CZUCZU napisał(a):http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_samochodowy/rajdy/regulaminy_2009/Regulamin_RD3L_2009.pdf
zmieniło sie niby nieiwle ale jednak.
Kask, kombinezon buty i rekawice moze byc z utraconą homologacja i maks 30 km oesowych.
Tyle tylk oze auto musi byz zgodne z pucharem polski wiec rajdówki musza BYC PROFI.
A gdzie jest napisane, ze musi byc profi ?
W sumie to to na co najbardziej wszyscy narzekali zostalo zmienione. Ciuchy, fotele moga byc z utracona homologacja i dwie gasnice.
"11.1.
Dopuszczone będą samochody z aktualną lub utraconą homologacją FIA lub PZM, bez względu na rok jej wygaśnięcia.
11.2.
Wszystkie samochody zgłoszone do rajdu muszą posiadać dopuszczenie do ruchu drogowego i muszą spełniać wymagania art. 253 Załącznika J w zakresie obowiązkowego wyposażenia bezpieczeństwa. Zastosowane modyfikacje dozwolone przez Załącznik J dla wszystkich samochodów muszą być zgodne z przepisami Prawo o Ruchu Drogowym ze szczegółowym uwzględnieniem przepisów w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.
Każdy samochód, w którym fabrycznie zamontowany katalizator został wymontowany, musi być wyposażony w katalizator handlowy. Katalizator nie może być modyfikowany.
11.3.
Samochody wyprodukowane w Polsce, które utraciły homologację – fragmentarycznie mogą być skompletowane zgodnie z kolejnymi udokumentowanymi wariantami producenta np. nadwozie, zderzaki, tablica rozdzielcza itp. (na podstawie katalogu części, książki naprawczej, zdjęć).
11.4.
Dopuszcza się tylko opony seryjne posiadające znak homologacji E.
11.5.
W każdym samochodzie poziom głośności nie może przekroczyć 98 dB (A) (mierzone zgodnie z procedurą FIA). Pomiar głośności może być dokonany podczas Badania Kontrolnego BK1 oraz w każdym momencie trwania rajdu.
11.6.
Dopuszcza się stosowanie foli przyciemnianej na szybach zgodnie z art. 253.11 Załącznika J. Folia przyciemniana, na szybach przednich drzwi, musi być dopuszczona do ruchu drogowego (przepuszczalność światła co najmniej 70%). Folie posrebrzane w rajdach RD-3L są zabronione.
12.
Wyposażenie bezpieczeństwa samochodów
12.1.
We wszystkich samochodach obowiązkowe jest, zgodnie z Załącznikiem J, stosowanie dwóch ręcznych gaśnic proszkowych (każda minimum 2 kg).
12.2.
We wszystkich samochodach obowiązuje stosowanie otulin ochronnych na klatkach bezpieczeństwa w miejscach, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z kaskami członków załogi. Natomiast w miejscach, które mogłyby być narażone
Regulamin Ramowy Rajdowego Debiutu RD-3L na rok 2009
6
na bezpośredni kontakt z ciałem członków załogi obowiązuje stosowanie otulin ochronnych wykonanych z materiałów niepalnych.
12.3.
Dopuszcza się stosowanie foteli i pasów bezpieczeństwa z utraconą homologacją FIA.
13.
Wyposażenie bezpieczeństwa
Podczas przebywania w samochodzie na trasie odcinka specjalnego każdy członek załogi, pod rygorem wykluczenia, musi mieć na głowie zapięty kask ochronny z listy technicznej FIA Nr 25 (
www.fia.com) i musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa (szerokość min. 3 cale). Ponadto, każdy członek załogi musi być ubrany w: homologowany kombinezon ognioodporny, buty i rękawice (obowiązek używania rękawic nie dotyczy pilotów) zgodne z homologacją FIA Standard 8856-2000 lub z utraconą homologacją FIA Standard 1986 i ISO 6940. Zaleca się stosowanie bielizny niepalnej."
"Startujące samochody będą podzielone na klasy w zależności od pojemności silnika, jak następuje:
•
K1 do 652 cm3 włącznie,
•
K2 powyżej 652 cm3 i do 903 cm3 włącznie,
•
K3 powyżej 903 cm3 i do 1400 cm3 włącznie,
•
K4 powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3 włącznie,
•
K5 powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3 włącznie,
•
Grupa „Gość” (kierowcy lic. „R1”, „R”, piloci lic. „BC”, „R2”, „R1”, „R”, „R cross country” i „P”).
Samochody homologowane jako Super 1600, Super 2000 i Kit Car o pojemności silnika powyżej 1600 cm3 oraz samochody grupy „R” - nie są dopuszczone w rajdzie RD-3L dla kierowców ubiegających się o punkty do licencji R1."
Czyli dla innych kierowcow sa dopuszczone
"Wysokość wpisowego na poszczególne Rajdy RD-3L w sezonie 2009 wynosi odpowiednio:
•
„O1” – maksymalnie 300 PLN,
•
„O2” – maksymalnie 450 PLN,
•
„O3” – maksymalnie 600 PLN."
"2.3.1.
Rajdy RD-3L dzielą się na:
•
„O1” – rajd z łączną długością OS 10 kilometrów (±10%) (ukończenie rajdu daje kierowcy 3 punkty do licencji stopnia „R1”),
•
„O2” – rajd z łączną długością OS 20 kilometrów (±10%) (ukończenie rajdu daje kierowcy 6 punktów do licencji stopnia „R1”),
•
„O3” – rajd z łączną długością OS 30 kilometrów (±10%) (ukończenie rajdu daje kierowcy 10 punktów do licencji stopnia „R1”)."
Wedlug mnie duza poprawa. A co do CC 1.2 to sory koledzy, ale gdy bydowaliscie takie auta to chyba nie mieliscie nadzieji, ze gdzies w tym polsce legalnie pojezdzicie ? Takie rzeczy tylko w KJSach wiec nie narzekajcie
Jesli nastawiacie sie na amatorke to nie badzcie profesjonalistami
Moze, PZM wychodzi z zalozenia, ze jesli juz ktos jezdzi w 3L to chce jezdzic w PPZM
Mysle ze teraz bedzie i tak wiecej chetnych na starty, tylko zeby imprezy sie odbywaly