23 rajd dolnośląski

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez Maniek74 » środa, 9 paź 2013, 11:14

Panowie, nie wierzę w to co czytam, brakuje Wam Kołtuna? Przecież wielu z Was pisało aby dał sobie spokój... to może sobie dał?
Maniek74
 
Posty: 1
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 12:02


Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez rafal85 » środa, 9 paź 2013, 11:35

Potrzebne są diametralne zmiany regulaminowe, pierwszą z nich powinno być zlikwidowanie RPP. Rsmp i Rpp nie różni się praktycznie niczym, poza tym że w drugim przypadku nie zdobywa się tytułu Mistrza Polski. Nie wiem czemu ma służyć ten sztuczny podział. Lepsza byłaby jedna silna liga z podziałem na grupę aut z aktualną i utraconą homologacją, do tego więcej eliminacji w tym jednodniowe, oraz ogólnopolski cykl taki jak aktualne Mistrzostwa Śląska (może nazywac się RPP) i rajdy w Polsce kwitną!!
rafal85
 
Posty: 45
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 22:51

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez peugeot » czwartek, 10 paź 2013, 08:28

Stec mnie rozczarował ! W końcu miał okazje się z kimś zmierzyć w swojej klasie i się chłop wystraszył. :lol:
GADŻETY RAJDOWE I NIE TYLKO http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1VWN
Peugeot 407 HDi 2.0 136KM '04
Peugeot 306 XR 1.4 75KM '96
Avatar użytkownika
peugeot
N2
 
Posty: 123
Dołączył(a): wtorek, 8 lut 2011, 13:13

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez TurboWiewior » czwartek, 10 paź 2013, 14:53

Potrzebne są diametralne zmiany regulaminowe, pierwszą z nich powinno być zlikwidowanie RPP. Rsmp i Rpp nie różni się praktycznie niczym, poza tym że w drugim przypadku nie zdobywa się tytułu Mistrza Polski. Nie wiem czemu ma służyć ten sztuczny podział. Lepsza byłaby jedna silna liga z podziałem na grupę aut z aktualną i utraconą homologacją, do tego więcej eliminacji w tym jednodniowe, oraz ogólnopolski cykl taki jak aktualne Mistrzostwa Śląska (może nazywac się RPP) i rajdy w Polsce kwitną!!


Z całym szacunkiem, ale różnic jest bardzo dużo, chociaż z punktu widzenia obserwatora może ich nie widać.

RPP jest przede wszystkim dużo krótsze i nie chodzi tu tylko o to, że zawody są jednodniowe, ale także o to co się dzieje wcześniej tj. zapoznanie z trasą, odcinki testowe, prolog itp. W RSMP zawodnik przyjeżdża na rajd w środę lub we wtorek rano (w zależności od tego czy rajd jest w układzie piątek-sobota, czy sobota-niedziela). Większość zawodników normalnie pracuje, więc nie jest łatwo wziąć sobie wolne 7 razy w roku na 3-4 dni. W ten sposób wykorzystujesz cały urlop albo bierzesz bezpłatny, a jak prowadzisz swój biznes to jest jeszcze trudniej.

Poza tym przejechanie 170 km oesowych, a 70 km oesowych to jednak duża różnica. Dużo większe obciążenie dla sprzętu, więcej opon, inna taktyka, dużo więcej trasy do opisania, dużo więcej różnych obowiązków.

Gdybyś zlikwidował RPP to by się mogło okazać, że jeździ jeszcze mniej aut niż w tej chwili, bo dla wielu osób RPP to jedyna szansa na starty.

Żeby rajdy kwitły potrzebna jest ich gruntowna reforma praktycznie na każdej płaszczyźnie: finansowej, organizacyjnej, marketingowej i regulaminowej. Pojedyncze zmiany nic moim zdaniem nie dadzą, bo fundamentalną sprawą jest to, że są coraz droższe (także wskutek polityki FIA), brakuje dostosowanej do rzeczywistości oferty sponsorskiej, a na koniec pieniędzy. Dopóki nie będzie woli i osób, które podejmą się większej reformy rajdów to niewiele się zmieni. Czasem frekwencja będzie wyższa, czasem niższa, ale generalnie na dłuższą metę będzie stagnacja. Jak na ironię pojawiają się Mistrzostwa Świata i RK - doskonały moment aby postawić rajdy na nogi, albo .... zamieść pod dywan wszystkie problemy na najbliższe 3 lata.
TurboWiewior
 
Posty: 23
Dołączył(a): środa, 14 paź 2009, 15:12

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez romb » czwartek, 10 paź 2013, 16:44

Gdzie jest miejsce z 1:24? Leci to?
http://www.youtube.com/watch?v=twW_Eap23GM
romb
 
Posty: 23
Dołączył(a): wtorek, 12 mar 2013, 20:45

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez kubicafan1 » czwartek, 10 paź 2013, 18:49

romb napisał(a):Gdzie jest miejsce z 1:24? Leci to?
http://www.youtube.com/watch?v=twW_Eap23GM

leci ale na odwrót podobno i nie będą skakać
Ale poszedł!!!!!!!!!!!!
Avatar użytkownika
kubicafan1
N3
 
Posty: 280
Dołączył(a): środa, 24 sie 2011, 17:45
Lokalizacja: żelazno

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez Patryk Lasek » czwartek, 10 paź 2013, 18:58

romb OS 9 / 12 - Radkowska Perła ,a miejsce znajduje się tu http://goo.gl/maps/uv5xU
A - miejsce które szukasz
https://www.facebook.com/plrallyteam?ref=hl
Avatar użytkownika
Patryk Lasek
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela, 6 lis 2011, 17:07

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez Motulski » czwartek, 10 paź 2013, 19:14

Jadą dokładnie tak jak na filmie. Miejsce masz zaznaczone ok :wink:
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 989
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 10 paź 2013, 21:01

peugeot napisał(a):Stec mnie rozczarował ! W końcu miał okazje się z kimś zmierzyć w swojej klasie i się chłop wystraszył. :lol:

Też mnie rozczarował,bo tydz. prędzej staruje w Rally Masters!
A na testach się dowiedziałem że w przyszłym roku chcą zrobić 5dni testów przed rajdem dla wszystkich żeby nie było nie legalnych testów. Można to rozumieć na dwa sposoby. Pierwszy,że chcą sami zarobić, a drugi że mają problem potem zrobić rajd,bo mieszkańcy się skarżą na nie legalne testy.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez woytek » czwartek, 10 paź 2013, 21:52

peugeot napisał(a):Stec mnie rozczarował ! W końcu miał okazje się z kimś zmierzyć w swojej klasie i się chłop wystraszył. :lol:

Nie wystraszył tylko ma "problemy" z poruszaniem się po drogach publicznych...
Avatar użytkownika
woytek
N3
 
Posty: 484
Dołączył(a): sobota, 23 sty 2010, 14:04

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez rafal85 » czwartek, 10 paź 2013, 22:52

TurboWiewior napisał(a):
Potrzebne są diametralne zmiany regulaminowe, pierwszą z nich powinno być zlikwidowanie RPP. Rsmp i Rpp nie różni się praktycznie niczym, poza tym że w drugim przypadku nie zdobywa się tytułu Mistrza Polski. Nie wiem czemu ma służyć ten sztuczny podział. Lepsza byłaby jedna silna liga z podziałem na grupę aut z aktualną i utraconą homologacją, do tego więcej eliminacji w tym jednodniowe, oraz ogólnopolski cykl taki jak aktualne Mistrzostwa Śląska (może nazywac się RPP) i rajdy w Polsce kwitną!!


Z całym szacunkiem, ale różnic jest bardzo dużo, chociaż z punktu widzenia obserwatora może ich nie widać.

RPP jest przede wszystkim dużo krótsze i nie chodzi tu tylko o to, że zawody są jednodniowe, ale także o to co się dzieje wcześniej tj. zapoznanie z trasą, odcinki testowe, prolog itp. W RSMP zawodnik przyjeżdża na rajd w środę lub we wtorek rano (w zależności od tego czy rajd jest w układzie piątek-sobota, czy sobota-niedziela). Większość zawodników normalnie pracuje, więc nie jest łatwo wziąć sobie wolne 7 razy w roku na 3-4 dni. W ten sposób wykorzystujesz cały urlop albo bierzesz bezpłatny, a jak prowadzisz swój biznes to jest jeszcze trudniej.

Poza tym przejechanie 170 km oesowych, a 70 km oesowych to jednak duża różnica. Dużo większe obciążenie dla sprzętu, więcej opon, inna taktyka, dużo więcej trasy do opisania, dużo więcej różnych obowiązków.

Gdybyś zlikwidował RPP to by się mogło okazać, że jeździ jeszcze mniej aut niż w tej chwili, bo dla wielu osób RPP to jedyna szansa na starty.

Żeby rajdy kwitły potrzebna jest ich gruntowna reforma praktycznie na każdej płaszczyźnie: finansowej, organizacyjnej, marketingowej i regulaminowej. Pojedyncze zmiany nic moim zdaniem nie dadzą, bo fundamentalną sprawą jest to, że są coraz droższe (także wskutek polityki FIA), brakuje dostosowanej do rzeczywistości oferty sponsorskiej, a na koniec pieniędzy. Dopóki nie będzie woli i osób, które podejmą się większej reformy rajdów to niewiele się zmieni. Czasem frekwencja będzie wyższa, czasem niższa, ale generalnie na dłuższą metę będzie stagnacja. Jak na ironię pojawiają się Mistrzostwa Świata i RK - doskonały moment aby postawić rajdy na nogi, albo .... zamieść pod dywan wszystkie problemy na najbliższe 3 lata.


Moje zdanie nie jest tylko wynikiem obserwacji:-)Wiem również ile czasu zajmuje rajd. Ale dostrzegłem, że np. w 2008 roku było 11 eliminacji PPZM, większość z nich zaczynała się w środę wieczorem i na koniec sezonu było 109 sklasyfikowanych załóg, natomiast w 2012 było 8 rund RPP w skondensowanej formie i klasyfikacja końcowa obejmuje 51 pozycji. Warto jednak dodać że PPZM w 2008 roku był praktycznie osobnym cyklem, a RPP w 2012 to cykl jadący w cieniu wyblakłego RSMP. Myślę, że w tym tkwi problem. Naturalnie wygospodarowanie czasu i pieniędzy na uprawianie sportu (nieważne jakiego) nie jest łatwe i wymaga poświęceń. Zgadzam się, z tym że rajdy faktycznie kuleją na wielu płaszczyznach i z całą pewnością same się nie naprawią. Swoją drogą nie wiem, co mogłoby mnie zmusić do startu w RPP w obecnym kształcie.
Dlatego może warto rozważyć w perspektywie kilku sezonów, aby rajdy okręgowe zajęły miejsce RPP. Są chętni żeby w nich startować, są chętni żeby je organizować, a na stronie PZM nie ma nawet kalendarza.
Swoją drogą, ciekawe że na imprezach amatorskich, organizowanych bez łaski i dla zawodników, liczba uczestników w okolicach setki bywa standardem. Wynika z tego, że potencjał jest.
Przepraszam, że odbiegłem od tematu 23 Rajdy Dolnośląskiego.
rafal85
 
Posty: 45
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 22:51

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez viper » czwartek, 10 paź 2013, 23:26

rafal85 napisał(a): Moje zdanie nie jest tylko wynikiem obserwacji:-)Wiem również ile czasu zajmuje rajd. Ale dostrzegłem, że np. w 2008 roku było 11 eliminacji PPZM, większość z nich zaczynała się w środę wieczorem i na koniec sezonu było 109 sklasyfikowanych załóg, natomiast w 2012 było 8 rund RPP w skondensowanej formie i klasyfikacja końcowa obejmuje 51 pozycji. Warto jednak dodać że PPZM w 2008 roku był praktycznie osobnym cyklem, a RPP w 2012 to cykl jadący w cieniu wyblakłego RSMP. Myślę, że w tym tkwi problem. Naturalnie wygospodarowanie czasu i pieniędzy na uprawianie sportu (nieważne jakiego) nie jest łatwe i wymaga poświęceń. Zgadzam się, z tym że rajdy faktycznie kuleją na wielu płaszczyznach i z całą pewnością same się nie naprawią. Swoją drogą nie wiem, co mogłoby mnie zmusić do startu w RPP w obecnym kształcie.
Dlatego może warto rozważyć w perspektywie kilku sezonów, aby rajdy okręgowe zajęły miejsce RPP. Są chętni żeby w nich startować, są chętni żeby je organizować, a na stronie PZM nie ma nawet kalendarza.
Swoją drogą, ciekawe że na imprezach amatorskich, organizowanych bez łaski i dla zawodników, liczba uczestników w okolicach setki bywa standardem. Wynika z tego, że potencjał jest.
Przepraszam, że odbiegłem od tematu 23 Rajdy Dolnośląskiego.

kolego odpowiedz jest prosta. W 2008 w n0 jechało 13 aut w a0 15 w n2 23 to były najtańsze klasy które dzisiaj wymarły. Podsumuj sobie te 3 klasy i ci wyjdzie dlaczego dzisiaj masz 40 -50 aut a wtedy było 100. Natomiast będzie jeszcze gorzej bo właśnie weszła nowa technologia tzn. grupa R, która będzie tylko dla bogatych do zabawy. Wtedy rpp tez marketingowo lezalo tylko były tanie auta dzisiaj to type r i R która już puka do rpp
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez rafal85 » piątek, 11 paź 2013, 08:26

viper napisał(a):
rafal85 napisał(a): Moje zdanie nie jest tylko wynikiem obserwacji:-)Wiem również ile czasu zajmuje rajd. Ale dostrzegłem, że np. w 2008 roku było 11 eliminacji PPZM, większość z nich zaczynała się w środę wieczorem i na koniec sezonu było 109 sklasyfikowanych załóg, natomiast w 2012 było 8 rund RPP w skondensowanej formie i klasyfikacja końcowa obejmuje 51 pozycji. Warto jednak dodać że PPZM w 2008 roku był praktycznie osobnym cyklem, a RPP w 2012 to cykl jadący w cieniu wyblakłego RSMP. Myślę, że w tym tkwi problem. Naturalnie wygospodarowanie czasu i pieniędzy na uprawianie sportu (nieważne jakiego) nie jest łatwe i wymaga poświęceń. Zgadzam się, z tym że rajdy faktycznie kuleją na wielu płaszczyznach i z całą pewnością same się nie naprawią. Swoją drogą nie wiem, co mogłoby mnie zmusić do startu w RPP w obecnym kształcie.
Dlatego może warto rozważyć w perspektywie kilku sezonów, aby rajdy okręgowe zajęły miejsce RPP. Są chętni żeby w nich startować, są chętni żeby je organizować, a na stronie PZM nie ma nawet kalendarza.
Swoją drogą, ciekawe że na imprezach amatorskich, organizowanych bez łaski i dla zawodników, liczba uczestników w okolicach setki bywa standardem. Wynika z tego, że potencjał jest.
Przepraszam, że odbiegłem od tematu 23 Rajdy Dolnośląskiego.

kolego odpowiedz jest prosta. W 2008 w n0 jechało 13 aut w a0 15 w n2 23 to były najtańsze klasy które dzisiaj wymarły. Podsumuj sobie te 3 klasy i ci wyjdzie dlaczego dzisiaj masz 40 -50 aut a wtedy było 100. Natomiast będzie jeszcze gorzej bo właśnie weszła nowa technologia tzn. grupa R, która będzie tylko dla bogatych do zabawy. Wtedy rpp tez marketingowo lezalo tylko były tanie auta dzisiaj to type r i R która już puka do rpp


Doskonałe spostrzeżenie, a zastanawiałeś się Viperze dlaczego wymarły?? Nowa technologia tzn. grupa R zapukała do PPZM w 2007, kiedy to Mariusz Małyszczycki wystartował w Rajdzie Mazowieckim nowym i pachnącym C2 R2. Co znaczy, że marketingowo leżało?? A czego byś oczekiwał? PZM nie zajmuje się marketingiem zawodników, chcesz mieć dobry marketing, to go sobie zorganizuj, patrz puchar Fiesty czy firmę Lotos. Obecnie RPP nie ma sensu ze sportowego punktu widzenia. Zawodnicy służą jedynie jako zapchajdziura budżetowa organizatora.
rafal85
 
Posty: 45
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 22:51

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez viper » piątek, 11 paź 2013, 08:37

rafal85 napisał(a):
Doskonałe spostrzeżenie, a zastanawiałeś się Viperze dlaczego wymarły?? Nowa technologia tzn. grupa R zapukała do PPZM w 2007, kiedy to Mariusz Małyszczycki wystartował w Rajdzie Mazowieckim nowym i pachnącym C2 R2. Co znaczy, że marketingowo leżało?? A czego byś oczekiwał? PZM nie zajmuje się marketingiem zawodników, chcesz mieć dobry marketing, to go sobie zorganizuj, patrz puchar Fiesty czy firmę Lotos. Obecnie RPP nie ma sensu ze sportowego punktu widzenia. Zawodnicy służą jedynie jako zapchajdziura budżetowa organizatora.

pzm nie musi zajmować się marketingiem zawodników tylko marketingiem rsmp. Natomiast lotos to firma walczy o marketinkg, ale za niego płaci , a taki marketink to każdy głupi potrafi.
Wystarczyło by żeby pzm zorganizował to tak żeby w TVP publicznej były relacje takie jak 15 lat temu tzn. Relacja włącznie z klasami to by się to wszystko samo rozkrecalo. Co do fiesty to fajnie to wyglada na rajdzie i widać ze ktoś tam się stara, ale nie jest to warte tych pieniędzy, które trzeba wyłożyć za sezon we fiescie nawet kosztem tv trwam.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 23 rajd dolnośląski

Postprzez RALLYjupik26 » piątek, 11 paź 2013, 09:18

a jest może coś ciekawego na oesie BGK na spadaniu między Droszków-Jaszkowa Górna :?:
http://www.youtube.com/user/RALLYjupik26?feature=mhee
RALLYjupik26
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): czwartek, 7 lip 2011, 13:51
Lokalizacja: Okolice Żywca

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron