Krzysztof Hołowczyc

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez marrcus » poniedziałek, 12 mar 2018, 17:02

W liczniku rowerowym mierzysz obwód koła i masz prędkość co tu więcej wymyślać, wszędzie to podobnie działa, zaraz pójde i sam sprawdzę 4 kilka pomiarów na na nabitym kole i na sflaczałym i flaku. Wiadomo że nowa opona z 8mm i dojechana maja inny promień i prędkość bedzie zawyżona.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów


Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tarmaq » poniedziałek, 12 mar 2018, 18:15

tarmaq
N1
 
Posty: 98
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2011, 13:31
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » poniedziałek, 12 mar 2018, 21:59

tarmaq napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=_2l5bOhHNxU


I wszystko w temacie.
Dobrze, że to wrzuciłeś bo nie chciałoby mi się kopać z koniem....
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » wtorek, 13 mar 2018, 12:38

Chyba jednak nie wszystko :) Twierdzicie ,że prędkość wskazywana pojazdu jest zależna jedynie od obwodu opony i nic więcej nie ma na to wpływu. Wracam więc do zapoznania się jak działa system pośredniego monitoringu ciśnienia w oponie na podstawie danych z czujnika ABS, w przedstawionym tu rozumieniu działać nie może, bo pośrednio zawsze będzie z czujnika przychodziła ta sama prędkość kątowa niezależnie od ciśnienia/promienia. Jak dalej będą wątpliwości to postaram się odnieść bardziej naukowo, żeby nie było że K.Hołowczyc jest głupkiem :lol:
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » wtorek, 13 mar 2018, 15:05

@tomeQ_: Zaczynam podejrzewać, ze jesteś pospolitym trollem, bo nie wierzę, że można być tak ociężałym umysłowo...
Ale jeszcze raz zacytuję, co wcześniej pisałem:

przez yani » sobota, 10 mar 2018, 22:22

System ostrzegania o zbyt niskim ciśnieniu działajacy w oparciu o czujniki ABS nie ma nic wspólnego z różnicą prędkości obrotów kół w czasie jazdy.
Działa na zasadzie zliczania różnic przyspieszeń kątowych. Dla laików: w kole gdzie jest mniejsze ciśnienie, przy hamowaniu wieniec czujnika zwalnia wcześniej w stosunku do pozostałych kół, a opona kręci jeszcze przez jakiś ułamek sekundy dalej.


Potrafisz odróżnić przyspieszenie kątowe od prędkości kątowej??
Myślę, że jednak nawet tak prosta sprawa przewyższa możliwości twojej percepcji i nie zamierzam z tobą wiecej w tym temacie dyskutować...

PS. Hołowczyc na pewno nie jest głupkiem. Ale tej konkretnej sprawie albo jest laikiem, albo raczej udaje laika pod publikę...
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » wtorek, 13 mar 2018, 15:20

Czyli jeśli będę jechał ze stałą prędkością przez 10km i w jednym kole spadnie ciśnienie do 0 to system nie zgłosi błędu ?
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Szeszkin » wtorek, 13 mar 2018, 16:12

Nikogo nie bronię,nikogo nie skazuję...
W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy z Bohdanem L. próbę na moim samochodzie.Subaru Legacy,równa podłoga w warsztacie,koło LP 2,5 bara,koło PP 1,0 bar.Ze względu na ograniczoną odległość postanowiliśmy przejechać tylko 2 pełne obroty koła z ciśnieniem 2,5 bara.Kto zgadnie jaka była różnica odległości lewego i prawego koła po 2 obrotach :?:
402 cm vs 398 cm,więc jest to jakieś pół procenta różnicy w pokonanej odległości :lol:
Główkujcie dalej :wink:
Szeszkin
Szeszkin
N2
 
Posty: 107
Dołączył(a): środa, 20 lut 2008, 22:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez bzinek » wtorek, 13 mar 2018, 16:50

Szeszkin napisał(a):Nikogo nie bronię,nikogo nie skazuję...
W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy z Bohdanem L. próbę na moim samochodzie.Subaru Legacy,równa podłoga w warsztacie,koło LP 2,5 bara,koło PP 1,0 bar.Ze względu na ograniczoną odległość postanowiliśmy przejechać tylko 2 pełne obroty koła z ciśnieniem 2,5 bara.Kto zgadnie jaka była różnica odległości lewego i prawego koła po 2 obrotach :?:
402 cm vs 398 cm,więc jest to jakieś pół procenta różnicy w pokonanej odległości :lol:
Główkujcie dalej :wink:

proszę tak nie główkować bo powołają Pana jako eksperta do wyjaśnienia najgłośniejszych wypadków z ostatnich 3 lat :mrgreen:
Leszek Kuzaj - Powrót Króla Młynarzy
Avatar użytkownika
bzinek
N3
 
Posty: 341
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 11:34
Lokalizacja: Ck\NMnP

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Szeszkin » wtorek, 13 mar 2018, 17:08

bzinek napisał(a):
Szeszkin napisał(a):Nikogo nie bronię,nikogo nie skazuję...
W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy z Bohdanem L. próbę na moim samochodzie.Subaru Legacy,równa podłoga w warsztacie,koło LP 2,5 bara,koło PP 1,0 bar.Ze względu na ograniczoną odległość postanowiliśmy przejechać tylko 2 pełne obroty koła z ciśnieniem 2,5 bara.Kto zgadnie jaka była różnica odległości lewego i prawego koła po 2 obrotach :?:
402 cm vs 398 cm,więc jest to jakieś pół procenta różnicy w pokonanej odległości :lol:
Główkujcie dalej :wink:

proszę tak nie główkować bo powołają Pana jako eksperta do wyjaśnienia najgłośniejszych wypadków z ostatnich 3 lat :mrgreen:



Ojtam,ojtam...

Zastosowaliśmy z Ludwisiem metodę poznawczo-zaspokajającą wiedzę tajemną w obrocie kół nierówno napompowanych :wink:
Szeszkin
Szeszkin
N2
 
Posty: 107
Dołączył(a): środa, 20 lut 2008, 22:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez bzinek » wtorek, 13 mar 2018, 17:26

Szeszkin napisał(a):
bzinek napisał(a):
Szeszkin napisał(a):Nikogo nie bronię,nikogo nie skazuję...
W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy z Bohdanem L. próbę na moim samochodzie.Subaru Legacy,równa podłoga w warsztacie,koło LP 2,5 bara,koło PP 1,0 bar.Ze względu na ograniczoną odległość postanowiliśmy przejechać tylko 2 pełne obroty koła z ciśnieniem 2,5 bara.Kto zgadnie jaka była różnica odległości lewego i prawego koła po 2 obrotach :?:
402 cm vs 398 cm,więc jest to jakieś pół procenta różnicy w pokonanej odległości :lol:
Główkujcie dalej :wink:

proszę tak nie główkować bo powołają Pana jako eksperta do wyjaśnienia najgłośniejszych wypadków z ostatnich 3 lat :mrgreen:



Ojtam,ojtam...

Zastosowaliśmy z Ludwisiem metodę poznawczo-zaspokajającą wiedzę tajemną w obrocie kół nierówno napompowanych :wink:


ja bym zadał bardziej naukowe pytanie.o jakim promieniu r ,tak skonfigurowane subaru, zakreśli okrąg??

no chyba że Panowie szykują się do serii NASCAR. :roll:
Leszek Kuzaj - Powrót Króla Młynarzy
Avatar użytkownika
bzinek
N3
 
Posty: 341
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 11:34
Lokalizacja: Ck\NMnP

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez voytec » wtorek, 13 mar 2018, 18:06

tomeQ_ napisał(a):Czyli jeśli będę jechał ze stałą prędkością przez 10km i w jednym kole spadnie ciśnienie do 0 to system nie zgłosi błędu ?


Zgłosi (a przynajmniej powinien na takim odcinku), chociaż to przykład z gatunku skrajnych w rzeczywistej eksploatacji (idealnie stała prędkość pomiaru kontrolnego bez konieczności korekcji odchyleń), a iTPMS to w końcu wciąż system pomocniczy. Zasada funkcjonowania nie dotyczy wyłącznie inicjacji procesu hamowania, lecz szerszgo spektrum zmiany obciążeń i oprócz de- oraz akceleracji również nierówności oraz zmienna struktura nawierzchni mają znaczenie. Różnice przyspieszen kątowych będą tutaj zależne od wartości różnicy oporów kół napomowanych właściwie vs tego z "niedocisnieniem". I w tym kontekście literaturą Habicha można się co nieco posiłkować.

PS. : Masakra, w jaki sposób ze sobą dyskutujecie...
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Szeszkin » wtorek, 13 mar 2018, 19:47

Spoko...
Przyspieszenia kątowe są takie,że Holo nie ma prawka na 3 m-ce.
Kończmy temat,bo wszelkie dyskusję są po prostu SŁABE.Przewinił-oddał lejce-każdemu może się zdarzyć.
Oby WAS to nie dotyczyło :!:
Szeszkin
Szeszkin
N2
 
Posty: 107
Dołączył(a): środa, 20 lut 2008, 22:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez bzinek » wtorek, 13 mar 2018, 21:52

żarty żartami,offtopic był.mam nadzieje, że zakończy on tą dyskusje.przewinienie jest oczywiste, kara adekwatna do postawy kierowcy więc, OVER AND OUT. 8)
Leszek Kuzaj - Powrót Króla Młynarzy
Avatar użytkownika
bzinek
N3
 
Posty: 341
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 11:34
Lokalizacja: Ck\NMnP

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » środa, 14 mar 2018, 19:50

Kończąc tą nierówną walkę poświęcę godzinę z życia i przybliżę dlaczego ciśnienie w oponie jednak ma wpływ na wyświetlaną prędkość na liczniku samochodu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po szybkim zapoznaniu się z tymi kilkoma kartkami dochodzimy do tego, że istnieje kilka promieni zdefiniowanych do rozpatrywania podczas analizy prędkości kątowej. Dalej już tylko z górki, mamy promień toczny rt, oraz promień dynamiczny rd. W idealnym przypadku gdy pojazd porusza się z prędkością V, a wszystkie koła posiadają identyczne ciśnienie promienie te można przyjąć za równe sobie. Wtedy wynikiem pośredniego pomiaru prędkości kątowej w przez czujniki ABS możemy wyliczyć prędkość pojazdu jako V=w x rd. W przypadku gdy spadnie ciśnienie rt > rd skutkuje to pojawieniem się konieczności zwiększenia prędkości obrotowej w w celu otrzymania takiego samego wyniku prędkości liniowej V. Z uwagi na to, że w poruszanym przypadku znaną wartością jest w oraz rt wynikiem działania układu pomiarowego będzie zawyżenie prędkości V. Na koniec podpowiadany aspekt poślizgu, otóż pojazd poruszając się z V i koła obracając się z w dążą do stanu równowagi, jedno z kół mając rd<rt będzie posiadało niższą prędkość styczną w odniesieniu do pozostałych, skutkiem będzie poślizg opony. Poślizg S zdefiniowany jest jako 1-rt/rd lub po przekształceniu dostaniemy S=-(V-rd x w)/V.
Dla ciekawych do przeglądnięcia jak działa pośredni pomiar ciśnienia w kołach, czyli de facto określanie w przy znanym rt
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/do ... 1&type=pdf
https://pdfs.semanticscholar.org/1d78/c ... d16d48.pdf
http://www.tsijournals.com/articles/wsb ... -tests.pdf
Honda https://patentimages.storage.googleapis ... 747686.pdf
M-Benz https://patents.google.com/patent/DE4327492C1/en , https://patentimages.storage.googleapis ... 092415.pdf


Podsumowując, czy ciśnienie ma wpływ na wskazanie licznika, tak, czy jest znaczące, mówienie o 20% zawyżaniu to bzdura, zależnie od prędkości i zmiany promienia dojdziemy pewnie do max 2-3%, co potwierdził Szeszkin i można w 3 minuty potwierdzić matematycznie, w przypadku gdy walka jest na limicie czyli, nagranie przy 102 km/h to robi się już to warte drążenia, szczególnie że takich nieprawidłowości działających na naszą niekorzyść może być kilka i suma sumarum jadąc 96km/h stracimy prawko. Pomijam już kwestie etycznie itd. ale warto mieć świadomość, że jeśli ktoś wydał zatwierdzenie typu, świadectwo legalizacji na dany przyrząd pomiarowy to należny spełnić wszystkie kryteria tam zapisane aby pomiar był podstawą do wyciągania konsekwencji inaczej można się dać zrobić "na szaro" zupełnie bezpodstawnie.
Troll ignorant :D
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez mm » środa, 14 mar 2018, 20:47

uciekając od tematu - przenieśmy się do jakiegoś technicznego - ile obecnie produkowanych samochodów oprócz sygnału z koła/skrzyni biegów ma korygowany sygnał z gps? Mam oczywiście na myśli wyświetlaną prędkość.
testowałem samochód, w którym jeździłem na ciśnieniach od 1,5 do 3,5 i róznica na prędkościomierzu względem pomiaru z niezależnego gps była +2km/h w każdym zakresie prędkości i dla różnych ciśnień w kołach taka sama. Słownie - prędkościomierz zawsze zawyżał o DWA km/h - czy to przy 20km/h, czy przy 140 jadąc autostradą.
teraz sie zacznie dyskusja - jak nowoczesne radiowozy ma policja... hihihihhi
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron