Mistrzostwa Europy!

Dyskusja o startach Polaków w Mistrzostwach Europy - również tych byłych:)

Moderator: SebaSTI

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 19 lut 2016, 09:32

ryjas napisał(a):Ostberg ma dużo doświadczenia, ale w zeszłym sezonie pokazywał że nie jest to zawodnik topowy. Ma jednak topowe auto. Fiesta R5 Evo takim jest. Kajto teoretycznie ma taki sam sprzęt. Teoretycznie. W tym sezonie pokazuje całkiem niezłe tempo ale ma też dużo szczęścia. Jakby nie patrzeć jedzie bez przygód.

Taa, szczególnie pokazał, że nie jest topowym kierowcą jak jadąc jeden rajd mniej niż reszta zajął 4te miejsce na koniec sezonu. On po prostu zna swoje możliwości i wykorzystuje je w 100%. Wie, że nie ma szans na walkę z Ogierem to sobie odpuszcza. Na ostatnim rajdzie było świetnie widać taktykę Madsa. Najpierw spokojnie, żeby wyczuć trasę a potem jak konkurencja się wytłukła to pilnował swojego. Widać było jak kontrolował swoje tempo aby nie dać się dogonić Mikkelsenowi, widać było także ataki na Paddona dopóki to miało sens. Odcinków nie wygrywa bo i po co? Dla niego od tempa ważniejszy jest wynik i moim zdaniem ta taktyka się sprawdza. Nie zdziwiłbym się gdyby Makinen dał mu drugi fotel w Toyocie.
edit
Jeszcze co by nie było off topu to zastanawia mnie tempo Chuchały w najbliższym rajdzie. Raczej nie zardzewiał i chyba wstydu nie zrobi ale ciekaw jestem jakie miejsce będzie miał w klasie i czy da radę wbić się do top 10 rajdu.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez ryjas » piątek, 19 lut 2016, 11:15

ZbyszekChaosu napisał(a):Taa, szczególnie pokazał, że nie jest topowym kierowcą jak jadąc jeden rajd mniej niż reszta zajął 4te miejsce na koniec sezonu.

Jadąc drugim najszybszym samochodem w stawce. Wygrywając przy tym 8 oesów.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez Loeb1987 » piątek, 19 lut 2016, 12:35

ryjas napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):Taa, szczególnie pokazał, że nie jest topowym kierowcą jak jadąc jeden rajd mniej niż reszta zajął 4te miejsce na koniec sezonu.

Jadąc drugim najszybszym samochodem w stawce. Wygrywając przy tym 8 oesów.

Liczy się pozycja w generalce na koniec sezonu. Nikt nie pamięta o wygranych odcinkach.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez Witcher1990 » piątek, 19 lut 2016, 12:56

Loeb1987 napisał(a):
ryjas napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):Taa, szczególnie pokazał, że nie jest topowym kierowcą jak jadąc jeden rajd mniej niż reszta zajął 4te miejsce na koniec sezonu.

Jadąc drugim najszybszym samochodem w stawce. Wygrywając przy tym 8 oesów.

Liczy się pozycja w generalce na koniec sezonu. Nikt nie pamięta o wygranych odcinkach.

No zaraz, zaraz jak to? Przecież w Magazynie WRC, na tym forum oraz niektórych innych portalach cały czas pisze się o Kubicy jako kierowcy podgryzającym fabrycznych, 3cim najszybszym w stawce po SO i JML. Do tego założę się o każdą kasę, że wszędzie będzie się mówiło (edit- przez kolejne 20 lat do czasu kolejnego Polaka w wrc): "takie znakomite tempo, wygrane osy, prowadzenie w rajdzie. Co by było gdyby się do fabryki dostał lub miał pełny prywatny program?"

Taka ironia
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 19 lut 2016, 14:31

ryjas napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):Taa, szczególnie pokazał, że nie jest topowym kierowcą jak jadąc jeden rajd mniej niż reszta zajął 4te miejsce na koniec sezonu.

Jadąc drugim najszybszym samochodem w stawce. Wygrywając przy tym 8 oesów.

Dziwne tylko, że w Fordzie który do tej pory uchodził za najsłabszy samochód w stawce robi dokładnie to samo.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez ryjas » piątek, 19 lut 2016, 17:31

Przeanalizuj sobie wyniki poszczególnych oesów. W tym sezonie w Monaco dojechał na 4 miejscu. Oesowo najlepszy wynik jaki miał to 4 miejsce na SS12. Póżńiej jakieś piąte, szóste, siódme lokaty. Jedna ósma na SS10. Inni mieli pecha a on jechał jak Prokop.
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... Carlo-2016

Jesli chodzi o Szwecję. Dojechał na trzecim miejscu w generalce.
Oesowo dwa razy był trzeci. Na SS4 i SS8. Dwa razy 4. Cztery razy 5. Dwa razy 7 i Dwa razy 8. Rzeczywiście topowe osiągnięcia :/
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... weden-2016
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez HenriS12B » piątek, 19 lut 2016, 18:58

ryjas napisał(a):Przeanalizuj sobie wyniki poszczególnych oesów. W tym sezonie w Monaco dojechał na 4 miejscu. Oesowo najlepszy wynik jaki miał to 4 miejsce na SS12. Póżńiej jakieś piąte, szóste, siódme lokaty. Jedna ósma na SS10. Inni mieli pecha a on jechał jak Prokop.
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... Carlo-2016

Jesli chodzi o Szwecję. Dojechał na trzecim miejscu w generalce.
Oesowo dwa razy był trzeci. Na SS4 i SS8. Dwa razy 4. Cztery razy 5. Dwa razy 7 i Dwa razy 8. Rzeczywiście topowe osiągnięcia :/
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... weden-2016

A czy Ś.P.Burns miał inne wyniki oesowe? A raczej nikt nie ma wątpliwości, że to był kierowca z absolutnego topu (Mistrz Świata). Nie żebym stawiał Norwega na równi z Brytyjczykiem, ale rajdy to sport gdzie regularność i skuteczność oraz doświadczenie, to 80% sukcesu. Nie każdy kierowca stawia na max.attack i popularność wśród kibiców
Avatar użytkownika
HenriS12B
N2
 
Posty: 196
Dołączył(a): wtorek, 26 lut 2013, 10:37
Lokalizacja: na łuku za szczytem

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez Loeb1987 » piątek, 19 lut 2016, 20:44

ryjas napisał(a):Przeanalizuj sobie wyniki poszczególnych oesów. W tym sezonie w Monaco dojechał na 4 miejscu. Oesowo najlepszy wynik jaki miał to 4 miejsce na SS12. Póżńiej jakieś piąte, szóste, siódme lokaty. Jedna ósma na SS10. Inni mieli pecha a on jechał jak Prokop.
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... Carlo-2016

Jesli chodzi o Szwecję. Dojechał na trzecim miejscu w generalce.
Oesowo dwa razy był trzeci. Na SS4 i SS8. Dwa razy 4. Cztery razy 5. Dwa razy 7 i Dwa razy 8. Rzeczywiście topowe osiągnięcia :/
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... weden-2016


Słowo klucz: dojechał ;) Kiedy dostaje się punkty? Na mecie :)
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez Witcher1990 » piątek, 19 lut 2016, 21:32

ryjas napisał(a):Przeanalizuj sobie wyniki poszczególnych oesów. W tym sezonie w Monaco dojechał na 4 miejscu. Oesowo najlepszy wynik jaki miał to 4 miejsce na SS12. Póżńiej jakieś piąte, szóste, siódme lokaty. Jedna ósma na SS10. Inni mieli pecha a on jechał jak Prokop.
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... Carlo-2016

Jesli chodzi o Szwecję. Dojechał na trzecim miejscu w generalce.
Oesowo dwa razy był trzeci. Na SS4 i SS8. Dwa razy 4. Cztery razy 5. Dwa razy 7 i Dwa razy 8. Rzeczywiście topowe osiągnięcia :/
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... weden-2016


Jeśli mnie pamięć nie myli to ostatnie dwa lata spędził w innym samochodzie a co najmniej kilka ostatnich z innym pilotem. No ale może to nie ma wpływu na wyniki, co ja tam wiem
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 20 lut 2016, 00:16

ryjas napisał(a):Przeanalizuj sobie wyniki poszczególnych oesów. W tym sezonie w Monaco dojechał na 4 miejscu. Oesowo najlepszy wynik jaki miał to 4 miejsce na SS12. Póżńiej jakieś piąte, szóste, siódme lokaty. Jedna ósma na SS10. Inni mieli pecha a on jechał jak Prokop.
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... Carlo-2016

Jesli chodzi o Szwecję. Dojechał na trzecim miejscu w generalce.
Oesowo dwa razy był trzeci. Na SS4 i SS8. Dwa razy 4. Cztery razy 5. Dwa razy 7 i Dwa razy 8. Rzeczywiście topowe osiągnięcia :/
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... weden-2016

Dziękuję za świetny przykład. Bawo! To co przedstawiłeś dobitnie pokazuje, że w rajdach nie chodzi o wygrywanie pojedynczych os-ów ale o równe tempo i jazdę bez przygód przez cały rajd. Czy Ogier wygrywa wszystkie odcinki na rajdzie? Nie, tylko kilka i to głównie na początku. Czy mógłby wygrać wszystkie? Pewnie tak ale to niesie za sobą duże ryzyko wypadnięcia z trasy. Jak jedziesz na 110 % możliwości swoich i samochodu to wygrywasz odcinki aż w końcu masz "pecha" i wylatujesz. Z tym, że sam się o tego pecha prosiłeś. Rajdy, szczególnie długie WRC tym się różni np od rallycrossu, że poza tempem liczy się również odpowiednia taktyka i jazda bez przygód.
Jeżeli np Meek i Latvala wypadli pierwszego dnia z trasy i jadą drugiego na końcu stawki to jaki sens jest ścigać z nimi na pojedynczych OS-ach? Owszem na odcinku jesteś potem 5 ale w rajdzie trzeci bo Ci dwaj z pierwszych miejsc na własne życzenie nie liczą się w rajdzie i jadą tylko for fun. To jest taktyka, jak nie jesteś szybszy to bądź mądrzejszy.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez ryjas » sobota, 20 lut 2016, 00:36

W rajdach chodzi o to by zdobyć tytuł. Ew o to by wygrywać rajdy. Nie chodzi o dojeżdżanie do mety tylko o dojechanie w jak najkrótszym czasie. Ostberg ma równe, ale słabe tempo. Korzysta na nieszczęściu lub błędach innych. Nie świadczy to o jego szybkości tylko conajwyżej rozwadze. Ale sądzę z przebiegu poszczególnych rajdów, że niektórych rajdów szybciej pojechac nie umie.

Prosze mi tu Burnsa nie porównywać do Ostberga. W 2001 roku były inne rajdy. Wystarczy podać, że Burns wygrał wtedy jeden rajd, zdobył 44 punkty i wygrał 35 oesów. To były inne czasy i inne zasady ale i sezon dziwaczny.
Rok wczesniej kiedy byl drugi w generalce zdobył punktów 60, wygrał cztery rajdy i 57 oesów. W 99 roku tez był drugi. Zdobył 55 punktów i wygrał 59 oesów. Wygrał wtedy trzy rajdy.

Ten mistrzowski sezon był taki sobie tak naprawdę. Tak czy inaczej jak się popatrzy ile oesów wygrywał Burns a ile wygrywał Ostberg;) Heloł.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez HenriS12B » sobota, 20 lut 2016, 11:02

ryjas napisał(a):W rajdach chodzi o to by zdobyć tytuł. Ew o to by wygrywać rajdy. Nie chodzi o dojeżdżanie do mety tylko o dojechanie w jak najkrótszym czasie. Ostberg ma równe, ale słabe tempo. Korzysta na nieszczęściu lub błędach innych. Nie świadczy to o jego szybkości tylko conajwyżej rozwadze. Ale sądzę z przebiegu poszczególnych rajdów, że niektórych rajdów szybciej pojechac nie umie.

Prosze mi tu Burnsa nie porównywać do Ostberga. W 2001 roku były inne rajdy. Wystarczy podać, że Burns wygrał wtedy jeden rajd, zdobył 44 punkty i wygrał 35 oesów. To były inne czasy i inne zasady ale i sezon dziwaczny.
Rok wczesniej kiedy byl drugi w generalce zdobył punktów 60, wygrał cztery rajdy i 57 oesów. W 99 roku tez był drugi. Zdobył 55 punktów i wygrał 59 oesów. Wygrał wtedy trzy rajdy.

Ten mistrzowski sezon był taki sobie tak naprawdę. Tak czy inaczej jak się popatrzy ile oesów wygrywał Burns a ile wygrywał Ostberg;) Heloł.

OK. Masz rację! Nie zaglądałem do statystyk, w przeciwienstwie do Ciebie, przed napisaniem posta. Z całej kariery Richarda Burns'a najbardziej utkwił mi w pamięci właśnie owy mistrzowski sezon 2001 - pierwszy po zmianie systemu punktacji, który znacząco słabiej promował zwycięzców poszczególny rajdów (10,8,6,5,4,3,2,1; gdzie wcześniej bylo 10,6,4,3,2,1). Porównałem Burns'a do Ostberga, bo automatycznie przyszedł mi do głowy jako ten, który maksymalnie wykorzystał nowy regulamin i szybko dostosował swoją taktykę do nowej punktacji. Uważam, że Mads robi dokładnie to samo, co wydaje się banalne, ale wymaga piekielnego opanowania, żeby w pewnych sytuacjach w odpowiednim momencie odpuścić walkę o lepsze miejsce w klasyfikacji, co powoduje, że jest raczej niepopularny wśród kibiców.
Avatar użytkownika
HenriS12B
N2
 
Posty: 196
Dołączył(a): wtorek, 26 lut 2013, 10:37
Lokalizacja: na łuku za szczytem

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 20 lut 2016, 11:09

Jak startował Burns to nie było Rally 2, oznacza to, że jak wydzwoniłeś to nie mogłeś wrócić na drugi dzień i wygrywać OS-y do statystyk. Wygrane odcinki mieli więc Również Ci co jeździli dobrym równym tempem a nie koniecznie lecieli pełną bombą. Zgadza się, Ostberg nie ma tempa na wygrywanie z Ogierem i on też sobie z tego zdaje sprawę dlatego nie jedzie ponad swoje możliwości jak np Meek. Przypominam, że istnieje jeszcze klasyfikacja konstruktorów w której bardzo ważne jest dojeżdżanie do mety i zdobywanie punktów. Ubiegły sezon pokazał także, że jak odpuścisz sobie walkę z VW to możesz zostać he best of the rest i taką taktykę przyjął Ostberg, dzięki czemu był 4 na koniec sezonu.
Jak we wszystkim są różne gusta- jeden lubi tych zawodników co walczą o każdą sekundę aby być pierwszym a inny lubi tych co dojeżdżają do mety. Trochę jednak odbiegliśmy od tematu.
Może przypomnę więc co czeka nas w nadchodzącym sezonie ERC: http://www.hamujbezpiecznie.pl/rajdowy-eksport-czyli-jakie-emocje-czekaja-nas-w-2016r/
Zapraszam do lektury.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez kamilrallyfan » sobota, 20 lut 2016, 11:52

HenriS12B napisał(a):OK. Masz rację! Nie zaglądałem do statystyk, w przeciwienstwie do Ciebie, przed napisaniem posta. Z całej kariery Richarda Burns'a najbardziej utkwił mi w pamięci właśnie owy mistrzowski sezon 2001 - pierwszy po zmianie systemu punktacji, który znacząco słabiej promował zwycięzców poszczególny rajdów (10,8,6,5,4,3,2,1; gdzie wcześniej bylo 10,6,4,3,2,1). Porównałem Burns'a do Ostberga, bo automatycznie przyszedł mi do głowy jako ten, który maksymalnie wykorzystał nowy regulamin i szybko dostosował swoją taktykę do nowej punktacji. Uważam, że Mads robi dokładnie to samo, co wydaje się banalne, ale wymaga piekielnego opanowania, żeby w pewnych sytuacjach w odpowiednim momencie odpuścić walkę o lepsze miejsce w klasyfikacji, co powoduje, że jest raczej niepopularny wśród kibiców.


Ale przecież w sezonie 2001 obowiązywał stary system punktacji (10,6,4,3,2,1) i został on zmieniony dopiero w sezonie 2003.
kamilrallyfan
 
Posty: 15
Dołączył(a): sobota, 27 kwi 2013, 11:54

Re: Mistrzostwa Europy!

Postprzez bercik » sobota, 20 lut 2016, 19:54

Ludzie zlitujcie się, ja tu wchodzę żeby poczytać o ME a nie o śp Burnsie
Avatar użytkownika
bercik
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): środa, 21 maja 2008, 23:50
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Polacy w ME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron