dyskusja techniczno-technologiczna czyli o samochodach :)

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Postprzez Beret » sobota, 2 lut 2008, 03:16

MSG, sprostuje ze nie VTEC a VTI czyli DOHC VTEC. bardzo istotna roznica bo jedynie wersje vti (a w zelazku ivt) byly homologowane. silnik w zelazku musi byc b16a1 a w dwoch kolejnych b16a2. auto w zakupie nie takie znowu tanie w stosunku do zwyklych odpowiednikow (zdrowa vti w mojej budzie kosztuje minimum 17 tysi a 1,4 ok 8-9.

golf swojego czasu byl w miare wzietym autem ale dzisiaj nie jest popularny juz na polskich OSach, zostalo w swojej klasie pojemnosciowej mocno wyparte przez astry i kadety. czy kwestia dostepnosci do czesci i koszty utrzymania zwyciezyly czy awaryjnosc czy tez moze prowadzenie? tego nie wiem ale sprobuje zasiegnac jezyka :) wychodze jednak z zalozenia ze najlpeij pchac sie w auto ktore czesto sie pojawia w boju. dlaczego? bo nawet w trakcie rajdu idzie od innego zespolu pozyczyc jakas czesc. poza tym wiekszosc sportowych mechanikow ma takie auta bardziej "obcykane" niz te rzadsze.

niepokoi mnie troche fakt ze na tym forum jest nas tak malo zainteresowanych. jak dzialacie na innych forach dajcie znac tamtejszym forumowiczom ze tu jest powazny dzial o 3l. zaczynam sie bac ze moze jednak na sezon w ogole nie byc chetnych a zanim nowi sie uzbroja na przyszly PZM moze skasowac 3l. a tego bysmy nie chcieli :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno


Postprzez vti_rally » sobota, 2 lut 2008, 10:35

Beret napisał(a):MSG, sprostuje ze nie VTEC a VTI czyli DOHC VTEC. bardzo istotna roznica bo jedynie wersje vti (a w zelazku ivt) byly homologowane. silnik w zelazku musi byc b16a1 a w dwoch kolejnych b16a2. auto w zakupie nie takie znowu tanie w stosunku do zwyklych odpowiednikow (zdrowa vti w mojej budzie kosztuje minimum 17 tysi a 1,4 ok 8-9.

golf swojego czasu byl w miare wzietym autem ale dzisiaj nie jest popularny juz na polskich OSach, zostalo w swojej klasie pojemnosciowej mocno wyparte przez astry i kadety. czy kwestia dostepnosci do czesci i koszty utrzymania zwyciezyly czy awaryjnosc czy tez moze prowadzenie? tego nie wiem ale sprobuje zasiegnac jezyka :) wychodze jednak z zalozenia ze najlpeij pchac sie w auto ktore czesto sie pojawia w boju. dlaczego? bo nawet w trakcie rajdu idzie od innego zespolu pozyczyc jakas czesc. poza tym wiekszosc sportowych mechanikow ma takie auta bardziej "obcykane" niz te rzadsze.

niepokoi mnie troche fakt ze na tym forum jest nas tak malo zainteresowanych. jak dzialacie na innych forach dajcie znac tamtejszym forumowiczom ze tu jest powazny dzial o 3l. zaczynam sie bac ze moze jednak na sezon w ogole nie byc chetnych a zanim nowi sie uzbroja na przyszly PZM moze skasowac 3l. a tego bysmy nie chcieli :)



witam, osobiscie polecam japońską fure ,obecnie dysponuje honda civic vti o ktorej mowa w postach , auto posiadam od prawie 3lat i jeszcze ani razu auto mnie nie zawiodło a przejechało pare kjsów i 3 eliminacje kamionek, auto duzo lepiej sie prowadzi w porównaniu do astr i golfów bo te mają zawias na belce a honda ma niezależne zawieszenie, silnik 1,6 jest megamocny bez problemu przerabia gsi16V, własnie tym autem planuje starty w III lidze , jedyna wada tych aut to cena i dostępność na rynku
Avatar użytkownika
vti_rally
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Oleśnica

Postprzez aRally » niedziela, 3 lut 2008, 01:22

A jak z częściami i ich cenami do tego modleu (vti)?? Autko ponoć faktycznie niezawodne, chociaż swoje lata ma - dlatego pytam ;)
Avatar użytkownika
aRally
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 6 maja 2005, 00:42

Postprzez vti_rally » niedziela, 3 lut 2008, 10:10

aRally napisał(a):A jak z częściami i ich cenami do tego modleu (vti)?? Autko ponoć faktycznie niezawodne, chociaż swoje lata ma - dlatego pytam ;)


z częściami nie ma problemu zarówno na rynku wtórnym jak i nowymi , ceny nie są wygórowane np. ostatnio tuleje w zawieszeniu wymieniałem na nowe to koszt takiej tulei to 22zł np. kompletny rozrząd 150zł, czyli ceny standardowe jak do większości samochodów
Avatar użytkownika
vti_rally
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Oleśnica

Postprzez Beret » niedziela, 3 lut 2008, 15:43

wazne jest jeszcze to ze czesci blacharskie z wersji zwyklej sa wszystkie te same, nie tak jak w astrze gsi ktora ma inne zderzaki, maske i jakies jeszcze ...
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez aRally » niedziela, 3 lut 2008, 16:27

vti_rally: A ile Ci pali ta honda, mam na myśli codzienną jazdę miejską, bo na osie to raczej się domyślam że sporo??
Sorry że odbiegam nieco od tematu :)
Avatar użytkownika
aRally
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 6 maja 2005, 00:42

Postprzez vti_rally » niedziela, 3 lut 2008, 17:45

aRally napisał(a):vti_rally: A ile Ci pali ta honda, mam na myśli codzienną jazdę miejską, bo na osie to raczej się domyślam że sporo??
Sorry że odbiegam nieco od tematu :)


przy umiarkowanej jeździe po mieście 10-12L, na trasie ok 8L tak przy 120km/h
Avatar użytkownika
vti_rally
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Oleśnica

Postprzez gktm » wtorek, 5 lut 2008, 12:39

te hondy wydaja sie byc fajne, ale na oesach tez ich nie widac, w wyscigach jezdza, ale do popularnych nie naleza; slyszalem rowniez ze z dostepnoscia skrzyn jest dramat, poprostu ich nie ma, ale nie wiem na ile to prawda, bo wlasciciele ow autek oczywiscie do dementowali (no bo kto sie przyzna ze kupil auto ktorym moze byc/jest problem)
OGIEŃ NA TŁOKI z Wami :D
gktm
N1
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek, 15 sty 2008, 16:08

Postprzez vti_rally » wtorek, 5 lut 2008, 16:13

gktm napisał(a):te hondy wydaja sie byc fajne, ale na oesach tez ich nie widac, w wyscigach jezdza, ale do popularnych nie naleza; slyszalem rowniez ze z dostepnoscia skrzyn jest dramat, poprostu ich nie ma, ale nie wiem na ile to prawda, bo wlasciciele ow autek oczywiscie do dementowali (no bo kto sie przyzna ze kupil auto ktorym moze byc/jest problem)


na polskich OS mało jest tych aut ale np. w Czechach klasa N2 jest zdominowana przez hondy , a co do tych skrzyń to może nie tyle że są niedostępne ale ceny mają dość wysokie (ok1500-2000zł używana), ale te skrzynie są wg mnie dość wytrzymałe sam przetestowałem kiedyś na kjsie jak udeżyłem skrzynią o podłoże i rozszczelniła się na tyle ze olej uciekł , tak dokończyłem kjs i przejechałem dość długą drogę do domu i skrzynia dalej działała beż żadnego ale, a jeszcze taka mała ciekawostka ze honda do skrzyni biegów zaleca MTF(hondowski olej do skrzyni) lub olej silnikowy 10w40 ,
Avatar użytkownika
vti_rally
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Oleśnica

Postprzez Beret » poniedziałek, 11 lut 2008, 16:48

Pawel Brzykcy mi mowil ze w stosunku do citroenowskiej skrzyni hondowska jest pancerna
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez gktm » wtorek, 12 lut 2008, 23:49

Beret napisał(a):Pawel Brzykcy mi mowil ze w stosunku do citroenowskiej skrzyni hondowska jest pancerna


to ze ta skrzynia jest mocna to sie zgodze, ale w porównaniu do cytryny to wszystko jest pancerne :lol:
OGIEŃ NA TŁOKI z Wami :D
gktm
N1
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek, 15 sty 2008, 16:08

Postprzez Beret » poniedziałek, 18 lut 2008, 00:48

fakt jest taki ze pugowa skrzynie trzeba w miare lekko traktowac a wtedy posluzy :)

a ja sie pochwale ze wlasnie pod domem stoi moj nowy pojazd bojowy do 3L :). zanabylem wlasnie lanosa od kolegi kamila kapitana :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez KMart » poniedziałek, 18 lut 2008, 18:18

A to już wiemy do czyich rąk powędrował Lancer.
Teraz spoczywa na tobie dobrę imię tego samochodu i jego poprzedniego właściciela :wink:

Pozostaje tylko krzyknąć:
Ogień na tłoki!

Hehe, pozdrawiam
watersplash- najefektowniejsza forma mycia rajdówki
Avatar użytkownika
KMart
A5
 
Posty: 695
Dołączył(a): środa, 11 maja 2005, 17:07
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez gktm » wtorek, 19 lut 2008, 09:42

Beret napisał(a):a ja sie pochwale ze wlasnie pod domem stoi moj nowy pojazd bojowy do 3L:)


gratuluje i zycze wynikow i satysfakcji z jazdy

ps. pewnie wiesz, ale na wszelki wypadek napisze ze w lanosach 1.6 16v (nie wiem czy masz ten silnik) pasek rozrzadu jest nie-najwytrzymalszy ze sie tak wyraze, jak zreszta w innych silnikach GM (sam mam astre-dupowoz 1.4 16v) i przy katowniu lepiej wymieniac szybciej niz te zalecane 60 tkm :wink:
OGIEŃ NA TŁOKI z Wami :D
gktm
N1
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek, 15 sty 2008, 16:08

Poprzednia strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron