RSMP 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » poniedziałek, 29 wrz 2014, 08:26

W sobotę był poruszany temat frekwencji na rajdach w RSMP i RPP oczywiście wśród znajomych którzy troszkę wiedzą o tym sporcie..
Po pierwsze to trzeba obciać koszty uczestnictwa.
Czyli.
HR i Open do generalki- może w końcu skończy się wyścig, który zafundowali sobie sami zawodnicy.
No bo to tak naprawdę wygląda:)
Mamy puchar fiest R5, które tak naprawdę nie są widowiskowe, kosztują worek kasy i aby być w czubie musisz mieć takie auto, bo inaczej lipa.
Druga klasa.
Nie oficjalny puchar Peugeota 208 R2- Oficjalny importer zaciera rączki nie robiąc nic w tym temacie, a zawodnicy sami, robią sobie kuku. Skoro stać ich na 100 koła EU na wydanie i napędzanie za darmochę koniunktury sprzedaży i robienie reklamy , to to już jest głupota.
To samo z fiestami R2. Po co i komu potrzebne jest wydawanie takiej kasy.?
Tutaj trzeba szukać przyczyny.
Jeżeli HR i Open były by dopuszczone do generalki to kupując auto za 20 tyś EU jesteś w stanie powalczyć i pobawić sie za 1/5 kosztów, tak samo.
Dalej.
RPP.
Wywalić wszystkie i zakazać używania sekwencyjne skrzyni biegów. Jeżeli masz- nie jesteś klasyfikowany.
Dopuścić klasę S 1600 i maksymalnąpoj 2000 ccm, ale tylko w gr N, nawet z utraconą homo.
I wszyscy śmigają na tanich - kumho, dmacach, jednocześnie zdobywać sponsora.
Oczywiście główną winę za to ponosi pzmłot, ale zawodnicy też.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10


Re: RSMP 2014

Postprzez djescape » poniedziałek, 29 wrz 2014, 10:34

kormoran napisał(a):Ludzie dla porównania prze analizujcie sobie cykl CMPR w czechach. Siedem rund, każda po ok. 70km os, a dojazdówek ok 150km. Zawsze min 100 załóg (zawsze więcej zgłoszeń niż dopuszcza organizator) lub więcej w tym ok 20 z Polski. Cała impreza zawsze w dwa dni piątek i sobota. Wpisowe niższe niż w RPP. Przegląd aut taki, że głowa mała przez WRC po auta, których nigdy nie uświadczycie na polskich oesach. Jak się chce to można, ale po co obsługiwać sto aut skoro można obsłużyć 35 za tą samą kwotę (dieta nie zmienna od ilości aut dla działaczy), więc po co działać! Moim skromnym zdanie nie mu tu znaczenia zainteresowanie mediów (może poza czołówką), bo dla większości nie ma znaczenie czy mnie pokażą w TV (tym bardziej, że niższych klas i tak nigdy nie pokazują), tylko warunki finansowe i podejście do zawodnika, bo po co płacić za możliwość startu np. 4 tyś. zł (to i tak min. w RPP) skoro można to zrobić za 2 tyś. zł, a w dodatku wszyscy zadowoleni i uśmiechnięci, że przyjechałeś. Naprawdę w naszym kraju jest wielu zawodników, którzy chcieli by startować tylko trzeba im stworzyć warunki, a zainteresowanie mediów tu nie wiele pomoże w przypadku słabszych załóg (no może trochę), bo nie każdy ma potrzebę być na pierwszej stronie gazet, czy TV, a i tak większość jeździ za swoje. Takie moje zdanie, ale może się mylę.


Prawie wszystko w temacie. Jestem podobnego zdania :).
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2014

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 29 wrz 2014, 11:15

Tylko, że podając przykład Czech mówicie o rally sprintach a nie rajdach. Równie dobrze mogę podać przykład GSMP gdzie sytuacja wygląda tak samo bo jest podjazd na kilku km trasie przez dwa dni a samochody warte są tam grube tysiące tałzenów ojro.
Rajdy to nieco inna dyscyplina, historycznie były mocno na przetrwanie, obecnie nieco to zmodyfikowano wg mnie z korzyścią dla wszystkich. Ale bez przesady nie możemy zrobić 60-120km osowych bo nikt na taki rajd nie przyjedzie. TO kibic w dużej mierze napędza ten sport a ja na pewno nie miałbym zamiaru tłuc się pół przez pół polski żeby zobaczyć 2-3osych przez dwa dni przy takich samych dla mnie kosztach utrzymania się. Rozłożenie 180km na więcej odcinków też sprawy nie załatwia bo będą z tym związane inne koszty takie jak kolejne PKC i safety.
Redukcja kosztów to droga donikąd. Owszem na krótką metę to jest rozwiązanie, załóg będzie więcej itp itd. Ale to nie rozwiązuje problemu medialności który odpowiada za taki stan rzeczy. Gdyby Kubica zaczął u nas jeździć to może znowu mielibyśmy takie czasy jak za Hołka i kasa na 4-5wurców dla czołówki by się znalazła... Tylko redukując koszty a nie dając nic w zamian to takie kopanie pod sobą dołka bo nikt nie będzie miał ochoty oglądać samych osiek- do tego doprowadzi cięcie kasy. Już teraz po Polskim widziałem opinie np Żółtodzioba i jego znajomych na temat widowiskowości nowych wurców z czego dało się wywnioskować że większość z tych ludzi za rok sie nie pojawi na mazurach... Dla mnie to ślepy zaułek tak jak BRC
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: RSMP 2014

Postprzez karluum » poniedziałek, 29 wrz 2014, 12:45

W moim odczuciu na chwilę obecną są dwie opcje, które należy wprowadzić: skrócić zawody maksymalnie do 3 dni (niestety trzeba iść bardziej w format rallysprintów), gdyż większość stawki jeździ za swoje a każdy dzień noclegu/wyżywienia dla takiego zespołu to poważny koszt oraz zliberalizować regulamin jeżeli chodzi o sprzęt jak i wyposażenie. Niech w generalce ściga się wszystko co miało kiedyś homologację, podobnie nie róbmy problemów z odzieżą. Nikt z was z chęcią nie obejrzałby starych Kit karów, albo starych A-grup?
Dla załóg z niższych klas winno być niższe wpisowe, zazwyczaj takie załogi nie korzystają z testowego, albo nie potrzebują tyle miejsca w parku serwisowym.
W WRC panowie piszą o limicie opon czy paliwie, ale ten "problem" dotyczy raczej "topowych" zawodników a nie kierowców z wyższymi numerami, którzy zazwyczaj jadą na gumach używanych.
Powiedzcie panowie, sędziów, obsługę odcinka płaci organizator - ale czy nie dałoby się tak zrobić, by koszty obsługi wziął na siebie PZMot? Pozwoliłoby to co nie co zaoszczędzić i obniżyć wpisowe.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: RSMP 2014

Postprzez kuba.es » poniedziałek, 29 wrz 2014, 14:10

Moje propozycje:

1. Wpisowe według zasady - im niższa klasa tym niższe
2. Liberalizacja regulaminu, w szczególności dopuszczenie aut HR i PROTO do generalki
3. Pozwolenie na występy zawodników licencjonowanych w imprezach typu Kryterium Kamionki, zamiast bezsensownego zabierania licencji szybkim zawodnikom w ciekawych samochodach.

W rajdowych serwisach ogłoszeniowych aż roi się od ciekawych i nieco zapomnianych fur w przystępnych pieniądzach. Tak jak koledzy piszą wyżej, kto z nas nie chciałby pooglądać więcej aut typu "babcia 555" czy A-grupowych lancerów? Jak dla mnie 10x bardziej efektowne jest jadowite S1600 niż np DS3 R3T, a takich przykładów jest dużo więcej. Wiem, porównanie może ekstremalne ale popatrzcie ile i jak różnych samochodów startuje w kjsach. Dlaczego? Moim zdaniem właśnie ze względu na liberalny regulamin. Oczywiście w pierwszej lidze trzeba przestrzegać innych zasad ale nie uważam żeby samochody które jeszcze kilka lat temu latały z powodzeniem po naszych trasach, nagle dostarczały mniej emocji.

Całkiem niedawno, na łamach magazynu wrc, w ciekawy i dosadny sposób wypowiedział się na ten temat Hołek. I ja zgadzam się z tym w 100%. Dajmy większą dowolność, nie chowajmy w garażach rajdówek, które są tańsze a zarazem bardziej efektowne od obecnych statków kosmicznych.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 29 wrz 2014, 16:52 przez kuba.es, łącznie edytowano 1 raz
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: RSMP 2014

Postprzez djescape » poniedziałek, 29 wrz 2014, 14:59

Nie zawsze za obsługę odcinka obsada dostaje pieniądze, często jest tak, że ludzie robią za Bóg zapłać a pieniądze na to przeznaczone idą dla tych "wyżej". Ale zawodnicy i tak muszą za to zapłacić.

@Witcher1990
Niestety, chcąc nie chcąc, stary format rajdów już nie powróci. Trzeba w jakiś sposób ratować to co mamy, a przykład czeski pokazuje że jednak się da.

kuba.es napisał(a):3. Pozwolenie na występy zawodników licencjonowanych w imprezach typu Kryterium Kamionki, zamiast bezsensownego zabierania licencji szybkim zawodnikom w ciekawych samochodach.


To od zawsze uważałem za bezsensowny przepis. Komuś chodziło pewnie o to, żeby zawodnicy nie ścigali się w jakiś imprezach, które nie promują jakiegoś tam bezpieczeństwa na drogach itp. A wychodzi na to, że PZM chce monopolu na wszystko co ma związek z motorsportem.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » poniedziałek, 29 wrz 2014, 15:06

Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska:

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mieli okazję zobaczyć ten samochód na Rajdzie Polski. To doskonała okazja do zaprezentowania modelu 208, który z powodzeniem podbija polski rynek, w nowej, tym razem rajdowej odsłonie. Dodatkową atrakcją będzie fakt, że za kierownicą zasiądzie wielokrotny Mistrz Polski Bryan Bouffier, pilotowany przez Xaviera Panseri. Tej dwójki nikomu nie trzeba przedstawiać – z jednej strony są bardzo lubiani i cenieni przez polskich kierowców i kibiców rajdowych, a po drugie trudno wyobrazić sobie lepszą załogę do pokazania pełnego potencjału 208 R2!”



I to za darmochę :):) hahhaha

Całkiem niedawno, na łamach magazynu wrc, w ciekawy i dosadny sposób wypowiedział się na ten temat Hołek. I ja zgadzam się z tym w 100%. Dajmy większą dowolność, nie chowajmy w garażach rajdówek, które są tańsze a zarazem bardziej efektowne od obecnych statków kosmicznych

BARDZO SŁUSZNE ROZWIĄZANIE
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2014

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 29 wrz 2014, 17:51

Teraz zastanówmy się ile kosztuje oryginalna część do subaru z 1997r leżąca gdzieś tam zakurzona w magazynie pro drive... To wcale nie wyjdzie tak tanio jak się wydaje. Co innego Proto- gdyby tym samochodom zrobić klasę mogłoby być ciekawie w RSMP. Oczywiście druga sprawa że i tutaj w końcu ostro podniosłyby się koszty ze względu na to, że każdy z tunerów starałby się robić coraz lepszy pakiet...
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » poniedziałek, 29 wrz 2014, 19:06

gregortest napisał(a):Dalej.
RPP.
Wywalić wszystkie i zakazać używania sekwencyjne skrzyni biegów. Jeżeli masz- nie jesteś klasyfikowany.
Dopuścić klasę S 1600 i maksymalnąpoj 2000 ccm, ale tylko w gr N, nawet z utraconą homo.
I wszyscy śmigają na tanich - kumho, dmacach, jednocześnie zdobywać sponsora.
Oczywiście główną winę za to ponosi pzmłot, ale zawodnicy też.

Tego nie zrobią, bo nie bedą sie cofać technologicznie. Rpp do likwidacji i wtedy ci co jeżdżą nowszymi konstrukcjami idą w R a ci starszymi w historyka. Przy 120 km oesowych do zrobienia nie ma wielkiej różnicy.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez kuba.es » poniedziałek, 29 wrz 2014, 20:05

Do niektórych, dużo starszych samochodów oczywiście ciężej o graty. Ale popatrzmy np na "tapczany" grupy n typu evo VII czy impreza n12. Nie są to konstrukcje antyczne i części nadal są dostępne, a powiedzmy sobie z ręką na sercu - czy wolimy oglądać tego typu rajdówki czy może bezpłciowe ds3 r3t? Budżetowo podobnie, widowiskowo jak dla mnie bez porównania. Wspomniane "dziadki" można zresztą jeszcze podrasować ale i tu na przeszkodzie stoją regulaminy.
Na Węgrzech czy w Czechach jeździ tego sporo i w rękach ogarniętych kierowników też robią robotę.

U nas niestety wyścig zbrojeń i myślenie na zasadzie "albo top albo nic", doprowadziło do tego co widzimy obecnie. Na tą chwilę to nawet Kucharowy pug 207 wygląda jak egzotyczny historyk w czołówce. A jest to przecież nadal zaawansowany i drogi sprzęt.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: RSMP 2014

Postprzez Kramar » poniedziałek, 29 wrz 2014, 23:10

gregortest napisał(a):W sobotę był poruszany temat frekwencji na rajdach w RSMP i RPP oczywiście wśród znajomych którzy troszkę wiedzą o tym sporcie..
Po pierwsze to trzeba obciać koszty uczestnictwa.
Czyli.
HR i Open do generalki- może w końcu skończy się wyścig, który zafundowali sobie sami zawodnicy.
No bo to tak naprawdę wygląda:)
Mamy puchar fiest R5, które tak naprawdę nie są widowiskowe, kosztują worek kasy i aby być w czubie musisz mieć takie auto, bo inaczej lipa.
Druga klasa.
Nie oficjalny puchar Peugeota 208 R2- Oficjalny importer zaciera rączki nie robiąc nic w tym temacie, a zawodnicy sami, robią sobie kuku. Skoro stać ich na 100 koła EU na wydanie i napędzanie za darmochę koniunktury sprzedaży i robienie reklamy , to to już jest głupota.
To samo z fiestami R2. Po co i komu potrzebne jest wydawanie takiej kasy.?
Tutaj trzeba szukać przyczyny.
Jeżeli HR i Open były by dopuszczone do generalki to kupując auto za 20 tyś EU jesteś w stanie powalczyć i pobawić sie za 1/5 kosztów, tak samo.
Dalej.
RPP.
Wywalić wszystkie i zakazać używania sekwencyjne skrzyni biegów. Jeżeli masz- nie jesteś klasyfikowany.
Dopuścić klasę S 1600 i maksymalnąpoj 2000 ccm, ale tylko w gr N, nawet z utraconą homo.
I wszyscy śmigają na tanich - kumho, dmacach, jednocześnie zdobywać sponsora.
Oczywiście główną winę za to ponosi pzmłot, ale zawodnicy też.


Co za bzdury.
Jak sobie wyobrażasz walkę o topowe miejsca, czy w ośce , czy w generalce, bez topowego sprzętu?
gregortest napisał(a): to to już jest głupota.

Pomyśl zanim napiszesz.
gregortest napisał(a): kupując auto za 20 tyś EU jesteś w stanie powalczyć i pobawić sie za 1/5 kosztów, tak samo.

A konkretnie co kupie i czym powalczę tak samo za 1/5 ceny fiesty?
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » wtorek, 30 wrz 2014, 07:05

djescape napisał(a):
kormoran napisał(a):Ludzie dla porównania prze analizujcie sobie cykl CMPR w czechach. Siedem rund, każda po ok. 70km os, a dojazdówek ok 150km. Zawsze min 100 załóg (zawsze więcej zgłoszeń niż dopuszcza organizator) lub więcej w tym ok 20 z Polski. Cała impreza zawsze w dwa dni piątek i sobota. Wpisowe niższe niż w RPP. Przegląd aut taki, że głowa mała przez WRC po auta, których nigdy nie uświadczycie na polskich oesach. Jak się chce to można, ale po co obsługiwać sto aut skoro można obsłużyć 35 za tą samą kwotę (dieta nie zmienna od ilości aut dla działaczy), więc po co działać! Moim skromnym zdanie nie mu tu znaczenia zainteresowanie mediów (może poza czołówką), bo dla większości nie ma znaczenie czy mnie pokażą w TV (tym bardziej, że niższych klas i tak nigdy nie pokazują), tylko warunki finansowe i podejście do zawodnika, bo po co płacić za możliwość startu np. 4 tyś. zł (to i tak min. w RPP) skoro można to zrobić za 2 tyś. zł, a w dodatku wszyscy zadowoleni i uśmiechnięci, że przyjechałeś. Naprawdę w naszym kraju jest wielu zawodników, którzy chcieli by startować tylko trzeba im stworzyć warunki, a zainteresowanie mediów tu nie wiele pomoże w przypadku słabszych załóg (no może trochę), bo nie każdy ma potrzebę być na pierwszej stronie gazet, czy TV, a i tak większość jeździ za swoje. Takie moje zdanie, ale może się mylę.


Prawie wszystko w temacie. Jestem podobnego zdania :).

Daj spokój z porównywaniem do Czech. Tam sa zupełnie inne realia. Nawet podatki maja pod rajdy. Frekwencja w rajdach w Czechach nie bierze sie z nikad. Trochę bzdury piszesz. Jak chcesz sciągnąć sponsorów jak mediów nie bedzie. BA powiem wiecej . Kibiców na oesach moze nie byc, a media musza byc. To trochę taki paradoks.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » wtorek, 30 wrz 2014, 11:07

Co za bzdury.
Jak sobie wyobrażasz walkę o topowe miejsca, czy w ośce , czy w generalce, bez topowego sprzętu?

Uzasadnij, swoje określenie - "bzdury".
Co to znaczy topowe miejsca ? - chodzi ci o wygrywanie w generalce i w klasie ?
Co to według ciebie oznacza topowy sprzęt ?
Chodzi ci o to co jest teraz najmodniejsze - czyli R5, lub z najwyższej półki - nowe WRC, 208 R2 itp ?
Dlaczego nie jeźdżą starymi WRC-ami w generalce ?
koszty - mniej niż połowa R5.
To samo ośki.
S 1600 można kupić za 30-40 tyś eu, włacznie z busem serwisowym 3 skrzyniami i workiem części, oraz kół na cały sezon.
Radość z jazdy - bez porównania, jeżeli chodzi o fiestę, czy lwa 208. O DS nawet nie wspominam, bo to kupa jest.
Pomyśl zanim napiszesz.

Myślę, w przeciweństwie co do niektórych.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2014

Postprzez versus » wtorek, 30 wrz 2014, 11:36

Problem moim zdaniem tkwi w tym, że w naszej krajowej mentalności rajdowej na poziomie mistrzowskim istnieją 3 klasyfikacje: generalna, ośka i wymierająca n-grupa. Można przypuszczać, że wkrótce ostatecznie wymrze i zostaną 2 klasyfikacje. Dopóki nie zmieni się ten sposób myślenia, zarówno wśród zawodników jak i kibiców, to wyścig zbrojeń będzie hulał w najlepsze. Dlatego w tej chwili bardziej czekam na Rajd Jastrzębski niż Dolnośląski.
Rallyborne Okręgowy Biuletyn Rajdowy
http://issuu.com/rallyborne
http://facebook.com/rallyborne
http://rallyborne.pl
Avatar użytkownika
versus
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » wtorek, 30 wrz 2014, 16:52

Zoe napisał(a):Nie zgadzam się. Zapoznanie dwukrotne, dla załóg, które mają doświadczenie tylko z 3L (w przypadku połączenia RPP i RSMP) to bzdura i niebezpieczeństwo, a w dodatku wzrost załóg upalających i pogorszenie rywalizacji. Jestem na nie.

W ms i eu jest 2 krotne i najwyższa "liga " rsmp powinna mieć najwyższy priorytet. Jak ktos chce sie uczyć 3 liga i niech sie uczy. Co do upalaczy kwestia odpowiedniego dopilnowania i kar, które nie bedą opłacały sie upalaczom. To nie problem

Zoe napisał(a):Podział na trrzy cykle ma dla mnie sens, bo w teorii wygląda to tak: RSMP faktycznie powinno skupiać ludzi, którzy faktycznie jeżdżą, a nie łajzują. RPP to poziom dobrych amatorów i uczciwych rzemieślników, a 3L to rajdowa szkoła. Oczywiście tak widzę to w teorii. Praktyka pokazuje, że jest inaczej i niejednokrotnie załogi z pucharu są szybsze od tych z mistrzostw...

W dodatku więcej aut jeździ w RPP, a nie RSMP, więc po co urywać kurze złote jaja?

No ale widzisz w tym cały szkopoł ze dzisiaj w rsmp w wiekszosci ludzie lajzuja, bo jeżdżą najbogatsi a nie najszybsi. Rpp dzisiaj to to samo co rsmp tylko na niższym finansowym poziomie, bo jest mniej kilometrów oesowych.


Praktyka porównywania czasów widzisz jest złudna, bo ja ci gwarantuje , ze często załogi rpp maja lepsze warunki niz rsmp. Np. Ośki w rsmp jadąc tuż za 4 łapem maja dużej gożej niz ośki jadące w rpp. Z reszta dam ci prosty przykład. Jakiś czas temu czasy nowocienia z rpp Honda były porównywane do osiek z rsmp. Nawet był Honda w pierwszej dziesiątce i zlał wszystkie ośki włącznie z Chmielewskim. Potem jak przeszedł do rsmp nie wyróżniał sie, choć oczywiście tam sprzęt rownież decydował bo N4 sa rożne. mimo ze to szybki zawodnik przykład jest konkretny. Ludzie porównują czasy , ale nie wiedza jakie warunki sa na oesie. Mało oesow można porównać, bo zeby to zrobic musi byc oes o charakterystyce GSMP np. Rosciszow- walim czysty asfalt. Zwykła osoba nie zdaje sobie sprawy ile można zyskać i stracić na zabrudzonych zakrętach.
Zoe napisał(a):Przepis o 120km oesowych to słabizna. Przypominam, że mówimy o rajdach samochodowych, a nie rowerowych. Już teraz, przy dzisiejszej długości odcinków nie bardzo jest gdzie nadrabiać straty, a co dopiero przy skróceniu ścigania o 60km!

Tu sie z tobą zgadzam, dlatego w kwestii kilometrów nic bym nie zmieniał, ale rpp bym zlikwidował, bo w Polsce nie ma na tyle aut zeby były 3 ligi.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości