RSMP 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2014

Postprzez Wujeek » poniedziałek, 20 sty 2014, 22:43

A co masz na mysli takie samochody jak opel astra czy nawet renault clio ponizej 98 r ?
Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team
Avatar użytkownika
Wujeek
N2
 
Posty: 194
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 21:26
Lokalizacja: Na Cięciu


Re: RSMP 2014

Postprzez viper » poniedziałek, 20 sty 2014, 22:47

Wujeek napisał(a):A co masz na mysli takie samochody jak opel astra czy nawet renault clio ponizej 98 r ?
nie trybie twoich skróconych pytań :D . Jak to co ma na myśli?
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez Kramar » wtorek, 21 sty 2014, 00:20

Viper, jeśli w swoim bajkowym świecie znajdziesz sponsora, który zażyczy sobie nowe auto, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby takowe zakupić i spełnić jego wymagania.
Dopóki głównymi sponsorami zawodników są sami zawodnicy, decyzja należy do nich.
Teoretyzować na forum można bez końca. Gdy przyjdzie do konkretnych czynów, czyli wyjęcia pieniędzy z portfela, wynik jest jeden, "złom" lub coś z R2.

Co do "złomów", zerknij na wyniki Virnika, Tomaszczyka, Pochłopienia (GSMP) i zastanów się spokojnie i odpowiedz mi na następujące pytania:
Czy na pewno lepiej było by dla nich wsiąść w Fieste R1( według starej nomenklatury) i zbierać regularnie puchary za wygranie klasy? Czy ktokolwiek by o nich usłyszał? Jak by wtedy rozwijała się kariera każdego z nich?

EDIT:

Przytoczony wyżej puchar Sandero, na papierze wygląda biednie ale wyobraźcie sobie dziesięciu ambitnych, walczących o dziesiąte części sekundy w tych autach.
Ja w to wchodzę :mrgreen:
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2014

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 21 sty 2014, 01:09

Mnie się tok rozumowania Vipera podoba, kupić auto nie na rok czy dwa tylko na dłużej z myślą o startach w wyższej lidze. Ponadto pozyskanie sponsora to nie tylko wyniki ale też dobre wrażenie. Co innego będzie gdy firmową imprezę odwiedzimy zgrabnym dość nowym autem z klatką a co innego gdy podjedziemy jakąś niepozorną "dłubanką". Sponsor będzie chciał się naszym zespołem pochwalić przed zaproszonymi gośćmi a nie tłumaczyć im czemu ten samochód jest lepszy od nowego ;)
Jednak jest jeden duży minus. Brakuje obecnie małych aut N-grupowych :( Nie licząc wspomnianego Clio i aut których homo kończy się w przyszłym roku mamy tylko Łade, Fiata 500 turbo, Leona w dieselu itp Ekspertem jednak nie jestem więc wklejam źródło, może ktoś się czegoś pozytywnego jeszcze dopatrzy. http://www.fia.com/sites/default/files/ ... %C3%A9.pdf
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2014

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 21 sty 2014, 01:24

Co do "złomów", zerknij na wyniki Virnika, Tomaszczyka, Pochłopienia (GSMP) i zastanów się spokojnie i odpowiedz mi na następujące pytania:
Czy na pewno lepiej było by dla nich wsiąść w Fieste R1( według starej nomenklatury) i zbierać regularnie puchary za wygranie klasy? Czy ktokolwiek by o nich usłyszał? Jak by wtedy rozwijała się kariera każdego z nich?


No a jak się obecnie rozwija? Pierwszy rozwalił beemkę i siedzi w domu, drugi wszedł w CEFT na jeden sezon i cisza, 3ciego nawet nie znam :D
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: RSMP 2014

Postprzez Kramar » wtorek, 21 sty 2014, 01:52

Za trudne pytanie? To podpowiem, nie usłyszał byś o żadnym z nich.
A że Pchłopienia nie znasz to wyłącznie twoja strata.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » wtorek, 21 sty 2014, 08:29

Witcher1990 napisał(a):
Co do "złomów", zerknij na wyniki Virnika, Tomaszczyka, Pochłopienia (GSMP) i zastanów się spokojnie i odpowiedz mi na następujące pytania:
Czy na pewno lepiej było by dla nich wsiąść w Fieste R1( według starej nomenklatury) i zbierać regularnie puchary za wygranie klasy? Czy ktokolwiek by o nich usłyszał? Jak by wtedy rozwijała się kariera każdego z nich?


No a jak się obecnie rozwija? Pierwszy rozwalił beemkę i siedzi w domu, drugi wszedł w CEFT na jeden sezon i cisza, 3ciego nawet nie znam :D

Bingo kolego trafileś w 10. Właśnie o to mi chodziło, żeby ktos właśnie to zauważył. Ja nie chciałem tego mówić żeby znowu ktos nie powiedział ze komuś coś zazdroszczę i inne takie bzdury. wszystkich skończyła kasa prędzej czy pózniej pomijając jakiej pojedynczy występy. Żeby ocenić zawodnika ze jest szybki nie musi mieć szybkiego auta. Kajetanowiczem jarali sie jak maluchem na cieszynce, a Kubica jak s1600 wygrywał z s 2000
Kramar napisał(a):Za trudne pytanie? To podpowiem, nie usłyszał byś o żadnym z nich.
A że Pchłopienia nie znasz to wyłącznie twoja strata.

To nie kibic rajdowy musi słyszeć bo nie rajdowy i tak o nich nic nie wie. To musi byc argument dla potencjalnego sponsora, a stary glut nim nie jest. Prze wymienionymi kierowcami już wielu było takich szybki, ale tylko max na dwa sezony , bo potem kasa sie kończyła, albo wypadek niestety skończył kartę prywatna debetowa na naprawę auta i na start nie było.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » wtorek, 21 sty 2014, 09:15

Przytoczony wyżej puchar Sandero, na papierze wygląda biednie ale wyobraźcie sobie dziesięciu ambitnych, walczących o dziesiąte części sekundy w tych autach.
Ja w to wchodzę Kramar

I bardzo słusznie.
Jeżdziłem Dacią Logan - pucharówką - miała kosztować od 45 tyś.zł- były dwie przygotowane. Szkoda że to nie wypaliło.
Bardzo fajnie to śmigało. A zawias wbrew pozorom bardzo dobry. Dużo lepiej wybierał niż Ohlins w podobnych autach - typu Honda Clio.
W dzisejszych czasach powinno być z 5 pucharów, od Aygo, Yarisa, po Dacie, itp
Myslę że nie był oby problemu z chętnymi.
Gdyby pzmłoty byli normalni, to zamiast kraść kasę na potęgę i przychodzić na gotowe (witkowski ) zrobili by w końcu coś dla sportu.
Ale mam nadzieję, że już niedługo pospadają z tych stołków i dobierze się mądry prokurator do tego.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2014

Postprzez woocasch » wtorek, 21 sty 2014, 09:58

Kurcze skoro ta Dacia Sandero na gotowo w Hiszpanii kosztuje około 50tyś PLN to u nas, zakładając niższe koszty pracy i podobne wsparcie importera zapewne dało by się zejść do tych 45tyś., o których wspomniał gregortest. I teraz niech mi ktoś powie czemu coś takiego nie wypaliło, czy kierowcy wstydzili by się jeździć Dacią czy faktycznie to tylko i wyłącznie beton z PZM uwala takie pomysły? Przecież taka seryjnia Dacia byłaby tania w utrzymaniu, a ponieważ to nowe auto, to po sezonie czy dwóch możnaby spokojnie sprzedać ją komuś rozpoczynającemu swoją przygodę z rajdami.
No ale u nas to bez Type-R albo C2R2 MAX nie ma co podchodzić do rajdów, więc jakaś tam Dacia nie ma szans na przebicie się :(
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » wtorek, 21 sty 2014, 10:13

Bo organizując puchar - organizator - musi zanieść w zębach do pzmłotu - minimum 0.5 mln zł.
Fiat wpompował w tych cymbałów - samochody służbowe, auta do ratownictwa - fiaty palio i siena, oraz kupę kasy.
Za to że zrobił puchar Cinqucento w WSMP i RSMP.
No to jak ma być dobrze?
Daewoo wyłożyło kasę i to bardzo dużą- za te piniędze - postawili sobie nową siedzibę, bo ta na kazimierzowskiej była za mała - hahahhahaha
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2014

Postprzez menson » wtorek, 21 sty 2014, 10:37

Żeby utworzyć oficjalny puchar trzeba zapłacić PZM-otowi 12 tys zł. oprócz tego inicjatorzy pucharu nie są ludźmi którzy będą za darmo to robili i nakręca się spirala. G4 zrobiło z Castrolem dobrą robotę ale niestety wszystko co dobre szybko się kończy. Były próby robienia klas typu OPELCUP który nawet wypalił ale ludzie pod koniec sezonu się wypalili i nic z tego nie było. Teraz jest próba robienia coś w stylu Pucharu Fiesty ale osobiście nie wydaje mi się żeby to wypaliło. Jest klasa 6F zrobiona przez PZM dla fiest i tego trzeba się trzymać a nie robienie klas na siłę
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: RSMP 2014

Postprzez Kramar » wtorek, 21 sty 2014, 12:03

viper napisał(a):Bingo kolego trafileś w 10.

Trafił ale kulą w płot. Mało takich co nowymi autami startowali a teraz siedzą w domach i wspominają?

viper napisał(a):Kajetanowiczem jarali sie jak maluchem na cieszynce, a Kubica jak s1600 wygrywał z s 2000

Przecież oba te auta w rzeczonych czasach były już historykami, złomami, glutami (niepotrzebne skreślić).

viper napisał(a):To nie kibic rajdowy musi słyszeć bo nie rajdowy i tak o nich nic nie wie.

http://www.youtube.com/watch?v=FxrWTZjtCXo
Liczba wyświetleń, liczba pozytywnych ocen. Może oglądający myśleli, że na złom tak pędzi, nie do mety.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2014

Postprzez radzio » wtorek, 21 sty 2014, 12:13

ZbyszekChaosu napisał(a):Mnie się tok rozumowania Vipera podoba, kupić auto nie na rok czy dwa tylko na dłużej z myślą o startach w wyższej lidze. Ponadto pozyskanie sponsora to nie tylko wyniki ale też dobre wrażenie. Co innego będzie gdy firmową imprezę odwiedzimy zgrabnym dość nowym autem z klatką a co innego gdy podjedziemy jakąś niepozorną "dłubanką". Sponsor będzie chciał się naszym zespołem pochwalić przed zaproszonymi gośćmi a nie tłumaczyć im czemu ten samochód jest lepszy od nowego ;)
Jednak jest jeden duży minus. Brakuje obecnie małych aut N-grupowych :( Nie licząc wspomnianego Clio i aut których homo kończy się w przyszłym roku mamy tylko Łade, Fiata 500 turbo, Leona w dieselu itp Ekspertem jednak nie jestem więc wklejam źródło, może ktoś się czegoś pozytywnego jeszcze dopatrzy. http://www.fia.com/sites/default/files/ ... %C3%A9.pdf


za to jak przyjedziesz piękną fiestą r1, to Pan Prezes stwierdzi:
"Ładny samochód, moja firma ma takich 50 dla kierowców flotowych"
natomiast po przejażdżce:
"hmmm, moje bmw w dieslu lepiej idzie " :)
niestety wiem to z autopsji.
to nie jest tak, że uważam, że nowe wolne auta nie mają sensu. oczywiście mają, ale tylko w przypadku pucharu z wsparciem importera. sam bym chętnie wyleasingował taką dacię, gdyby była szansa na puchar w rsmp z frekwencją ok 15 aut.
w innym przypadku jeżdżenie wolnochodem dla samego jeżdżenia w rsmp totalnie nie ma sensu. nie widzę w tym żadnej rywalizacji. a właśnie chyba o rywalizację chodzi w naszym sporcie. czy nie?
radzio
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek, 21 maja 2009, 14:23

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » wtorek, 21 sty 2014, 13:18

Kramar napisał(a):Trafił ale kulą w płot. Mało takich co nowymi autami startowali a teraz siedzą w domach i wspominają? .

On nigdzie nie napisał ze nowszy samochód daje ci gwarancje. On tylko stwarza większa możliwość, a to roznica.

Kramar napisał(a):Przecież oba te auta w rzeczonych czasach były już historykami, złomami, glutami (niepotrzebne skreślić).
.

No właśnie i jak myślisz dlaczego kajetanowicz szybko pozbył sie malucha i przesiadl sie do nowszego? to oczywiście pytanie retoryczne.
Z Kubica nie trafiles bo Kubica jeździł za swoje i równocześnie mógł sobie już wtedy wynająć wrc, a my mówimy o szukaniu pienięddzy?To nie kibic rajdowy musi słyszeć bo nie rajdowy i tak o nich nic nie wie.
Kramar napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=FxrWTZjtCXo
Liczba wyświetleń, liczba pozytywnych ocen. Może oglądający myśleli, że na złom tak pędzi, nie do mety.

Pokazales film który rozdmuchali kibice miedzy sobą, a to niczego nie zmienia w sensie rozmowy z potencjalnym sponsorem, bo dla niego to auto to bedzie złomem. Natomiast jeżeli ta astra potrafi jechać szybko to każdym inny autem kierowca zrobi to samo, ale nowszym samochodem bedzie mial wiecej opcji i wiecej argumentów.
P.S i teraz najwazniejsze
W 99 % zawodnik samochód musi sam sobie kupić i dopiero szukać pieniędzy, a kupując gluta od razu jest na straconej pozycji, bo nie znajdzie żadnego frajera będąc nie znanym co mu podaruje auto w prezencie. Kolejność szukania pieniędzy jest taka.
1 auto
2 dobrze pare razy wystartować niestety często za swoje
3 na podstawie zebranych materiałów szukamy sponsorów i wyniki mogą w tym pomoc ale nie musza
4 utrzymanie sponsora przy sobie, a to możesz zrobić tylko startują w najwyższej klasie czyli dochodząc do RSMP. Dobrze by było rownież odswiezac samochód na nowszy model żeby coś sie działo nowego. Oczywiście to taki układ idealny.

Natomiast nie spełniając 1 punktu od razu zmniejszają sie szanse na realizacje kolyjnych, bo o tym czy ktos jest wolny czy szybki to sie zazwyczaj okazuje po X czasie na początku sama szybkość nie ma znaczenia , a większe znaczenie ma prezentacja tego co mam do ścigania.
radzio napisał(a):w innym przypadku jeżdżenie wolnochodem dla samego jeżdżenia w rsmp totalnie nie ma sensu. nie widzę w tym żadnej rywalizacji. a właśnie chyba o rywalizację chodzi w naszym sporcie. czy nie?

no jasne najwieksza bzdura jaka słyszałem. Lepiej jechać szybszym glutem w rpp za te same pieniądze. No ja u nas takie jest podejście to ja sie nie dziwie ze jest jak jest i ze słabsze klasy zdechly w rsmp a w rpp popmuje sie wyścig zbrojen glutami.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez radzio » wtorek, 21 sty 2014, 14:01

stary wyjadaczu, nigdzie nie pisałem, że lepiej jeździć w rpp. moim zdaniem rpp w takiej formie jak jest teraz nie ma najmniejszego sensu.
nie rozumiem tylko dlaczego wszystkie stare auta nazywasz "glutami". być może tylko z takimi miałeś do czynienia. ja natomiast dalej uważam, że lepiej jezdzic fajnym autem niż smutnym. na koniec chcialbym dodać, iż seryjna astra wcale nie zalicza się do tych fajnych...
radzio
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek, 21 maja 2009, 14:23

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron