F1 2014

Wszystko co dotyczy królewskiej kategorii wyścigowej

Moderator: SebaSTI

Re: F1 2014

Postprzez srubawrc » niedziela, 16 mar 2014, 18:25

nowyweteran napisał(a):lipa straszna jakaś...nie wiem czy realizatorzy transmisji muszą popracować nad dźwiękiem czy te nowe silniki są aż tak bardzo ciche?

przy widoku z kokpitu słychać, że dźwięk silnika jest w miarę ok, ale przy normalnym widoku z innych planów na tor w ogólne nie słychać silników i wrażenie jest, że nic się nie dzieje i że sobie jadą jak na wycieczce :?

Ja też miałem wrażenie jak bym oglądał wyścig kosiarek albo karting :evil:
"Kupię 1-szy nr WRC"
srubawrc@wp.pl
Avatar użytkownika
srubawrc
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): czwartek, 7 sie 2008, 22:12
Lokalizacja: Duszniki Zdrój


Re: F1 2014

Postprzez Cebeer » niedziela, 16 mar 2014, 18:58

a mnie się ten dźwięk podoba. W końcu słychać ze to jedzie samochód a nie motocykl. i to turbo nawet dodaje trochę takiego WuRCowego klimatu :)
Cebeer
 
Posty: 40
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2008, 18:34
Lokalizacja: Katowice, Sarnów

Re: F1 2014

Postprzez martin.h » niedziela, 16 mar 2014, 20:09

Cebeer napisał(a):a mnie się ten dźwięk podoba. W końcu słychać ze to jedzie samochód a nie motocykl. i to turbo nawet dodaje trochę takiego WuRCowego klimatu :)

Chyba inne WRC żeśmy słyszeli :roll:

Po tym co dzisiaj zobaczyłem to chyba przeproszę się z tą dyscypliną, a wykluczenie Ricciardo to już farsa totalna, niby taki jest regulamin, ale to ma raczej mało wspólnego z motorsportem, a zaczyna przypominać wyścigi jazdy o kropelce :?
Beskidy na rowerze -> https://plus.google.com/u/0/photos/118155666108479221380/albums
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Re: F1 2014

Postprzez gregortest » niedziela, 16 mar 2014, 20:58

No to moje przepowiednie na temat dominacji Vetela, sprawdziły się w 100 %.
Coś się w koncu zaczeło dziać :)
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: F1 2014

Postprzez SebaSTI » niedziela, 16 mar 2014, 22:28

martin.h napisał(a):
Cebeer napisał(a):a mnie się ten dźwięk podoba. W końcu słychać ze to jedzie samochód a nie motocykl. i to turbo nawet dodaje trochę takiego WuRCowego klimatu :)

Chyba inne WRC żeśmy słyszeli :roll:

Po tym co dzisiaj zobaczyłem to chyba przeproszę się z tą dyscypliną, a wykluczenie Ricciardo to już farsa totalna, niby taki jest regulamin, ale to ma raczej mało wspólnego z motorsportem, a zaczyna przypominać wyścigi jazdy o kropelce :?


właśnie nie na treningach już red bull dostał ostrzeżenie na temat tankowania bo przekraczali dozwolony limit...
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F1 2014

Postprzez srubawrc » niedziela, 16 mar 2014, 22:52

Cebeer napisał(a):a mnie się ten dźwięk podoba. W końcu słychać ze to jedzie samochód a nie motocykl. i to turbo nawet dodaje trochę takiego WuRCowego klimatu :)

To ty chyba wurca nie słyszałeś :?
"Kupię 1-szy nr WRC"
srubawrc@wp.pl
Avatar użytkownika
srubawrc
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): czwartek, 7 sie 2008, 22:12
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Re: F1 2014

Postprzez b182 » poniedziałek, 17 mar 2014, 08:07

A mnie z kolei najbardziej rozśmieszyło to że teraz słychać pisk opon jak na filmach. Opony piszczą w zakrętach a zwłaszcza na hamowaniach z blokowaniem kół. Wcześniej tego nie było. No i plus te "kutosy" wiszące na dziobach. Komedia :D
Poszukajcie sobie jak fajnie wyglądają obecne modele INDYCAR i jak chodzą. Tam również są od lat silniki turbo. Dodajmy do tego mega kontaktową jazdę bez ceregieli i mamy prawdziwe fajne wyścigi a nie to coś co zowie się F1. Da się? Da się.
http://www.automobilsport.com/uploads/_ ... e-2013.jpg

http://images.adrivo.com/images/950/q_8 ... 496347.jpg
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Re: F1 2014

Postprzez gregortest » poniedziałek, 17 mar 2014, 16:42

http://f1.autoklub.pl/news/afera-flowgate,54144
Zaryzykowali - nie udało się.
Tylko dlaczego inni mają czujniki FIA i jest oki ??
Czyżby u Vetella od początku silnik się "przegrzewał", przez zły czujnik? Bo miał mało paliwa ?
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: F1 2014

Postprzez SebaSTI » poniedziałek, 17 mar 2014, 17:49

gregortest napisał(a):http://f1.autoklub.pl/news/afera-flowgate,54144
Zaryzykowali - nie udało się.
Tylko dlaczego inni mają czujniki FIA i jest oki ??
Czyżby u Vetella od początku silnik się "przegrzewał", przez zły czujnik? Bo miał mało paliwa ?


pisze wszystko w artykule...zaryzykowali bo zmieniając czujnik ten z FIA bolid miałby mniej mocy
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F1 2014

Postprzez woocasch » wtorek, 18 mar 2014, 09:53

Ta jasne, zaryzykowali. Od początku było pewne, że FIA ich zdyskwalifikuje, bo jeżeli jakaś cześć bolidu jest standardowa dla wszystkich i dostarczana przez jednego dostawcę wg wytycznych FIA, to nie może sobie nagle Red Bull montować swojego przepływomierza. Ciekawe, że u Vettela tak nie "ryzykowali". Puszki chcą na siłę przeforsować swoje rozwiązanie, ale skoro inni jakoś radzą sobie z materiałem od FIA to oni też muszą sobie poradzić. W zeszłym roku FIA i Pirelli ugięli się pod ich żądaniami i widać było efekty w drugiej połowie sezonu.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: F1 2014

Postprzez żółtodziób » wtorek, 18 mar 2014, 11:07

@ woocasch - całkowicie się zgadzam. Nie zaryzykowali tylko przycwaniaczyli i tym razem nie wyszło. To zupełnie jak bym sobie w chacie chciał założyć wodomierz własnej konstrukcji, bo do tego który można kupić w sklepie to ja nie mam zaufania. Kompletny bullshit, to są urządzenia których działanie musi zostać zweryfikowane zanim trafią do obrotu, to nie są zabawki typu waga kuchenna. Zresztą a dzień dzisiejszy nawet wagi kuchenne za 50 złotych są urządzeniami dosyć dokładnymi. Nie wiem jakie są zasady i ile przepływomierzy dostaje zespól ale podejrzewam że może kupić ich conajmniej kilkanaście, o ile w ogóle są jakieś ograniczenia. Skoro są rozrzuty to niech wybiorą sobie taki miernik, który pozwoli zatankować im najwięcej zupy. Prawdopodobnie wszyscy inni tak zrobili i dlatego siedzą cicho. Co innego gdyby urządzenie zostao oprotestowane przez więcej zespołów, ale jeśli tylko jednemu zespołowi coś się nie podoba i w dodatku przywoływany do porzadku przez FIA upiera się przy stosowaniu własnego szpeja to decyzja nie może być inna niż DSQ. W dodatku skoro FIA nakazała używanie określonego urządzenia to zapewne to co podłączył RB nie posiadało homologacji, zatem skąd wiadomo, że nie "oszukiwało"? Aż dziw,ze z miejsca nie oprotestowała tego konkurencja. A może miała nawet taki zamiar, tylko wobec działan FIA odstąpili od tego. Na moje oko to puszki są same sobie winne, zacyna być jednak dość wyraxnie widoczny syndrom złotych gaci.

Kolejna sprawa to ewentualne rzeczywiste rozrzuty miernika. Podobno w skrajnym przypadku jest to 0,25 %. Nie wydaje mi się, żeby musieli mocno zdławic silnik, żeby zaoszczędzić przez cały wyścig mniej niż pół litra paliwa. Lepiej niech od razu powiedzą, że Renault znów dało jelita grubego i zwyczajnie brakuje im mocy i dlatego właśnie chwytają się każdej metody na jej zwiększenie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: F1 2014

Postprzez karluum » wtorek, 18 mar 2014, 11:18

Chyba, że woocashu RBR podważy metodę pomiarową oraz dokładność przepływomierzy, udowadniając, że sami nie przekroczyli regulaminu, więc szansa na sukces apelacji jest. Dostaną naganę czy karę finansową za nieposłuszeństwo wobec FIA, ale miejsce zostanie zwrócone.
Generalnie to ograniczenie jest bez sensu, niby ma służyć temu, by trakcie kwalifikacji silniki nie osiągały kosmicznych mocy, ale biorąc pod uwagę 5 jednostek napędowych na sezon, nikt nie ryzykowałby "podkręcanie" motoru na kwalifikacje.
Problem tych silników jest taki, że one brzmią tak jakby jechały w trybie okrążenia zjazdowego albo wyjazdowego, nie dają kompletnie poczucia, że jadą pełnym gwizdkiem. Być może nie jechały pełnym gazem biorąc pod uwagę, że w pierwszych GP badana będzie niezawodność a nie osiągi. Czas wyścigu nie był tragiczny, uwzględniając, że mieliśmy SC przez bodajże 4 okrążenia, to było wolniej o 3 minuty niż w roku 2010 czy 2011, gdzie SC nie było. Więc tempo jest, a jednostki napędowe i samochody są na początku drogi rozwoju.
@żółtodziób: przepływomierz jest własnością FIA i był homologowany przez nich. RBR posiłkował się informacjami z wtryskiwaczy, twierdząc, że jest to wskazanie dokładniejsze, a nie akceptują sytuacji w której kalibracja przepływomierza decyduje o osiągach. Natomiast jeden z dyrektorów technicznych konkurencyjnych teamów stwierdził, że obniżyli do 96kg/h po to by być po jasnej stronie.
Ostatnio edytowano wtorek, 18 mar 2014, 11:47 przez karluum, łącznie edytowano 1 raz
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: F1 2014

Postprzez gregortest » wtorek, 18 mar 2014, 11:42

Kolejna sprawa to ewentualne rzeczywiste rozrzuty miernika. Podobno w skrajnym przypadku jest to 0,25 %. Nie wydaje mi się, żeby musieli mocno zdławic silnik, żeby zaoszczędzić przez cały wyścig mniej niż pół litra paliwa. Lepiej niech od razu powiedzą, że Renault znów dało jelita grubego i zwyczajnie brakuje im mocy i dlatego właśnie chwytają się każdej metody na jej zwiększenie.

"zaryzykowali" - miałem na myśli że walneli wałek - przekręt- i myśleli że im się uda.
dlatego napisałem o Vetelu, gdyż prawdopodobnie nie brali pod uwagę że Riccardo będzie na podium.
Renault nie dało ciała z silnikiem - to puszki - jak ich nazywacie - przycwanakowali z elektroniką.
Poza tym z tego co wiem od chłopaków z Coswortha, to żaden bolid nie jechał na 90 % mocy. Bo żaden nie ukończył by wyścigu.
Jest to pewna informacja. Pomiar temp spalin przy pełnej mocy wykazywał o ponad 120 C przekroczenie możliwości turbiny i kolektora. Dlatego jechali na niskim podtrzymaniu i nie było słychać ani widać na ujęciach tego efektu, kótry był na samym początku testów np w lotusie.

http://www.youtube.com/watch?v=p8ae3MpgC1w
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: F1 2014

Postprzez woocasch » wtorek, 18 mar 2014, 12:30

@ karluum: co do drugiej części Twojej wypowiedzi to zgadzam się co do brzmienia, dodam też że ten cały "cyrk" z maksymalnym przepływem paliwa to jest dla mnie jakieś nieporozumienie, przecież chyba regulaminowo jest ograniczona pojemność zbiornika paliwa, no i jeżeli ktoś zatankuje "pod korek" i na koniec wyścigu będzie miał 1l paliwa do pobrania przez FIA to powinno wystarczyć. A, że może czasem przekroczył 100kg/h to co za różnica. A teraz co do pierwszej części Twojej wypowiedzi. Może metody pomiarowe i dokładność przepływomierzy nie jest idealna, ale jest taka sama dla wszystkich i o tym chodzi w elementach zatwierdzonych przez FIA. Kiedyś wprowadzili jednolite jednostki ECU, może dla kogoś to było bardziej kłopotliwe a dla innych mniej, ale każdy musiał się do tego dostosować. Tak samo jest teraz. Jest jeden homologowany element i masz się do niego stosować. Koniec kropka. Jak dla mnie za takie cwaniakowanie to Red Bull musi zostać przykładnie ukarany. Bo co następnym razem przywiozą swoje opony i powiedzą, że wg ich pomiarów to to są opony miękkie (a faktycznie to będzie mieszanka supermiękka).
Dam taki przykład, jedziesz i zatrzymuje Cię policja. Dmuchasz w alkomat i pokazuje 0,2 promila (oczywiście alkomat ma aktualną homologację, więc tutaj nic nie przykozaczymy), ale Ty na to wyciągasz swój alkomat (bez homologacji) dmuchasz przy policjancie, wyskakuje np. 0,1 promila i co mówisz, żeby policjant się walił, bo wg Twojego pomiaru jest wszystko OK?? No chyba tak to nie działa, chociaż w tym przykładzie, zawsze można wykonać badanie na zawartość alkoholu we krwi, jednak na początku wiążący jest wynik z tego policyjnego alkomatu. Z tym przepływomierzem jest podobnie, jest homologwany i takiego trzeba użyć. Jeżeli działa wadliwie to należy wymienić go na kolejny też homologowany i nadal bierzemy jego wskazania, a nie jakieś inne wyliczenia z wtryskiwaczy.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: F1 2014

Postprzez żółtodziób » wtorek, 18 mar 2014, 23:33

@ karluum - tak na logikę - mowa o rozrzucie 0,25%. Bolid F1 to precyzyjna maszyna ale bez jaj - nie aż tak. Zakładając że przez godzinę schodzi 100kg paliwa to na seundę jest to 27g. w takim czasie silnik rozkręcony do 15krpm wykonuje 250 obrotów. Ponieważ każdy gar pracuje raz na dwa obroty te 27 gramów jest dzielone na 750 dawek (wtrysk jest przeciez bezpośredni). Sądzę, że rozrzuty na wtryskach są własnie znacznie większe niż na przepływomierzu. RB jak na moj gust coś kręci. To co piszesz, że przepływomierz dostarcza FIA i taki ma homologację to oznacza że raczej tylko taki ma homologację jako urządzenie do pomiaru przepływu. Zastąpienie go czymkolwiek innym jest w świetle przepisów nielegalne. Jeśli RB ma wątpliwości to powinien zgłosić protest, a jeśli naprawdę jest pewny swoich racji to powinien przestawić sprawę innym zespołom,żeby przyłączył się do protestu. Nic takiego nie miało miejsca, co moim zdaniem wskazuje na wałek. Tym bardziej, że taki myk przećwiczyli tylko na jednym woze, zupełnie jak by wiedzieli,ze numer ma wszelkie szanse się nie udać.

Teraz jeszcze kwestia co mogło być przyczyną takiego postępowania - moze to być kwestia mocno dupowatego silnika lub kompa nim sterującego. To co się działo z samochodem Vettela - walka o przyczepność, zupełnie jak by silnik miał jakąś wściekłą charakterystykę. Oczywiście powszechnie wiadomym jest,że Vettel nie jest kierowcą który poradzi sobie z kazdym samochodem i może po prostu nie jest w stanie tego ogarnąć tak jak jest, ale jak widziałem te niemal szkolne błędy jakie popełniał tonie może być innych wniosków, że coś z napędem tego wozu jest nie teges. Oczywiscie wrózę teraz tylko z fusów, ale być może silnik ograniczony tym przepływomierzem nie tyle traci moc co szlag trafia przebieg momentu obrotowego i taka jest prawdziwa przyczyna całej batalii.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Formuła 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron