ME silnie obstawione

Dyskusja o startach Polaków w Mistrzostwach Europy - również tych byłych:)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Wilu » wtorek, 1 kwi 2003, 14:05

podpatrzyłem u konkurencji, mam nadzieję, że to też nie jest jakiś żarcik perfidny :)

Czterokrotny mistrz Świata – Juha Kankkunen od końca ubiegłego sezonu jest bezrobotny – poza zespołami fabrycznymi. Kilka dni temu wystartował z powodzeniem w Rajdzie Portugalii i odniósł zwycięstwo jadąc Toyotą Corollą WRC.

Zapytany po mecie przez dziennikarza gazety sportowej o plany na ten sezon, oświadczył że jest na etapie kompletowana budżetu na tegoroczny sezon w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Juha Kankkunen: Bardzo chciałbym wystartować w jakimkolwiek rajdowym cyklu. Jazda prywatnym samochodem w Mistrzostwach Świata nie ma sensu, bo na zwycięstwo nie ma szans. Pozostają mi tylko mistrzostwa starego kontynentu. Jeśli pojadę, to Toyotą Corollą WRC.

Zapytany o rajdy, w których by wystartował, Kankkunen odpowiedział:

- „Wszystko wskazuje, że będzie to Rajd Anatolian odbywający się w dniach 16-18. maja. Po prostu do 1000 Miglia jak i do De Canarias zostało zbyt mało czasu na załatwienie wszystkich spraw”.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia


Postprzez golden » środa, 2 kwi 2003, 23:07

jakby KKK wpadl do polski ale by jaja byly :D
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Baca » czwartek, 3 kwi 2003, 20:09

Info o Kankkunenie które wkleił tutaj Wilu jest kolejnym dowcipem prima aprilisowym. Niestety. Znalazłem następującą odpowiedż w artykule: "Dementujemy głupoty dnia wczorajszego" Pada tam nastepujące zdanie:

Po drugie: Nieprawdziwą informacją jest news pod tytułem: „Kankkunen w Mistrzostwach Europy???” – niestety to także nie jest prawda...
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcin » czwartek, 3 kwi 2003, 20:20

Ale sie bałagan w necie zrobił.....:wink: ciekawe co jest prawdą :D?!?
marcin
A5
 
Posty: 982
Dołączył(a): sobota, 5 paź 2002, 12:46
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez Baca » czwartek, 10 kwi 2003, 15:05

Camposa wypowiedzi po zwycięstwie we Włoszech:
„We Włoszech było bardzo ciężko, ale było to najprzyjemniejsze zwycięstwo w mojej karierze. To mój najlepszy start, po raz pierwszy wygrałem międzynarodowy rajd. Wspaniale pracował cały zespół, starał się mnie wspierać i rozwiązywał wszystkie problemy. Nie mogę być bardziej zadowolony, ponieważ to niemożliwe. Miałem pedał gazu wciśnięty na maksa od samego startu aż do mety.”
O starcie na Kanarach:
„Liczę na to, że w tym rajdzie nie będziemy mieli takich problemów, ale na pewno będzie to trudne wyzwanie, będę miał groźnych rywali wśród lokalnych kierowców, szczególnie Luisa Monzona. Odcinki nie są takie trudne, ale wiem, że musimy skoncentrować się podczas zapoznania z trasą i jechać maksimum,”
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Wilu » niedziela, 27 kwi 2003, 21:09

polecam znowu stronkę południowych sąsiadów, mają relację z węgier:
http://www.rally.sk/article.php?sid=1180&mode=thread&order=0

coż powiem, mieli fajnie
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez żółtodziób » niedziela, 27 kwi 2003, 21:41

wurce są tylko 3, ale to byłby u nas szczyt możliwości, poza tym już żadnego A8 by nie było, tam oprócz tego jeszcze 5... A rajdzik jakiś w ogóle słabo obstawiony, ogólnie jakoś mało tych samochodów, A8 stanowią pokaźną część wszystkich rajdówek...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez koval » środa, 30 kwi 2003, 11:46

Jedyna nadzeja dla mnie to Rajd Polski.
Licze ze pojawią sie Thiry i Campos no i oczywiscie Kuzi, do tego silna stawka s1600 :lol: Oby obsada byla jak za dawnych lat :roll:


.::: podro :::...
http://www.pwr.wroc.pl Obrazek
Avatar użytkownika
koval
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): niedziela, 17 lis 2002, 03:45
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez pwrc » środa, 30 kwi 2003, 23:15

a mnie niepokoi informacja, że Kulig WRCem pojawi się prawdopodobnie tylko na Krakowskim
szkoda, wcześniej kilka razy zapowiadał, ze zamierza wystartować również na Polskim
z reguły to co zapowiadał Janusz się potwierdzało (trudno go porównywać z Gielata itp)
oby się udało żebrać kasę, byłby to najciekawszy Polski od wielu lat
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez Wilu » środa, 7 maja 2003, 22:28

ja też myślałem, że na Polskim powalczy ale popatrzcie na to:

W dniach 22-24 maja odbędzie sie kolejna eliminacja Mistrzostw Szwecji. Rajd jest także eliminacją Mistrzostw Europy o współczynniku 5. Do rajdu zostało zgłoszonych wiele załóg w samochodach WRC oraz w grupie N. Rajd będzie liczył blisko 200 kilometrów oesowych...

W pierwszy dzień kierowcy będą mieli do pokonania 9 odcinków o długości 86 kilometrów. Podczas drugiego dnia przejadą również 9 odcinków o długości 110 kilometrów. Na starcie zobaczymy wielu znanych skandynawskich zawodników.

Faworytem za pewne będzie miejscowy zawodnik - popularny "R&dis" czyli Thomas Radstrom znany ze startów w Mistrzostwach Świata. Pojedzie on Toyotą Corollą WRC. Radstroma będzie obsługiwała skandynawska stajnia Olsbergs. Jednym z faworytów będzie bardzo doświadczony Mats Jonsson, który zwyciężał na trasach South Swedish aż siedmiokrotnie (ostatni raz w 2000 roku). Jonsson pojedzie Fordem Focusem WRC. Bracia Kolbergowie tradycyjnie wystawią dla siebie dwa Acceny WRC Evo2. TTE przygotuje Corollę WRC tym razem dla Matsa Thorszeliusa. Szwedzki odział Forda będzie serwisował Forda Focusa WRC dla znanego z występów w rajdach Mistrzostw Świata Andreasa Erikssona. Niestety nie wystartuje ubiegłoroczny zwycięzca rajdu Norweg Henning Solberg.

Faworytem grupy N będzie kierowca Mitsubishi Ralliart Sweden Stig-Olov Walfridson, który pojedzie Lancerem Evo7. Jego partnerem w zespole i głównym konkurentem jest Kenneth Bäcklund. Na uwagę zasługuje występ Rosjanina Stanislava Griazine'a, który uczestniczy w Mistrzostwach Świata w kategorii Producion Cars. Pojedzie Lancerem Evo6 w barwach Lukoil Rally Team. W grupie N4 zgłoszonych jest w sumie 19 samochodów - głównie Mitsubishi. Silnie obsadzona jest klasa N3 - bardzo popularna w Szwecji. Tu wystartuje 25 aut.

Prowizoryczna lista zgłoszeń:

1 Dick Wicksell Impreza WRC
2 Mats Thorszelius Corolla WRC
3 Thomas Schie Corolla WRC
4 Jari Saarinen Escort WRC
5 Thomas R&dström Corolla WRC
6 Mikael Lindqvist Escort WRC
7 Thomas Kolberg Accent WRC
8 Kristian Kolberg Accent WRC
9 Mats Jonsson Focus WRC
10 Tobias Johansson Corolla WRC
11 Eddie Hörbing Escort WRC
12 Andréas Eriksson Focus WRC
13 Per-Arne Sääv Golf Gti Kit Car
14 Jimmy Joge 206 Super 1600
15 Mattias Aronsson 206 Super 1600
16 P-G Andersson Clio Super 1600
17 Stig-Olov Walfridson Lancer EVO VII
18 Oscar Svedlund Lancer EVO VII
19 Stanislav Griazine Lancer EVO VI
20 Kenneth Bäcklund Lancer EVO VII
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez golden » środa, 7 maja 2003, 23:24

skandynawia to prawdziwa szkola rajdowania - jak sie dochowam syna to go posle na 3 sezony do szwecji i finlandii zeby uczyl sie jezdzic na szuterkach :lol:

spojrzcie na liste - tam nikt nie wybrzydza nawet Escorciną WRC czy zdartą Corollą - dodam jeszcze ze jedzie kilka Celic GT "for" u nas trzeba miec Subare najelpiej S8 albo foke 2002 - Seat Evo3 to juz "padlo" :? :?
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » czwartek, 8 maja 2003, 00:40

a kto u nas w Polsce wybrzydza? Nikt, przecież to sam Seat tak a nie inaczej dysponuje tym padłem... A że padło to nie da się ukryć... Zrobiła się u nasw rajdach Ameryka Południowa gdzie jeden kąpie się w szampanie a dwie przecznice dalej bezdomni umierają na syfilis... skandynawowie nie wybrzydzają bo tam kilka, kilkanaście zawodników startuje podobnym sprzętem no, może z wyjątkiem tych Escortów a więc jest z kim walczyć (nawet te escorty mogą walczyć między sobą, choć już za Corolkami to za bardzo nie pogonią). U nas jest tak, że są góra 3 wurce, w momencie kiedy ktoś przywiezie Subarynę S8 która pozwoli odjechać sekundę na kilometrze, drugi ktoś ściągnie np. Puga spec. 2000 z Kronosa który wprawdzie do najnowszej impry nie ma co startować, ale biorąc pod uwagę że zmienili system punktowy a kierowcą impry jest niezły wariat to do mistrzostwa wystarczy mu że będzie dowoził 2gie miejsca, trzeciemu który trafi na dobry dzien szefa Iberii i któremu ten szef da padło które od samego początku nie było dobrą rajdówką pozostanie pilnowanie ostatniego miejsca na pudle... I gdzie tutaj jest sens, i gdzie tutaj jest rywalzacja, i gdzie tutaj jest rozwój? Nigdzie... W takiej Szwecji każde punktowane miejsce to sukces, a u nas od rau wiadomo jak to będzie, chyba że jakaś awaria...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rally_fan1 » czwartek, 8 maja 2003, 10:57

co do Skandynawii i starszych samochodów i ich szans na dobre pozycje,zacytuję fragment newsa z rallyonline.pl z zeszłego roku,dotyczącego poprzedniej edycji Rajdu Południowej Szwecji:"Od początku prowadzenie objął Henning Solberg w Corolli WRC i nie oddał go aż do mety. Wielokrotny mistrz Norwegii zaledwie o 38 sekund pokonał Szweda Matsa Jonssona. O klasie weterana szwedzkich tras niech świadczy fakt, że podróżował on dziewięcioletnim Escortem! Samochód zakupiony został w 1993 roku jako Escort RS Cosworth, a kilka lat później przebudowany został na Escorta WRC i doskonale służy Jonssonowi do dziś. Trzeci na mecie zameldował się Kristian Kolberg z zespołu Hyundai Norway. Początkowo na drugiej pozycji jechał Szwed Eddie Hörbing (Escort WRC)..."a tutaj link do całego tego newsa: http://www.rallyonline.pl/article.php?story=20020528135647346





pozdro&peace4all
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez Wilu » czwartek, 8 maja 2003, 11:26

jak widać i stare sanki nieźle szusują jeśli mają odpowiedniego powoźniczego i podobnie jest w Polsce, klasowi kierowcy a jest ich 3-4 nawet za sterami paści, czyli w skansennym wrc walczyli by z słabszymi (może raczej niedoświadczonymi) typu Czopik, który by nawet subaru s9 podążał. takie realia, niestety sytuacja jest inna gdyż ten jeden najlepszy, który jeździ dysponuje najlepszym sprzętem. i to dobrze bo uczy się go wykorzystywać, a z MP zrobił sobie treningi raczej niż wyścigi.
a seat powinien dać szanse jakiemuś młodzikowi z talentem, aby się nauczył, Fryczowi, Bębenkowi, Sztuce. bo jak chcą mistrza to raczej powinni go wystawić w jakimś zaściankowym kraju, gdzie wrc to baśnie z krainy 1000 jezior.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez pwrc » piątek, 9 maja 2003, 08:37

widziałem Escorta WRC w akcji razem z nowymi Pugami, moze nie jest to maszynka do wygrywania ale pod dobrym driverem moze posłużyc
na pewno jazdzenie nawet takim starym WRC daje wiecej niz mocna oska czy Lancerem
tylko który sponsor zgodzi sie wyłozyc niemałe w koncu pieniadze, a w zamian na koniec sezonu miec prawie pewne 3 czy inne dalsze miejsce?

pozdr 8)
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Polacy w ME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości