Krzysztof Hołowczyc

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez ToKu » piątek, 9 mar 2018, 20:50

Nie znam się na pracy i sprzęcie Policji, ale cały pic z wideo rejestratorem jest chyba taki, że:

Policja jadąc za przekraczającym prędkość na oko widzi "mniej więcej" i to w sumie bardziej więcej niż mniej ile człowiek ma na liczniku.

Zatrzymują go i wlepiają mandat. Jak człowiek się burzy, to mają dowód, bo biegły powinien być w stanie określić z jaką prędkością "co najmniej" jechał samochód. Jeżeli w 10 sekundzie mija drzewo, a w 30 sekundzie bunkier przy drodze, a na wizji lokalnej wyszło, że między bunkrem, a drzewem jest 1000 metrów, no to było 180 km/h.

Także wideorejestratory nie są całkiem bez sensu i radzę każdemu zamontować kamerkę w samochodzie. Lepiej mieć dowód na to co było w rzeczywistości, niż go nie mieć. Myślę tu o wykorzystaniu kamery do obrony, a nie żeby kablować na takich co jeżdżą bardzo "alternatywnie".
Pogłoski jakobym to ja podrzucał kłody na trasie Kormorana 2002 uważam za grubo przesadzone
Avatar użytkownika
ToKu
N3
 
Posty: 360
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 17:03
Lokalizacja: Olsztyn


Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » piątek, 9 mar 2018, 21:26

yani napisał(a):@Kajtofan: Wychodzi na to, że jednocześnie napisaliśmy prawie to samo... :D


No przecież fizyka jest jedna i nie da się jej oszukać, tyle że najpierw trzeba ją rozumieć.
Powiem szczerze, że w pierwszej chwili nie wiedziałem czy masz rację, ale chwila zastanowienia i pomyślunku i już nie miałem wątpliwości.
Najgorsze jest, że niektórzy od razu nazwali ciebie trollem i wyśmiali twoją wiedzę, a to ty miałeś oczywiście rację. Oni nie zdobyli się na samodzielne myślenie, a z tym coraz gorzej wśród ludzi, za to do wyśmiewania pierwsi.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » piątek, 9 mar 2018, 21:51

ToKu napisał(a):Nie znam się na pracy i sprzęcie Policji, ale cały pic z wideo rejestratorem jest chyba taki, że:

Policja jadąc za przekraczającym prędkość na oko widzi "mniej więcej" i to w sumie bardziej więcej niż mniej ile człowiek ma na liczniku.

Zatrzymują go i wlepiają mandat. Jak człowiek się burzy, to mają dowód, bo biegły powinien być w stanie określić z jaką prędkością "co najmniej" jechał samochód. Jeżeli w 10 sekundzie mija drzewo, a w 30 sekundzie bunkier przy drodze, a na wizji lokalnej wyszło, że między bunkrem, a drzewem jest 1000 metrów, no to było 180 km/h.

Także wideorejestratory nie są całkiem bez sensu i radzę każdemu zamontować kamerkę w samochodzie. Lepiej mieć dowód na to co było w rzeczywistości, niż go nie mieć. Myślę tu o wykorzystaniu kamery do obrony, a nie żeby kablować na takich co jeżdżą bardzo "alternatywnie".


Problem polega na tym, że policjanci celowo i z premedytacją łamią zasady użytkowania rejestratora, po to żeby zmierzyć wyższą prędkosć niż faktyczna i wystawić wyższy mandat lub zatrzymać prawo jazdy. Często pomiaru dokonują na znacznym powiększeniu i ze znacznej odległosci, po to aby na nagraniu nie było widać, że żbliżają się do poprzedzającego pojazdu.

Natomiast w instrukcji użytkowania videorejestratora jest wyraźnie napisane, że pojazd policyjny powinien jechać bezpośrednio za pojazdem, którego prędkość mierzy i ile powinien trwać pomiar.

Jeżeli policjanci celowo nie przestrzegają tych zasad to kierowcy mają pełne prawo nie przyjąć mandatu i mają rację.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez speedyzxz » sobota, 10 mar 2018, 12:09

Jeśli Holek kwestionuje pomiar, spoko niech się odwoła, ale szopka wokół tego jest zbędna.
A co do tego że może więcej, bo ma lepsze hamulce i lepszy czas reakcji, to nie bądźmy śmieszni. Może mieć i 1000 razy lepszy czas, ale nie jest bogiem i nie jest nieomylny. Jest ograniczenie 50 to jedziesz 50, czy to będę ja, Hołowczyc czy Krystyna Czubówna.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomson » sobota, 10 mar 2018, 13:50

Witam wszystkich! :D

Taką ciekawostkę dodam, którą mam zamontowaną w aucie. Otóż chodzi o system ostrzegania o niskim ciśnieniu w kołach. Już od 1 bara zapala się kontrolka ostrzegawcza (tak to jakoś policzyli). Informacje system bierze z czujnika abs i zębatki (oraz pewnie z czegoś jeszcze). Natomiast mniejsze ciśnienie, to niższy profil opony a co za tym idzie, zmienia się średnica i dalej, koło ma inną prędkość od pozostałych. W swojej prostocie system jest genialny i niezawodny :mrgreen:
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez marrcus » sobota, 10 mar 2018, 14:39

od paru lat ta ciekawostka jest obowiązkowa w nowo holologowanych samochodach, u sb w Astrze mam własnie z ABS'u a w Vectrze sa czujniki ciśnienia pokazują na wyświetlaczu aktualne ciśnienie
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » sobota, 10 mar 2018, 19:50

Oki, żeby się przekonać przeprowadziłem test. Pacjent to Skoda Octavia 2017r 2.0 TDI, opony 205/55 R16

Najpierw napompowałem obydwa przednie koła do 2.5 atm. Wynik to wskazania GPS i radaru przy drodze 94 km/h przy licznikowych 100 km/h.

Potem spuściłem powietrze z obu przednich kół do 0.9 atm. Auto opuściło się o 3.1 cm.
To przy wysokości do osi koła 31 cm daje różnicę 10% czyli 10 km/h przy 100 km/h. Po przejechaniu około 2 km włączył się alarm od ciśnienia w oponach.

Wynik wskazania GPS i radaru przy drodze to nadal 94 km/h przy licznikowych 100 km/h. Tak więc potwierdzone eksperymentalnie - ciśnienie w kołach nie ma wpływu na wskazania prędkościomierza.

Polecam zrobić test samemu.
A co do systemu wykrywającego spadek ciśnienia z sygnału zębatek absu - widocznie jest jakaś różnica, ale na pewno grubo poniżej 1%. Myślę, że w okolicach 0.1 % ze względu na jakąś minimalną rozciągliwość obwodu opony.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » sobota, 10 mar 2018, 23:22

System ostrzegania o zbyt niskim ciśnieniu działajacy w oparciu o czujniki ABS nie ma nic wspólnego z różnicą prędkości obrotów kół w czasie jazdy.
Działa na zasadzie zliczania różnic przyspieszeń kątowych. Dla laików: w kole gdzie jest mniejsze ciśnienie, przy hamowaniu wieniec czujnika zwalnia wcześniej w stosunku do pozostałych kół, a opona kręci jeszcze przez jakiś ułamek sekundy dalej. Nie wiem czy potrafię wytłumaczyć to dostatecznie jasno, ale jak to już wcześniej polecił kolega Kajtofan - zachęcam do samodzielnego myślenia i zgłębiania techniki, nie tylko samochodowej... :)
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » sobota, 10 mar 2018, 23:40

yani napisał(a):System ostrzegania o zbyt niskim ciśnieniu działajacy w oparciu o czujniki ABS nie ma nic wspólnego z różnicą prędkości obrotów kół w czasie jazdy.
Działa na zasadzie zliczania różnic przyspieszeń kątowych. Dla laików: w kole gdzie jest mniejsze ciśnienie, przy hamowaniu wieniec czujnika zwalnia wcześniej w stosunku do pozostałych kół, a opona kręci jeszcze przez jakiś ułamek sekundy dalej. Nie wiem czy potrafię wytłumaczyć to dostatecznie jasno, ale jak to już wcześniej polecił kolega Kajtofan - zachęcam do samodzielnego myślenia i zgłębiania techniki, nie tylko samochodowej... :)


Spoko, i wszystko jasne. Tego nie wiedziałem skąd ten system bierze info. Czyli kolejny mit obalony - powinniśmy stworzyć polskiego mythbustrsa.. :lol:
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » sobota, 10 mar 2018, 23:44

@tomson: Jeśli do tej pory uważasz, że obwód opony się zmienia wraz ze zmianą ciśnienia, to po prostu weź miarkę albo pożycz centymetr krawiecki od mamusi i zmierz obwód opony przy róznych ciśnieniach. I nie omieszkaj podać tu swoje wyniki...
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » sobota, 10 mar 2018, 23:48

Kajtofan napisał(a):
yani napisał(a): Czyli kolejny mit obalony - powinniśmy stworzyć polskiego mythbustrsa.. :lol:


:D :D :D
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » niedziela, 11 mar 2018, 00:02

yani napisał(a):
Kajtofan napisał(a):
yani napisał(a): Czyli kolejny mit obalony - powinniśmy stworzyć polskiego mythbustrsa.. :lol:


:D :D :D


Spoko, nic nie chcę mówić, ale gdyby nie ja to pewnie już byś był moderowany, a może nawet dostałbyś bana za szerzenie herezji wśród inżynierów i znawców...... :lol:

A wiesz po czym poznaje się największyc pionierów?
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » niedziela, 11 mar 2018, 13:32

A wiesz po czym poznaje się największyc pionierów?


Po tym, że najpierw nikt im nie wierzy? Że początkowo są wyśmiewani?
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » niedziela, 11 mar 2018, 13:39

yani napisał(a):
A wiesz po czym poznaje się największyc pionierów?


Po tym, że najpierw nikt im nie wierzy? Że początkowo są wyśmiewani?


Po strzałach w plecach.... :D
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » niedziela, 11 mar 2018, 15:20

Jak już sobie podogadzaliście to skonfrontujcie teraz swoje wywody z producentami i firmami wykorzystującymi pomiary prędkości do zgłaszania niskiego ciśnienia.

"INDIRECT TYRE PRESSURE MONITORING SYSTEM: FUNCTION
In indirect measuring systems, the pressure is monitored using ABS sensors on the vehicle. The ABS control unit detects the pressure loss of a tyre through the different rolling circumference. A tyre with a low air pressure makes more revolutions than one with the correct air pressure. However, these systems are not as precise as direct measurement systems, and require a pressure loss of approx. 30% before there is a warning message.
The advantage is the relatively low price as numerous vehicle components already in place can be used. The only things required are adapted ABS software and an additional display in the instrument unit."
https://www.hella.com/techworld/uk/Technical/Car-electronics-and-electrics/Tyre-pressure-monitoring-system-TPMS-3370/#

Test prędkości z Octavia może być z przysłowiowej dupy bo nie wiem i podejrzewam, że autor także, skąd komp bieże dane do wyświetlenia na liczniku, może z kół tylnych, może robi średnią więc doświadczenie obarczone błędem grubym.
Samodzielne myślenie i doświadczenia wskazują także, że robiąc podstawowe obliczenia na poziomie fizyki z dawnej podstawówki można sobie policzyć jaka będzie prędkość liniowa przy założeniu stałej prędkości kątowej zmieniając tylko promień okręgu, spowoduje to szybki koniec wątpliwości i dyrdymałów.
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości