Plan naprawy ME

Dyskusja o startach Polaków w Mistrzostwach Europy - również tych byłych:)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Truskawa » piątek, 17 paź 2003, 20:56

Nie wiem czy czytaliście wywiad Tomka Czopika którego udzielił Rallyonline. Tomek wypowiada się tam, że są plany utworzenia mistrzostw europy samochodów N-gupowych.

Swoją drogą jest to bardzo ciekawy pomysł w sytuacji:
1. ogólnej recesji gospodarczej na świecie
2. upadku rangi mistrzost europy

Tomek wypowiada się bardzo pozytywnie o tym pomyśle, posługując się przykładem Kuzaja który miał w tym sezonie jako jedyny topowego WRC.

Może nasze rozważania powinny pójść w tym kierunku - bądźmy kreatywni i stwórzmy coś nowego - N-grupowe, albo RRC ...

Myślę także iż kibice nie mieli by na co narzekać. My teraz pamiętamy samochody WRC i chcielibyśmy je oglądać jak najdłużej. Starsi koledzy bardzo dobrze pamiętają B-grupowe samochody. Natomiast ci najmłodsi (przy założeniu, że WRC widzieliby tylko tylko w RSMŚ za ekranem telewizora) niczego by nie żałowali - takie mistrzostwa dałyby o wiele większe szanse wypłynąć młodym kierowcą oraz także zniwelować różnicę sprzetową w obecnych czasach. Po jednym, dwóch takich sezonach przyzwyczailbyśmy się do tego - i gwarantuje, że wyrównana walka przyciągnęłaby dużo więcej kibiców ...
.:: Do zobaczenia na oesach ::.
Avatar użytkownika
Truskawa
N2
 
Posty: 168
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 15:17
Lokalizacja: Kraków


Postprzez psz » piątek, 17 paź 2003, 21:08

Truskawa napisał(a):Może nasze rozważania powinny pójść w tym kierunku - bądźmy kreatywni i stwórzmy coś nowego - N-grupowe, albo RRC ...

Myślę także iż kibice nie mieli by na co narzekać. (...) Po jednym, dwóch takich sezonach przyzwyczailbyśmy się do tego - i gwarantuje, że wyrównana walka przyciągnęłaby dużo więcej kibiców ...


Hmm, ja nie potrafie sie przekonac do dzialan FIA zmierzajacych ku upodonieniu organizacji "rang" cyklow rajdowych do wyscigowych. Nietrudno bowiem dopatrzyc sie analogii miedzy stosowaniem aut wrc tylko w mistrzostwach swiata, a stosowaniem bolidow F1 tylko w jednym, sztandarowym cyklu GP. Nasuwa sie pytanie, na ktore nielatwo mi odpowiedziec, poniewaz nie interesuje sie wyscigami. Mianowicie, czy "podrzedne" cykle wyscigow przyciagaja wielkie rzesze kibicow? Z ogladanych mimochodem relacji z DTM na dsf'ie pamietam raczej puste trybuny. Czy np. cykl GT (czy jak on sie nazywa) oglada podobna ilość widzów co obecnie RSME?

P.S.
Przepraszam wszystkich kibicow wyscigowych za zielonosc w ich temacie :oops:
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez Wilu » sobota, 15 lis 2003, 16:20

no proszę i dla miłośników cyklu europejskich rajdów niespodziewanka, sorki ale puszczam text mało autorski:

Rajdowe mistrzostwa Europy w przyszłym sezonie radyklanie zmienią swoje oblicze. Nie będzie już World Rally Car'ów a liczbę rajdów zmniejszono z ponad 50 na 9 ...
FIA swoje zapowiedziane zmiany wprowadziła w życie i zakazała startów samochodom WRC w mistrzostwach Europy. Jednocześnie drastycznie zmniejszono liczbę rajdów: z 50 rajdów o czterech różnych współczynnikach w sezonie 2004 zostały tylko 9 rajdów bez współczynników, który będą zaliczane do mistrzostw Europy. Starania FIA mają na celu dowartościowanie mistrzostw Europy.

Większość pozostałych byłych rajdów ME dostanie tytuł „Europa Rally Cup“. Ten puchar zastąpi dotychczasowe pucharu regionalne i będzie rozgrywany w czterech regionach dalej ze współczynnikami 2, 5 i 10.

wydaje że nareszcie zmiany to krok w dobrym kierunku. czekam na opinie. pozdro.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez pwrc » sobota, 15 lis 2003, 16:29

Wilu napisał(a):wydaje że nareszcie zmiany to krok w dobrym kierunku. czekam na opinie. pozdro.


czy w dobrym kierunku to sie okaże
na obecna chwile jedno jest pewne, ME już niżej spaść nie moga
nieliczna grupka fanów ME chcąca zobaczyc auta WRC
bedzie musiała jezdzic na MS

niestetey "psz" ma sporo racji, wszystko wskazuje na to, ze ma byc jeden wiodący cykl, a pozostałe w wyniku chorych ograniczen umra śmiercią naturalną
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez WRCfan » poniedziałek, 17 lis 2003, 14:35

największy błąd to wycofanie WRC-ów z ME.to jest jak krok w tył.
poza tym podzielam zdanie niektórych wypowiadających sie na ten temat,że ME powinny byc przedsionkiem do jakiejsc dalszej kariery tak jak F3 w wyścigach...
Pozdro
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Yaro » poniedziałek, 17 lis 2003, 14:50

Uważam że wycofanie WRC z Mistrzostw Europy to błąd. Kierowcy tracą możliwość zdobywania doświadczenia, w dodatku na nieznanych sobie w większości trasach. Z punktu widzenia kibiców to też niepowetowana strata - nawet 5 wrc jak w tym roku na polskim to sporo. Wiadomo że takie maszyny to esencja rajdów i właśnie one przyciągają na odcinki najwięcej kibiców. Nie bardzo trafiają do mnie argumenty iż walka stanie się bardziej zacięta - to może byc pasjonujące gdy śledzi sie tabelki z wynikami a nie stoi przy trasie odcinka i patrzy na jadące auta. A ME wcale nie miały się tak źle jak uważają niektórzy - w każdej dwudziestce startowało przynajmniej kilka potworów. Być może dobrym krokiem jest ograniczenie ilości rajdów ale ograniczenia sprzętowe najzwyczajniej w świecie mnie nie przekonują.
JANUSZ KULIG 19.10.1969-13.02.2004

"Znicze się wypalą, kwiaty zwiędną a pamięć o Nim zostanie" Maciej Wisławski
Avatar użytkownika
Yaro
N3
 
Posty: 330
Dołączył(a): niedziela, 16 lis 2003, 15:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rally_fan1 » poniedziałek, 17 lis 2003, 15:47

WRCfan napisał(a):...
poza tym podzielam zdanie niektórych wypowiadających sie na ten temat,że ME powinny byc przedsionkiem do jakiejsc dalszej kariery tak jak F3 w wyścigach...
Pozdro


Zakaz WRC nie jest taki zły,jesli wejdą RRC.Jeśli będzie robić je conajmniej 5 producentów i będą porównywalne ze sobą,to nie będzie tak źle(bo będą one także jeździć w krajowych mistrzostwach)Jeszcze według założeń mają być lepsze od N_4,to już wogóle może być ciekawe.Zauważmy,że kierowcy jeżdżący w wyścigach Formuły 1,startowali najpierw w Formule 3,to dlaczego w rajdach tak nie może być :?: Zanim wsiądziesz do WRC,jeździj RRC.Choć oczywiście można już teraz jeździć np.N-4 lub S1600,ale wynika,iż to właśnie RRC ma być przedsionkiem do WRC.Kiedy już taka klasa będzie jeździć to w ME mogliby zostawić 9 rajdów,z tym że max.3 z nich musiałyby być po "luźnym",asfalty to :Mille Miglia,Ypres,Polski,Barum,Madera i Antibes,a te "luźne"to np:Finnskog Norway(lub Arctic Lapland),South Swedish i EOS.To tak,żeby było odwrotnie niż w MŚ gdzie jest więcej "luźnych" niż asfaltów.
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez pwrc » czwartek, 20 lis 2003, 01:56

wydaje się logicznym, ze najpierw powinny powstac RRC, a potem moznaby ewentualnie zakazać startów WRC w ME
troche za wczesnie na stwierdzenie, ze RRC może byc dobrym zastepstwem dla wurców, skoro nikt nie widział nawet wstepnego projektu takiego auta
w dobie internetu zachowanie tajemnicy w takiej sprawie wydaje sie byc mało prawdopodobne, wiec mozna domniemywac, ze takie auta na razie nie istnieja, a skoro nie istnieja przedwczesny wydaje sie zakaz startów aut WRC

zastanawiam sie, czy bedzie o czym pisać w dziale ME w przyszłym sezonie
oby, ale jak na razie sie nie zanosi :?
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez Wilu » czwartek, 20 lis 2003, 13:49

halo :> przeczytałem sobie dzisiejszy news o Bronku i jego wizji i szczerze podoba mi się że w tym moim optymiźmie mam takiego kompana, jak mistrz europy. mało tego Bronisław podziela moją euforię dotyczącą s1600 i stwierdza jakie to nowe WRC wpływa na widowiskowość tego sportu. ale nie tylko o tym, że enka zabija sport już pisałem, o tym ze nowe wrc też, też :wink: ehh ale to poniekąd off topic, więc spodziewam się zaciętej walki na trasach ME i wielu kierowców walczących o to trofeum. pozdro.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez d-z rallyfans » czwartek, 20 lis 2003, 15:08

Osobiscie tez mi sie spodobalo to co powiedzial THIRY,wychodzi na to ze S1600 sa bardziej widowiskowe niz najnowsze specyfikacje WRC,jakby na nasza eliminacje ME(polski)zjawilo sie chociaz polowa z tego co mowil THIRY to wydaje mi sie ze bylo by zaje...cie,no i moze w koncu ME beda dobrze obsadzone w pretendentow do tytulu ME,ale to jest moja opinia i z pewnoscia znajdzie sie zaraz ktos kto slowa BRONKA skrytykuje,bo przeciez co taki THIRY moze wiedziec o rajdach,pozdrawiam
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez pwrc » czwartek, 20 lis 2003, 16:49

d-z: Bronisława szanuje, a co do słuszmosci jego twierdzeń, czas pokaze

Bronek chyba zapomniał o jednym drobiazgu: dobre S1600 kosztuje mnej wiecej tyle samo, co stara Corolla WRC, wiec jesli kogos stac bedzie na S1600 to mialby i na nienajnowsze, za to duzo szybsze WRC
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez krzychd » sobota, 22 lis 2003, 01:23

Ale sponsorzy szybciej wyłożą pieniązki, jeżeli będzie szansa na walke o podium.
KRzychd
Avatar użytkownika
krzychd
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez pwrc » poniedziałek, 1 gru 2003, 00:05

krzychd napisał(a):Ale sponsorzy szybciej wyłożą pieniązki, jeżeli będzie szansa na walke o podium.


a to ciekawe
na pewno wyłożą pieniążki jak ubędzie 2/3 kibiców,
którzy zwykle przychodzili na oesy zobaczyc WRC

fanatycy przyjda zawsze, nawet jak beda się scigac 126p
tylko reklamy na autach nie sa dla nich

chyba wracamy w dyskusji do punktu wyjscia
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez rally_fan1 » poniedziałek, 1 gru 2003, 00:49

kto wie może w przyszłym roku do walki o tytuł ME dzięki zakazowi WRC,włączą się np. Andreucci i Travaglia w S1600,do tego jeszcze powiedzmy Thiry w nowym C2(akurat mają go homologować w kwietniu,a 1 kwietnia startuje Mille Miglia chyba)i może jakiś francuz do tego,może jeszcze Larry Cols i w takim przypadku mogłoby być ciekawie,kto wie?w końcu wszystkie rajdy są po asfaltach,w tym sezonie na żadnym nie padał deszcz(o ile dobrze pamiętam),a to dobre warunki dla S1600,dużo tych "może" mi wyszło,ale przy takiej obsadzie naprawdę mogłoby być ciekawie
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez golden » poniedziałek, 1 gru 2003, 00:51

eeee to są tylko i wyłącznie pobozne zyczenia!
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Polacy w ME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości