Za szerokie opony Michelin

Wszystko co dotyczy królewskiej kategorii wyścigowej

Moderator: SebaSTI

Za szerokie opony Michelin

Postprzez nhw220t » piątek, 29 sie 2003, 15:17

FIA właśnie wysłała list do wszystkich teamów F1 z informacją, że szerokość opon będzie mierzona po a nie jak do tej pory przed wyścigiem. Brigdestona to nie martwi gdyż ich opony są nieco węższe i nie przekroczą ustalonego limitu 270mm nawet po wyścigu. Gorzej jest z Michelin. Oni wykorzystali 270mm do maksimum i jest wielce prawdopodobne, że ich opony robią się nieco za szerokie na skutek zużycia. Przepisy wchodzą w życie już od następnego Grand Prix (14 wrzesień - Monza). Michelin musialby w tak krótkim czasie wyprodukwać nowe opony. Testy na Monzie zaczynją się już w przyszłym tygodniu i jest wielce wątpliwe żeby McLaren i Williams mieli do tego czasu do dyspozycji nowe opony.
Troche mi to śmierdzi. Zmiana reguł gry, w trakcie gry? Wygląda na to, że niektórym panom z FIA zależy na tym by mistrzem świata kolejny raz został Schumacher.
Ostatnio edytowano czwartek, 4 wrz 2003, 13:40 przez nhw220t, łącznie edytowano 1 raz
WUY3902
Avatar użytkownika
nhw220t
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 22:30
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Schumi03 » piątek, 29 sie 2003, 23:27

Ej no bez przesady, nie szukajmy wszędzie spisku !!! :twisted: Zresztą to,co mówisz nie jest zbyt logiczne. Po to FIA wprowadziła nowe przepisy,żeby było ciekawiej (czytaj:żeby Schumacherowi i Ferrari było trudniej),więc teraz raczej nie szukałaby rozwiązań pod zielonym stolikiem w celu osiągnięcia odwrotnego skutku.

Pozdrawiam wszystkich fanów F1.
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumi03
N3
 
Posty: 363
Dołączył(a): środa, 28 maja 2003, 20:46
Lokalizacja: Lublin

Postprzez nhw220t » poniedziałek, 1 wrz 2003, 15:10

Rzeczywiscie muszę się z Tobą zgodzić, że przepisy które FIA wprowdziła w tym roku są "przeciw" dominacji Schumachera i Ferrari. Nie podoba mi się jednak zmienianie reguł w trakcie gry na które sie teraz zanosi. I to dodatek prawie z tygodnia na tydzień. Dlaczego cały sezon mierzenie szerokości opony przed wyścigirm było dobre i nagle na trzy wyścigi przed końcem okazuje się, że trzeba to zmienić? I to terminie natychmiastowym, czyli od Monzy? Poprostu wygląda na to, że w FIA oprócz lobby "anty-schumacherowego" jest też lobby pro-schumacherowe, które robi co może żeby ułatwić mu wygranie kolejnego tytułu mistrzowskiego. Na koniec dodam tylko, że moim zdaniem Schumacher jest nadal najlepszym kierowcą F1 i to właśnie on najbardziej zasługuje na kolejny tytuł. Oglądam ten sport naprawde już wiele lat. Staram się być obiektywny i niechciałbym, żeby Mistrzostwo Świata było roztrzygnięte takich, nieco "podejrzanych", okolicznościach.
Pozdrawiam!
WUY3902
Avatar użytkownika
nhw220t
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez nhw220t » czwartek, 4 wrz 2003, 13:57

A jednak! Całe zamieszanie z oponami zaczęło Ferrari. Wczoraj FIA przyznało sie, że to właśnie włoski zespół zgłosił wątpiliwości co do szerokości opon konkurencji. Chyba jednak pozostane zwolennikiem spiskowej teorii dziejów :) Ponadto Ci spryciarze chcą kwestionować wyniki kilku ostatnich GP, jak tylko będą mieli pewność od kiedy konkurencja zaczęła używać "trefnych" opon. Coraz bardziej zanosi się na rozstrzygnięcie kwestii mistrzoswa "przy zielonym stoliku".[/list]
WUY3902
Avatar użytkownika
nhw220t
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Schumi03 » czwartek, 4 wrz 2003, 22:59

nhw220t a możesz podać jakiś link z tymi rewelacjami ???
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumi03
N3
 
Posty: 363
Dołączył(a): środa, 28 maja 2003, 20:46
Lokalizacja: Lublin

Postprzez nhw220t » piątek, 5 wrz 2003, 10:00

Oczywiście, w zasadzie powinienem od tego zacząć moje wywody :) Wszystko to przeczytałem na stronach www.autosport.com
WUY3902
Avatar użytkownika
nhw220t
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » piątek, 5 wrz 2003, 11:57

dodam tylko że FIA nie po raz pierwszy wykazuje się niekonsekwencją w działaniu, wystarczy spojrzeć jak ładnie ograniczają koszty w rajdach, zawężają ilość kierowców w zespołach, a jednocześnie zwkszają ilosc rund. Totalny nonsens...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » piątek, 5 wrz 2003, 21:48

Najlepiej gdyby poprostu mierzylie opony przed i po.
Ale mam pytanie dotyczące szerokości tych opon.

Bo jeśli jest napisane, że największa dopuszczalna szerokość to 270mm. Ale czy jest określone przed,po,przez cały czas wyścigu?? Bo to jest istotne. Bo jeśli byłoby napisane, że przed,w czasie i po wyścigu to nie ma się co czepiać, że wreszcie zaczeli egzekwować przepisy. No ale faktem jest, że trochę późno.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków


Powrót do Formuła 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron