Favorit Cup

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Favorit Cup

Postprzez Kris_WRC » środa, 16 cze 2010, 13:10

Powstaje nowy projekt, rozsądny sprzetowo i kosztowo dla zainteresowanych. Nie jest to kolejna wizja jak kadett czy panda, bo kilka samochodów już powstaje... Ja nie znam szczegółów, ale zamieszczam plik dla zainteresowanych... Warto się zapoznać:

http://www.mediafire.com/?mhyq0k1jajj
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC


Postprzez RallyMarco » środa, 16 cze 2010, 14:53

Dośc ciekawe, tylko szkoda że wybór padł na favoritke;/ nie lepiej byłoby zorganizować puchar CC, malucha, lub chocby poloneza xD?? Też byłoby tanio a napewno te auta wygladaja duzo lepiej od favority...a koszty przeróbek zblizone. Ja ogólnie byłbym zainteresowany tematem , bo chce cos kupić i zacząc coś tam jezdzic w sprintach, czy jakies tam czeskie sprinty, ale favoritą to raczej odpada, ale trzeba się nad tym jeszcze głębiej zastanowić, bo z drugiej strony fajnie byłoby się pościgać z chlopakami w takich samych autach w jakims pucharze a za tanie pieniądze;)
Brak rajdów = niedotlenienie mózgu!! xD
Avatar użytkownika
RallyMarco
N3
 
Posty: 371
Dołączył(a): piątek, 2 lis 2007, 10:56
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez Philippe » środa, 16 cze 2010, 15:20

RallyMarco napisał(a): puchar CC, malucha, lub chocby poloneza xD?? Też byłoby tanio a napewno te auta wygladaja duzo lepiej od favority...


Favorite projektował Nuccio Bertone. Kwestia gustu, ale Favoritka to zdecydowanie bardziej kultowy samochód niż Polonez. Powodzenia chłopaki :-)
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez evo » środa, 16 cze 2010, 15:32

Zgadzam sie z Kris_WRC wjecej jast juz gotowych CC i SC oraz maluchow, moze byc ciezko ale trzymam kciuki za Favorit Cup :D
http://www.martins.ubf.pl
Avatar użytkownika
evo
N2
 
Posty: 130
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 22:38
Lokalizacja: London/Myslenice

Postprzez CzarnyWRC » środa, 16 cze 2010, 15:34

eee tam... właśnie polonez jest rozsądniejszym rozwuiązaniem!! Dostępność części i awaryjność w porównaniu z ,,czeską komedią" jest o niebo lepsza... Ośka (przeguby itp.) czy RWD? Jak dla mnie wybór jest prosty heh
By czuć upadek, z wysoka spaść trzeba...
Być na dnie, by móc sięgnąć nieba...

http://www.youtube.com/user/auxqrwa
Avatar użytkownika
CzarnyWRC
N3
 
Posty: 473
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 01:07
Lokalizacja: Józefów

Postprzez marcind89 » środa, 16 cze 2010, 16:29

CzarnyWRC napisał(a):eee tam... właśnie polonez jest rozsądniejszym rozwuiązaniem!! Dostępność części i awaryjność w porównaniu z ,,czeską komedią" jest o niebo lepsza... Ośka (przeguby itp.) czy RWD? Jak dla mnie wybór jest prosty heh


Ja się z tym w większości nie zgadzam. Polonez to najgorsze auto jakim w życiu jeździłem. Strasznie podsterowne (nie wiem, czy tu by coś dały nawet poważne modyfikacje zawieszenia), silnik bardzo słaby, zerwanie przyczepności tyłu na asfalcie (nawet mokrym) jest praktycznie niemożliwe (co to za RWD???). Poza tym auto wielkie i ciężkie, więc nie łatwo nim manewrować.

Skodą też jeździłem, auto nie jest rewelacyjne, ale ma silnik który dość dobrze ciągnie już z niskich obrotów. Zawieszenie w serii sporo za miękkie, ale to da się zrobić.

Ale uważam, że i tak najlepszą opcją jest CC/SC - najlepszy chyba dostęp do części, możliwe spore modyfikacje, nawet niewielkim kosztem. Małe i zwinne.
marcind89
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela, 21 lut 2010, 12:44

Postprzez Kris_WRC » środa, 16 cze 2010, 17:13

Tutaj będą dodawane wszelkie informacje na temat nowości w pucharze

http://www.otostrona.pl/favorit-cup/
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez Walezy » środa, 16 cze 2010, 21:49

Kolego, seryjny poldek to niestety tragedia ale po paru modyfikacjach nie ma zadnej podsterownosci i prowadzi sie bardzo przyzwoicie. niestety przygotowanie poloneza tak aby jechal w jakies 8s do setki(czyli w miare dobrze a nie jest to max jego mozliwosci), szpera, skrzynia itp to koszt niestety spokojnie powyzej 50tys(i to bardzo biednie liczac). naturalnie silnik wtedy musi byc 2.0 a nie 1,5 czy 1,6. Na pewno puchar poldka wg homologowanej przez FIA wersji nie jest tani ale mozna by zrobic to duzo taniej jesli by ktos z PZM pozwolil na uzycie niehomologowanych czesci(ukłon w strone węgrów i czesci z łady ktore mozna by wykorzystac). dla przykladu cena skrzyni do łady to jakies 5 tys zl a do poldka colotti nowa kosztuje juz niestety okolo 8tys euro. szpera do łady to jakies 2 tys a do poldka 10 tys zl itp itd.
Sam mialem kiedys poldka A7 i wiem o czym pisze.
http://www.cecot.pl
http://www.youtube.com/user/Walezy80
Walezy
N1
 
Posty: 87
Dołączył(a): środa, 27 lis 2002, 19:22
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Postprzez _Mateo_ » środa, 16 cze 2010, 22:02

Mam kilka pytan bo posiadam juz taka skode i dlaczego po prostu nie jest dopuszczone auto zgodne z homologacja FIA? Tym sposobem ktos kto zbuduje takie auto do pucharu nie bedzie mogl nigdzie pojechac gdzie auto musi byc zgodne z homo. Ale bardziej mnie zastanawia jeden fakt: dopuszczamy seryjne zawieszenie oraz silnik na pojemnosci 1,4. Dl amnie to nieprzemyslana sprawa. W homologacji favorytki niema wpisanej pojemnosci 1,4 tylko jest 1,3 i to bylo by najlepsze wyjscie. Dalej zawieszenie: powinna byc dowolnosc, ja jezdze na KYB i dopasowanych sprezynach z golfa i jest dobrze, juz nie bede wspominal o stosunkowo tanim HP sporting. Dalej silnik: jak dla mnie w 100% zgodny z homologacja i juz. A homologacja na duzo nie pozwala. Tak samo walek, dlaczego od czechow? Powienien byc dowolny! Skrzynia to albo tanio i 4,16 albo juz bawmy sie w Agrupy i dowolnosc. Hamulce skody sa akurat ok.
Podsumowujac idea pucharu bardzo fajna ale zrobmy tak ze auta zgodne z homo albo przejdzmy na felicie i jezdzijmy pelna seria (koszt zakupu felicji nie jest obecnie duzy). A odnosnie wyposażenia bezpieczenstwa to na zasadach 3 ligi: kubly typu kubelkowego, pasy z homo Racingi i dowolna klatka. Na glowe jakis kask i heja na OS :)

Pozdrawiam Mateusz W.
_Mateo_
N1
 
Posty: 63
Dołączył(a): sobota, 6 sty 2007, 12:29

Postprzez Beret » środa, 16 cze 2010, 23:51

wlasnie tez sie zastanawiam czemu favorka a nie felka. jednak rozumiem, ze dla zawodnikow jest to auto bardziej kultowe a z tym nie wolno dyskutowac. wezcie pod uwage, ze w przepisach rd mozna jezdzic autem z silnikiem, ktory ma seryjna czesc zewnetrzna ale dowolny bebech, skrzynia tak samo. tak naprawde pytanie, a co sobie nawzajem pozwolicie :) w wolnej chwili zaglebie sie w przepisy, ktore sa juz stworzone, moze uda mi sie zaproponowac jakies fajne modyfikacje (oczywiscie jezeli jestescie zainteresowani) wezcie jednak pod uwage, ze w rd niedopuszczone sa swapy poza 1.2 w cc/sc
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez MSG Racing » środa, 16 cze 2010, 23:53

Idea super. Oby takich więcej i tu można robić CC Poldki itp. Nawet wystarczyłoby się skrzyknąć zrobić identyczne auta i startować.
To nie problem. Jak na początek będzie 3 zawodników w pucharze to powinno się to rozkręcić na więcej.

Jeśli chodzi o techniczne sprawy zauważcie, że regulamin techniczny 3L pozawala na bardzo dużo zmian. I możliwość startu autem bez homologacji.
Myślę, że teraz po prostu ze sobą trzeba rozmawiać i ustalić co będzie tanie i mocne żeby się nie okazało że coś "taniego" trzeba zmieniać znacznie częściej.
Samo autko fajnie lata co pokazywał swego czasu Dudziak choć on miał 103KM.
Myślę dodatkowo koszty przygotowania obniży się jak każdy będzie mógł sam sobie porobić z autem.
Początek będzie ciężki bo auta trzeba zrobić sobie lub komuś ale życzę jak najlepiej i czekam aż będę mógł poczytać wyniki, porobić foki bo ze względu na inny sprzęt rajdowy nie powalczymy razem 8)

PS.
Ten puchar ma być w amatorce czy w 3L RSMŚL? bo tu mamy temat o 3L a w dokumencie jest o amatorce głównie powiedziane.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Kris_WRC » czwartek, 17 cze 2010, 00:19

Wszystki informacje udziela Patryk Olejniczak, kontaktujcie się z nim na e mail podany w dokumencie lub na stronie.

A zamiesciłem temat tutaj, bo zamysł jest rajdowania troszke wyżej niż KJS wydał mi się temat odpowiedni, jeśli jest inaczej zawsze można go przesunąć, nie chciałem powielac tematów jak pewien kolega filmowiec ;D Chciałem, zeby wiadomosc dotarła do jak największej ilości osób po prostu :)
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez MSG Racing » czwartek, 17 cze 2010, 00:33

OO to jak w 3L to już w ogóle super :) tam potrzeba małych tanich pucharów, cup'ów, challenge'y itd itp :)
Musicie jeszcze o tym wspomnieć nie tylko tutaj ale na jakiś portalach jak np www.np126p.pl www.rajdy.org.pl i inne :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Sebekrally » czwartek, 17 cze 2010, 01:12

Ja bym wolał prosty CC/SC Cup. SWAP na 1,2 mpi seria, zawias Krosno lub Bilstein i seryjna skrzynia biegów. Maksymalnie prosto i tanio i jak by znaleźli się chętni do stworzenia takiego Pucharu jestem pierwszym uczestnikiem. :D
Sebekrally
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Mars » czwartek, 17 cze 2010, 21:33

Na puchar CC/SC 1.2 mpi + b6 + seria skrzynia to też bym się pisał 8)
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron