Coś ruszyło.

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Coś ruszyło.

Postprzez b182 » czwartek, 18 gru 2008, 10:06

W newsie na głównej stronie piszą że wydłużono OS-y. Wiecie coś więcej? Jak z wpisowym, wyposażeniem bezpieczeństwa itp. ?
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26


Postprzez CZUCZU » czwartek, 18 gru 2008, 14:16

http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_ ... L_2009.pdf

zmieniło sie niby nieiwle ale jednak.
Kask, kombinezon buty i rekawice moze byc z utraconą homologacja i maks 30 km oesowych.
Tyle tylk oze auto musi byz zgodne z pucharem polski wiec rajdówki musza BYC PROFI.
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez gktm » czwartek, 18 gru 2008, 14:17

http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_ ... L_2009.pdf

jak dla mnie to się za wiele nie ruszyło;

ja wysiadam z interesu, z takim podejsciem to wole jezdzic do Czech, gdzie nie trzeba zadnych licencyj, jezdzisz dowolnym autem i wiecej km oesowych
OGIEŃ NA TŁOKI z Wami :D
gktm
N1
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek, 15 sty 2008, 16:08

Postprzez b182 » czwartek, 18 gru 2008, 15:24

Mnie denerwuje ten zasrany kombinezon!. Po jaką cholerę. Wystarczy przecież kartingowy! Kask mam z homo to rozumiem bo łeb to łeb. Dobrze że nie trzeba bielizny z homo itp.
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Postprzez Mars » czwartek, 18 gru 2008, 15:32

Rajdówki zgodne z RPP? Czyli Cieniasa z 1,2 pod kątem 3 ligi mogę se w dupę wsadzic, tak?
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Beret » czwartek, 18 gru 2008, 16:05

Mars, pod tym wzgledem nic sie nie zmienilo. ogarnij tylko jeszcze jedna opcje: bylo homologowane w wyscigach (nie wiem jak w rajdach) sc o pojemnosci 1149, to byla bodaj gora 1.1 i dol 1.2. nie jestem tego tylko dokladnie pewny
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez Mars » czwartek, 18 gru 2008, 16:36

SC to mnie nie kręci, bo budy zmieniac nie chcę hehe ;) Nie no, jak dla mnie to wymagania są z kosmosu ... drugi RPP się robi, tyle, że trasa krótsza. A chyba nie o to chodzi.
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez vti_rally » czwartek, 18 gru 2008, 18:24

tak ruszyło ale nie tą stronę co trzeba , normalny człowiek uczy się na błędach ale ta reguła nie dotyczy ludzi z PZM,
Avatar użytkownika
vti_rally
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Oleśnica

Postprzez krist » czwartek, 18 gru 2008, 19:57

kolego Beret, głowica nie zmienia pojemności,wypadało by wiedzieć.
Dopuszczone są tylko auta zgodne z homologacją FIA, gratulacje dla PZM i p. Górskiego, ziemia pozdrawia marsjan
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez wallygator » czwartek, 18 gru 2008, 20:12

CZUCZU napisał(a):http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_samochodowy/rajdy/regulaminy_2009/Regulamin_RD3L_2009.pdf

zmieniło sie niby nieiwle ale jednak.
Kask, kombinezon buty i rekawice moze byc z utraconą homologacja i maks 30 km oesowych.
Tyle tylk oze auto musi byz zgodne z pucharem polski wiec rajdówki musza BYC PROFI.


A gdzie jest napisane, ze musi byc profi ?

W sumie to to na co najbardziej wszyscy narzekali zostalo zmienione. Ciuchy, fotele moga byc z utracona homologacja i dwie gasnice.




"11.1.
Dopuszczone będą samochody z aktualną lub utraconą homologacją FIA lub PZM, bez względu na rok jej wygaśnięcia.
11.2.
Wszystkie samochody zgłoszone do rajdu muszą posiadać dopuszczenie do ruchu drogowego i muszą spełniać wymagania art. 253 Załącznika J w zakresie obowiązkowego wyposażenia bezpieczeństwa. Zastosowane modyfikacje dozwolone przez Załącznik J dla wszystkich samochodów muszą być zgodne z przepisami Prawo o Ruchu Drogowym ze szczegółowym uwzględnieniem przepisów w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.
Każdy samochód, w którym fabrycznie zamontowany katalizator został wymontowany, musi być wyposażony w katalizator handlowy. Katalizator nie może być modyfikowany.
11.3.
Samochody wyprodukowane w Polsce, które utraciły homologację – fragmentarycznie mogą być skompletowane zgodnie z kolejnymi udokumentowanymi wariantami producenta np. nadwozie, zderzaki, tablica rozdzielcza itp. (na podstawie katalogu części, książki naprawczej, zdjęć).
11.4.
Dopuszcza się tylko opony seryjne posiadające znak homologacji E.
11.5.
W każdym samochodzie poziom głośności nie może przekroczyć 98 dB (A) (mierzone zgodnie z procedurą FIA). Pomiar głośności może być dokonany podczas Badania Kontrolnego BK1 oraz w każdym momencie trwania rajdu.
11.6.
Dopuszcza się stosowanie foli przyciemnianej na szybach zgodnie z art. 253.11 Załącznika J. Folia przyciemniana, na szybach przednich drzwi, musi być dopuszczona do ruchu drogowego (przepuszczalność światła co najmniej 70%). Folie posrebrzane w rajdach RD-3L są zabronione.
12.
Wyposażenie bezpieczeństwa samochodów
12.1.
We wszystkich samochodach obowiązkowe jest, zgodnie z Załącznikiem J, stosowanie dwóch ręcznych gaśnic proszkowych (każda minimum 2 kg).
12.2.
We wszystkich samochodach obowiązuje stosowanie otulin ochronnych na klatkach bezpieczeństwa w miejscach, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z kaskami członków załogi. Natomiast w miejscach, które mogłyby być narażone
Regulamin Ramowy Rajdowego Debiutu RD-3L na rok 2009
6
na bezpośredni kontakt z ciałem członków załogi obowiązuje stosowanie otulin ochronnych wykonanych z materiałów niepalnych.
12.3.
Dopuszcza się stosowanie foteli i pasów bezpieczeństwa z utraconą homologacją FIA.
13.
Wyposażenie bezpieczeństwa
Podczas przebywania w samochodzie na trasie odcinka specjalnego każdy członek załogi, pod rygorem wykluczenia, musi mieć na głowie zapięty kask ochronny z listy technicznej FIA Nr 25 (www.fia.com) i musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa (szerokość min. 3 cale). Ponadto, każdy członek załogi musi być ubrany w: homologowany kombinezon ognioodporny, buty i rękawice (obowiązek używania rękawic nie dotyczy pilotów) zgodne z homologacją FIA Standard 8856-2000 lub z utraconą homologacją FIA Standard 1986 i ISO 6940. Zaleca się stosowanie bielizny niepalnej."





"Startujące samochody będą podzielone na klasy w zależności od pojemności silnika, jak następuje:

K1 do 652 cm3 włącznie,

K2 powyżej 652 cm3 i do 903 cm3 włącznie,

K3 powyżej 903 cm3 i do 1400 cm3 włącznie,

K4 powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3 włącznie,

K5 powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3 włącznie,

Grupa „Gość” (kierowcy lic. „R1”, „R”, piloci lic. „BC”, „R2”, „R1”, „R”, „R cross country” i „P”).
Samochody homologowane jako Super 1600, Super 2000 i Kit Car o pojemności silnika powyżej 1600 cm3 oraz samochody grupy „R” - nie są dopuszczone w rajdzie RD-3L dla kierowców ubiegających się o punkty do licencji R1."



Czyli dla innych kierowcow sa dopuszczone :)






"Wysokość wpisowego na poszczególne Rajdy RD-3L w sezonie 2009 wynosi odpowiednio:

„O1” – maksymalnie 300 PLN,

„O2” – maksymalnie 450 PLN,

„O3” – maksymalnie 600 PLN."

"2.3.1.
Rajdy RD-3L dzielą się na:

„O1” – rajd z łączną długością OS 10 kilometrów (±10%) (ukończenie rajdu daje kierowcy 3 punkty do licencji stopnia „R1”),

„O2” – rajd z łączną długością OS 20 kilometrów (±10%) (ukończenie rajdu daje kierowcy 6 punktów do licencji stopnia „R1”),

„O3” – rajd z łączną długością OS 30 kilometrów (±10%) (ukończenie rajdu daje kierowcy 10 punktów do licencji stopnia „R1”)."


Wedlug mnie duza poprawa. A co do CC 1.2 to sory koledzy, ale gdy bydowaliscie takie auta to chyba nie mieliscie nadzieji, ze gdzies w tym polsce legalnie pojezdzicie ? Takie rzeczy tylko w KJSach wiec nie narzekajcie ;) Jesli nastawiacie sie na amatorke to nie badzcie profesjonalistami ;)

Moze, PZM wychodzi z zalozenia, ze jesli juz ktos jezdzi w 3L to chce jezdzic w PPZM :)

Mysle ze teraz bedzie i tak wiecej chetnych na starty, tylko zeby imprezy sie odbywaly ;)
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez krist » czwartek, 18 gru 2008, 21:33

zobacz wymagania homologacjne dla samochodu, chocby grupy N to zobaczysz o czym Czuczu mówi. Zle dokrecona srubka i lecisz z BK z hukiem
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez MisieQ » czwartek, 18 gru 2008, 22:36

ej, no ale chyba wzgledem samochodow sie nic nie zmienilo na gorsze. Jest jak bylo wiec o co sie rozchodzi z tym, ze auta musza byc profi? Moglo byc lepiej, ale gorzej pod tym wzgledem nie jest. Oby tylko byly jakies rundy zorganizowane:)
MisieQ
N1
 
Posty: 62
Dołączył(a): piątek, 23 cze 2006, 13:40

Postprzez men » piątek, 19 gru 2008, 11:12

Dobra tam regulamin, gdzie i kiedy jakiś cykl imprez???
www.medelski.pl
men
 
Posty: 42
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 21:08

Postprzez Beret » piątek, 19 gru 2008, 11:39

ponoc 24 stycznia juz sniezna impreza ma byc w mikolajkach. ma byc dopuszczony kolec
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez krist » piątek, 19 gru 2008, 12:41

Nie chodzi o to że się zmieniło na gorsze tylko o to że wszyscy liczyli że się zmieni na lepsze, tak jak w orginalnym pomyśle na 3 lige, zanim to PZM w łapska wziął. Sorry ale jak mam auto zgodne z homologacją i mam 10 km upalać to wole dopłacić do RPP i sie ścigać normalnie
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Następna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron