Klasa Astra w RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez RallyMarco » czwartek, 5 sty 2012, 12:57

Sebekrally napisał(a):Dokładnie można mieć astrę za 100tyś na full wypasie, albo auto za 18tyś. Myślę że dobrym pomysłem jest albo ograniczenie do grupy N, albo podział na 2 grupy by mogli walczyć i bogaci i "biedni"


Sebek, poniektóre astry nawet te 18 tyś nie są warte...;/ Całkiem niedawno ktoś sprzedawał astre którą się ścigał w RPP za 15 tyś zł...pewnie poszła jeszcze taniej. Ale już nie o to chodzi...niech takie auta też jeźdzą;) ale nie w tej samej klasie co samochody parokrotnie droższe...bo to sie mija z celem...biorąc pod uwage talent, to kierowca w takim seryjnym aucie moze ledwo dorównać przeciętniakowi w wypasionej furze...a chodzi o to, żeby wszyscy mieli równe szanse i żeby mozna było wyłonić na koniec sezonu prawdziwego zwyciezce Pucharu/klasy. w tej sytuacji napewno zaczną się oburzać goście którzy mogą wpakować w furę 50 tyś i więcej, więc najlepszym rozwiazaniem zrobić 2 regulaminy dla 2 klas pucharu...pomyślcie nad tym;)
Brak rajdów = niedotlenienie mózgu!! xD
Avatar użytkownika
RallyMarco
N3
 
Posty: 371
Dołączył(a): piątek, 2 lis 2007, 10:56
Lokalizacja: Cieszyn


Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez luks » czwartek, 5 sty 2012, 13:03

to chyba jasne, ze znakiem rozpoznawalnym tego pucharu jest tania rywalizacja po porzadnych trasach. mysle, ze mozna by okroic homologacje np tylko do manualnych skrzyn biegow (zadnych sekwentow). silnik pozostawic w malej Agrupie (dowolne walki, wydech, dolot ale np bez zakuwania tlokow). oczywiscie to tylko hasla, lepsi znawcy tematu sie wypowiedza.
jesli ktos chce 'odszykowac' jakiegos kadeta, astre to bardzo fajny pomysl, ale juz poza pucharem.
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » czwartek, 5 sty 2012, 13:18

Regulamin jest taki jak w pucharze ASTRY w RPP. Mocna 200 konna Astra tez nie gwarantuje sukcesu, dobrym przykladem jest Marcin Górny który jechał cały sezon na bilsteinie i uzywanych oponach i seryjnym silniku także wiecie auto samo nie pojedzie i nie przygotuje sie.
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Sebekrally » czwartek, 5 sty 2012, 13:43

Oczywiście że auto samo nie jedzie oglądałem auta z tej klasy na rajdzie Świdnickim i widziałem przepaść w przygotowaniu. Auta Kosiaka, czy Bąka(nie była zgłoszony a A-Astra) to jest kosmos, a regulaminy mają maksymalnie wyrównać szanse dlatego podział na A-Astra i N-Astra ma sens. To problem tych co mają wypas fury że przegrali z padliną...
Sebekrally
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez kwiatkonen.pl » czwartek, 5 sty 2012, 14:18

Mimo że jeździć w tej klasie nie będę to wtrące się. Podziały są bez sensu, bo sprawią że wyniki będą mniej przejrzyste. Im więcej klas tym gorzej. Jedno auto ma mocny silnik i bilsteina a inne ma seryjny silnik ale super zawieszenie więc teoretycznie oba są "te lepsze" jakiś zawodnik będzie miał lepsze hamulce, nowsze opony, jeden bedzie miał 17 cali a inny 15, ktoś inny będzie miał świeższy olej itp. to wszystko bzdury, liczy się tylko jak kierowca jeździ do czego mnie przekonał jeden mały szczupły kierowca astry z którym startowałem w elmocie. Poza tym jesli byście podzielili klasę na dwie lub trzy to pewnie redaktorom WRC nie będzie się chciało pisać że w klasie Opel Cup zwyciezyl jeden kierowca z dwóch, w klasie AstraA jeden z trzech, a w AstraN jeden z dwóch b drugi nie dojechał. Poza tym jak mniej zawodników klasyfikowanych w sezonie to mniej pucharów, tytułów itp. Powinno to wszystko byc maksymalnie uproszczone.
Jeśli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy ze jedziesz za wolno
kwiatkonen.pl
 
Posty: 26
Dołączył(a): czwartek, 26 cze 2008, 10:40

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez luks » czwartek, 5 sty 2012, 14:28

kwiatkonen.pl napisał(a):Mimo że jeździć w tej klasie nie będę to wtrące się. Podziały są bez sensu, bo sprawią że wyniki będą mniej przejrzyste. Im więcej klas tym gorzej. Jedno auto ma mocny silnik i bilsteina a inne ma seryjny silnik ale super zawieszenie więc teoretycznie oba są "te lepsze" jakiś zawodnik będzie miał lepsze hamulce, nowsze opony, jeden bedzie miał 17 cali a inny 15, ktoś inny będzie miał świeższy olej itp. to wszystko bzdury, liczy się tylko jak kierowca jeździ do czego mnie przekonał jeden mały szczupły kierowca astry z którym startowałem w elmocie. Poza tym jesli byście podzielili klasę na dwie lub trzy to pewnie redaktorom WRC nie będzie się chciało pisać że w klasie Opel Cup zwyciezyl jeden kierowca z dwóch, w klasie AstraA jeden z trzech, a w AstraN jeden z dwóch b drugi nie dojechał. Poza tym jak mniej zawodników klasyfikowanych w sezonie to mniej pucharów, tytułów itp. Powinno to wszystko byc maksymalnie uproszczone.


oootóż to.
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez RallyMarco » czwartek, 5 sty 2012, 16:14

Więc jak pisałem albo tak albo tak..nie 2 klasy to zrobić regulamin w którym wszyscy będą mieć jak najbardziej wyrównane szanse...a jak ktoś chce zrobić ze swojego opla kosmosa bo ma na to kase to jedzie poza pucharem...:)
Brak rajdów = niedotlenienie mózgu!! xD
Avatar użytkownika
RallyMarco
N3
 
Posty: 371
Dołączył(a): piątek, 2 lis 2007, 10:56
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » czwartek, 5 sty 2012, 16:28

Regulamin musi być czytelny i prosty do weryfikacji, a myślę, że to można bardzo prosto zrobić. W każdym samochodzie jest kilka słabszych punktów , których zmiana zawyża koszty. Myślę, że na najłatwiejszym rozwiązaniem było by wprowadzenie nakazu kilku rzeczy bardzo prostych do weryfikacji. Nie wierze, żeby zrobiło podział na A i N grupę.
1. nakaz jazdy na seryjnych przełożeniach, ale z możliwością szpery.
2. hamulce muszą pozostać seryjne ( hamulce to najsłabszy punkt astry, a dobre homologowane to koszt w granicach 8 000 zł, albo lepiej)
3. jazda tylko na 15 calowych felgach ( różnica w cenie opony plus z 12 felg 17 ", a różnica w prowadzeniu będzie duża).
Proste i skuteczne, a zarazem unikające wyścigu zbrojeń, bo nawet jak ktoś zrobi silnik na 200KM, to jego awaryjność wzrośnie, a w MP jest 180 KM oesowych , a nie 80, w dodatku ilość rajdów jest na styk, a nie tak jak w RPP, więc jeden defekt i punkty się wyrównają,a kasa w kosmos,a le to już wybór zawodnika.
Same te trze rzeczy łączny wydatek licząc biednie to min 15 000zł- 20 tyś w sezonie. Czyli średnia wartość astry :D .
W przypadku braku obostrzeń, nie wierzę, żeby po jakimś czasie nie zrobił się wyścig zbrojeń.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » czwartek, 5 sty 2012, 16:38

To z tymi oponami pojechałeś, 17 też znajdziesz w takich pieniądzach jak 15 tylko trzeba chciec, a jak popytasz zawodnikow na czym sie im lepiej jezdzi to zobaczysz jaka będzie odpowiedz, seryjne przełozenie hmmm tylko czy to ma sens to niewiem bo znajdzie sie kilka osob ktore po pierwszym rajdzie powiedza ze to nie jedzie, bo na seryjnym przełozeniu tak za bardzo to sie to nie chce napedzac a poza tym jak ktos ma lepiej przygotowane auto i ma zapas gratow to co ma sie ich pozbywac zeby w pucharze jezdzic?? dajcie spokoj to ma byc tani puchar taki jak astra w rpp a nie kombinowanie zeby z jednej klasy robic nagle pięć
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » czwartek, 5 sty 2012, 16:59

menson napisał. To z tymi oponami pojechałeś, 17 też znajdziesz w takich pieniądzach jak 15 tylko trzeba chciec, a jak popytasz zawodnikow na czym sie im lepiej jezdzi to zobaczysz jaka będzie odpowiedz, seryjne przełozenie hmmm tylko czy to ma sens to niewiem bo znajdzie sie kilka osob ktore po pierwszym rajdzie powiedza ze to nie jedzie, bo na seryjnym przełozeniu tak za bardzo to sie to nie chce napedzac a poza tym jak ktos ma lepiej przygotowane auto i ma zapas gratow to co ma sie ich pozbywac zeby w pucharze jezdzic?? dajcie spokoj to ma byc tani puchar taki jak astra w rpp a nie kombinowanie zeby z jednej klasy robic nagle pięć
.

Z oponami kolego to ty mówisz o dziadowaniu tzn. szukaniu używanych, a ja mówię o normalnej nowej oponie, bo to nie puchar, że jakoś przebidujesz na starych złomach jeden rajd w rpp( nie obrazając nikogo oczywiście każdy orze jak może) . Tu masz 180 km oesowych czyli po 1 rajdzie przód masz na pewno do wymiany przy nowych oponach. Co do odpychania na serii tak będzie trochę gorzej, ale na pewno jednakowo i tanio. Ma być albo tanio, albo niech nikt nikomu głowy nie zawraca i kto chce niech się zbroi. Natomiast ten co ma zapas gratów z twojego punktu widzenia to nieszczęśliwy, a ten co nie ma to co ma zrobić specjalnie kupować. To chyba lepiej ,że ten co ma to ma, a ten drugi to jak będzie potrzebował to sobie kupi. Jak na 10 astr np. 9 jechało na 15 to chyba lepiej, żeby ten jeden, który i tak ma na pewno 15 jechał na 15, a niżeli tych 9 kupowało 17. Nie rozumiem kolego twojego myślenia.
Ostatnio edytowano czwartek, 5 sty 2012, 17:05 przez viper, łącznie edytowano 2 razy
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Sebekrally » czwartek, 5 sty 2012, 17:02

Krótsze przełożenie to jest niewielki koszt, natomiast co do opon to może używki dostaniesz w podobnych pieniądzach, ale już nawet na felgach jest spora oszczędność. Hebel seryjny to spora oszczędność wyścigu zbrojeń się nie powstrzyma pod maską trzeba tylko w regulaminie zrobić tak by "para szła w gwizdek".
Sebekrally
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez RallyMarco » czwartek, 5 sty 2012, 17:46

Skończy się nad tym, że i tak każdy pojedzie na tym na czym chce...będzie dowolność, żeby przyciągnać jak najwięcej zawodników...z jednej strony dobrze...z drugiej nie...no ale ni gdy nie zrobi się tak żeby wszystkim było dobrze... :?
Brak rajdów = niedotlenienie mózgu!! xD
Avatar użytkownika
RallyMarco
N3
 
Posty: 371
Dołączył(a): piątek, 2 lis 2007, 10:56
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Kramar » czwartek, 5 sty 2012, 18:24

Regulamin na ten moment jest nie zatwierdzonym jeszcze projektem. Zgodnie z nim jedynym ograniczeniem przy przygotowaniu auta jest homologacja oraz zal.J .
Nie sadze aby mialo sie cos w tej kwestii zmienic. Powod jest prosty, wiekszosc zawodnikow samochody ma przygotowane, kazdy inaczej i na troche innym poziomie. Trudno teraz wymagac zeby z tych bogatszych aut panowie na przyklad wymontowali szpery i zmieniali HP an bilsteina.
Tak samo to funkcjonowalo w RPP w klasie astry a "Opel Cup" to rozwiniecie tego projektu. Nie powiem, ze nikt nie narzekal na roznice ale na pocieszenie pozostaje fakt, ze chocby Pawel Krysiak seryjnym autem na scioranym bilsteinie i byle jakich oponach jeszcze przed Barborka Cieszynska mial szanse na tytul mistrzowski.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Pemo » czwartek, 5 sty 2012, 18:26

MSG Racing napisał(a):Calibra 4x4 nie miała C20XE na pokładzie tylko LETa (turbo) albo V6.


Calibry 4x4 były dostępne z silnikami C20NE, C20XE i oczywiście LET, z V6 nie.
http://pemok.fotosik.pl/albumy/278144.html Citroën ZX 2.0 16V

Obrazek
Avatar użytkownika
Pemo
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lis 2011, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » czwartek, 5 sty 2012, 19:13

kramar napisałRegulamin na ten moment jest nie zatwierdzonym jeszcze projektem. Zgodnie z nim jedynym ograniczeniem przy przygotowaniu auta jest homologacja oraz zal.J .
Nie sadze aby mialo sie cos w tej kwestii zmienic. Powod jest prosty, wiekszosc zawodnikow samochody ma przygotowane, kazdy inaczej i na troche innym poziomie. Trudno teraz wymagac zeby z tych bogatszych aut panowie na przyklad wymontowali szpery i zmieniali HP an bilsteina.
Tak samo to funkcjonowalo w RPP w klasie astry a "Opel Cup" to rozwiniecie tego projektu. Nie powiem, ze nikt nie narzekal na roznice ale na pocieszenie pozostaje fakt, ze chocby Pawel Krysiak seryjnym autem na scioranym bilsteinie i byle jakich oponach jeszcze przed Barborka Cieszynska mial szanse na tytul.

Dlatego nie rozumiem co to znaczy rozwinięcie projektu. Jak ma sie homologacja astry do kadeta, a calibra 4 na4 to już wogule inna bajka. Regulamin MUSI być taki sam dla wszystkich, a tu są rożne książki homologacyjne. Jednym słowem to co napisałeś to już dyskwalifikuje ten projekt jako wszystkie ople do jednego wora. W przypadku markowych pucharów regulamin po części można zrobić osobny, a fundamentem do tego może być TYLKO jedna książka homologacji, bo to ma wówczas ręce i nogi. Kwestia co ma być tym ograniczeniem to kwestia do ustalenia miedzy zawodnikami. Dowodem na to co pisze jest klasa N4-, która oczywiście nie wypalila, ale w kwestii regulaminu polegała mniej wiecej na tym co w/w (bylo tam np. Zakaz stosowania duzego hamulca). Każda rywalizacja musi opierać sie na jednym regulaminie. Oczywiście jak ktoś chce sie bawić to mu wszystko jedno, ale jak ktoś chce sie ścigać to wtedy jest problem.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron