RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez Iwan Drago » czwartek, 30 paź 2014, 00:10

dany napisał(a):wystarczy policzyć :
40km mniej X 7 eliminacji = 280 km

280 km X 200 euro/km (plus/minus) = 56 000 euro ...

dla nas kolosalna różnica .

oczywiście mówimy o aucie R5/S2000


Idąc twoim tokiem rozumowania, to za 10KM rallyspinta za R5 powinenem zapłacić jakieś 2 tys. a za kjs jeszcze mniej
Iwan Drago
 
Posty: 46
Dołączył(a): piątek, 20 cze 2014, 09:14


Re: RSMP 2015

Postprzez Aaltonen » czwartek, 30 paź 2014, 00:59

Za 10 km, 2000 euro czyli jakieś 8400 pln , plus koszty stałe jakieś 10 tyś.

Także wykładając jakieś 18 tys, myślę że każda stajnia przywiozła by ci r5 na 10km kjsa.
Oczywiście do tego jeszcze koszt ubezpieczenia auta doszedlby, czyli jakieś drugie tyle.
Avatar użytkownika
Aaltonen
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): środa, 10 kwi 2013, 11:52

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » czwartek, 30 paź 2014, 07:43

NIestety sa koszty stale ponizej ktorych nie da sie zejsc. Dlatego najdrozszym rajdem w PL jest Barborka Warszawska. Ale. Skrocenie km OSowych zmniejszy koszt startu a w sumie na caly sezon moze wyjsc ze moznaby tak jeszcze jeden rajd pojechac za taka sama kase co do tej pory.
Jakies koszty stale to cala logistyka, przygotowanie auta. Zmienia sie koszty za pobyty, oplate mechanikow, paliwo, czesci ktore wymiania sie z przebiegiem na rajdzie/petli, paliwa, opon (chyba ze sie za to testuje 10dni).
Chcialem jednak zauwazyc ze wynajmujacych wcale tak duzo u nas nie ma.
A najwieksze roznice poczuja Ci zawodnicy majacy wlasnie swoje auta, swoich mechanikow (branych na rajd), poswiecajacych swoja prace i urlopy. Najwiecej to jest wlasnie takich zawodnikow/kierowcow i to glownie o nich chodzi. Czolowke zawsze bedzie ich generalnie stac. Ale tych za nimi juz niekoniecznie. A im bardziej z tylu tym gorzej. A bez tych tylow niegdlugo nie bedzie czolowki i calej reszty.

Oczywiscie caly czas tez trzeba dzialac z mediami i poprawiac/naprawiac wizerunek rajdow. Choc latwiej jest wykonac to co wyzej bo ma sie juz baze do modyfikacji. A media.... trzeba niemal od zera zaczynac.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez gregortest » czwartek, 30 paź 2014, 09:01

koszty - stałe + km -nie ważne czy 10 - czy 100.
I nie ważne- czy auto jest wynajmowane- czy własne.
Zawsze wychodzi to samo.
Dlatego przy skóconych oS-ach będzie taniej.
Barbórka Warszawska - to ewenement na skalę światową.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 30 paź 2014, 09:45

Hmm, skrócić rajd do jednego dnia, zmniejszyć ilość km OS-wych, obniżyć wpisowe i pozwolić na jazdę autem z utraconą homologacją. Świetny pomysł, na pewno przyciągnie do rajdów wiele osób które do tej pory nie było stać na starty. Chociaż chwileczkę, przecież takie coś już jest i nazywa się RPP! Tylko czemu nie walą tam tłumy drzwiami i oknami?
W Polsce podstawowy problem jest jak w WRC czyli słaba promocja. Dotyczy to nie tylko RSMP czy RPP ale całego systemu. Nawet jak ktoś głupią KZK organizuje to ogłasza się jedynie na fb "bo jak komuś będzie zależało to się dowie". Moja dziewczyna nie lubi motosportu i ziewa jak zaczynam coś mówić na ten temat ale jak raz udało mi się ją zabrać na amatorkę to otwartą buzią nie przegapiła żadnego przejazdu Subaru Imprezy i pytała się kiedy znowu pojedziemy. Ludziom podoba się takie show i chętnie by przyjechali popatrzeć, pogadać pooglądać ale po prostu nie wiedzą, że mają taki imprezy w sąsiedztwie. Jak już tu było wcześniej wspominane mamy zamknięty krąg zależności. Gdy przybędzie kibiców to pojawią się też media i sponsorzy a wówczas zawodnikom będzie dużo łatwiej i stopniowo zacznie ich przybywać.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » czwartek, 30 paź 2014, 10:43

Nie porownoj sprintu do Rajdu. Sprinty sa czesto ciekawsze od rajdu.
Ale masz racje masa ludzi nie wie ze cos sie ma odbywac kolo ich domu. Ale kto jest temu winny? Bo jak dla mnie to organizator. NIe wiem czy brak checi, kasy napewno troche trzeba na kilka plakatow. Plusem jest mniej kibicow i problemow z nimi zwiazanych.
Zauwaz, i nie tylko.
Im nizsza liga tym wiecej zawodnikow (genrelanie). Dlaczego? Bo jest taniej? Co z tego ze jeden km moze wychodzic drozej. Ale sie pobawi za 300zl w amatorce i ma caly dzien funu i moze pojezdzic wiecej takich imprez bez uszczerbku tak naprawde na urlopach i w pracy. Podobnie w RO choc wiecej czasu trzeba poswiecic i kasy bo od 1500zl w gore.
W RPP mozna autem bez hom jechac ale jak sie ma podejscie ze albo top albo wcale to tak potem jest. Inna sprawa ze czesto sie oszczedza nie tam i potem starsze auta sie niby psuja. A jakos Niemcom, Belgo, Holendrom, Francuzom, Wlochom i Skandynawom wszystko dziala....hm dziwne...
Apropo. Dzis czytalem opis Astry G Kit Car z Holandii zbudowanej z budy do RX (wersja rwd) silnikiem z starego GSI 16V. Podczas gdy Astra G miala juz inny silnik. Jak widac da sie i sedziowie techniczni wiedza ze mozna tak zrobic dobre auto i bezpieczne. Zapewne maja odpowiednie przepisy i klasy (choc nie szczegolnie bym sie nastawial) ale ogolnie mozna. A u nas nie wiem jest z tym dramat jakis okrutny.

Nie wala drzwiami i oknami do RPP bo jest i tak za drogo i jest sie traktowanym jak smiec. Bo RSMP jest wazniejsze. Zreszta ilu ludzi po RSMP zostaje na RPP? 30%?
Po za tym obecnie jest RO i tam "wala drzwiami i oknami".
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 30 paź 2014, 11:12

MSG Racing napisał(a):Nie porownoj sprintu do Rajdu. Sprinty sa czesto ciekawsze od rajdu.
Ale masz racje masa ludzi nie wie ze cos sie ma odbywac kolo ich domu. Ale kto jest temu winny? Bo jak dla mnie to organizator. NIe wiem czy brak checi, kasy napewno troche trzeba na kilka plakatow. Plusem jest mniej kibicow i problemow z nimi zwiazanych.
Zauwaz, i nie tylko.
Im nizsza liga tym wiecej zawodnikow (genrelanie). Dlaczego? Bo jest taniej? Co z tego ze jeden km moze wychodzic drozej. Ale sie pobawi za 300zl w amatorce i ma caly dzien funu i moze pojezdzic wiecej takich imprez bez uszczerbku tak naprawde na urlopach i w pracy. Podobnie w RO choc wiecej czasu trzeba poswiecic i kasy bo od 1500zl w gore.
W RPP mozna autem bez hom jechac ale jak sie ma podejscie ze albo top albo wcale to tak potem jest. Inna sprawa ze czesto sie oszczedza nie tam i potem starsze auta sie niby psuja. A jakos Niemcom, Belgo, Holendrom, Francuzom, Wlochom i Skandynawom wszystko dziala....hm dziwne...
Apropo. Dzis czytalem opis Astry G Kit Car z Holandii zbudowanej z budy do RX (wersja rwd) silnikiem z starego GSI 16V. Podczas gdy Astra G miala juz inny silnik. Jak widac da sie i sedziowie techniczni wiedza ze mozna tak zrobic dobre auto i bezpieczne. Zapewne maja odpowiednie przepisy i klasy (choc nie szczegolnie bym sie nastawial) ale ogolnie mozna. A u nas nie wiem jest z tym dramat jakis okrutny.

Nie wala drzwiami i oknami do RPP bo jest i tak za drogo i jest sie traktowanym jak smiec. Bo RSMP jest wazniejsze. Zreszta ilu ludzi po RSMP zostaje na RPP? 30%?
Po za tym obecnie jest RO i tam "wala drzwiami i oknami".

Zgadzam się.
Za promocję imprezy odpowiada organizator ale w promocję cyklu już powinien wziąć się PZM. Nic się w tym temacie nie dzieje.
RO to fajna sprawa ale poza śląskiem III liga leży i kwiczy. W łódzkim wycofali się w tym sezonie z cyklu po 2 nieudanych organizacyjnie rajdach. Nie ma więc gdzie jeździć.
Podejrzewam, że masz rację co do traktowania zawodników w RPP ale uważam, że zamiast to wszystko rozwalić i budować od nowa należało by poprawić to co już mamy. Inaczej powstanie nam duża przepaść między RO a RSMP. Obniżanie kosztów w pucharze w przeciwieństwie do mistrzostw ma dla mnie sens.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2015

Postprzez ciupekrally » czwartek, 30 paź 2014, 13:38

Corados po części oczywiście masz rację. Ale tylko po części ponieważ wszystko zależy z jakiej wypożyczalni korzystasz. Według naszych obliczeń na przyszły sezon ( zawodnik z czołówki R5 ) dzięki skróceniu rajdów może zaoszczędzić około 5 tysięcy euro. Czyli przez cały sezon około 35 tyś. euro. To daje w porównaniu z sezonem 2014 jeden rajd za darmo. Więc wychodzi na to że warto i można. I kolejna kwestia czyli cięcie kosztów a frekwencja. Oczywiście nie spowoduje to nagle że na starcie pojawi się 20 samochodów R5 ale dzięki temu ci zawodnicy którzy w tym roku ledwo wiązali koniec z końcem pojawią się w roku 2015
ciupekrally
 
Posty: 12
Dołączył(a): sobota, 11 paź 2014, 23:06

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » czwartek, 30 paź 2014, 15:29

ciupekrally napisał(a):Corados po części oczywiście masz rację. Ale tylko po części ponieważ wszystko zależy z jakiej wypożyczalni korzystasz. Według naszych obliczeń na przyszły sezon ( zawodnik z czołówki R5 ) dzięki skróceniu rajdów może zaoszczędzić około 5 tysięcy euro. Czyli przez cały sezon około 35 tyś. euro. To daje w porównaniu z sezonem 2014 jeden rajd za darmo. Więc wychodzi na to że warto i można. I kolejna kwestia czyli cięcie kosztów a frekwencja. Oczywiście nie spowoduje to nagle że na starcie pojawi się 20 samochodów R5 ale dzięki temu ci zawodnicy którzy w tym roku ledwo wiązali koniec z końcem pojawią się w roku 2015

Co mnie obchodzi zawodnik z czołówki. No sorry ale kto mu karze jeździć i wypożyczać r5. Za ta kasę kupi r4 i mu jeszcze zostanie robiąc normalne kilometry. Wynajęcie jest najdroższe z wiadomych względów tzn. Wszyscy musza zarobić a ty musisz mieć worek pieniędzy. Regulamin i w ogóle cały ten cyrk powinno sie ustawiać pod większość zawodników i dla dobra dyscypliny,a nie pod kilku napinających sie na r5 i paru wypożyczających r2. Wiekszosc zawodników ma swoje auta i jestem pewien ze dla nich będąc już na miejscu pokonanie 40 km oesowych nie bedzie miało większego znaczenia.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez krist » czwartek, 30 paź 2014, 16:32

Wiecie czego brakuje w RSMP najbardziej? Klas i pucharów.Walka jest o generalke, ewentualnie ośke. Nawet o grupe n w tym roku nie bardzo miał się kto bić. A żeby wróciły klasy N1, N2, N3, A5, A6, A7 sprzed paru lat, lub ich odpowiedniki obecne,to potrzeba rozsądnych regulaminów, zainteresowania mediów i zachęt dla zawodników/sponsorów.A na tym nikomu nie zależy. Nikomu ze związku w każdym razie. Było to już wałkowane milion razy i nic się nie zmienia. Więc na przekór Kubicomanii w WRC, w Polsce Rajdy już się stały sportem totalnie niszowym, porównywalnym medialnie z zawodami hippicznymi, albo regatami bojerów, a za pare lat będą takim niszowym hobby odpowiednio zamożnych biznesmenów.
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Re: RSMP 2015

Postprzez iceman_n » piątek, 31 paź 2014, 03:56

a ja to bym wsadził wszystkich do kii picanto czy innej dacii i niech jeżdżą :mrgreen:
najlepszy w generalce wygrywa kontrakt i auto na starty w europie

to co teraz jest to jakieś jaja - mistrz polski nie dojeżdża wygranego rajdu bo szkoda kasy, aż sam na usta się ciśnie kultowy cytat:
co to k#@wa jest?

no i nowe odcinki, bo taki kuchar to już chyba z zamkniętymi oczami jeździ
iceman_n
 
Posty: 7
Dołączył(a): sobota, 23 mar 2013, 01:38

Re: RSMP 2015

Postprzez gregortest » piątek, 31 paź 2014, 08:06

Re: RSMP 2015
przez iceman_n » piątek, 31 paź 2014, 03:56

a ja to bym wsadził wszystkich do kii picanto czy innej dacii i niech jeżdżą
najlepszy w generalce wygrywa kontrakt i auto na starty w europie



Brawo.
To jest super pomysł. Popieram.
Z tym że d orajdów lepsza jesta Dacia LOgan.
Jeździęłm taką i taką pucharówką.
Dacia jest o niebo lepsza w prowadzeniu.

Może Kołtun będzie Mistrzem bo jak twierdzi w rozmowach to i Kajto i Wojtek w jego rozumieniu nie są Mistrzami !!!!!!!!!!!!!
Okropny z niego człowiek ((((((((

Gdzie to wyjszło ?
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2015

Postprzez versus » piątek, 31 paź 2014, 14:59

Jeśli ktoś byłby ciekawy jak to się robi w Danii to pokusiłem się o krótki materiał:

http://rallyborne.pl/po-garnki-do-danii/
Rallyborne Okręgowy Biuletyn Rajdowy
http://issuu.com/rallyborne
http://facebook.com/rallyborne
http://rallyborne.pl
Avatar użytkownika
versus
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Re: RSMP 2015

Postprzez krzysiek_swrt » piątek, 31 paź 2014, 16:40

wszędzie można jeździć wynalazkami ale u nas pewnie się nie da bo pzm się boi czy nie wiem w czym amją problem aby takie auta dopuścić?
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: RSMP 2015

Postprzez Wloch a ty? » sobota, 1 lis 2014, 19:09

PZM ma ze wszystkim problem. Nie nazwą PROTO bo jak będzie wypadek to co powie prokurator ? a tak to się wyjaśni że samochód taki jak FIA dopuszcza. Boją się podjąć decyzji żeby nie ponosić konsekwencji ale tak się nie da zarządzać żeby nie brać odpowiedzialności. Pzm boi się że ktoś może być szybki w taki samochodzie i wygra np z R5 choć jak na razie to nawet starsze WRC nie daje rady R5. 10 lat regulują sprawę samochodu sportowego, jak załatwiła to Pani Bublewicz to Witkowski powiedział ze sprawę po pilotuje do końca, szkoda że nie powiedział ze po pilotuje znaczy dowiezie bez zmian do końca kadencji. Oni mają nawet problem żeby założyć sobie kamerę Go Pro na zewnątrz samochodu, nie wazne że zabić moze oderwane koło wąne żeby nie zabiłą kamera, którą ożna by nagrać niedociągnięcia organizatora. Do puki będą mieli tam coś do powiedzenia ludzie zatrzaśnięci i zakochani w poprzednim systemie to zawsze początek tygodnia będzie w piątek.
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron