RD/RO - 2014

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Re: RD/RO - 2014

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 27 lut 2014, 09:52

Jeszcze cykle się nie zaczęły a już są tacy którzy narzekają :)
Nikt nie mówi o dobrych stronach wprowadzenia RO:
- zmniejszenie wyścigu zbrojeń w KJS
- większe możliwości rozwoju
- dłuższe OS-y
- możliwe, że łatwiejsze pozyskanie sponsorów
Niech nikt już też nie narzeka na licencje bo teraz wystarczy dojechać na mete 6 KJS-ów na R2 i 6 RO na R1.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: RD/RO - 2014

Postprzez Dzukis » czwartek, 27 lut 2014, 09:56

Maxikitcar napisał(a):Jakim trzeba być tępakiem by nie dbać o własny interes,chodzi o PZMot i najniższe rangi zawody.Od kilku lat kuleje w Polsce powołany Rajdowy Debiut,3 liga itp a dalej PZM ma to gdzieś.Oni żyją w innym państwie bo chyba nie w polsce , nie znają jej realiów gdzie średnia krajowa to 1680 brutto :lol: Dlaczego na innych zawodach ,imprezach amatorskich jest zawsze komplet zgłoszeń a Pezetmotowski RD trzeba odwołać bo nie ma chętnych na starty?Wcześniej bez udziału w KJS można było sobie wyrobić licencję a i tak frekwencja w RD nie powalała, teraz obowiązkiem do r2 znowu są kjsy, czy to nie głupota dziadków pzm? Patrząc na samochody startujące po za imprezami spod szyldu PZM to większość jest przygotowana jak do RD3l więc gdzie leży problem na starty? Licencja?Myśle że tu jest powód, teraz pytanie po co ona jest wymagana w 3lidze? dla prokuratora? na kjsie gdzie nie trzeba papierka PZM też są szybkie próby na drogach publicznych a jakoś podczas wypadków prokurator nie biega po zawodnikach czy pyta działaczy czy jest licencja czy jej niema :lol: Moje pomysły się nie liczą w tym chorym systemie ale na uzdrowienie i wreszcie by PZMot na tym ciągle nie tracił a zarobił jest takie.
-KJS start max 200zł większość prób na parkingach,torach,lotniskach itp auto fabryczne na seryjnych oponach ,bądź beżnikowanych E, wykluczając semislicki gdzie spis takich niedopuszczonych opon semi dostępnych na rynku byłby podpisany przez delegata tech.przed daną imprezą ,zabroniony montaż klatki,kubełków jednolitych,usuwania tylnej kanapy,dozwolone 3,4pkt pasy szelkowe w miejscu seryjnych jak się da zamontować, reszta dowolna.
-RD 3Liga, start po ukończeniu szkolenia czyli koszt ok 100zł z zakresu przepisów jak do licencji z testem na koniec szkolenia ,samo szkolenie wystawione na piśmie wystarczyło by na start na krótkich oesach, ukończenie 8 rund RD3L na terenie całej polski upoważniało by do startów w RP ,po wcześniejszym zdaniu egzaminu na licencje R1 czyli jakoby R2 przestała istnieć,było by R1(RP) i R(MP).Wszystkie dopuszczone Samochody bez podziału na homo czy nie z klatką załJ ,fotele z utraconą homo minimum, pasy tak samo czyli podobnie jak jest teraz bez podziału na A/N przy czym przepustnica blok musi pozostać seryjny,oczywiście żadnych sekwencji tylko w klasie GOŚĆ niesklasyfikowanych w generalce zawodów.Auta z innym silnikiem jadące w OPEN 3L. Opony z E w tym dopuszczone semislicki, zabronione opony bez homologacji w tym FIA czyli michały,pirelk ,bf itp.Ubiór zawodnika kombinezon minimum utracona homologacja FIA,lub kartingowy, rękawiczki ,buty to samo,kask minimum E czyli popularny OMP STAR,bielizna nieobowiązkowa.Wpisowe max 500zł za 30km oesowych.Teraz policzmy co się bardziej opłaca PZMot wyrobić licencje i ją opłacić raz na rok przez kogoś,gdzie ten ktoś moooooże wystartuje w max 2 rundach jak się odbędą po 20 zawodników RD bo na więcej już tego kogoś nie będzie stać, czy poluzować pętle u szyi amatorom i zachęcić do startów luźniejszymi przepisami by nawrócili się z nielegalnych imprez na te właściwe a być może ktoś pójdzie wyżej kto ma hajs a ten kto prowadzi szare życie z benzyną we krwi by miał gdzie pojeździć w ramach hobby.I tak i tak PZM bierze część kasy z wpisowego od automobilklubów czy nie zarobili by betonowe dziadki więcej kasy jak wystartowało by 60-70 aut w takiej 3lidze a rund by było w całej Polsce a nie tylko na dwóch województwach?Ja tego nie rozumiem :wink




Prawda jest taka że wszyscy chcieli by jeżdzić, najlepiej za darmo i podstawionymi samochodami przez PZM oczywiście bez licęcji. Rajdy to niestety sport dla wybranych. Jeśli ktoś zarabia 1680 brutto i nie ma sponsora, to niech nawet nie myśli o czymś innym niż kjs w fiaciku. Jeśli ktoś ma kase i nie zgadza sie z metodami i przepisami PZM-otowskimi, ma do wybory Czechy, Kamionki, Walim i mnóstwo innych imprez. Zawodnikami licencjonowanymi zostają ludzie świadomi tego w co chcą się bawić i na jakich zasadach, a te w polskich rajdach reguluje PZM i albo jeździsz na Ich zasadach albo idziesz na boisko kopać piłkę (a tam reguły ustala PZPN :-P )
Dzukis
 
Posty: 12
Dołączył(a): poniedziałek, 25 cze 2012, 21:50

Re: RD/RO - 2014

Postprzez MSG Racing » czwartek, 27 lut 2014, 10:37

Maxi widziałeś/czytałeś regulamin RO? Połowa z tego co wymieniłeś tam jest. Niestety polskie prawo nie pozwali Ci na jazdę bez licencji w poważnych zawodach jaki i bez homologacji jakichś. Przepisy techniczne też nie uławiają sprawy. A PZM się tym zajmować nie będzie. Koszt licencji to jest pierdoła uwierz mi. Jazda w KJS się może przydać bo jednak nauczą się jak radzić sobie z kartami drogowymi bo wcześniej był z tym dramat.
Największym problemem jest zrobienie rajdu. Zgody itd a i tak mieszkańcy mogą sprawić że rajd nie pojedzie.
Same starty nie sią jakieś drogie tylko my zarabiamy za mało. A amatorki nikt nie chce rozwinąć bo to też kasa niestety.
Zeszłoroczny Czechowicki miał 120 chętnych na start.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RD/RO - 2014

Postprzez Zabolxp » sobota, 1 mar 2014, 11:46

W Łódzkiem starano się o uzyskanie zgody na dopuszczenie czterołapów do generalek (bo w regionie jest ich dużo i byliby chętni) w oparciu o dodatkową lokalną licencję roboczo nazwaną "mini-R2", ale ten i inne pomysły zderzyły się z betonem...

http://autosport-lodz.pl/rajdy/384-rsmo ... kces-rsmsl
Avatar użytkownika
Zabolxp
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lut 2006, 10:46

Re: RD/RO - 2014

Postprzez kons6 » czwartek, 19 cze 2014, 11:34

czy ktoś wie może o planach rozwoju RO w 2015 i dalej?

interesuje mnie przede wszystkim czy są rozważane pomysły dopuszczenia aut 4x4 2.0 turbo jak lancer czy impreza?

rozumiem, że na dziś (2014) nie można, ale ławiej byłoby mi nawet założyć zwężkę i dostroić auto niż kupować hondę :(
kons6
 
Posty: 3
Dołączył(a): sobota, 7 cze 2014, 10:51

Re: RD/RO - 2014

Postprzez rundi » czwartek, 19 cze 2014, 18:53

kons6 napisał(a):czy ktoś wie może o planach rozwoju RO w 2015 i dalej?

interesuje mnie przede wszystkim czy są rozważane pomysły dopuszczenia aut 4x4 2.0 turbo jak lancer czy impreza?

rozumiem, że na dziś (2014) nie można, ale ławiej byłoby mi nawet założyć zwężkę i dostroić auto niż kupować hondę :(


Na dzień dzisiejszy nie będzie zmian w tym temacie. Tylko ośki.
rundi
N2
 
Posty: 122
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: RD/RO - 2014

Postprzez MSG Racing » piątek, 20 cze 2014, 06:33

kons6 napisał(a):czy ktoś wie może o planach rozwoju RO w 2015 i dalej?

interesuje mnie przede wszystkim czy są rozważane pomysły dopuszczenia aut 4x4 2.0 turbo jak lancer czy impreza?

rozumiem, że na dziś (2014) nie można, ale ławiej byłoby mi nawet założyć zwężkę i dostroić auto niż kupować hondę :(

Tak jak napisał kolega wyżej. Do tego ma zniknąć klasa open, oraz silniki 1.2 z SCS i CCS tylko nie wiadomo dokładnie kiedy.
A też ciekawe rzeczy piszesz z tą Hondą.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RD/RO - 2014

Postprzez Zajcev » piątek, 20 cze 2014, 10:54

i zmiany w klasie Legend tez sa planowane :)
Avatar użytkownika
Zajcev
N4
 
Posty: 2227
Dołączył(a): piątek, 23 lip 2004, 11:21
Lokalizacja: Moscow

Re: RD/RO - 2014

Postprzez kons6 » piątek, 20 cze 2014, 14:46

wg mnie osoba, która tym zarządza w PZM musi kiedyś zmienić podejście, frekwencja w RO w Polsce NW jest żałosna,
a wystarczyłoby zrobić N4/31 jak w RPP + zakazać podtrzymania turbo

to również ograniczy wyścig zbrojeń w zakresie silników, zostanie cały czas zawieszeniowy, ale różnicę w zawieszeniu na w miarę równym asfalcie można nadrobić

Naprawdę wszyscy mamy pojechać do Czech?
kons6
 
Posty: 3
Dołączył(a): sobota, 7 cze 2014, 10:51

Re: RD/RO - 2014

Postprzez MSG Racing » sobota, 21 cze 2014, 08:08

Jak startujesz za swoje to oczywiście zę to lepszy wybór jest. Za kasę jak na RO jedziesz impreze długości RPP i jesteść przyujmowany gościnnie a nie jak zło konieczne. Chyba, że chcesz szukać sponsorów.
U nas po ostatnich dzwonach utwierdzą się w przekonaniu, że dla "nowych i uczących się" w RO (kij że znaczna większość jeździ już x-czasu) trzeba STI czy EVO będą za szybkie :roll:
Możesz zrobić licencje R1 i wtedy możesz startować 4x4 ale w gościach.
Najlepiej to przeżuć sie na terenowe. Jak widzę jak to tam wygląda to mieszkając na północy kraju bym się bawił albo w terenowe właśnie, albo na torach albo w płaskie albo w RX.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RD/RO - 2014

Postprzez kons6 » piątek, 2 sty 2015, 12:09

czy ktoś wie coś o dopuszczeniu aut 4x4 z turbo (impreza, lancer) do RO w 2015?
kons6
 
Posty: 3
Dołączył(a): sobota, 7 cze 2014, 10:51

Re: RD/RO - 2014

Postprzez anaa » czwartek, 22 sty 2015, 15:22

Avatar użytkownika
anaa
 
Posty: 19
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2013, 13:34

Re: RD/RO - 2014

Postprzez machoony » wtorek, 27 sty 2015, 10:55

https://www.facebook.com/events/2528192 ... er_invited

ma ktos wiecej info o tym wydarzeniu?
http://www.it-technologies.pl
machoony
A5
 
Posty: 578
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 11:49

Re: RD/RO - 2014

Postprzez kubicafan1 » niedziela, 22 lut 2015, 14:10

https://www.facebook.com/rsmdsl taka incjatywa;) ciekawe czy frekfencja będzie
Ale poszedł!!!!!!!!!!!!
Avatar użytkownika
kubicafan1
N3
 
Posty: 280
Dołączył(a): środa, 24 sie 2011, 17:45
Lokalizacja: żelazno

Re: RD/RO - 2014

Postprzez Motulski » niedziela, 22 lut 2015, 15:36

Ale nie licz na to, że będzie podobnie jak na Śląsku :wink:
Myślę, że to jest właśnie efekt nowych regulaminów, ale i też następstwo przez organizowanie już można powiedzieć, że PRO imprez przez prywatne grupy ;) Po prostu konkurencja ;) I mam nadzieje, że to będzie zdrowa konkurencja "organizacyjna", a nie jak do tej pory obrzucanie się regulaminami, kwestiami bezpieczeństwa, wytykaniem sobie błędów i rzucaniem kłód pod nogi ! Ogólnie sprawa na Dolnym Śląsku wygląda teraz tak, że mamy dosłownie przesyt imprez i cykli dla amatorów, więc za jakiś czas może wyglądać to tak, że zostaną tylko ci najsilniejszy organizatorzy lub ci, którzy będą mieli najlepszy stosunek kosztów do jakości swoich imprez ;)
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 989
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron