Krajowe mistrzostwa

Dyskusja o startach Polaków w Mistrzostwach Europy - również tych byłych:)

Moderator: SebaSTI

Krajowe mistrzostwa

Postprzez Baca » poniedziałek, 8 wrz 2003, 22:34

Według mnie na forum brakuje szerszych rozmów o rajdowych mistrzostwach poszczególnych krajów. W zasadzie jest tylko jeden temat założony: o mistrzostwach Czech i Słowacji. Proponuję aby tutaj wrzucać informacje dotyczące rozgrywek mistrzowskich w poszczególnych państwach. Wątki krajowych rozgrywek pojawiają się przecież i to nie zawsze przy okazji kolejnej eliminacji mistrzostw Europy. Dlaczego nie mamy dyskutować o innych czempionatach krajowych?

Proponuję więc w tym miejscu rozpocząć dyskusję:
Na które mistrzostwa krajowe zwracacie szczególnie uwagę? Co sądzicie o poziomie poszczególnych mistrzostw? Jak można je porównać (sprzęt, umiejętności) do RSMP? Na których kierowców szczególnie zwracacie uwagę w analizując wyniki w poszczególnych mistrzostwach?

Zapraszam do dyskusji. Pozdrawiam
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków


Postprzez golden » poniedziałek, 8 wrz 2003, 23:00

znajac Ravena to zaraz powie ze Włochy :lol: :lol:
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 8 wrz 2003, 23:57

Mistrzostwa Włoch są ciekawe! Ach te S1600 oraz topowe N4.

Ale dla mnie bardzo ciekawe były mistrzostwa Wielkiej Brytani. W tedy gdy ścigały się tam fabryczne A7 oraz kilka N4 oraz stare A grupy. to chyba było w 1999r, z resztą na tych mistrzostwach opiera się gra Rally Champioship 2000.

Te trasy, gdzie mały błąd zwykle kończył się dachowaniem. W ogóle to te mistrzostwa znam z relacji, a nie tylko z gry :). dlatego zwróciły moją uwagę.

Bez WRC ale z topowymi autami A7 oraz N4 i mistrzostwa mogą być na prawdę ciekawe.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Wilu » wtorek, 9 wrz 2003, 10:48

tak o ile w mistrzostwach Włoch walczą s1600 z n4, walczą w sumie to Paolo w fiaciku trzyma wszystkich w szachu, to o tyle w Angli już liczba wrc powoli zbliża się do osławionych mistrzostw Czech. odsyłam choć pewnie wszyscy już czytali http://www.autoklub.pl/news/shownews.php?id=5216
szkoda, że tak mało informacji się pojawia o regionalnych mistrzostwach, ale może ten temat przybliży nam troszkę owe rozgrywki.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Raven » wtorek, 9 wrz 2003, 15:35

golden napisał(a):znajac Ravena to zaraz powie ze Włochy

Slabo mnie znasz... ale tym razem miales racje! :)

wilu napisał(a):tak o ile w mistrzostwach Włoch walczą s1600 z n4, walczą w sumie to Paolo w fiaciku trzyma wszystkich w szachu

a to ciekawe, bo po 8 z 10 eliminacji:
1 Giandomenic Basso (Fiat) 90
2 Paolo Andreucci (Fiat) 78
3 Piero Longhi (Subaru) 75
4 Renato Travaglia (Peugeot) 58
5 Andrea Dallavilla (Fiat) 43
6 Gigi Galli (Mitsubishi) 40
7 Alex Fiorio (Subaru) 40
8 Luca Rossetti (Citroën) 28
9 Andrea Aghini (Peugeot) 28
10 Franco Cunico (Mitsubishi) 25

Nie ukrywam, ze gdybym mial wybierac rajd na ktory mialbym pojechac to pewnie wybralbym jakis rajd z mistrzostw Wloch i moze z Francji (i to w obu przypadkach w 1 jak i 2 lidze). Pomijam tu rajd Vinho Madeira, ktory od wielu lat jest na szczycie mojej listy marzen i jest poza konkurencja.


Ach te S1600 oraz topowe N4

jak widac w wlace o tytul licza sie tylko dwa samochody N-kowe, Gallego i Longhiego.

PS. Korzystalem (i bede korzystac) z bazy danych kolegi Tjeerda "Kaboutera" van der Zee
Avatar użytkownika
Raven
A6
 
Posty: 1715
Dołączył(a): niedziela, 4 sie 2002, 21:35

Postprzez Baca » środa, 10 wrz 2003, 14:43

golden: Raven podał już swój typ. Czas chyba teraz na Ciebie :wink:

Patrząc na Włochy bez dwóch zdań można stwierdzić, że nawet bez wurców może być bardzo ciekawie. Kto z Was uważa, że taki przepis powinien też obowiązywać w Polsce? Czy wyobrażacie sobie cykl mistrzostw Polski bez wurców?
Przyznam, że we włoskim cyklu liczyłem na wyższą pozycję Travagli. W pamięci miałem jego wystep z mistrzostw świata z 2000 roku kiedy jadącPeugotem 306 Maxi we Włoszech zajął 11 miejsce zostawiając za sobą kilka wurców.
W tamtym roku również na San Remo [14 miejsce w generalce] jadąc Peugeotem 206 XS S1600 zdecydowanie zwyciężył w ośce, dystansując pozostałych konkurentów, zarówno tych z Włoch jak i pozostałych.
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Raven » środa, 10 wrz 2003, 14:53

Patrząc na Włochy bez dwóch zdań można stwierdzić, że nawet bez wurców może być bardzo ciekawie. Kto z Was uważa, że taki przepis powinien też obowiązywać w Polsce? Czy wyobrażacie sobie cykl mistrzostw Polski bez wurców?

Ja sobie wyobrazam i to bez problemow. Zakaz wrc w polsce wiele by nie zmienil, bo w tej chwili i tak jezdzi tylko jeden taki samochod (i to czasami krotko). Obawiam sie jednak, za zakaz taki spowodowalby wzrost liczby samochodow grupy N, poniewaz sa one tansze niz s1600, niestety rowniez mniej widowiskowe dla mnie (na asfalcie). Ja wolalbym jeden dodatkowy samochod s1600 niz dwa lancery. Oska jak wiadomo o wiele lepiej wyrabia technike i jest bardziej wymagajaca, niewatpliwym jej atutem jest tez piekny dzwiek silnika (zwlaszcza, odchodzacych w wiekszosci krajow w zapomnienie, dwulitrowych potowrow). Tak wiec mimo, ze w CZ wrc kwitnie ja nie matwilbym sie zakazaem wrc w PL, pod warunkiem ze spowoduje to wzrost samochodow s1600.
Rzeklem.
Avatar użytkownika
Raven
A6
 
Posty: 1715
Dołączył(a): niedziela, 4 sie 2002, 21:35

Postprzez golden » środa, 10 wrz 2003, 15:09

nie mam typow - jakos NIE LUBIE ogladac S1600 bo to jest nudne i nic sie nei dzieje - z Rejvenem juz sie nie raz klocilismy - bo on jest Fan osiek :twisted: nudnych - moge sobie poogladac przykladowo - Travaglie, dalaville czy jeszcze Paru (Basso np. ) ale 10 z kolei oska wzmaga u mnie ziewanie ...... nie widzialem MWłoch na żywo - zaznaczam ale pare łosiek widzialem

łoski to tylko A7 wypasione z lat 1998-2000 :D

enka to chociaz ładnie "gada" i turbinka pieknie swierszczy - czasem na syfie ładnie pociagnie swoimi czterema łapami :D

jeśli chodzi o krajowe mistrzostwa to ciekawie kiedys było w Hiszpanii czy Portugalii - śmihali tam Monzon, Canellas (miał bardzo piekną CORDOBE)
Purasik i jeszcze Madeira - teraz zrobiła sie sielanka i te cholerne KitCary

tak jak Raven bardzo chcialbym pojechac na Rajd Madery nie tylko zeby sie poopalac ale takze zoabczyc te zarabiste trasy :O chyba wole to nawet od ogladary na rajdzie Deutschland czy cos takiego...

krajowe - ciekawe sie zrobiło w Wielkiej Brytanii jak WRCe jeżdza ale nie śledze

Na pewno najatrakcyjniej jest w Skandynawi - kupa WRCów (nawet te Escorty hehehe naprawde widowiskowe) bardzo dobrzy kierwowcy !!!! wiec ja bym postawil na te mistrzostwa !!! apropo fajnych rajdow - bardzo chcialbym pojechac na EOS - super obsada - markko martin - kuchar i super fińskie/estońskie szutry :D
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Raven » środa, 10 wrz 2003, 15:22

jakos NIE LUBIE ogladac eNek bo to jest nudne i nic sie nei dzieje - z goldenem juz sie nie raz klocilismy - bo on jest Fan eNek nudnych - moge sobie poogladac przykladowo - Steca, Gallego czy jeszcze paru (Puhakka ) ale 10 z kolei eNka wzmaga u mnie ziewanie......

s1600 to chociaz ładnie "gada" i silnik pieknie wyje - czasem na syfie ładnie wypluje swoimi dwoma kolami

...i jeszcze Madera - teraz zrobiła sie agresja i te piekne KitCary!

Na pewno atrakcyjnie jest w Skandynawi - duzo WRCów (nawet te Escorty hehehe naprawde widowiskowe) bardzo dobrzy kierwowcy !!!! wiec ja bym postawil na te mistrzostwa !!! apropo fajnych rajdow - ja tez bardzo chcialbym pojechac na EOS - super obsada - markko martin - kuchar i super fińskie/estońskie szutry!

PS. Mam nadzieje, ze wybaczysz te drobne zapozyczenia! ;)
Avatar użytkownika
Raven
A6
 
Posty: 1715
Dołączył(a): niedziela, 4 sie 2002, 21:35

Postprzez golden » środa, 10 wrz 2003, 15:24

a nie mowilem :twisted:
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wilu » środa, 10 wrz 2003, 22:30

Paolo jest w tym sezonie szybszy od Basso, przynajmniej z moich informacji tak wynika ( jeżeli się mylę to śmiało czekam na sprostowania) a jego wynik punktowy wcale o wszystkim świadczyć nie musi. ale ok. none problemo. owszem tak nie ma nic bardziej ekscytującego niż przelot mocnej ośki i wtym s1600. enka zabija sport swoją niewidowiskowością.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Baca » czwartek, 11 wrz 2003, 18:08

Porównanie wyników Basso i Andreuciego w tym sezonie:

9& Rally Tutta Terra Toscana:
9.Andreucci +7.12.3
Basso - nie ukończył, wypadek na odcinku

26& Rally del Ciocco e Valle del Serchio:
1.Basso
3.Andreucci +52.6

27& Rally 1000 Miglia
3.Basso +2.31.3
8.Andreucci +4.57.1

87& Targa Florio Rally
1.Andreucci
2.Basso +17.5

31& Rally di San Marino
5.Andreucci +8.27.3
Basso nie ukończył

37& Rally del Salento:
obaj rezygnacja w związku z wypadkiem AGhiniego - ten wątek już wcześniej poruszałem w jednym z tematów

23& Rally Internazionale San Martino di Castrozza:
3.Andreucci +3.28
5.Basso +3.49.6

39& Rally delle Alpi Orientali:
2.Basso +1.45.4
ANdreucci - nie ukończył wypadek.
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez :KuziFanJG: » czwartek, 11 wrz 2003, 22:51

A ja bym nawet dorzucil Mistrzostwa Węgier.
Obejrzalem kilka filmikow i mi sie podoba. Troche wurcow, enek, mocnych osiek i na deser troche demobilu.
Szkoda ze u nas nie ma Lad, Trabich, itp.. (Tylny naped rulez!!!)
Avatar użytkownika
:KuziFanJG:
N1
 
Posty: 82
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2003, 17:40
Lokalizacja: Jelenia/Zielona Góra

Postprzez Wilu » niedziela, 21 wrz 2003, 12:05

Autoklub podał info o OMV rallye. wrzucam tu wyniki:

1.R. Baumschlager – K. Wicha Mitsubishi Carisma GT Evo 5 1:50:59.4
2.M. Zellhofer – F. Novotny Mitsubishi Lancer Evo 6 +55.4
3.A. Waldherr – R. Jeitler VW Golf TDi Kit Car +1:13.8
4.G. Kogler – R. Rieben Mitsubishi Lancer Evo 6 +4:14.0
5.C. Lippitsch - G. Poschl VW Golf TDi Kit Car +5:03.1

tylko po to aby pokazać jakie mocne są te TDI'kowe golfy kit carowe.

i zakończył się jeszce rajdzik który w next sezonie będzie Włoską rundą MŚ. oto wyniki Costa Smeralda:

1. H.Rovanperä - Peugeot 206 WRC 2:20:47.4
2. A.Navarra - Subaru Impreza WRC + 53.0
3. G.Galli - Mitsubishi Lancer Evo7 Gr. N + 2:38.3
4. G.Grossi - Ford Focus WRC + 5:04.0
5. L.Cantamessa - Mitsubishi Lancer + 6:49.3
6. L. Rosetti - Mitsubishi Lancer Gr. N + 9:57.2

dodam jeszcze że s1600 wygrał szalony Paolo. Giandomenico Basso miał problemy. a bezsprzeczną rewelacją rajdu jest Gianluigi Galli, który nad pozostałymi enkami wypracował gigantyczną przewagę. pewnie go zobaczymy w jakimś rajdziku w fabrycznym miśku.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez golden » piątek, 26 wrz 2003, 19:42

Kolejna runda Mistrzostw Węgier, która odbędzie się już jutro zgromadzi na swoim starcie 7 samochodów WRC. W rajdzie pojedzie ponad 115 załóg. Z numerem „1” wystartuje Janos Toth z Imre Tothem Peugeotem 206 WRC. Zespół BOMBA! Jest głównym faworytem do zwycięstwa. Najgroźniejszym konkurentem Totha będzie Balazs Benik jadący Focusem WRC w barwach OMV. Benik jest „rozjeżdżony” ponieważ startował ostatnio w Rajdzie Australii. Jednym z faworytów będzie za pewne Gergely Szabo w Imprezie WRC.

W dzisiejszym dniu zostanie rozegrany prolog, który nie jest wliczany do klasyfikacji rajdu. W sobotę na zawodników czeka sześć odcinków (dwie pętle po trzy oesy) o łącznej długosci 76 kilometrów. W niedzielę dla zawodników przygotowano również sześć odcinków (tym razem trzy pętle po dwa oesy) o łącznej długości 86 kilometrów. Najdłuższym odcinkiem rajdu jest przejeżdżany trzykrotnie oes Abaliget-Arpadteto (16,77 km.). Meta rajdu przewidziana jest na godzinę 15:00.


Lista zgłoszeń:

1. Toth 206 WRC
2. Nenad LANCER EVO6 gr. A
3. Balazs FOCUS WRC
4. Szabo OCTAVIA WRC
5. ASI LANCER gr. A
6. Angyalfi IMPREZA WRC
7. Turi LANCER gr. A
8. Butor SAXO Kit Car
9. Tagai IMPREZA WRC
10. Orszlan LANCER EVO7
...
16. Szeleczky ESCORT WRC
17. Kiss IMPREZA WRC
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Polacy w ME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron