Czeladz-AK Zamkowy- 3 i 4 maja

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Postprzez MSG Racing » wtorek, 29 kwi 2008, 23:55

Przyznam się że na jesieni 2005 roku miał być sprint na Podbeskidziu - pierwsze zawody na miarę 3L. Wyszedłem z pomysłem pól roku wcześniej i klub chciał pomóc ale coś im nie poszło na górskim i kasy brakło. Decydowali sie też długo i potencjalny sponsor tez sie wycofał. A była załatwiona trasa, straż, niemal załatwiona karetka i policja. OS miało być ok 1500-1700 metrów ale w jednym miejscu na 700m jest ponad 20 zakrętów po wąskiej drodze. Niestety do niczego nie doszło :(
A to co stworzył PZM to porażka. Ale kumpel i jego klub nowo powstały będą próbowali coś zorganizować ale niestety tez myśli wycofać sie ze 3L w tym roku. Ale ważne jest to co mi mówi. W naszym prawie jest zapis mówiący że:
Jeżeli jest możliwość zagrożenia życia to impreza nie powinna się odbyć :!:
Zapewne w tym miejscu PZM jest usadzony i nie może albo raczej nie chce niż zrobić i dlatego też przepisy są takie jakie są.
Osobiście nie wierze w to żeby Niemcy, Czesi itd mieli inne prawo niż nasze a jednak potrafią zrobić tak aby było jak najwięcej startujących i jak najciekawsze trasy.
Powinno być tak jak od początku mówię: klatka zał J, fotel kubełkowy sztywny, pasy szelkowe, kask min z hom drogową, kombinezon minimum mechanika.
Auta wszystkie. Sam obawiałem się swapów ale jakby co to musiałyby mieć dokument od rzeczoznawcy że jest zgodnie z zał J zrobione.
Lub też zapis z wyścigowej grH o dopuszczeniu zmiany silnika na maksymalnie taki jaki był oferowany przez producenta w danym modelu auta. Np w Golfa 3 1.4 wsadzić silnik vr6.
Ale trzeba chcieć nic więcej.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez gktm » środa, 30 kwi 2008, 14:09

nie znam dokladnych szczegolow co do grupy H, ale E1 powinno wystarczyc :lol:

a tak serio to sie w 100% zgadzam a swapy bym dopuscil bo sporo chlopakow z KJS'ow ma np. SC 1.2 czy inne wynalazki, ktore sie swietnie sprawdzaja...

problemem zostaja auta >2000cm3, bo juz w takich moze byc rzeczywiscie duzo za szybko... chociaz ja bym je dopuscil, a kazdy zawodnik podpisywalby sie pod sformulowaniem ze startuje na wlasne ryzyko (i tak sie takie podpisuje) i czesc :twisted:
OGIEŃ NA TŁOKI z Wami :D
gktm
N1
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek, 15 sty 2008, 16:08

Postprzez MisieQ » sobota, 3 maja 2008, 00:03

Wiecie ile podobno jest licencji R2 w Polsce? 7.... Wiec wielkie gratulacje panie Górski! Gratuluje geniuszu ktory ze swietnego pomysłu zrobil jedna wielka kupke:/ Szkoda, ze PZM wyznaje teorie wybitnej jednostki ktora ma racje, a calosc spoleczenstwa sie myli, i zamiast zrobic cos na co jest popyt, czego ludzie chca, o czym byla dluga dyskusja, gotowy projekt poparty przez zawodnikow i kibicow (konsumentów! dla ktorych sie rajdy organizuje a nie dla dzialaczy zeby miec kolejna okazje do...) robi cos po swojemu i nie po raz pierwszy udowadnia swoj brak wyczucia, i nieznajomosc podstawowych praw ekonomii. Juz skonczyly sie czasy roznych teorii ze co sie wyprodukuje to sie to sprzeda, a obecnie pasuje zastanowic sie na co jest popyt i dopiero potem to robic. Moze czas na male reformy w PZM? Zmiane kadr skoro te nie daja rady?
MisieQ
N1
 
Posty: 62
Dołączył(a): piątek, 23 cze 2006, 13:40

Postprzez Beret » sobota, 3 maja 2008, 04:23

gktm napisał(a):problemem zostaja auta >2000cm3, bo juz w takich moze byc rzeczywiscie duzo za szybko... chociaz ja bym je dopuscil, a kazdy zawodnik podpisywalby sie pod sformulowaniem ze startuje na wlasne ryzyko (i tak sie takie podpisuje) i czesc :twisted:


poza niebezpieczna predkoscia to wiadomo ze auta te beda bezapelacyjnie prowadzic, tak kiedysa bylo w ppzm jak jeszcze n4 jezdzily. ale problem sie rozwiazuje latwo: takie auta ida dla osob w klasie gosc, tak jak w ppzm goscie jada n4 :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 5 maja 2008, 19:24

Tak ale żeby tym N4 pojechac trzeba mieć lic r1.
Po za tym w kjs czy sprintach juz tak jest ze mocniejsze auta wygrywają. Ja osobiście bym dopuścił bo raz ze im więcej aut tym lepiej, po drugie są klasy. Osobiscie wiedząc, że nie będzie mnie stać szybko na ppzm lub też wcale myślałem o jakimś właśnie 4x4. Byłby fun z jazdy, faja rojdówka i można by walczyć o wygraną. W chwili obecnej działam podobnie kupując 2.0 ale też myślami jesteś dalej może nawet w ppzm ale to się zobaczy.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez mortonrally » poniedziałek, 5 maja 2008, 22:50

Mi sie wydaje ze ta lll liga na tych zasadach w Polsce nie wypali
POGANUS ; WALDEK ; ADAŚ -- GOOO !!!!!!!!!!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
mortonrally
N3
 
Posty: 480
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 16:19

Postprzez Beret » poniedziałek, 5 maja 2008, 23:53

Morton, nie chce byc uszczypliwy ale powiedz mi: znasz dokladnie regulamin? jezeli tak to co ci sie nie podoba w tych zapisach? nie czepiam sie a jedynie zachecam do konstruktywnej dyskusji :) jak cos to sam mam zastrzezenia do niektorych zapisow w regulaminie :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez MSG Racing » wtorek, 6 maja 2008, 13:02

Już napisalem jak powinno wygladać 3L w naszym kraju. A podobnie wygladają one w innych krajach i to działa. W niemczech startuje nawet po 200 załóg. Dodatkowym i chyba nawet niepotrzebnym kosztem jest licencja.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez mortonrally » wtorek, 6 maja 2008, 14:37

np. Licencja pilota, uważam to za niepotrzebną rzecz. Na podkarpaciu mozna spotkac KJS-y z odcinkami takimi jak w 3L tylko ze o duzo krótszymi. Homologowana klatka,pasy,kubły OK ale kombinezon itp

A z tym niewypaleniem chodzilo mi o to ze przy tych przepisach jak sie zbierze 20 zgloszen na eliminacje to bedzie dobrze.
POGANUS ; WALDEK ; ADAŚ -- GOOO !!!!!!!!!!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
mortonrally
N3
 
Posty: 480
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 16:19

Postprzez Bullit_GSi » wtorek, 6 maja 2008, 17:09

dla mnie sprawa jest prosta, lepiej uruchomić jakiś puchar na seryjnej oponie lub czymś tam jeszcze w ppzm i nie myśleć nad 3 ligą w tej formie

rachunek jest prosty, za 2 starty w 3 lidze można pojechać 1 ppzm, jak wygląda ppzm każdy wie, jak wygląda 3 liga w tym momencie? no bez komentarza, a próby rozgrywania 3 ligi na trasach kjs'ów to jest po prostu szczyt.

różnica w przygotowaniu auta nie jest tak znowu kolosalna, wręcz powiedziałbym że niewielka, jakość rajdów nie do porównania

sprzętem takim jak w kjs w sumie masa osób jeździ, czyli klatka z pasami zazwyczaj jest, to byłoby ok i to bez zgodności z homologacją, raczej podejście kjs'owe, czyli jak ma przegląd i się trzyma kupy to jedzie

ale jakoś w to nie mogę uwierzyć, bo w niektórych klubach jest ciężko przejść badanie na kjs, co jest dopiero jakimś zboczeniem, przecież nigdzie w przepisach nie jest napisane że auto na kjs musi być zgodne z zał. J, samochód ma przegląd to znaczy że może się poruszać po drogach, ale nadinterpretacja przepisów to chyba u nas norma

także chłopaki, może nie wygracie nic w ppzm ale jak ktoś ma auto, które może jechać to nawet się nie zastanawiajcie, no chyba że poczekacie jeszcze z rok czy dwa i może coś się zmieni ;)

poza tym chyba ten kto chce jeździć w 3 lidze raczej nastawia się na naukę i zabawę niż zdobywanie pucharów, czy tytułów więc spokojnie można słabiej przygotowanym autem pojechać ppzm i dobrze się bawić i na pewno zdecydowanie więcej nauczyć

ok wiadomo nie jestem zwolennikiem 3 ligi bo mnie rozczarowała i dlatego troszkę w tym tonie, ale takie jest moje zdanie

pzdr!
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Postprzez Beret » wtorek, 6 maja 2008, 23:25

co do bk na kjsach: przerobki, zwlaszcza te dot bezpieczenstwa musza byc zgodne z zal J. chodzi tu zwlaszcza o takie rzeczy jak mocowania pasow czy foteli :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez Bullit_GSi » środa, 7 maja 2008, 10:25

beret: ooo to znaczy że jakaś mocna niewiedza wychodzi z mojej strony :)

no i poważnie jak mógłbyś mi wskazać gdzie jest to zapisane w regulaminach kjs, to byłbym wdzięczny, poważnie pytam bo to znaczy że jakoś przeoczyłem ten zapis no i ciekawi mnie to bardzo nawet!

daj znać!

ps. a dokładnie z tym miałem problem w AK Polskim :) mimo, że auto jeździło już od kilku lat z takim mocowaniem pasów i przejechało kilkanaście kjs'ów

EDIT: dobra znalazłem, ale ten załącznik nr 2 do regulaminu ramowego jest chyba dodany w tym roku??? wcześniej tego nie było jak dobrze pamiętam, a tu rzeczywiście jest taki zapis i modyfikacje muszą być zgodne z zał. J

no to niedługo i w kjs wymagane będą klatki ;) oj poważnie od razu na myśl przychodzi mi taki samochód jednego z kolegów, który ma zrobioną klatkę na pewno nie wg zał. J, no i wychodzi na to, że nie może on nim startować tak?

oj, jakoś jak to wszystko widzę ... to się cieszę że się tak bezpieczeństwo poprawia w naszych rajdach ;)
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Postprzez Beret » środa, 7 maja 2008, 13:10

mowiac o przerobkach zgodnych z zal J mowie o tych najwazniejszych, jak pasy czy fotele :) nikt nie bedzie sie czepial o to, ze klatka jest wyspawana pod ciut innymi katami albo ze rury maja inna srednice. wazne jest jednak zeby pasy byly przymocowane na sruby z oczkiem a nie ze zwyklym lbem. nikt tez nie bedzie sie czepial do oklaejenia auta niezgodnie mks'em (chociaz byl kiedys jeden pan w pewnym klubie ktory z miarka mierzyl pasek na szybie :) ), zostalo mu to jednak przetlumaczone...
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez Bullit_GSi » środa, 7 maja 2008, 23:13

widzę, że chyba znasz historię

pan który robił nam bk, mogę powiedzieć że był ok bo rzeczywiście udało się w końcu pojechać

ale to nie zmieni mojej opinii nt. rygoru bk na kjs, dobrze oczywiście bezpieczeństwo pierwsze, ale mam troszkę inne zdanie w tej kwestii ale to chyba raczej temat na dłuższą rozmowę przy piwku

ogólnie pojechaliśmy ten kjs, jest jeden moment po prostu który teraz opowiadam znajomym bo jest niesamowicie rozbrajający, który zdarzył się także na tym rajdzie i także z udziałem tego pana, ale to chyba jednak nie miejsce aby o tym pisać

natomiast następnego dnia także pojechaliśmy kjs, i przeszliśmy bk bez żadnego problemu, mimo że nie posiadaliśmy tłumika a układ wydechowy dosłownie kończył się przy tylnej osi pojazdu i mimo że urwaliśmy dzień wcześniej płytę i po prostu jechaliśmy na 3 śrubach, ze zwisającą płytą ... dopiero na drugiej pętli któryś z sędziów to zauważył i troszkę zażartował, że chyba kłopoty mieliśmy jakieś :) i to jest podejście takie jak to piwo bezalkoholowe ;)

no a prawda jest taka, że z taką płytą przejechaliśmy cały kjs zastanawialiśmy się z pilotem czy auto da radę i podjęliśmy decyzję że jedziemy i żeby nie awaria cięgien od skrzyni biegów, która także pojawiła się dzień wcześniej ale jakoś znaleźliśmy na próbie brakującą część bo wypadła i zostały tylko trójka i czwórka to jakoś pojechaliśmy, to samo stało się dzień później tylko że zatrzymaliśmy się na próbie, bo w tym piachu na pewno byśmy tej części nie znaleźli - więc dostaliśmy taryfę, a żeby nie to to mieliśmy pewne 1 miejsce w klasie i 4 w generalce no i co tu dużo mówić z tym sprzętem do szymoona traciliśmy sporo a on był trzeci, więc plan wykonany w 100% i nie mówię już nic o oponach na jakich jechaliśmy i na problemach z nimi związanych czy nawet o przyczepności...

chodzi mi o to, że budżety są różne i jak się nie jeździ pół roku to niektórzy nie założą tłumika który urwał się rok wcześniej tylko wyciągną jakiekolwiek oponki, na których widać jeszcze bieżnik i wystartują w kjs'e

notabene bez tego tłumika pojechaliśmy także ppaik w poznaniu w 2007 r. i jeszcze kilka innych kjs w 2007, nie mówiąc o mocowaniu pasów które było w takim stanie od 4 lat! i m.in. startowałem co najmniej 2 razy w 2005 w ak polskim właśnie z takim mocowaniem pasów

no ale na szczęście po złych czasach zazwyczaj przychodzą lepsze, no i auto zostało poprawione przed sprzedażą, bo mechanicznie było przygotowane b.dobrze - wcześniej - dzięki sponsorom i po poprawieniu kilku rzeczy cieszy się z niego obecny właściciel, a ja skończyłem z tak ortodoksyjnym oszczędzaniem bo pojawiły się najzwyczajniej inne możliwości i oczywiście cieszę się, że w tej chwili będę posiadał wszystko zgodne z zał. J i z aktualną homologacją, ale teraz to ja chcę jeździć w ppzm a nie w kjs - które powinny być właśnie dla takich ludzi z zapałem, ale może bez budżetu, bez kogoś kto może podpowiedzieć jak zrobić mocowanie płyty, czy jak powinny być zamocowane pasy...

dobra rozkręcam się ... starczy :)

lepsza byłaby wersja warunkowego dopuszczenia do rajdu i poinformowania załogi o tym, co jest nie tak i jak powinno być to zrobione, takie informacje uzyskaliśmy i to było ok

pzdr!
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Postprzez Beret » czwartek, 8 maja 2008, 00:25

sam jestem sedzia i w innym warszawskim klubie regularnie przeprowadzam BK. i za takie rzeczy jak mocowanie pasow nie wywalam ZA PIERWSZYM RAZEM. ostatnio nawet z kolega-sedzia wprowadzilismy zeszycik w rodzaju ksiazki samochodu sportowego, tylko taki ogolny. tam spisujemy co nam na BK nie pasowalo i patrzymy na kolejnym kjsie czy poprawiono. oczywiscie jezeli jest powazna podstawa do niepuszczenie to nie puszczamy. poza tym bk przeprowadzamy zwykle w piatek a kjs odbywa sie w sobote lub niedziele wiec jest troche czasu na poprawki :) co do mocowan foteli to moj znajomy kiedys byl wielce zdzwiony ze nie puscili go jak mial mocowanie zrobione jakos dziwnie, ale jednym z glownych elementow byla plyta pazdzierzowa czy sklejka :shock:
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości