Rally Islas Canarias 2016

Dyskusja o startach Polaków w Mistrzostwach Europy - również tych byłych:)

Moderator: SebaSTI

Re: Rally Islas Canarias 2016

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 13 mar 2016, 21:52

ano właśnie szutry... Jak tam sobie poradzi Chuchała i Habaj? Z szutrami chyba im nie po drodze, Wojtek trochę w Polskim pojeździł i chyba nawet nieźle wypadł w porównaniu do Butvilasa.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00


Re: Rally Islas Canarias 2016

Postprzez mr00wa » niedziela, 13 mar 2016, 23:51

martenzyt napisał(a):Widać, że przypadek Kajto pokazuje ile drobnych rzeczy musi zagrać aby wygrać rajd i to, że zawodnik nie wygrywa to nie znaczy, że nie próbuje bo 1 miejsce jest tylko jedno. Mam nadzieję, że jazda Kajetanowicza pójdzie w świat do decydentów Toyoty i Skody :) Chuchała - tutaj też widać jak ważny jest "know how" zespołu bez którego bardzo dobry zawodnik próbuje "wyważyć otwarte drzwi" - troszkę się tutaj obawiam o tempo na szutrach ale nie o kierowcę a o auto, bo zespół widać, że też dobry. Co do Habaja to chyba nawet odżałowałbym jego nieobecność w RSMP. Brawo panowie. Relacja w eurosport (nie wiem jeszcze co jutro będzie) ale troszkę cinka.


Siemanko z pewnością zrobił gigantyczny pierwszy krok w stronę tytułu i jeśli ma w planach siedem rund, to może być ciężko o tytuł, gdyby jakiś rajd nie wyszedł, a rywale będą mieli w planach zaliczenie większej ilości rund (do punktacji wliczanych jest siedem najlepszych wyników z 10 rajdów), a co do szutrów, to większe obawy są w przypadku Lipawy i Estonii, bo tam lokalesi są przyzwyczajeni do tych warunków i Wojtkowi może być ciężko o wygraną. Myślę, że szanse na komplet punktów są w Grecji, na Azorach, w Rzeszowie i w Cyprze. Jeśli będą się ważyć losy tytułu, a sytuacja będzie niepewna, to SPRT zapewne postara się o większy budżet i zrobi wszystko, by w ERC2 Polska miała Mistrza Europy. I może będzie powrót do R5-ki w przyszłym sezonie, tak jak zrobił w tym sezonie Botka ;)

Habaj pokazał, że naprawdę potrafi jeździć ośką i gdyby zaliczył przynajmniej siedem rund w ERC3, nawet kosztem RSMP, to może byłby kolejny tytuł, tym razem w ośce i tym samym kilka migawek w Eurosporcie, choć zapewne ustąpiłby miejsca szeroko promowanym Juniorom, a w Europie taki tytuł byłby zapomniany, choć u nas byłby w jakiś sposób doceniony, choć lepszy byłby program ERC w R5, wtedy również pokazałby solidną wartość. Zobaczymy, czy ten sukces zmieni plany, choć na to się nie zanosi.

Co do Eurosportu, to we wtorek w "dwójce" o 11:30 powtórka relacji z drugiego dnia, a o 23:30 w "jedynce" Inside ERC.
mr00wa
N1
 
Posty: 73
Dołączył(a): piątek, 10 sie 2012, 10:23

Re: Rally Islas Canarias 2016

Postprzez Gąsior » poniedziałek, 14 mar 2016, 08:44

Czy ktoś może wie, czy polski Eurosport nie może mieć wcześniej dostępu do materiału i przygotować polską relację PROFESJONALNIE? W wersji angielskiej jest to raczej lektor czytający wcześniej przygotowany materiał. A u nas? Jakieś dukanie i próby tłumaczenia symultanicznego nijak nie oddające wypowiedzi oryginalnej. Totalne oderwanie tego co na ekranie od tego co w fonii. Nie dziwmy się później z takiej oglądalności, bo takiej relacji to ja bym na pewno nie puścił osobie, którą chciałbym zainteresować rajdami.
Ja wiem, że ktoś może powiedzieć "taki mądry jesteś, to sam zrób to lepiej", ale z pewnością niejeden gość "bez nazwiska" dałby radę.

Tak to my pozycji ERC nie odbudujemy.
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Rally Islas Canarias 2016

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 14 mar 2016, 10:38

Jeśli chodzi o Wojtka i szutry to nie ma aż takiej tragedii (nie zapominajmy też o jeździe po śniegu) - oficjalnych startów na tej nawierzchni kilka było (Polski, Kowno, Estonia) kilka startów w RPP ale był też jazdy o których nikt nie mówi jak choćby co-drivy dla K.Oleksowicza - słyszałem też plotkę jakoby też było dość dużo upalania Fiestą K.Oleksowicza :wink:
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Rally Islas Canarias 2016

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 14 mar 2016, 12:42

Gąsior napisał(a):Czy ktoś może wie, czy polski Eurosport nie może mieć wcześniej dostępu do materiału i przygotować polską relację PROFESJONALNIE? W wersji angielskiej jest to raczej lektor czytający wcześniej przygotowany materiał. A u nas? Jakieś dukanie i próby tłumaczenia symultanicznego nijak nie oddające wypowiedzi oryginalnej. Totalne oderwanie tego co na ekranie od tego co w fonii. Nie dziwmy się później z takiej oglądalności, bo takiej relacji to ja bym na pewno nie puścił osobie, którą chciałbym zainteresować rajdami.
Ja wiem, że ktoś może powiedzieć "taki mądry jesteś, to sam zrób to lepiej", ale z pewnością niejeden gość "bez nazwiska" dałby radę.

Tak to my pozycji ERC nie odbudujemy.
prawda, jak się doda do tego godzinę przedstawienia relacji to potrafi nieźle zmulić
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Rally Islas Canarias 2016

Postprzez Tomek K » środa, 16 mar 2016, 23:25

Ciekawostka odnośnie Kanarów jest taka, że licząc wszystkich rajd wygrał jeden z panów w Porsche, co biorąc pod uwagę umiejetności Lukjanuka i Kajta + technologie R5 jest dość zaskakujące. Generalnie multum lokalesów wbiło się w wysokie miejsca.

Siemanko nie jedzie Estonii.
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rally Islas Canarias 2016

Postprzez adamlen » czwartek, 17 mar 2016, 09:19

To Porsche jak ktoś wcześniej napisał ma 480KM, na takich równych jak stół asfaltach takie auto musi mieć przewagę prędkości. Jeśli by takie Porsche wystartowało w Irlandii było by co najmniej 10 pozycji niżej. Taka charakterystyka tych pięknych tras.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Rally Islas Canarias 2016

Postprzez voytec » czwartek, 17 mar 2016, 15:23

adamlen napisał(a):To Porsche jak ktoś wcześniej napisał ma 480KM, na takich równych jak stół asfaltach takie auto musi mieć przewagę prędkości.


Akurat ten egzemplarz mógł mieć możliwie maksymalne = nominalne (Cup'owe) 450KM, m.in. dlatego był zgłoszony i punktował wyłącznie w mistrzostwach Kanarów. Oczywiście w stawce ścigały się też niby identyczne Porsche 997 GT3 RS 3.8 (bazujące na pucharówce spec 2010), rywalizujące jedynie/także w mistrzostwach Hiszpanii, które miały "feler" w postaci zwężki dolotu o śr. wewn. 41,2mm, z czego można estymować wartości max mocy w okolicach ~400KM (przy min. reg. 1270kg mw.).

Jeśli by takie Porsche wystartowało w Irlandii było by co najmniej 10 pozycji niżej.


Jeżeli zachowane zostałyby charakterystyczne walory konfiguracyjno-nawierzchniowe oesów, w tym ilość i "gęstość" podbić, to już sama meta byłaby tutaj sporym osiągnięciem (szczególnie w kontekście el.podwozia/zawieszenia).

qbus napisał(a):Fn2 ma 3 homologacje:
- R3
- A gr
- N gr


Korekta mocno kosmetyczna - 2 homologacje. VR3C jako rozszerzenie (wariant) pod gr.A.
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Poprzednia strona

Powrót do Polacy w ME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron