Rally Liepaja Ventspils

Dyskusja o startach Polaków w Mistrzostwach Europy - również tych byłych:)

Moderator: SebaSTI

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Honiclbr » poniedziałek, 4 lut 2013, 00:45

Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski


Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez woocasch » poniedziałek, 4 lut 2013, 09:31

Matthias Schmidt napisał(a):No troche szkoda Breena ale Ketomaa zasluzyl na wygrana, inna sprawa ze sprzet takze lepszy.

Sprzę może lepszy a może gorszy a może taki sam :) ale Ketomaa jechał na oponach Dmack, co np w wątku o Monte Carlo było często podkreślane przy okazji Michała Kościuszki, jako argument, że ma gorsze opony. Oczywiście może akurat w tych warunkach nie była to strata dla Ketomy tylko może to była jego przewaga. Ale pisanie, że sprzęt lepszy czy coś w stym stylu jest nieco bez sensu. Wygrał i już :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1416
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 4 lut 2013, 11:10

Racja, jak juz napisalem Ketomaa na zwyciestwo zasluzyl. Kwestia przetu tez role odegrala, tym bardziej ze to szybki rajd, a roznice w osiaganych predkosciach przez RRC a S2000 sa ewidentne. Ale tak czy tak obaj pojechali bardzo dobrze, wygral ten co wygral.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez kremer » poniedziałek, 4 lut 2013, 12:06

Dziwny ten wypadek Ogryzka. To jest zawodnik, który wpadł do jeziora kiedyś? Trochę wkurzające. Muszą nową budę znowu spawać i graty przekradać.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Fotodarius.lt » poniedziałek, 4 lut 2013, 12:32

Fotodarius.lt
 
Posty: 19
Dołączył(a): wtorek, 24 lip 2012, 07:51

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 4 lut 2013, 14:11

kremer napisał(a):Dziwny ten wypadek Ogryzka. To jest zawodnik, który wpadł do jeziora kiedyś? Trochę wkurzające. Muszą nową budę znowu spawać i graty przekradać.

Dokładnie ten, nurkowali cytryną na Karkonoszach 2011, co do budy to nie pierwsza i nie ostatnia. W wypadku w zasadzie niczego dziwnego nie było, przypuszczam że gdyby próbował na siłę zostać na drodze to najprawdopodobniej strzelili by dacha klasycznie przez bok, a tak poszli w teren praktycznie na pełnej prędkości, o ile przód przeszedł przez tą nierówność dość gładko, to tyłek już wystrzeliło no i ładne dachowanie przez przednią maskę
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4491
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Karol » poniedziałek, 4 lut 2013, 14:32

woocasch napisał(a):
Matthias Schmidt napisał(a):No troche szkoda Breena ale Ketomaa zasluzyl na wygrana, inna sprawa ze sprzet takze lepszy.

Sprzę może lepszy a może gorszy a może taki sam :) ale Ketomaa jechał na oponach Dmack, co np w wątku o Monte Carlo było często podkreślane przy okazji Michała Kościuszki, jako argument, że ma gorsze opony. Oczywiście może akurat w tych warunkach nie była to strata dla Ketomy tylko może to była jego przewaga. Ale pisanie, że sprzęt lepszy czy coś w stym stylu jest nieco bez sensu. Wygrał i już :)


Ketomaa jechał na szwedzkim kolcu, wąskiej oponie, w Monaco używa się kolca używanego tylko na monte, na szerokiej oponie. Więc to dwie, różne modele opon.

Jak to Ketomaa powiedział, w jednych miejscach był szybszy Ford, w innych pewnie jakieś atuty miało S2000. Jak na małe doświadczenie Breen'a na śniegu, to stratę miał bardzo małą. Jednak bym widział w umiejętnościach taką przewagę na koniec, nie zaś w sprzęcie. Walki za dużej nie było, ale miło się śledziło wyniki. Jak na tak bardzo egzotyczny dla kalendarza ERC rajd obsada nie była zła. Jak dojdzie więcej znanych załóg w bardziej 'cywilizowanych' rajdach z pewnością walka nie będzie mniejsza od tej znanej z IRC. Pod względem dostępnych materiałów w sieci, relacji wszystko wygląda dobrze, moim zdaniem lepiej niż w WRC. Ale w kontekście całych mistrzostw rajd raczej mało znaczący, raz ze względu na obsadę, dwa ze względu na wczesną fazę mistrzostw, stawka się w zasadzie jeszcze nie wyklarowała. No ale Ci co pojechali tam po punkty to je zebrali. Fart kierowców, że pogada wytrzymała i nawet jak nie było śniegu, to porządnie zmrożony szuter bo byśmy mieli niezły survival :) Ano i małą niespodzianką na plus jest Cerny.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez woocasch » poniedziałek, 4 lut 2013, 14:57

Karol napisał(a):
woocasch napisał(a):
Matthias Schmidt napisał(a):No troche szkoda Breena ale Ketomaa zasluzyl na wygrana, inna sprawa ze sprzet takze lepszy.

Sprzę może lepszy a może gorszy a może taki sam :) ale Ketomaa jechał na oponach Dmack, co np w wątku o Monte Carlo było często podkreślane przy okazji Michała Kościuszki, jako argument, że ma gorsze opony. Oczywiście może akurat w tych warunkach nie była to strata dla Ketomy tylko może to była jego przewaga. Ale pisanie, że sprzęt lepszy czy coś w stym stylu jest nieco bez sensu. Wygrał i już :)


Ketomaa jechał na szwedzkim kolcu, wąskiej oponie, w Monaco używa się kolca używanego tylko na monte, na szerokiej oponie. Więc to dwie, różne modele opon.

Poważnie :?: WOW, nie wiedziałem, hahaha, a poważnie to przecież wiem, że w Monaco i teraz na Łotwie stosowane były inne opony, ale firmowane przez tego samego producenta, czyli Dmack. I chciałem tylko na to zwrócić uwagę, że z jednej strony na forum są osoby, które próbują usprawiedliwać jednego zawodnika bo jechał na chińskich oponach, a z tutaj inny zawodnik na chińskich oponach wygrywa rundę ERC :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1416
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Karol » poniedziałek, 4 lut 2013, 15:55

Ja widzę w opisanej sytuacji dużą różnicę. Kolec monte-carlo używa się w zasadzie raz w roku, dlatego możliwe że taka opona była nie za dobrze przygotowana. Kolec długi już częściej jest w użyciu, to może być argument, że jest to opona o bardziej zaawansowanym rozwoju i lepszych osiągach na tle Pirelli itd. Ale co do argumentu w dyskusji o Kościuszce - jest to na pewno jakiś tam czynnik straty na ten kilometr oesowy, ale jednak głównym czynnikiem są umiejętności kierowcy. Jednak w przypadku Juniora mówimy tylko o tym jak bardzo dużo stracił do czołówki, nawiązywał walkę na oesach tylko z Prokopem i Maurinem ze stawki aut WRC, natomiast w przypadku Ketomy to była walka o zwycięstwo, z porównywalnym kierowca, w porównywalnym aucie. Całkiem inna sytuacja jak dla mnie, i walcząc o te sekundy być może przez inne opony Breen był o ćwierć kroku przed Ketomaą. Nie chodzi o to, że się nie zgadzam z Tobą, bo w Twoim poście napisałeś dokładnie to co i ja sądzę. Po prostu wg mnie te sytuację są z deka odmienne, w przypadku Kościuszki konkurencyjne opony by wiele nie zmieniły jeśli chodzi o łączny wynik, tej straty mniejsze by o wiele nie było. W przypadku Ketomy, gdzie była jazda na limicie te ułamki sekund już mogłyby być decydujące, tutaj można uznać ten argument jako przewagę na korzyść Breena, w odpłaceniu za wyższa szybkośc maksymalną Fiesty RRC. Ale koniec końców w skali całego rajdu pewnie się to wszystko wyrównało, i nie podlega wątpliwości, że Ketomaa wygrał bo był po prostu szybszy.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez woocasch » poniedziałek, 4 lut 2013, 16:49

Racja, ale czemu zakładasz, że Dmack powodował stratę? Może akurat w tych warunkach jakie były na Łotwie to one dawały ułamek sekundy przewagi. Niby Michelin ma mega doświadczenie w rajdach, ale to nie znaczy, że ktoś inny nie może być od nich lepszy :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1416
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez corados » poniedziałek, 4 lut 2013, 17:19

D-Mack to nie jest Michelin z tym nie ma chyba wątpliwości. Takiego doświadczenia i wiedzy jaką ma francuska marka nie zdobywa się w rok czy dwa. Pirelli kiedyś też próbowało i jedynie na mokrym asfalcie potrafili byc konkurencyjni

Opony oponami,ale na miłośc boską nie piszcie,że RRC jest porównywalne do S-2000 :shock:

w jednych miejscach był szybszy Ford, w innych pewnie jakieś atuty miało S2000

Jakie to atuty miało S-2000 w starciu z Fiestą RRC? To,że Ketomaa tak powiedział nie znaczy ,że jest prawdą. Auta RRC po zamontowaniu większej zwężki i innego pakietu aerodynamicznego to WuRCe startujące w MŚ i rozwijane w przeciwieństwie do S-2000! Skok zawieszenia, prędkośc maksymalna, turbo a co miałoby przemawiac za S-2000?
Avatar użytkownika
corados
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 16 cze 2008, 18:06
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez marrcus » poniedziałek, 4 lut 2013, 20:39

2 litry
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Agrest » poniedziałek, 4 lut 2013, 21:03

I tylko tyle chyba
BO KIBICE DOCENIĄ GDY DRIVER STARA SIĘ,
KIEDY IDZIESZ PEŁNA DZIDĄ TO POKOCHAJĄ CIĘ !!! :)
Agrest
A5
 
Posty: 516
Dołączył(a): środa, 1 lip 2009, 12:05
Lokalizacja: gdzieś tam przy oesie

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez TITISE » poniedziałek, 4 lut 2013, 21:38

Rajd super, organizacja perfekcyjna, Breen na duży plus, przyszłość rajdów to Stephane Lefebvre :)
TITISE
N3
 
Posty: 203
Dołączył(a): środa, 14 sty 2009, 21:38
Lokalizacja: Col de Turini

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Karol » poniedziałek, 4 lut 2013, 23:33

Racja, ale czemu zakładasz, że Dmack powodował stratę?

Pirelli czy Michelin to firmy siedzące od lat w sporcie, można przyjąć, że ich produkt jest 'skazany' na bycie najlepiej przygotowanym jak to możliwe. Dmack to dość świeża marka, pewnie bez takiego zaplecza jak te marki. Do tego ogromna ilość danych z testów, rajdów w których te opony jeżdzą, w przypadku chińskiej marki nie mają aż tak wielu klientów, więc i tych danych pewnie jest mniej. Zimówka do tego jest używana w małej ilości rajdów, dlatego można podejrzewać, że jej rozwój nie jest traktowany z takim priorytetem jak slick czy szutrowa guma. Nie zakładam z góry, że ta strata musiała być, ale jest to prawdopodobne, że jednak jakiś mały ułamek tej straty wynikającej po prostu z gorszego trzymania opony był :)

corados napisał(a):Jakie to atuty miało S-2000 w starciu z Fiestą RRC? To,że Ketomaa tak powiedział nie znaczy ,że jest prawdą. Auta RRC po zamontowaniu większej zwężki i innego pakietu aerodynamicznego to WuRCe startujące w MŚ i rozwijane w przeciwieństwie do S-2000! Skok zawieszenia, prędkośc maksymalna, turbo a co miałoby przemawiac za S-2000?


Tutaj można gdybać. RRC ma mniejszą zwężkę, silnik jest zdławiony a mapa silnika chyba pozostaje ta sama, ale to tylko moje przypuszczenie nie podparte żadnym dowodem. Więc być może to odbija się na elastyczności i tym jak silnik ciągnie w jakimś określonym przedziale obrotów. Sołowow mówił o tym, że RRC trzeba trochę inaczej jeździć, bardziej szanować prędkość na szybkich partiach ale to było po pierwszym starcie tego auta, na pewno wiele zostało poprawione od tego czasu. Na pewno S2000 jest porównywalne z RRC bo wyniki pokazują, że te auta ze sobą walczą na równi. Atutów nie jestem Ci w stanie wymienić od tak z głowy, o to trzeba by było zapytać kierowcę, który miał do czynienia i z jednym i z drugim typem wozu. Skrzynie biegów są porównywalne, zawieszoniowo S2000 na pewno nie odstaje wiele od RRC. Nawet jeśli S2000 nie ma atutów nad RRC, to na pewno też nie odstaje do tyłu na tyle by nie było konkurencyjne.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Polacy w ME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron