F1 2009

Wszystko co dotyczy królewskiej kategorii wyścigowej

Moderator: SebaSTI

Postprzez pi0ter » wtorek, 17 mar 2009, 21:54

Moim zdaniem nowy system to po prostu patologia. Team orders, z którymi do niedawna walczyła FIA staną się codziennością. Koniec z równym traktowaniem kierowców, czołowe zespoły będą miały walczącego o zwycięstwo lidera, oraz pracującego na niego kierowcę nr2. Jeśli Bernie miał na względzie dobro zwycięzców, wystarczyło przystać na propozycję FOTA i przyjąć system: 12-9-7-5-4-3-2-1.
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18


Postprzez Krecik » środa, 18 mar 2009, 10:28

Takie moje małe przemyślenia:

1. Kubica jeździ w tym roku wspaniale, cały czas jest na pudle, maksymalnie na trzecim miejscu w każdym wyścigu.

2. Sutil z reguły dojeżdża na odleglejszych miejscach nagle podczas np deszczowego wyścigu np na FUJI ... wygrywa

podsumowanie:

Kubica na koniec roku jest za Sutilem

Wniosek:

Gdzie tu jest karwa sens !!!!!

PS
Nazwiska kierowców wybrane losowo.
Avatar użytkownika
Krecik
A5
 
Posty: 554
Dołączył(a): piątek, 25 lis 2005, 14:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pi0ter » środa, 18 mar 2009, 13:43

We wspomnianej przez Ciebie sytuacji, wyżej w klasyfikacji byłby Kubica. Ilość zwycięstw decyduje o tytule, natomiast reszta miejsc ustalana jest według dotychczasowego klucza. Przypadkiem trafiłem na ciekawą symulację. Sytuacja raczej mało prawdopodobna, ale pokazuje jak chory i niejasny jest nowy system.

Massa 75 pkt (2 wygrane)
Hamilton 74 (2)
Alonso 73 (1)
Kubica 71 (1)
Raikonen 68 (2)
Button 53 (0)
Webber 50 (0)
Heidfeld 43 (0)
Vettel 42 (0)
Kovalainen 41 (4)
Barrichello 40 (4)

Gdyby po ostatnim wyścigu sezonu kierowcy mieli taki dorobek jak powyżej, to majstrem zostałby Kovalainen, a klasyfikacja wyglądałaby następująco:

1. Kovalainen 41 (4)
2. Massa 75 (2)
3. Hamilton 74 (2)
4. Alonso 73 (1)
5. Kubica 71 (1)
6. Raikonen 68 (2)
7. Button 53 (0)
8. Webber 50 (0)
9. Heidfeld 43 (0)
10.Vettel 42 (0)
11. Barrichello 40 (4)
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18

Postprzez ŁukaszŁuniewski » środa, 18 mar 2009, 15:18

Jedno jest pewne, będzie rewolucja. Albo pozytywna, albo negatywna. Zobaczymy jak to będzie wyglądać w trakcie sezonu.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez ŁukaszŁuniewski » środa, 18 mar 2009, 16:37

Moje małe dywagacje o każdym z proponowanych przed sezonem systemów.
http://toprally.pl/index.php?id=7757
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez SebaSTI » środa, 18 mar 2009, 17:35

Nie ma co juz tego komentować nic nie poradzimy na te zmiany...Wiele osób tego nie popiera ,ale klamka zapadła, niestety;/
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Krecik » środa, 18 mar 2009, 18:10

No nie zmienimy ale możemy sobie ponarzekać w końcu jesteśmy polakami ;)
Avatar użytkownika
Krecik
A5
 
Posty: 554
Dołączył(a): piątek, 25 lis 2005, 14:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez SebaSTI » piątek, 20 mar 2009, 20:32

Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez ŁukaszŁuniewski » piątek, 20 mar 2009, 21:32

FOTA znalazła przepis, który zabrania zmian regulaminów tak późno, gdyby Rada Światowa zaakceptowała przepis 12-9-7-5-4-3-2-1 przepis wszedłby w życie bo był zaakceptowany przez wszystkich (jedyny wyjątek w przypadku tak późnej zmiany przepisów). Propozycja FIA nie cieszyła się takim powodzeniem i będzie mogła wejść w życie dopiero w 2010 roku, więc system punktacji na sezon 2009 pozostaje bez zmian (10-8-6-5-4-3-2-1)
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez THIM » sobota, 21 mar 2009, 18:37

Przeprowadziłem ciekawą symulację sezonu wg punktacji, która nam niedawno groziła ;)

Wyobraźmy sobie taką sytuację po 16/17 wyścigów:
Kubica ma 9 zwycięstw i 7 razy mu mechanicy założyli spoiler do góry nogami, więc był 9, ma 90 pkt. Kimi 7 razy wygrał, był 3 razy drugi (94 pkt). Hamilton był 11 razy drugi, 3 razy piąty, raz ósmy i dwukrotnie wjechał w piach na dojeździe do boksu. (101pkt). Alonso był dwukrotnie drugi, w pozostałych wyścigach trzeci, co daje mu 100 punktów. Kto dał z siebie więcej chyba widać, wątpliwości mogą dotyczyć Hamiltona i Alonso, ale i tak wiadomo, że Ferdek będzie górą, bo Lewis bankowo zrobi coś głupiego na koniec, sezonu.

W GP Abu Dabi, żeby uzyskać tytuł DRUGIEGO WICEMISTRZA, Kimi musi wygrać i poszczuć Alonso Massą. Robercik ma już tytuł bankowo, Hamiltonowi zagrozić może tylko Ferdek, bo reszta stawki podzieliła się punktami po równo.

I gdzie tu sprawiedliwość?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez schwepes » sobota, 21 mar 2009, 20:05

THIM napisał(a):I gdzie tu sprawiedliwość?

Każdy system "punktacji" jest tak samo sprawiedliwy lub niesprawiedliwy (zależy z której strony na to patrzeć). Dopóki zasady gry nie są zmieniane w jej trakcie, każdy ma taką samą szanse przygotować się do nich taktycznie i rozegrać to tak, żeby na tym maksymalnie zyskać.

Można się co najwyżej zastanawiać nad sensownością jednego czy drugiego systemu. Moim zdaniem system medalowy proponowany przez FIA jest mało sensowny.

Przede wszystkim będzie widać wyraźniejszy niż we wcześniejszych sezonach podział na lidera zespołu oraz drugiego driver'a. Nie będzie się już opłacało przez większość sezonu dawać równych szans obu zawodnikom (jak np. Ferrari w 2008r). Zakaz team orders, który aktualnie jest fikcją, będzie fikcją do kwadratu.

Po drugie może dojść do kuriozalnej sytuacji, że w połowie sezonu będziemy znali mistrza (a przynajmniej dużo wcześniej niż aktualnie - z czym jeszcze niedawno FIA walczyła) i dalsza część będzie walką "o pietruszkę". Na pewno wybitnie dobrze wpłynie to na widowiskowość i co za tym idzie oglądalność.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ŁukaszŁuniewski » środa, 25 mar 2009, 00:39

Moja zapowiedź sezonu 2009;) Komentarze na forum mile widziane
http://www.toprally.pl/index.php?id=7903
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez Krecik » środa, 25 mar 2009, 08:09

rzeczowo ;)
Avatar użytkownika
Krecik
A5
 
Posty: 554
Dołączył(a): piątek, 25 lis 2005, 14:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ŁukaszŁuniewski » środa, 25 mar 2009, 19:11

Może nie sezon 2009, ale 2010, jak to Koreańczycy wszystko potrafią uzasadnić kulturą ;) http://toprally.pl/?id=7923 dla mnie jak na razie tekst roku ;)
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez ŁukaszŁuniewski » czwartek, 26 mar 2009, 03:15

Zapowiedź GP Australii. Szczególnie polecam "Okrążenie toru z Nico Rosbergiem ;)"
http://toprally.pl/index.php?id=7937
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Formuła 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości