w Polsce a mianowicie ...... Lancera EVO6 (widziałem też rajdowego Garbusa, kilka Escortów MK2 i Quattro A2 po Michele Mouton, Lancie Delte Integrale czy Porsch 911). Tam się nie wstydzą tym startować a u nas od kiedy nie ma tych samochodów? Nie wierzę, że zostały wszystkie sprzedane albo wywiezione na złom. Jeśli to kwestia regulaminu, że te autka mogą punktować w generalce to należało by tak zmienić regulamin by mogły (patrz pkt 4) - wtedy wyjadą z garaży, szop i pojawią się na OS-ach. Tak samo jak pewnie CC, Nissany Micry, Ople czy VW Golfy.
6) Do generalki dopuściłbym tez klasę GT, w tym samym rajdzie w Niemczech generalkę wygrała załoga startująca Porsche 997 GT3. Czyż takie Porsche na OS-ach nie przyciągnie widowni, a może komuś się zachce startować takim samochodem?
7) Najistotniejsza sprawa to zamrożenie przepisów na kilka lat. Tzn, że jak PZM wprowadzi jakieś przepisy na 2015 to będa one ważne przez np min. 5 lat tak by jak ktoś przygotuje sobie jakieś autko miał gwarancję, że będzie ono mogło rywalizować przez ileś sezonów a nie przez tylko rok a potem znowu trzeba będzie czekać do stycznia kolejnego sezonu by się dowiedzieć, że np historyki wypadają z generalki. Wiadomo, że FIA może wprowadzić jakieś modyfikacje, ale najczęściej będą one dotyczyć najwyższych klas a nie historyków czy klas narodowych.
8) Kwestia mediów. Sprawa jest prosta - trzeba to sprzedać jakiejś prywatnej firmie. Biorąc pod uwagę obecny poziom rozpropagowania RSMP - PZM przez kilkanaście ostatnich lat w ogóle się tutaj nie sprawdził. Więcej dobrego robią prywatne portale typu RSMPinfo, Autoklub, czy inne niż federacja. Sama realizacja telewizyjna też nie jest chyba już obecnie problemem, mamy kilka prywatnych firm robiących dobre nagrania dla zawodników (OSRecords, motorecords itd) więc można ich "wykorzystać" do sfilmowania części widowiska. Oczywiście pozostaje kwestia wyposażenia ich w sprzęt ale jesli udaje się zrealizować relację z Tour the Pologne to z Rajdem Świdnickim tez nie powinno być problemu - kwestia chęci. Wydaje mi się też że PZM wraz z innymi związkami powinny wystąpić z oficjalnym wnioskiem do Krajowej Rady Radiofoni i Telewizji by ustawowo przywołać Telewizję Publiczną do tego do czego jest powołana. bierze ona abonament i jej zasranym obowiązkiem powinno być pokazywanie polskiego sportu a nie NBA czy Golfa w HongKongu. Z drugiej strony jak to jest , że można wypromować "rolnika szukającego żony" a nie można rajdów?
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: RSMP 2015

Postprzez andrew88 » poniedziałek, 10 lis 2014, 12:11

djescape napisał(a):Ale wracając do samych relacji to mamy rsmp.tv, zamieszczane są tam onboardy, jakieś migawki. Dlaczego chociaż tutaj nie ma relacji z każdego dnia? Przecież od czegoś trzeba zacząć.

Z Rajdu Dolnośląskiego jest z pierwszego etapu. Szkoda, że zabrakło konsekwencji i nie ma relacji z soboty. Inną sprawą jest czy rsmp.tv powróciło do pełnej funkcjonalności po ataku hakerów. Na początku sezonu świetną relację z Arłamowa stworzył Toras - praktycznie gotowy materiał do pokazania w telewizji. I tu nasunął mi się pomysł (o ile brak relacji leży w niemożności wysłania ekipy tv na rajd, a nie wydzieleniu czasu antenowego), czy telewizja mogłaby skorzystać z materiałów nagrywanych przez np. rsmp.tv, autoklub.pl, rally.pl itp. oraz Was forumowiczów, którzy (przynajmniej moim zdaniem) macie nieraz bardzo profesjonalnie wyglądający materiał i co ważne atrakcyjny dla widza. Czy problemem mógłby być format nagrań lub konieczność przeprowadzenia przetargu przez telewizję na dostawcę nagrań?
Ktoś kiedyś pisał, że rajdy stały się takim niszowym sportem jak zawody hippiczne. Muszę Was zmartwić, że nawet ze skoków przez przeszkody pokazywane są relacje.
Jeszcze co do czasu antenowego - oglądając kanały sportowe i widząc po kilka powtórek tych samych meczów wydaje się, że nie ma problemu żeby zrezygnować z części powtórek i wstawić coś nowego.
EDYCJA: heh, w kwestii mediów myślimy tak samo :)
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: RSMP 2015

Postprzez djescape » poniedziałek, 10 lis 2014, 12:41

robros napisał(a):8) Kwestia mediów. Sprawa jest prosta - trzeba to sprzedać jakiejś prywatnej firmie. Biorąc pod uwagę obecny poziom rozpropagowania RSMP - PZM przez kilkanaście ostatnich lat w ogóle się tutaj nie sprawdził. Więcej dobrego robią prywatne portale typu RSMPinfo, Autoklub, czy inne niż federacja. Sama realizacja telewizyjna też nie jest chyba już obecnie problemem, mamy kilka prywatnych firm robiących dobre nagrania dla zawodników (OSRecords, motorecords itd) więc można ich "wykorzystać" do sfilmowania części widowiska. Oczywiście pozostaje kwestia wyposażenia ich w sprzęt ale jesli udaje się zrealizować relację z Tour the Pologne to z Rajdem Świdnickim tez nie powinno być problemu - kwestia chęci. Wydaje mi się też że PZM wraz z innymi związkami powinny wystąpić z oficjalnym wnioskiem do Krajowej Rady Radiofoni i Telewizji by ustawowo przywołać Telewizję Publiczną do tego do czego jest powołana. bierze ona abonament i jej zasranym obowiązkiem powinno być pokazywanie polskiego sportu a nie NBA czy Golfa w HongKongu. Z drugiej strony jak to jest , że można wypromować "rolnika szukającego żony" a nie można rajdów?


Żeby to było takie proste :). TdP jest pokazywane, gdyż wysokie stanowisko w radzie nadzorczej (czy jak to się tam nazywa) TVP Sport ma p. Lang, czyli jego organizator. PZM za bardzo takich znajomości nie ma, więc dlatego pisałem wcześniej o p. Borowczyku w Polsacie. W kwestii motorsportu akurat to oni są na pierwszym miejscu. Tylko PZM nie rozumie że oddanie praw do relacji czy to pucharu Kii, czy to VWCC TVP to pokazanie może kilku tysiącom ludzi. A tutaj chodzi o dziesiątki i setki tysięcy. I PZM musi zrozumieć że nie mogą wymagać pieniędzy za coś, co na razie wartości medialnej dużej nie ma.

Tutaj już nawet nie chodzi o trudne do zrobienia relacje live, ale o materiały wielkości tych, jakie są z ERC: relacja z każdego dnia po 25 minut w rozsądnym paśmie antenowym i jedna ogólna jakaś złączona. Jeżeli to się uda, można iść dalej, ale z roku na rok wielkiego kroku nie zrobimy, trzeba założyć plan restrukturyzacji np. 3-letni i dążyć do jego celów.

Samo wymuszenie na klubach organizacji 2-3 KJSów do roku już przyczyni się do uświadamiania społeczeństwa że jeszcze rajdy istnieją.

A co do moich opinii na te tematy to myślę że mam jedną poważną zaletę: nie myślę jak zawodnik, nie myślę jak działacz. Myślę jako kibic który codziennie spotyka się z niedzielnymi kibicami czy też takimi którzy o rajdach wiedzą tyle co o sportowym tańcu na rurze. Wiem co im się podoba, na co zwracają uwagę... I pamiętajmy: od pierwszego wrażenia zależy to, czy kibic wróci na kolejny rajd, czy stwierdzi że lepsze jest oglądanie kolejnego meczu.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 10 lis 2014, 13:15 przez djescape, łącznie edytowano 3 razy
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2015

Postprzez Motulski » poniedziałek, 10 lis 2014, 12:58

Szczerze to sam myślałem o wykorzystaniu do relacji Tv grup typu Maxxsport, MOTORECORDS czy OesRecords, ale nie chciałem się wypowiadać, bo może wyglądać to tak, że na siłę szukamy jakiegoś interesu, korzyści, ale nie ważne ( jednak już ktoś ten temat nawinął to coś można napisać ).
Jak wiadomo wszystko jest kwestią dogadani, ujednolicenia jakościowo materiałów tych wszystkich grup ( choć i teraz nie są złe ), aby w TV wszystko ładnie wyglądało. Finałem tego jest to, że jakaś redakcja, stacja TV ma gotowy materiał od grup, które i tak są praktycznie zawsze na każdym rajdzie. Zawsze wyjdzie to taniej niż wysyłanie swoich ludzi na oesy z kamerami, którzy znając życie i tak dojechaliby do najlepiej dostępnej pierwszej 90-tki pomijając atrakcyjne, ale trudno dostępne i widowiskowe miejsca. Atrakcyjne miejsce = atrakcyjne wideo = większa oglądalność ! Wątpię aby pan operator z firmy, która wysłała go na filmowanie rajdów, szukał atrakcyjnych miejsc do filmowania, wstawał wcześnie rano, aby do niego dotrzeć, zamykał się na wiele godzi na oesie, stał w upale, deszczu czy w zimnie po to aby mieć dobre, atrakcyjne ujęcie !
Ludzi z tych grup robią to z bananem na ryju, bo jest to ich pasja ! Z doświadczenia wiem, że gdy robisz to co kochasz wychodzi ci to lepiej ;) Redakcja może sobie zatrudnić np jednego Pana, który siedzi cały rajd w serwisie itp i robi wywiady z zawodnikami, bo ciężko na rajdzie być wszędzie, więc czesto trzeba było wybierać czy oes czy serwis, ale myślę, że to też kwestia dogadania. Super urozmaiceniem były by też onboardy, które muszą być ! Do tego może być osobna firma, ale też nie koniecznie ;) Powiedzcie mi na jakiej zasadzie działają z mediasport.cz, że mają onboardy praktycznie większości zawodników ( a przynajmniej całej czołówki ) startującej w czeskich rajdach lub co ważne zawodników z rundy ERC, a mianowicie Barumy ! No i po tym przykładzie jak widać da się ! Jakby nie było korzyści mogą być dla dwóch stron ;)
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 989
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 10 lis 2014, 13:06

djescape napisał(a)://EDIT
Klasyfikacja wyglądałaby całkowicie inaczej, więc mimo wszystko to byłoby trochę złe. Mimo to dodatkowy jeden punkt (czy 3-2-1 jak za PS) za wygranie odcinka byłby miłym dodatkiem i nie zmieniałby całkowicie wyników rajdów.

Jak zaczniemy szastać cyframi to w ogóle można wywrócić klasyfikacje, bo.
Za wygranie oesu moze dać np. A 100 pkt co tam jak wygrywać oes to z przytupem,a to oznacza ze jak ktos wygrał oes to juz jes mega kosmos w stosunku do tego co go nie wygrał i można go mianować mistrzem. Czy wy nie rozumiecie ze im bardziej będziecie sie bawić cyferkami tym mniej bedzie to zarówno obiektywne jak precyzyjne, a co za tym idzie bardziej skomplikowane. Bo zaczną pojawić pytania: dlaczego 3 za wygranie oesu a nie 5 albo 10. Potem przeliczam dodawaj itd. A na koniec ci wyjdzie ze łączna liczba zawodnika ktory powinie wygrać rajd według czasu to go nie wygra według punktacji i co ważniejsze teraz.


Kolega djescape do wieczora moze podsumuje sezon :). Przecież to samo liczenie tego jest żałosne i nie wybrałam sobie gościa ktory stoi w lesie i po 6 oesie podlicza sobie ktory zawodnik wygrał ile oesow, bo to łatwiejsze niz wyliczyć kto był 3 i dlaczego :D. Przecież to chore.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 10 lis 2014, 13:20

ja nie rozumiem obecnej punktacji za każdy dzień i generalki, tego kto wygrał rajd i superally a jeszcze wam się chce to komplikować? MA być prosto i przejrzyście- jesteś najszybszy wygrywasz i zgarniasz komplet punktów. jak w wrc kropa
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: RSMP 2015

Postprzez Wloch a ty? » poniedziałek, 10 lis 2014, 13:27

rajdy to nie jest sport dla debili....
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: RSMP 2015

Postprzez Glitol » poniedziałek, 10 lis 2014, 13:35

viper napisał(a):
Glitol napisał(a):viper: co do umiejętności, startowali na Kielcach (przeważnie ośkowcy) ale do 10 w klasie się nie łapali.

No nie łapali sie , bo lokalni matadorzy toru znają kazdy zakręt każde ciecie itd. Jak przejedziesz 150 razy jeden zakręt to nawet małpę nauczysz podróżować nie obrażając zawodników oczywiscie. Gwarantuje ci ze ci oskowcy co tutaj nie lapali sie do 10 na oesie michalkowa czy lubenia w rzeszowskim zmietli by kolegów superoesowcow (dysponujących jeszcze regulaminowymi furami w których nie ma przewagi) w pył. Powiem wiecej. Jestem pewien ze kajto przyjeżdżając dzisiaj na Kielce w pierwszych przejazdach przegrywa z czołówka oesowa na bank i to nie jest kwestia umiejętności tylko pamięciowej optymalnej znajomosci pokonywania tych samych zakrętów. Jak ktos ma pojęcie to po prostu zbliży sie do tej granicy i szybciej sie nie da. To tak jak z oesami jadąc N-ty raz ten sam oes na pamięć zawsze szybciej przejedziesz niz jadąc pierwszy raz. W sprintach jest to o tyle prostsze ze po pierwsze widać gdzie jedziesz bo zakręty sa w terenie otwartym i wystarczy np 10 razy przejechać ten sam zakręt zeby zbliżyć do optimum reszta to kwestia doinwestowania samochodu. Jak by tak było jak mówisz to Kubica dzisiaj juz by miał mistrza swiata w kieszeni. To działa na tej amej zasadzie. Jeżdżąc w kółko po torach znał na pamięć kazdy zakręt i wiedział jak go przejechać. W rajdach to tak nie działa, dlatego sie do 10 nie łapali . Wierz mi to sa dwa rozne światy i stopnie trudności[quote].
99% racji w tym co piszesz ale 1%, który przeczy Twojej teorii: Kiler, Tutaj, Teter, Łata - potwierdzili na zawodach rangi MP/RPP, że wymiatacz z Superoesu i na innej trasie też jest bardzo szybki
Ozdoba polskich dróg - pijany chłop w rowie przykryty rowerem
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Re: RSMP 2015

Postprzez djescape » poniedziałek, 10 lis 2014, 13:46

Witcher1990 napisał(a):ja nie rozumiem obecnej punktacji za każdy dzień i generalki, tego kto wygrał rajd i superally a jeszcze wam się chce to komplikować? MA być prosto i przejrzyście- jesteś najszybszy wygrywasz i zgarniasz komplet punktów. jak w wrc kropa


Ok,ale idziemy w prostą punktację to po co punktować dni? Jeżeli jedziemy wg zasady zwycięzcy są na mecie to nie komplikujmy tego. Dajemy punktację 25-18-... ewentualnie można dać PS jako ostatni i tyle. Tylko wątpię że jak ktoś odpadnie na 1 odcinku pierwszego dnia to z 20 minutową karą przy rajdach tej długości będzie miał po co jechać... Zwłaszcza że każdy liczy każdą złotówkę.

Wloch a ty? napisał(a):rajdy to nie jest sport dla debili....

Z tym znowu bym nie przesadzał, ale obecna punktacja na prawdę nie jest skomplikowana. Powiedziałbym że kompromisowa pomiędzy punktacją Całościową o jakiej mówi Witcher1990 a odcinkową o jakiej dyskutujemy.

viper napisał(a):Kolega djescape do wieczora moze podsumuje sezon :). Przecież to samo liczenie tego jest żałosne i nie wybrałam sobie gościa ktory stoi w lesie i po 6 oesie podlicza sobie ktory zawodnik wygrał ile oesow, bo to łatwiejsze niz wyliczyć kto był 3 i dlaczego :D. Przecież to chore.


Właśnie w poprzednich postach mówiłem że zwykłych kibiców nie interesuje punktacja. Nikt tego nie będzie liczył. 95% ludzi na rajd przychodzi zobaczyć zapierdzielających zawodników. Od liczenia punktów są ludzie z PZM którzy tworzą i publikują punktację. Punktowanie każdego OSu zmusiłoby co poniektórych do nie jechania na dojechanie tylko ciśnięcia na każdym odcinku. W każdym razie kto nie idzie do przodu ten się cofa. Możemy zostawić wszystko jak jest obecnie i jak ci się viper podoba. Ale jak tak zostanie to zapisz sobie mój post i zobaczysz za 3-5 lat: motorsport w Polsce umrze śmiercią naturalną. Amerykanie cały czas nie mogą uwierzyć że w Europie motorsport nazywa się sportem. Oni z tego robią show, cieszą się każdym kilometrem, chodzi o rywalizację. Patrzymy na NASCAR, mówimy że amerykanie to głupi naród bo ich cieszy jazda w kółko. Ale oni umieją to sprzedać, umieją pokazać, zareklamować, zrobić z tego wielki show który ma kilku dziesięciomilionową oglądalność 38 weekendów w roku! Trybuny przeważnie są zapełnione.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 10 lis 2014, 14:05

Error cos sie podziało.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 10 lis 2014, 14:21 przez viper, łącznie edytowano 3 razy
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 10 lis 2014, 14:15

djescape napisał(a):Właśnie w poprzednich postach mówiłem że zwykłych kibiców nie interesuje punktacja. Punktowanie każdego OSu zmusiłoby co poniektórych do nie jechania na dojechanie tylko ciśnięcia na każdym odcinku. W każdym razie kto nie idzie do przodu ten się cofa. Możemy zostawić wszystko jak jest obecnie i jak ci się viper podoba. Ale jak tak zostanie to zapisz sobie mój post i zobaczysz za 3-5 lat: motorsport w Polsce umrze śmiercią naturalną. Amerykanie cały czas nie mogą uwierzyć że w Europie motorsport nazywa się sportem. Oni z tego robią show, cieszą się każdym kilometrem, chodzi o rywalizację. Patrzymy na NASCAR, mówimy że amerykanie to głupi naród bo ich cieszy jazda w kółko. Ale oni umieją to sprzedać, umieją pokazać, zareklamować, zrobić z tego wielki show który ma kilku dziesięciomilionową oglądalność 38 weekendów w roku! Trybuny przeważnie są zapełnione.


Mnie to interesuje, bo nie mam zamiaru spędzić ogladary na studiowaniu wyników a konkretnie punktow z kalkulatorem w ręku, a motorsport umrze dlatego ze sa nieudacznicy w pzm, a nie z powodu punktacji.

Ktos dał przykład Pana Langa. Pieniądze tam weszły ze względu na to ze jest tv a nie dlatego ze sa emocje. Jestem pewien ze wyniki tych sponsorów nie interesują natomiast interesuje ich wyniki oglądalności, ktora jest zdecydowanie większa niz ludzi stojących przy trasie. Taka sama zasada była by w rajdach.

Na jednym rajdzie moze z musi, ale jak konkurent nie dojedzie wogole na następnym rajdzie, a tym bardziej dwóch to można spokojnie turlac bo dzieki temu system ktos kto tylko bedzie dojeżdzał jest po za zasięgiem tych co go bedą chcieli dogoni bo zarobi tyle punktow ze nawet jak bedzie przegrywał do końca sezonu to i tak go nie dogonią. Pytanie tylko na czym komu bedzie zależeć, dlatego powiedzenie co za dużo to nie zdrowo jest tutaj na miejscu. Teraz sytem przyznawania punktow jest idealny. Można np. Dyskutować o wyskosci punktow, alesz szukanie punktow za SS, czy pojedyncze oesy wypacza słowo rajd. Zaraz dojdzie do tego ze można zacząć dawać punkty za serwis, bo on tez jest częścią rajdu itd.
Glitol napisał(a):99% racji w tym co piszesz ale 1%, który przeczy Twojej teorii: Kiler, Tutaj, Teter, Łata - potwierdzili na zawodach rangi MP/RPP, że wymiatacz z Superoesu i na innej trasie też jest bardzo szybki

Moja teoria kolego sie zgadza. Ja o nie oceniam zawodników tylko specyfikę super oesów i to ze ktos nie był np. W Kielcach jest naturalnym ze bedzie przegrywał z kimś kto tam zeby zjadł. Przykład z kajetanowiczem jest przejrzysty i czytelny.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez djescape » poniedziałek, 10 lis 2014, 14:29

viper napisał(a):Mnie to interesuje, bo nie mam zamiaru spędzić ogladary na studiowaniu wyników a konkretnie punktow z kalkulatorem w ręku.
Na jednym rajdzie moze z musi,małe jak konkurent nie dojedzie wogole na następnym rajdzie, a tym bardziej dwóch to można spokojnie turlac bo dzieki temu system ktos kto tylko bedzie dojeżdzał jest po za zasięgiem tych co go bedą chcieli dogoni bo zarobi tyle punktow ze nawet jak bedzie przegrywał do końca sezonu to i tak go nie dogonią. Pytanie tylko na czym komu bedzie zależeć, dlatego powiedzenie co za dużo to nie zdrowo jest tutaj na miejscu. Teraz sytem przyznawania punktow jest idealny. Można np. Dyskutować o wyskosci punktow, alesz szukanie punktow za SS, czy pojedyncze oesy wypacza słowo rajd. Zaraz dojdzie do tego ze można zacząć dawać punkty za serwis, bo on tez jest częścią rajdu itd.


Właśnie dlatego mówię że musimy zmienić podejście do tego. Bo jeżeli traktujemy rajd jak rajd to dajemy punkty za całość 25-18-... i tyle, bez dzielenia na dni itp. Ale wtedy stoimy w miejscu.

Poza tym:

Chuchała 550
Habaj 505
Grzyb 434
Kuchar 427
Oleksowicz 391
Rzeźnik 211
Kasperczyk 199
Butvilas 192
Gryc 64
Czopik 62
============================
Chuchała 209
Grzyb 183
Habaj 178
Oleksowicz 151
Kuchar 128
Kasperczyk 111
Rzeźnik 83
Butvilas 61
Gryc 56
Czopik 36
============================
Klasyfikacja wyliczona metodą pojedynczych OSów i normalna z tego roku. Nie dużo się różnia ale: Grzyb w niej przegrał v-ce przez to, że nie jechał drugiego dnia. I w tej i w teraźniejszej punktacji ktoś może sobie zapewnić mistrza wcześniej. Miałem przygotować porównanie, zrobiłem to. Punkty kosmicznie nie wyglądają. Każdy OS jest o coś. Ocenę pozostawiam każdemu z osobna.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron