Tegoroczny regulamin kilka ciekawych informacji zawiera.W klasie HR2 dopuszczone są samochody WRC, w których homologacja zakończyła się przed datą 31 grudnia 2012 roku. Łapią się tutaj wszystkie starsze WRC łącznie z Fabią i Lancerem.
Na plus można zaliczyć powołanie wreszcie Pucharu Debiutanta. Z siedmiu eliminacji RSMP Pucharem objęte są cztery. Żeby zostać sklasyfikowanym trzeba wystartować w dwóch. Idea całkiem słuszna tylko znalazłem jedno ale.... szkoda, że pominięto pilota. Jeśli dobrze zrozumiałem zapisy regulaminu to w przypadku kiedy cała załoga rozpoczyna przygodę z rajdami na poziomie RSMP to w momencie końcowego sukcesu w danym sezonie jedynie korzyści uzyskuje kierowca
. To może powinno się zmienić nazwę na np. Puchar Kierowców Debiutantów.
Nie rozumiem też sensu podwójnego BK1 a także utworzenia Przedsezonowego Badania Kontrolnego skoro nie upoważnia do całkowitego pominięcia badania kontrolnego danego rajdu w sezonie. W dniu startu do rajdu będzie konieczność odbycia plombowania i ważenia samochodu.
Zmiana punktacji też chyba nie przyniesie oczekiwanych efektów. Listy startowe są jak wszyscy widzą przeraźliwie krótkie. Skoro pierwszych piętnastu na dostawać punkty to finał będzie taki, że kibice będą oglądać dojeżdżanie do mety a nie ściganie się z czasem i rywalami
. Chcąc przyciągnąć do startów więcej załóg wydaje mi się że lepszy efekt był by gdyby obniżono radykalnie koszty uczestnictwa. Dużo niższe wpisowe, mniej rygorystyczne wymogi, skrócenie trwania rajdu itd.
Na koniec pytanie do zawodników, mechaników albo ludzi bardziej technicznie zaznajomionych z tematem. Tłumacząc z języka ichniejszego na nasze co kryje się pod sformułowaniem "wzmocnienie czołowe przednie i tylne" ?. Dotyczy to nadwozia samochodów klas Open 4WD i Open 2WD.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.