ktokolwiek widział ktokolwiek wie

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

ktokolwiek widział ktokolwiek wie

Postprzez Bullit_GSi » niedziela, 14 wrz 2008, 18:10

no chłopaki, wie ktoś może coś odnośnie 3 ligi ???

sezon można powiedzieć minął ... i nic ! żadna eliminacja się nie odbyła i może tylko AK Zamkowy uratuje sytuację? no ale jedna jaskółka wiosny nie czyni!

A może rundy łączone z PPZM to byłoby jakieś rozwiązanie? :)
Bo jakoś nie zapowiada się, na wysyp rajdów trzecioligowych.

Może ktoś jest bliżej "władzy" i wie, w którym kierunku ma się to rozwijać ?
Chętnie posłucham co to ma być w sezonie 2009, bo samochód pewnie będzie i można byłoby coś pojeździć, ale się nie zapowiada jak narazie.

Tylko kjs'y troszkę ktoś spie......, tzn spowolnił i skrócił ;)
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45


Postprzez ŁukaszŁuniewski » niedziela, 14 wrz 2008, 18:54

A na Wiśle z PPZM nie jechali trzecioligowcy??? A frekwencja i tak była nikła (chyba 3 czy 4 załogi)
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez MisieQ » niedziela, 14 wrz 2008, 20:15

no na zamkowy to bym w tym roku tez juz raczej nie liczył. Moze pazdziernik, bo runda we wrzesniu sie nie odbedzie. Po prostu kwestie zdrowotne Pana Andrzeja. Szkoda:(

Pasuje zapytac szanowny PZM czy jest z siebie dumny i co znow swoim postepowaniem chcial pokazac?

Łaczenie rund RD-3L z PPZM kloci sie z pewna logika podobnie zreszta jak PPZM z MP. A dzieje sie tak z kilku powodow. Przynajmniej dla mnie, podstawowym elementem rodzielenia MP od PPZM i RD od PPZM sa umiejetnosci zawodnikow, kolejne stopnie zdobywania rajdowego rzemiosla, a przy okazji tego by to ulatwic, walka z obnizeniem kosztow. Wiadomo, ze zawodnicy z MP raz ze maja wieksze doswiadczenie i umiejetnosci, a dwa zdecydowanie lepszy sprzet. Chodzi tu o opony, hamulce, zawieszenia i mozliwosci ich ustawien. Stad trasy dla nich powinny byc i zazwyczaj sa bardziej wymagajace, trudniejsze itd. Przynajmniej w mojej opinii PPZM powinien miec trasy o mniejszym stopniu trudnosci, tak by ograniczyc wypadki zawodnikow szlifujacych dopiero opis i umiejetnosci jazdy, by mogli oni spokojnie nabywac tych wlasnie umiejetnosci. Poniewaz podnoszony był argument ze jest zbyt duzy przeskok miedzy KJSami, a PPZM raz ze pod wzgledem finansowym jak i umiejetnosciwoym to zawodnicy postulowali o wprowadzenie 3 ligi. Regulamin roboczy podczas dyskusji jakis zostal opracowany, popierany przez wiele osob i w ogole. PZM dolozył swoje 3grosze i ukrecił łeb calej zabawie. Wiec jesli chcemy łatac dziure pomiedzy pachołkolandia a ppzm, to 3 ligi nie mozna laczyc z oczywistych wzggledow z pucharem. Rownie dobrze moznaby było polaczyc wszystko razem i wtedy bysmy mieli chociaz bogate listy zgloszen, a nie tak, ze pucharowicze sponsoruja zabawe mp.

Lekarstwem jest raczej zmiana myslenia PZMotu. Skonczyly sie czasy ze nie wazzne co zrobimy, to sie sprzeda. Teraz trzeba zrobic to, co ktos chce kupic. A popyt jest, ale na rajdy w minimalnie innym ksztalcie niz zaproponowana 3liga przez PZM. Poza tym, przykro sie robi, gdy na placu stoja samochody warte łacznie kilka dobrych milionow, a meta wyglada zenujaco. Ludzie wokol to rodzina, prowadzacy nudny, podpity z zartami tymi samymi od 5 lat...Z głupich innych imprez da sie zrobic show i przyciagnac dziesiatyki tysiecy widzow, a z rajdow sie nie da. Bo po co? Byle odbebnic, 10-tego kasiura wplynie, i byle do emerytury...PZM ma srodki, jest duza organizacja, wiec powinien raz ze nie pozostawiac organizatorow na pastwe losu i radzcie sobie sami, ale pomagac, dotowac i szukac tych pieniedzy...

Panowie z ZO PZM Krakow maja biura odpierd..lone na 5 blysk, na dole salon samochodowy i przewodnie tematy to gdzie beda spac podczas wypadu tu czy tam. Chyba nie tedy droga....
MisieQ
N1
 
Posty: 62
Dołączył(a): piątek, 23 cze 2006, 13:40

Postprzez Bullit_GSi » niedziela, 14 wrz 2008, 22:03

kolego Łukaszu, tak na wiśle jechało te 3 czy 4 załogi, ale to w ramach zdobywania licencji R1, więc frekwencja nigdy nie będzie większa i nie o to chodzi bo oni tam w sumie nie powinni się ścigać, dlatego nie mają mierzonego oficjalnie czasu

no generalnie zgodzę się z przedmówcą jak pewnie każdy zainteresowany tym sportem w Polsce, że troszkę jest problemów

Ja tam bym wszystkich puścił na tą samą trasę, tylko PPZM nie 2 dni a 1, a RD-3L nie 9 OS-ów a 4 czy 6, ale to może troszkę nie w tym kierunku dyskusja się toczy

generalnie chodzi mi o to czy ktoś się orientuje co w 2009, bo jak nie będzie rajdów 3 ligowych to jedynym sposobem na zrobienie licencji będzie taki koleżeński występ jak właśnie ostatnio kilka załóg na wiśle, czyli i tak będziemy jeździć w PPZM ... tylko bez pomiaru czasu, no i po 3 rajdach znowu kasiorka na zmianę licencji :)

a tak poza tym to pojeździłbym takie fajne małe rajdziki, na prawdziwych OS'ach, wpisowe 600 zł kilka km OS by było, no i na seryjnej oponie, bez serwisu dałoby radę, dlatego pytam :)
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Postprzez budyń » poniedziałek, 20 paź 2008, 20:07

to może co do postu wyżej cos naskrobie. obecnie w okręgu olsztyńskim mamy takie zawody jak rajdowe samochodowe mistrzostwa okregu. w tym roku odbyły sie 3 eliminacje w olsztynie (agapit) nowym mieście lubawskim (nowomiejskie szutry) i braniewie (kormoran) ilość kilometrów zależna od rajdu na agapicie były to 4 odcinki ( jedna pętla) na nowym mieści około 50 i na kormoranie ponad 60 km oesowych. w przyszłym roku są plany puszczenia 5 rund. dodam że atmosfera jest wspaniała bez czepialstwa organizatora jak w dużej rodzinie noi wpisowe 4oo pln. co tym myślicie.
rajdy lecą po szutrach
gsi power
Avatar użytkownika
budyń
N1
 
Posty: 78
Dołączył(a): niedziela, 5 lut 2006, 15:42
Lokalizacja: olsztyn!

Postprzez Beret » poniedziałek, 20 paź 2008, 23:31

jechalem w kormoranie :) i jezeli chodzi o trasy rajd byl na poziomie ppzm, jak dla mnie os2 byl troche za dlugi (pod koniec nie bardzo bylem w stanie sluchac juz opisu) a os3 troche za szybkia wyszlo tyle ze na os3 po prostu cieniowalem... poza tym rajd naprawde piekny byl, jakby wszystkie osy byly podobne do 1 (chodzi mi o dlugosc i szybkosc) to bylby to absolutny ideal :) organizacyjnie bardzo sympatycznie, bez powaznych wpadek, wpisowe rewelacyjne ;) regulamin po prostu perfekcyjny (z reszta dokladnie taki powinien byc po mojemu regulamin 3L dodajac tylko lekki limit dlugosci osu, imo ok 7 km)
i jeszcze raz dziekuje OKR za mozliwosc debiutu na OSach podczas kormorana :) bylo pieknie :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez b182 » wtorek, 21 paź 2008, 07:27

Super nie wiedziałem że takie coś jest w Polsce. A jak z licencją, trzeba jakąś posiadać? Jakie musi być wyposarzenie zawodników? Wszystko z aktualna homologacja? Jeśli tak to trochę porażka, bo jak na mój gust to jest największą przeszkodą. Ludzie mają auta, nawet kasa na wpisowe i paliwo. ALe wydać tyle kasy na nowe ciuch to nie jest w zasięgu każdego. Inna sprawa że ja mieszkam pod granicą Słowacką więc udział w takich imprach odpada. Ale jest to ważny sygnał dla organizatorów z południa!
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Postprzez Beret » wtorek, 21 paź 2008, 10:26

przepisy bezpiecznenstwa w zasadzie jak w 3L: kombinezony i kaski z utracona homo, nieobowiazkowa bielizna, 2 gasnice reczne, klatka, pasy i fotele z utracona, i NIEOBOWIAZKOWA homologacja samochodu.

chcialbym jednak powiedziec, ze podobno obradowala gkss i zapadly juz pewne decyzje, rowniez dotyczace 3L, ktora to na 100% bedzie juz sie w przyszlym roku odbywac... poki co niewiele wiecej wiem, ale wyglada na to ze twor bedzie zyl :p
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez qbus » wtorek, 21 paź 2008, 10:42

z tego co do mnie doszlo to ma to wygladac w nastepujacy sposob
7 rund laczonych mp+ppzm
ppzm zmienia nazwe na puchar Polski
kluby ktore beda organizowac te rundy sa niejako zobligowane do organizacji 2 rajdow na zasadach 3 ligi...

ile w tym prawdy zobaczymy
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez b182 » wtorek, 21 paź 2008, 11:09

A co z obowiazkowym wyposażeniem załog, odpuszczą choć trochę?
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Postprzez budyń » wtorek, 21 paź 2008, 18:04

dodam jeszcze od siebie że przed każdą impreza był fajny prolog tyle że po asfalcie wszedzie ale ludzi było troche,
licencje niestety trzeba mieć tyle że taką jak do ppzmot ju z sam nie wiem jak sie nazywała. da sie pojechać rajd na seriach oponach i bez serwisu (sprawdzone) także pomyślcie na przyszły rok bo strsu mniej frajda niesamowita a objechanie Lewego - bezcenne:P (jeżeli sie wogóle komus to uda:P)
gsi power
Avatar użytkownika
budyń
N1
 
Posty: 78
Dołączył(a): niedziela, 5 lut 2006, 15:42
Lokalizacja: olsztyn!

Postprzez Bullit_GSi » wtorek, 21 paź 2008, 22:31

no w końcu jakiś ruch

Olsztyn to rzeczywiście fajny temat, no i wpisowe zachęcające, zobaczymy jak auto wytrzymuje na takich odcinkach

natomiast wieści odnośnie 3 ligi bardzo ciekawe, z prostych rachunków wynika że naprawdę byłoby gdzie jeździć, no zobaczymy, jednak zawsze jak ktoś bliżej władzy to i jakiś przeciek się znajdzie :)

pzdr!
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Postprzez Walezy » wtorek, 21 paź 2008, 23:35

Jakos nie wieze w to ze 3L bedzie ok. Dalej auta beda pewnie tylko homologowane i pewnie jeszcze inne durne obostrenia beda w regulaminie. Jak dla mnie PZM dawno zabił te lige i nie bedzie z tego nic. Pan Andrzej Szkuta mial calkiem inne koncepcje odnosnie 3L a tak jest tylko kiepski serial ktory nawet sie nie zaczal.
TO co teraz PZM daje nam to sa niestety ochłapy ktore tylko maja zamydlic oczy. Niestety prawda jest taka ze jak byly mniejsze obostrzenia w ppzm (np rok 2001 o ile dobrze pamietam) to cudem zalapalem sie na start Cieszynki bo jechalo okolo 130zalog a teraz jedzie ledwo 30 aut. Wpisowe wtedy tez bylo nizsze i jakos dalo sie pojechac. Co z tego ze teraz bedzie 3L ktora niby ma byc tania skoro to nie tedy droga. Inna sprawa ze laczenie MP i PPZM to tez lipa bo jedzie sie po tych samych trasach(chodzi o dlugosc oesu). Pewnie w przyszlym roku polacza 3L z PPZM i MP bo nie bedzie chetnych. razem nazbiera sie 60 aut i wpisowe bedzie musialo pokryc calosc kosztow bo zaden sponsor nie da kasy na taki burdel.

Jak zaczynalem przygode z rajdami to wygladalo to calkiem inaczej a to bylo w okolicy 2000roku. przez 8 lat musze powiedziec ze cofnelismy sie w rozwoju(a dokladniej PZM- bo zawodnicy czesto wypruwaja sobie flaki tylko po to zeby pojechac jakis rajd a PZM doi coraz wiecej bo zawsze znajdzie sie ktos kto zaplaci wymagana sume) i nawet do piet nie dorastamy naszym poludniowym kolegom. Ja na szczescie mam blisko do czech ale co maja powiedziec ludzie z polnocy polski....
Czasami czuje sie jakbym zyl w Zimbabwe albo w Kenii a nie w srodku europy...
Walezy
N1
 
Posty: 87
Dołączył(a): środa, 27 lis 2002, 19:22
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

rajd żubrów vs III liga

Postprzez vti_rally » czwartek, 23 paź 2008, 19:43

jak to jest że PZM zezwala na organizację Rajdu Żubrów , gdzie auta nie posiadają klatek, nie mają homologowanych gratów, załogi nie muszą mieć homologowanych szmat ani licencji i mogą latać po próbach typu OS , a przy organizacji III ligi PZM już całkiem inaczej podchodzi do sprawy, nagle wyskakują z homologacjami , i innymi zbędnymi elementami , jak widać na przykładzie Żubrów da się w Polsce zorganizować tani rajd, ale jakoś PZM tego nie widzi , a to takie proste , wprowadzić wymagania takie jak na Żubrach tylko dodać klatki do wyposażenia samochodu i można śmiało latać, wtedy III liga by wypaliła
Avatar użytkownika
vti_rally
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Oleśnica

Postprzez 5turbo » czwartek, 23 paź 2008, 23:02

Bo zubry sa dla dzialaczy robione i bogatego kolesiostwa.
www.5turbo.com

Nowe natchnienie Promot 76/84
Nowsze Dallara F393
Avatar użytkownika
5turbo
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): środa, 26 paź 2005, 14:55
Lokalizacja: Zabrze

Następna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości