S1600 - gdzie tkwi problem?

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 19 kwi 2007, 23:37

majkos zgadzam sie z Tobą to jest forum i trzeba dyskutować choćby na ten temat ale dyskutuje każdy NAWET ci którzy na rajdzie matador nie byli. Ja nie byłem nigdy na matadorze i nie czuje sie z tego powodu gorszym. Ale swoje 5 groszy dorzuciłem i napewno dorzuce:) nie kazdy mogl być, nie każdy miał czasi możliwośc ale od tego jest chyba tez internet zeby sie dowiedzieć i na podstawie internetu jak sam pisałeś ( są onboardy) można jakieś tam swoje refleksje wysnuc. pozatym będąc na samym rajdzie każdy może mieć inne odczucia. A gdzie polaków dwóch tam trzy rózne zdania!
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno


Postprzez żółtodziób » piątek, 20 kwi 2007, 01:50

Masz rację Bzygu ale musze poproszę jeszcze naprawde o ostani głos, w którym odpowiem Panu Żółtodzóbowi:


Powiedzmy sobie jedno - nie musisz a bardzo chcesz.

1. LaGadula potwierdził moją tezę, że na asfaltach S1600 są porównywalne do enek. Ja dodałem, że nie tylko na równych "francuskich" asfaltach, ale także na syfiastych jak w Polsce i Słowacji czy Czechach


Toż własnie o ten "dodatek" się rozchodzi. Hellou, pobudka! I jakoś nie zauważyłem żeby laGagdula potwierdził ten twój "dodatek", a wręczx przecienie, pisał o tym że część OSów sprzyjała S1600tkom i że nie ma żadnego porównania z sytuacją jaka ma miejsce w PL.

Podaję jako dowód czasy na oes remata (prawie 14 km), gdzie było 10 % asfaltu - Kuzaj 9,42,7 vs. Beres 9,45,5 w drugim przejeździe Kuzaj 09:42.9 vs. Beres 09:51.6. Trzeci przejazd Beres kapeć co opisałem wczesniej. Oes z szutrowym łącznikiem ( prawie 5 km) Kuzaj 02:45.6 vs. Beres 02:46.4, przejazd drugi Kuzaj 02:43.2 vs. 02:44.8, przjazd trzeci Kuzaj 02:42.1 vs. Beres 02:44.3. Oczywiście dla Żółtodzióba to tylko moje mrzonki, a dla mnie fakty i czasy porównywalne. Bojnice z równiutkim asfaltem wszystkie 3 Beres wygrywa. Wziąłem przykłady oesów ekstremalnie różnych co poprzednio określałem słowem "zróżnicowane".


Spoko, tylko dla mnie kilka OSów z jednego rajdu to w dalszym ciągu trochę za mało żeby mówić o regułach. W Polsce Frycz też wygrał Rzeszowski S1600tką.

2. Ten temat jest o szansach i przyszłości S1600 jako auta rajdowego niezaleznie kto tymi autami jeździ. Więc przywoływanie wyników na polskich rajdach tych samochodów przez Pana Ż. jest niejakim nieporozumieniem. Dowód - porównanie bezpośrednich startów naszego Juniora oraz np. Beresa i to na neutralnym gruncie. Więc dlatego u nas S1600 nie wygrywa bo brak jest kierowców. Ale to przecież nie jest sednem tego tematu.


To w końcu zdecdyduj się o czym chcesz żeby był ten temat. Bo od dłuższego czasu rozpatrujemy dlaczego naszym nie wychodzi w ośkach tak dobrze jak innym i ani przez moment nie próbowałem udowodnić że junior to miszcz kierownicy - wyniki w JWRC mówią same sza siebie. Przypominam też że to nie ja się uczepiłem twoich stwierdzeń a ty moich, a ja mówiłem jedynie o tym, żeby nie traktować wypowiedzi kierowców o tym że w PL S1600tką jest trudniej jechać niż N4 jako kit mający na celu uzasadnienie słabych wyników. Wynik zawsze jest wypadkowa kilku rzeczy z których najważniejsze to samochód , umiejętności kierowcy i szczęście, dlatego chcąc porównać możliwości samochodów na podstawie wyników jak najbardziej wszystko zależy od tego kto prowadzi auto.

3. Pan Ż. nie czyta lub nie rozumie treści pisanych tu postów. Dowód - wypowiedź LaGaduli o panach, którzy nie widzieli rajdu a wypowiadają się na temat rajdu Matador - wypowiedź tyczyła się albo Pana Ż. albo innych, ale na pewno nie mnie bo tak się sklada, że znam LaGadulę osobiście i na rajdzie widzieliśmy się kilka razy, a Pan Ż. w swym poście pisze, że to jednak mnie na rajdzie nie było. Lub pisze o awariach gdy ja napisałem, że ich nie było.....


Takie odniosłem wrazenie ze cię tam nie było - bo twoje zeznania kompletnie różniły się od wypowwiedzi laGaduli. Zaś jeśli chodzi o mnie to w ŻADNYM miejscu nie wyciągałem wniosków na podstawie informacji, których nie byłem pewien, a po twoim sprostowaniu potrafiłem przyznać rację co do faktu że pewnych informacji nie brałem wczesniej pod uwagę.

4. Tak Panie Ż. - znam wszystkie odcinki Rajdu Matador będąc nawet tylko na połowie z tegorocznego rajdu. Resztę znam z zeszłego roku - jak jadę ponownie na rajd to staram się zobaczyć te, których nie widziałem na poprzedniej edycji. Ponadto staram się odmaleźć w sieci on-boardy z każdego oesu i można je tam spokojnie odnaleźć.


Gratuluję. Powoli staje się jasne czemumamy w PL tak niskie PKB...

5. Przepraszam ale gdzie w moich wypowidziach są obrażliwe uwagi o Panu Ż??? Myslę, że swoimi wypowiedziami starałem się trzymać tematu i wykazywać właśnie szanse S1600 wobec aut N4.


Już w pierwszym poście pod moim adresem zrobiłeś przytyk, że nie podoba ci się mój ton wypowiedzi. W sposób oczywisty chciałeś sprowokować nową awanturę, ten przytyk nie miał nic wspólnego z wałkowanym tematem. Trzeba było siedzieć cicho a jak paluszki świeżbią to nauczyć się grać na gitarze albo mandolinie zamiast wyklepywać na klawiaturze swoje frustracje.

6. Rajdy również Panie Ż. nie są całym moim życiem, ale mam jedną zasadę - jeśli zabieram gdzieś głos to staram się poznać temat dogłębnie, i mówić na podstawie tego co widziałem. A to Pan feruje nam swoje wypowiedzi tonem "wszystkowiedzącego" nie poparte żadnymi dowodami.


Nie ma takiego punktu w regulaminie forum że nie wolno takich rzeczy pisać. A jak się nie podoba to nie czytaj. Proste i logiczne. Poza tym jedyna twoja przewaga polega na tym że widziałeś Matadora i byłeś w stanie wyjechać z tekstami o uszkodzonej półośce i kapciach. Szkoda że nie oświeciłeś mnie z czego te "przygody" wynikały i nie odniosłeś się do mojego argumentu, że sprzęt mógł wymięknąć w wyniku zbyt forsownej jazdy - tego oczywiscie nie da się stwierdzić w żaden sposób nawet gapiąc się godzinami na onboardy weięc jak sam widzisz mimo że byłeś na rajdzie też nie wiesz wszystkiego - wiesz tylko trochę więcej ode mnie, ale to mi zarzucasz że jestem "wszechwiedzący".

7. Nie mam kompleksów z powodu swojego wyglądu. A niestety Pan Ż. stosuje starą polską metodę - gdy brakuje argumentów zaczyna "jak nie kijem to go pałką". Widać panie Ż. u Boga w trakcie narodzin stałem w innej kolejce. Po rozum. A Pan w jakiej stał??



Ja stanąłem w kolejce po wzrost. No, ale każdy prrzecież stał po to czego mu brakowało prawda?

. zastosuję Pańskie rozumowanie i wcześniejsze Pańsakie uwagi Panie Ż: to jest forum i każdy, w granicach przyzwoitości, może mówić swoje uwagi. A jeśli się Panu nie podobają moje wypowiedzi to nie musi ich Pan czytać. A tym bardziej odpowiadac na nie.


Ależ nie mam takiego zamiaru... Do momentu kiedy zrobiłeś wycieczkę pod moim adresem olewałem wszystkie twoje posty. i daruj sobie formę "Pan" - nie jestem formalistą i sposób zwracania się do mnie ani mnie nie ziębi ani nie parzy, a "shift" w klawiaturze niepotrzebnie ci się zużywa.


To jest ostatnia naprawdę odpowiedź na "posty Pana Ż. Przepraszam za male zgryźliwośći wobec niego, ale chyba i tak użyłem mniej obraźliwych wypowiedzi niż on.


Oooo Trzymam za słowo! A co do większej ilości złośliwych wypowiedzi to ja kieruję się odwrotną do nadstawiania drugiego policzka zasadą (ksiądz mi kiedyś powiedział że jestem kiepskim katolikiem, ale nie miał racji bo ja się w ogóle do katolicyzmu nie poczuwam) i zazwyczaj oddaję z nawiązką - możliwe że masz rację - wszelkiee konflikty między nami zaczynały się od TWOICH wycieczek pod moim adresem. Kto sieje wiatr ten zbiera burze. Więc zamiast licytować się kto kogo więcej razy obraził lepiej dotrzymaj słowa, które przed chwilą dałeś.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez bzyq » piątek, 20 kwi 2007, 09:42

ech ....
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MisiekClio » piątek, 20 kwi 2007, 10:45

Hmmm. Wyluzujcie drodzy Panowie....

Ja mam wrazenie, ze pies moze byc pogrzebany jeszcze w ustawieniach auta... Moze taki Beres mial po prostu lepiej wystrojony zawias... Nie jest tajemnica, ze zdecydowana wiekszosc polskich kierowcow ma spore problemy z nauczeniem sie odpowiedniego strojenia, a bierze sie to z malej ilosci kilometrow treningowych.
Wiec zawias ustawia sie prawie "na oko". A podczas rajdu juz sie nie eksperymentuje z oczywistych powodow...

La Gadula - z Twojej z pewnoscia zreszta slusznej wypowiedzi wynika, ze S1600 jest szybsze w szybkich partiach zakretow (waga), w wolniejszych tez, za to wolniejsze na odpychaniu sie z ciasnych zakretow (logiczne) i na prostych. Mysle ze problem jest tez dohamowywanie sie po nierownym.
Jednoczesnie N4 jest stabilniejsze w kazdym momencie.Moj wniosek:
Charakterystyka oesow w Polsce jest taka, ze prostych jest duzo, odpychan ze skrzyzowan czy winkli "w tyl" tez sporo, a poza tym auto "hopka" caly czas na nierownosciach. Wiec jesli nie jest idealnie zestrojone na te szybsze partie zakretow, gdzie mozna nadrobic to kierowca musi walczyc z fura zeby wogole utrzymac sie na czarnym.

Wiec na oesie w aucie Polskiego kierowcy S1600 dzieje sie duzo, jest wrazenie ciaglej walki, wiec subiektywne odczucie brzmi : "zapierniczalismy", ale zegar pokazuje co innego bo pol czasu kola spedzily w powietrzu :d
Wystarczyloby rzetelnie popracowac nad set-upem i mogloby byc i szybciej i spokojniej, ale nie ma gdzie i kiedy... Kolo sie zamyka...

Mysle, ze problemem nie jest "wielkosc jaj" tylko brak treningu, a przez to braki w ustawieniach.
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez misiek_wrc » piątek, 20 kwi 2007, 11:12

MisiekClio napisał(a):Nie jest tajemnica, ze zdecydowana wiekszosc polskich kierowcow ma spore problemy z nauczeniem sie odpowiedniego strojenia, a bierze sie to z malej ilosci kilometrow treningowych.
Wiec zawias ustawia sie prawie "na oko". A podczas rajdu juz sie nie eksperymentuje z oczywistych powodow...


A ja mam pytanie troszkę z innej beczki. Jak pisze MisiekClio ze nasi kierowcy mają problemy z nauczeniem się odpowiedniego strojenia, to muszę nie zgodzić się z tym twierdzeniem gdyż wynikałoby z tego że te wszystkie lata po których jeździli na polskich Os-ach poszły na marne. Przy takiej sytuacji że OS-y są w sumie powtarzalne przez kilka ostatnich lat we wszystkich rajdach to dopracowanie ustawień na każdy rajd czy nawet odcinek nie powinno stwarzać problemu tak doświadczonym kierowcą.
Wiem że może liczba kierowców startujących S1600 w Polsce jest niewielka a przynajmniej ze ścisłej czołówki to doświadczenie jest i tak duże. Pan Grzyb czy nawet Frycz mają już kilku letnie doświadczenie, a sztab jaki pracuje w ich zespole jest doświadczony.

Moje pytanie brzmi czy ja błądzę w swoich rozważaniach czy może ustawienie S1600 w Polsce jest naprawdę wielkim wyzwaniem ???
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez Mroowa » piątek, 20 kwi 2007, 12:16

A powiedz mi jak Frycz miał ustawić sobie auto jak PROCAR i tak wiedział wszystko lepiej o naszych asfaltach...
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 20 kwi 2007, 12:55

Mroowa napisał(a):A powiedz mi jak Frycz miał ustawić sobie auto jak PROCAR i tak wiedział wszystko lepiej o naszych asfaltach...


no tak :lol: bo włoch sam guzik wiedział a Frycz poszedł po rozum do głowy i zamiast męczyć sie w skaczącym i niekonkurencyjnym S1600 wozi sie Subaru co mu chyba wyszło na zdrowie :)
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez żółtodziób » piątek, 20 kwi 2007, 14:48

Najbardziej żałuję że Kuliga nie było nam dane obejrzeć we Fiacie S 1600, jeśli ktoś mógł w PL liczyć się w generalce (co nie znaczy zostać mistrzem w generalce) takim autem to własnie on.

Co do strojenia zawieszenia - kiedyś w WRC opisywali Puga 206 S1600 i aż usiadłem z wrażenia - w tym aucie nie przewidziano takiej opcji. Niczego się nie reguluje, tylko zamawia w Peugeot Sport gotowe elementy przygotowane pod konkretny rajd. w takich przypadkach jak najbardziej uzasadnione są wątpliwości czy da się "zdalnie" dobrać odpowiednie parametry.

Słaba postawa Frycza we Fiacie również może budzić pewne wątpliwości - zwłaszczaże jak do tej pory jest on jedynym zwycięzcą rajdu w PL przy pomocy S1600. może brak treningu, a może rzeczywiście ten Fiat to była jakaś wyjątkowo słaba specyfikacja jak wróble ćwierkały. Faktem jednak jest, że po powrocie do N4 nie widać jakoś tej dawnej formy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez misiek_wrc » piątek, 20 kwi 2007, 17:39

Po wynikach w 31° Rally 1000 Miglia chyba widać że S1600 nie ma juz szans z N4.
Taki kierowca jak JJ wyciska z tego autka chyba siódme poty ale nie daje rady konkurencji ... :roll:
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez majkos » piątek, 20 kwi 2007, 18:04

Też to zauważyłem - nawet na krętych włoskich asfaltach po 4 oesie SJJ był dopiero 12. Teraz nie sprawdzałem.... Ale poczekajmy na zakończenie rajdu. I naśladując komentarz na autoklubie "był po 4 odcinku pierwwszy w ME" :lol: :lol: :lol:
Pozdrawiam
Zostań fanem MAJKOS RTP na facebook'u
Avatar użytkownika
majkos
A5
 
Posty: 637
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 23:16
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez MSG Racing » piątek, 20 kwi 2007, 19:25

A wiecie jaka tam jest pogoda. Z filmów z testowego wynika że asfalty są mokre - wilgotne i śliskie. Pewnie stąd ta strata.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez majkos » piątek, 20 kwi 2007, 22:12

Raczej ładna była. I asfalty równiutkie, przynajmniej na tym kawałku co na filmiku:
http://www.corradofontana.it/channeltv/index.php

Na jutro cos zapowiadają zmianę pogody:

http://polish.wunderground.com/global/s ... 16088.html
Pozdrawiam
Zostań fanem MAJKOS RTP na facebook'u
Avatar użytkownika
majkos
A5
 
Posty: 637
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 23:16
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez tomi_kl » sobota, 21 kwi 2007, 02:14

hm... niestety po raz 3 po rząd nie mogłem zaliczyć Tatr i nie bede sie wypowiadał w tym temacie ale mysle ze pogodzi Was Grzyb na Elmocie. MAM nadzieje ze przypomni sobie jak sie pomyka s1600 po suchym i czystym asfalcie , a taki powinien byc na miejskim odcinku.

do zobaczenia na Elmocie...

OT: La gadula jak tam nastroje. Bedzie piekna walka Kuchar vs Dytko przez cały sezon :D wygraliście na razie bitwę ale nie wojnę :D Niech Wam będzie to 1 miejsce na Magurskim - nalezy się choćby za daszek na Festiwalowym :D Powodzenia !
tomi_kl
A6
 
Posty: 1134
Dołączył(a): sobota, 2 lis 2002, 12:43

Postprzez qbus » sobota, 21 kwi 2007, 16:12

Ale przeciez w 2005 roku SJJ tez dostawal baty od miejscowych na Mille, brakuje konkretnego wyjadacza w S1600 ktory by mogl pokazac na tym rajdzie co to auto jest warte. Niemniej no N4 sie rozwija, S2000 tymbardziej a S1600 stoi w miejscu.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Raven » sobota, 21 kwi 2007, 17:17

Nie wiem o czym tu tyle debatowac.

W swoim najlepszym momencie S1600 bylo szybsze od N4 na asfalcie wszedzie, teraz juz tak nie jest bo S1600 umiera, a N4 prze do przodu. A ze u nas tradycja mocnych osiek jest slaba, to i kierowcow mamy gorszcyh w tej klasie.

A ze ogolnie ostatnio nasi pokazuja co "potrafia" to juz inna historia.
http://www.rallymadness.prv.pl - i wszystko jasne!
Avatar użytkownika
Raven
A6
 
Posty: 1715
Dołączył(a): niedziela, 4 sie 2002, 21:35

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron