Rally Liepaja Ventspils

Dyskusja o startach Polaków w Mistrzostwach Europy - również tych byłych:)

Moderator: SebaSTI

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez KiN » poniedziałek, 9 lut 2015, 09:49

Czy mamy "polski zakret" w tym rajdzie ? Dwa lata temu skonczyl tam Ogryzek, teraz Chuchala
KiN
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 13 lut 2008, 10:30


Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez woocasch » poniedziałek, 9 lut 2015, 10:02

Ciężko się czyta niektóre teksty, bo mimo że w ten weekend Kajto popełnił bardzo kosztowny i dodatkowo niepotrzebny błąd to niezaprzeczalny fakt, to w zeszłym roku niemal zawsze bardzo dobrze prezentował się we wszystkich rajdach w których startował. W sobotę można było łatwo powiedzieć, że trzeba jechać spokojnie i dowieść drugie miejsce, wtedy przewaga w klasyfikacji ERC byłaby całkiem spora i dawałoby to realne szanse na myślenie o dobrym wyniku na koniec sezonu. Teraz sytuacja się nieco bardziej skomplikowała bo są z Breenem niemal na zero. I ludzie pamiętajcie, że Breen co by nie było, ma na koncie tytuły w WRC Academy (2011) i SWRC (2012), a w różnych międzynarodowych cyklach pojawia się od 2009. Oprócz tego wszystkiego jest kierowcą fabrycznym Peugeota. Mimo tego jakoś Kajto daje radę z nim walczyć, nie jest z założenia na straconej pozycji. Ja osobiście liczę na to i wierzę, że Kajto i Baran będą w tym roku na podium na koniec ERC. Wiadomo, że nie będzie łatwo, że jak wejdzie Skoda to zrobi się jeszcze trudniej, ale zapewne nowa Fabia też na początku nie będzie miała super bezawaryjności.
A co do Lappiego to w zeszłym roku wcale nie prezentował jakiegoś mega tempa i talentu. Był szybki to fakt, ale np. w takim auto25 Rally Estonia stracił do Tanaka ponad 2min, a od Lukyanuka przyjął 1,5min i do tego Rosjanin jechał Lancerem. Ryjas dobrze pisał, że wyniki na koniec rajdów nie są tożsame z prezentowanym tempem. Kajto tempo miał OK, tylko było za dużo przygód czy to związanych z błędami zawodnika czy awariami auta.

Dodatkowo moim zdaniem cały obraz sytuacji zaciemnia też trochę fakt, że Kajto jest sam, tzn. jedzie jeden w zespole i może bazować w sumie tylko na swoich doświadczeniach, plus jakakolwiek przygoda od razu oznacza dużą stratę, tak jak teraz na Łowie. Na tym tle Skoda wystawiająca najczęściej dwóch czy nawet trzech zawodników ma większe szanse zwycięstwo to raz, a przy okazji może też odbierać punkty konkurencji. Jeżeli faktycznie od Irlandii Skoda wróci do rywalizacji i wystawią np. Lappiego i Kopeckiego to nawet jak jeden nie wygra to może zrobić to drugi, i tak to może wyglądać do końca sezonu. A w takim Barumie to Skoda może się szarpnąć na Bóg wie ile aut :)

Reszta naszych zawodników niestety też nie błyszczała, ale w sumie ile nasi jeżdżą po takich nawierzchniach, na takich oponach. Ja się cudów nie spodziewałem. Oby im starczyło kasy i zapału na kolejne starty w ERC, a wyniki same przyjdą. Trzymam kciuki za wszystkich, dobrze że chłopaki wychodzą na zagraniczne odcinki, w końcu to musi zaprocentować :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez TomMaz » poniedziałek, 9 lut 2015, 10:27

Witcher1990 napisał(a):Miałem się nie odzywać i zachować swoje zadanie dla siebie no ale nie mogę patrzeć na te bzdury, które piszesz Tomaz... Ryjas już przytoczył Ci przykłady wyników Kajto. Dość dodać, że Yazeed powiedział u nich na rajdzie "nie sądziłem, że ktoś kto nie zna tych dróg będzie mógł jechać tak szybko". A KK by tam wygrał gdyby nie przygody z samochodem. Nie wiem czy trzeba pisać, że KK jechał pierwszy sezon w ERC i jedne z pierwszych rajdów za granicą, oprócz Janner nie znał żadnej eliminacji. Popatrz jaki program ma obecnie Breen oraz ile on już KM/os natłukł- ERC, WRC2 i tytuł... W tym roku nawet Monte jechał... Buffier nawet w WRC się obija, Lappi w Finalndii zrobił pewnie tyle w jeden sezon co KK przez 2sezony. Jako DEBIUTANT, kierowca PRYWATNY, jest w stanie równać tempem z czołówką w FABRYCZNYCH furach, mającą na koncie pewnie 4-5razy tyle startów oraz aspirujących do WRC. Breen jak sobie zażyczy to bierze Fiestę i jedzie na Szwecję, Buffier upala i20, Hanninen to samo, Lappi pełna fabryka i kandydat do mistrza świata, Abbring już trafił do fabrycznej ekipy.
Nie kolego ERC pomimo, że nie jest to poziom WRC to już na prawdę nie brakuje tak wiele. To nie są czasy, że Sołek mając pełny sezon mógł regularnością wyjeździć vice bo jedynym kandydatem z dobrym programem był Luca Rosetti czy Basso... Więc jak czytam coś takiego to krew mnie zalewa i jeszcze to wypominanie błędu... Ile błędów popełnia KK? 1 w sezonie?
To samo się tyczy Wojtka- koleś jedzie pierwszy raz taki rajd i wielkie hejty sie sypią że tak słabo... Szkoda, że to MP, który był w stanie gonić Kajto i R4 klepał s2000, a w tym sezonie objechał mistrza Słowacji (zdaje się 2 lub 3 krotnego). Gwarantuję Ci, że gdyby chłopaki z ERC junior wpadli do Polski na jakikolwiek rajd, już nawet nie Wisłę, to dostaliby sromotni oklep tak jak dostawali Słowacy w wurcach w łączonych rundach z RSMP.


Ryjas mi przytoczył wyniki, ja napisałem że Kajto w żadnym rajdzie gdzie dojechał w zeszłym sezonie nie objechał całej czołówki i te wyniki to potwierdzają, dalej nie wiem o co chodzi. Nigdzie nie napisałem że Kajto jest słaby, uważam że jego skuteczność i umijętność dobrania tempa żeby skończyć rajd jest naprawdę świetna, za to brakuje mu miejscami tempa, w stosunku do niektórych zawodników i tyle... może to nadrobi, może nie, okaże się w przyszłości.

Hanninen tak upala i20 kiedy chce że nawet mu na start w Szwecji nie styknęło kasy, Buffier w zeszłym sezonie miał 10 startów dzięku temu że był w programie Hyundaia w tym pewnie pojedździ mniej niż Kajto.

Do tego się nie zgadzam że regularnością nie można w ERC wyjeździć tytułu, przynajmniej w zeszłym sezonie spokonie można było. Ile Kajto miał nie ukończonych rajdów, żeby znowu Cie nie denerować to wiem że z powodów awarii, spokojnie wystarczyło to na 4 pozycję. Gdyby była jedna awaria mniej np. w Janner to mógłby być na luzie drugi, a Lappi też miał 3 nieukończone rajdy.

Lappi to może kiedyś był kandydatem na mistrza świata narazie kisi się w ERC i nic nie wskazuje żeby miał pójść wyżej.

Abbring trafił do Hyundaia właśnie dlatego że wszedł do ERC i z miejsca zrobił mega wrażenie i wszedzie gdzie nie pojechał miał super tempo. Teraz zobaczymy co pokaże w WRC. Tyle ze on potrafił bez doświadczenia w S2000 wsiąść w Fabie pojechać na rajd GB w WRC i wygrać klase. Właśnie o to mi chodzi że są tacy zawodnicy którzy potrafią wsiąść bez doświadczenia w zawodach pokroju ERC/WRC2 i sklepać równo wszystkich i wtedy jest szansa że pójdą wyżej. Choć Abrring mimo tego sukcesu i tak długo męczył się bez budżetu aż trafił w zeszłym roku do Peugeota w ERC i został zauważony przez Hyundaia.

Ja o Chucachle nie napisałem nic złego, tylko że się nie dziwie że taki a nie inny winik pierwszy raz na długim kolcu i w nowym samochodzie więc to chyba akurat nie do mnie.
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez ryjas » poniedziałek, 9 lut 2015, 10:35

TomMaz napisał(a):Jakby mieli kasy jak lodu to by jeździli wszystkie eliminacje, a tak samo jak Kajto jechali po 8 rajdów. Może przygotowanie samochodu jest bardziej profi, ale to nie jest poziom WRC żeby prywatną furą nie dało się walczyć na równi z fabrykami ERC.


Ile się liczy rajdów do klasyfikacji? Poza tym Skoda pojechała cały cykl i jednocześnie testowała nowe auto. Peugeot? Dwóch kierowców w R5 i jeszcze prowadza ośkę. Tak czy inaczej inne pieniadze niż ledwo zapiety budżet na rajdy Kajta.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez TomMaz » poniedziałek, 9 lut 2015, 10:39

ryjas napisał(a):
TomMaz napisał(a):Jakby mieli kasy jak lodu to by jeździli wszystkie eliminacje, a tak samo jak Kajto jechali po 8 rajdów. Może przygotowanie samochodu jest bardziej profi, ale to nie jest poziom WRC żeby prywatną furą nie dało się walczyć na równi z fabrykami ERC.


Ile się liczy rajdów do klasyfikacji? Poza tym Skoda pojechała cały cykl i jednocześnie testowała nowe auto. Peugeot? Dwóch kierowców w R5 i jeszcze prowadza ośkę. Tak czy inaczej inne pieniadze niż ledwo zapiety budżet na rajdy Kajta.


W zeszłym roku liczyło się 8 najlepszych wyników, czyli po 4 z każdej części. Jakby jechali po 10 eliminacji to by podnosili swoje szanse bo najgorsze wyniki by im odpadały. Teraz będzie liczyć się 7 najlepszych więc też lepiej jechać więcej rajdów niż wymagane minimum.
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Fotodarius.lt » poniedziałek, 9 lut 2015, 10:40

Fotodarius.lt
 
Posty: 19
Dołączył(a): wtorek, 24 lip 2012, 07:51

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Voo » poniedziałek, 9 lut 2015, 10:48

To samo się tyczy Wojtka- koleś jedzie pierwszy raz taki rajd i wielkie hejty sie sypią że tak słabo


Na pocieszenie przypomnę, że Lefebvre w ubiegłym roku też Łotwy nie ukończył a zanim odpadł był 6, potem 5, wreszcie 3 ale stawka była znacznie skromniejsza niż w tym roku. Tak więc wynik z Łotwy niczego nie przekreśla. Gorzej, że wielu zawodników (i zespołów - jak Opel) tak jak Chuchała zauważyło, że to są fajne mistrzostwa i mogą w tym roku być już znacznie większym wyzwaniem niż w 2014, może nawet większym niż się nasz mistrz spodziewał.

Lappi to może kiedyś był kandydatem na mistrza świata narazie kisi się w ERC i nic nie wskazuje żeby miał pójść wyżej.


Ale to raczej wynika z jego sytuacji kontraktowej a nie z poziomu sportowego, bo gdzie ma iść? Jest najemnikiem, jest młody i czeka na swoją kolej, objeżdża Azje, Europy a w tym roku może WRC2. Nie idzie dalej dlatego, że jest cienki tylko nie idzie dalej bo takie zadania wyznacza mu pracodawca.
Avatar użytkownika
Voo
N3
 
Posty: 228
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez ryjas » poniedziałek, 9 lut 2015, 11:12

Czy to nie podobna linia brania tego zakrętu jak w przypadku Kajta? http://www.fotodarius.lt/img/modules/fo ... _87175.jpg http://www.fotodarius.lt/img/modules/fo ... _56073.jpg

Widać jak ten zakręt brała większość kierowców.
Kajto miał zwyczajnie pecha. Inni mieli farta, że im się nic nie stało.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez TomMaz » poniedziałek, 9 lut 2015, 11:32

ryjas napisał(a):Czy to nie podobna linia brania tego zakrętu jak w przypadku Kajta? http://www.fotodarius.lt/img/modules/fo ... _87175.jpg http://www.fotodarius.lt/img/modules/fo ... _56073.jpg

Widać jak ten zakręt brała większość kierowców.
Kajto miał zwyczajnie pecha. Inni mieli farta, że im się nic nie stało.


Zarzucasz mi że jestem jak Macierewicz, a to właśnie TY stosujesz jego metody, wrzucasz zdjęcia który pokazując co innego niż piszesz i dorabiasz teorię. Ja właśnie po to wrzuciłem te zdjęcia zebyś zrozumiał jak to przebiegło. Gdyby Kajto pojechał jak Ci kierowcy to by nie było problemu, tylko że ściał ciutke wcześniej w stosunku do tych zdjęć wystarczy 30-50cm. Prawe koło nie było na wysokości drogi tylko wpadło nizej, a przez to że samochód był w poślizgu, uderzeniem bokiem o skarpe spowodowało jego urwanie. Gdyby Kajto sciął dalej to by koło nie urwało bo nie miało by się o co zatrzymać, gdyby pojechał zakręt bardziej na okrągło to by w tym miejscu jechał już bardziej na wprost i nawet gdyby wpadł tak samo w dziure to koła by nie urwało bo nie byłoby siły bocznej która by mogła to zrobić. Oczwyiście to juz kwestia indywidyalnej oceny czy zbyt głebokie cięcie (nawet o predziesiąt centymetrów) to błąd czy pech. Jak zawodnicy jadą na limicie to linia wszystkich jest podoba, niektórzy pojadą ciut za szybko i wypadają, czy to błąd czy pech ? W końcu jechali podobnie... Pechem można nazwać że w takiej sytuacji koło się urwało, bo mogło się nie urwać, co nie zmiania faktu że cała sytuacja wynikała z błędu w postaci zbyt głebokiego cięcia... to że inni jechali podobnie nie znaczy że tak samo...
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez ryjas » poniedziałek, 9 lut 2015, 12:53

Widzisz, ja nie wnikam w detale. A ty robisz analizy.
Kajto urwał koło. Znaczy, że było coś nie tak. Ale założenie cięcia w tym miejscu podjeło większość załóg.
cała galeria: http://www.fotodarius.lt/2015-fia-erc-r ... ay/id:3838
Widać, że wielu zawodnikom mimo pojechania niemal identycznie nic się nie stało. Dlatego uważam, że nie można Kajetanowi zarzucać że popełnił głupi bład. To było zdarzenie z gatunku tych bardziej pechowych.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 9 lut 2015, 13:58

Ryjas o ile zgadzam się z większością tego co napisałeś o tyle nie zgadzam się z jedną tezą, jeśli dany zawodnik miał przygodę/urwał koło/miał dzwona/został w rowie/przestrzelił zakręt to jest to błąd zawodnika i jego wina - chyba że na dana sytuacja powstała nie z winy zawodnika tylko z przyczyn technicznych np. awaria auta/czynnik trzeci (podobnie z RK na Monte na SS8 był błąd i wycieczka poza drogę, a na SS14 możemy mówić o pechu ponieważ auto się zesr****) - moim zdaniem tu ewidentnie był błąd Kajta po prostu za wcześnie się do tego zakrętu złożył i tyle, koniec kropka. trochę juz zaczyna mnie śmieszyć jak co poniektórzy normalne błędy zawodników tłumaczą pechem.

nie tylko Chuchała w miejscu gdzie wydzwonił miał problemy (ostatnie ujęcie to daszek Wojtka)
https://www.youtube.com/watch?v=Nf-lpzo8qOU

Na Jannerze zwiedzał, na Monte zwiedzał to i na Liepaji postanowił pozwiedzać... Hirschi w akcji
https://www.youtube.com/watch?v=RgEDF-vN3VE
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez karluum » poniedziałek, 9 lut 2015, 14:10

To jest taki błąd jak Kubica na Portugalii czy Sardynii, nie ma co gdybać - stało się i szkoda dość łatwych punktów straconych bo spodziewam się w kolejnych rajdach znacznie silniejszej konkurencji.
Co do jazdy Kajtka po śniegu na długim kolcu - to był jego drugi rajd w karierze, Breen przejechał już takich rajdów 8 (łącznie z rajdem Szwecji) a Łukjanika trzeba traktować jak Skandynawa - on po śniegu jeździć potrafi. Więc Kajto mimo swojego znikomego doświadczenia był konkurencyjny bo trzymał się cały czas w czołówce. A w zeszłym roku biorąc pod uwagę, że większość rajdów była dla niego nowa to tempo miał znakomite. Myślę, że w moim stwierdzeniu nie będzie krzty przesady, że Kajto i Kubica są jedynymi obecnie polskimi kierowcami, którzy potrafią zrobić szybki opis i jechać według niego na nowych i nieznanych dla siebie rajdach.
Mnie tylko martwi ten nie ustalony program Kajtka, oj przydałby się jeszcze jeden mocny sponsor...
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 9 lut 2015, 14:26

No właśnie to jest taki mały głupi błąd który jest brzemienny w skutkach i masa kierowców takie błędy popełnia i będzie popełniać, szkoda tylko straconych dobrych punktów no i nie wiadomo jak by sie rajd dalej potoczył... ale to już jest gdybanie, karluum z Twoją wypowiedzią również jak najbardziej się zgadzam.
Z tego co ja kojarzę to Kajto ma zagwarantowane 8 rajdów i z tego co pamiętam twierdził że będzie pracował nad tym żeby pojechać pozostałe, teraz może być łatwiej bo będzie musiał namówić sponsorów na jeden rajd dodatkowy bo odpadła Korsyka która wraca do WRC.
Z pozostałych rajdów w sezonie to mam obawy tylko o Ypres i tu nie spodziewał bym się jakiegoś mega wyniku (choć swego czasu był najszybszy w Nce na testowym), na Barum powinno być lepiej niż w zeszłym roku (doświadczenie już jakieś ma i ustawienia poprawią), Irlandia powinna mu pasować podobnie jak szybkie szutry w Estonii, na reszcie rajdów pokazał że potrafi jechać szybko. teraz pytanie tylko jak będzie się prezentował Skoda ze swoim nowym wynalazkiem.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez karluum » poniedziałek, 9 lut 2015, 14:50

@Madmax: Za Korsykę wchodzi Rally du Valasis (http://rajdy.autoklub.pl/news/riv-zakon ... ropy,59545).
A co do reszty - część chłopaków może coś na asfaltach pokaże, bo usprawiedliwiam ich brakiem doświadczenia w jeździe na długim kolcu po śniegu, ale uważam, że problem leży również w jeździe z opisu.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Rally Liepaja Ventspils

Postprzez jacko » poniedziałek, 9 lut 2015, 15:10

ryjas napisał(a):Widzisz, ja nie wnikam w detale. A ty robisz analizy.
Kajto urwał koło. Znaczy, że było coś nie tak. Ale założenie cięcia w tym miejscu podjeło większość załóg.
cała galeria: http://www.fotodarius.lt/2015-fia-erc-r ... ay/id:3838
Widać, że wielu zawodnikom mimo pojechania niemal identycznie nic się nie stało. Dlatego uważam, że nie można Kajetanowi zarzucać że popełnił głupi bład. To było zdarzenie z gatunku tych bardziej pechowych.


przypomnial mi sie sposob w jaki odpadl RK w hiszpanii w zeszlym roku w sobote na asfaltach, identycznie przejechali zakret mikelsen i neuville, tamci bez problemow pojechali dalej, RK zostal z urwanym kołem, jak Kajto na Łotwie,
z jednej strony to błąd, ale jednak mial troche pecha, taki lajf

w kazdym razie ten rajd pokazuje, ze PZM powinien lepiej przemyslec opcje nowego rajdu w RSMP tego ósmego, ale lepiej jako zimowego rajdu
jacko
A5
 
Posty: 546
Dołączył(a): czwartek, 11 kwi 2013, 11:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Polacy w ME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron