V8

Wszystko co dotyczy królewskiej kategorii wyścigowej

Moderator: SebaSTI

Postprzez Mac1602 » sobota, 14 sty 2006, 11:10

KoTaRbA__fAn napisał(a):Z racji na charakterystyke tych silników to jest to raczej ... nieroztropne.


tzn? Bo ja coś nie rozumiem....
Silniki V10 F1 miały 'niedoścignioną' charakterystykę...

Magazyn F1Ultra.pl - Rozmowy techniczne z Geoffem Willisem napisał(a):Układ zmiennej geometrii zaworów dolotowych jest wyjątkową konstrukcją w nowoczesnym silniku Formuły 1, który zapewnia stały moment pomiędzy 9,000 -19,000 obr./min. Specjalnie zaprojektowane układy elektroniczne mają za zadanie zmieniać długość zaworów dolotowych w czasie pracy silnika za pomocą siłowników hydraulicznych. Problemem wraz z narastaniem obrotów staje się bowiem zmieniający się skład mieszanki powietrze/paliwo. Przy tradycyjnym rozwiązaniu rośnie ilość dostarczanego powietrza, przy zachowaniu takiej samej ilości paliwa. Dzięki układom zmiennej geometrii zaworów dolotowych wraz ze wzrostem prędkości obrotowej następuje również zwiększenie objętości paliwa, które ulegnie zmieszaniu z powietrzem tuż przed zapłonem. Tym samym układy te zapewniają stały skład mieszanki powietrze/paliwo, niezależnie od prędkości obrotowej silnika.
http://grupab.vdclan.com - Rajdowa Grupa B

Szukasz wyścigów F1 na CD/DVD?
Avatar użytkownika
Mac1602
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): poniedziałek, 29 lis 2004, 18:53
Lokalizacja: Częstochowa


Postprzez schwepes » sobota, 14 sty 2006, 13:24

Nie zebym się czepiał, ale ten tekst z F1ultra to jedna wielka brednia.

Układ zmiennej geometrii zaworów dolotowych (...) Specjalnie zaprojektowane układy elektroniczne mają za zadanie zmieniać długość zaworów dolotowych w czasie pracy silnika za pomocą siłowników hydraulicznych.

nie ma możliwości zmiany geometrii zaworów, chyba że po kontakcie z tłokami :lol: . autorowi zapewne chodzi o zmienną geometrię/długość dolotu (variable intake trumpets)

Problemem wraz z narastaniem obrotów staje się bowiem zmieniający się skład mieszanki powietrze/paliwo. Przy tradycyjnym rozwiązaniu rośnie ilość dostarczanego powietrza, przy zachowaniu takiej samej ilości paliwa.

przy 'tradycyjnym rozwiązaniu' można dolać dowolnie dużo paliwa, problemem jest tylko dostarczenie wystarczającej ilości powietrza, a ponieważ dana długość dolotu jest optymalna tylko dla konkretnych obrotów silnika, po to się ją zmienia w fukncji obrotów.

Dzięki układom zmiennej geometrii zaworów dolotowych wraz ze wzrostem prędkości obrotowej następuje również zwiększenie objętości paliwa

ciekawe od kiedy zawory dolotowe służą dawkowaniu paliwa :lol:
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » sobota, 14 sty 2006, 13:28

MAm pytanie, czy ta rozmowa z Willisem jest dobrze przetłumaczona??

"Przy tradycyjnym rozwiązaniu rośnie ilość dostarczanego powietrza, przy zachowaniu takiej samej ilości paliwa. Dzięki układom zmiennej geometrii zaworów dolotowych wraz ze wzrostem prędkości obrotowej następuje również zwiększenie objętości paliwa, które ulegnie zmieszaniu z powietrzem tuż przed zapłonem."

OK ja się może nie znam, ale czy przypadkiem do walki z tą własnością nie wymyślono, przepływomierzy oraz sond lambd. Bo i ile się nei mylę, to zazwyczaj jest problemem dostarczyć powietrze a nie paliwo.

Co do "nowej" F1 to zobaczymy. Jeżeli okaże się, że te zdławione są mocniejsze, to do końca sezonu, będziemy mieć dalej F1 V10 i chyba FIA nie będzie nic z tym robić. Bo jak wyżej napisano (choć dziwnie), to te silniki są w miarę elastyczne. Na pewno będą słabsze, ale kierując elektroniką i wałkami rozrządu są w stanie przesunąć "efektywne obroty" na poniżej 14-15 tys/min
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Mac1602 » sobota, 14 sty 2006, 17:02

przekazuje opinię tego, kto to pisał / tłumaczył:

schwepes napisał(a):ciekawe od kiedy zawory dolotowe służą dawkowaniu paliwa :lol:

chodzi o powietrze nie paliwo ... problemem jest chyba zrzumiene materialu a nie jego tłumaczenie
http://grupab.vdclan.com - Rajdowa Grupa B

Szukasz wyścigów F1 na CD/DVD?
Avatar użytkownika
Mac1602
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): poniedziałek, 29 lis 2004, 18:53
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez schwepes » sobota, 14 sty 2006, 17:07

Mac1602 napisał(a):chodzi o powietrze nie paliwo ... problemem jest chyba zrzumiene materialu a nie jego tłumaczenie

"Dzięki układom zmiennej geometrii zaworów dolotowych wraz ze wzrostem prędkości obrotowej następuje również zwiększenie objętości paliwa"

na pewno chodzi o powietrze? :lol:
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez stein911 » poniedziałek, 16 sty 2006, 14:43

Jaka jest pojemność skokowa nowych silników?
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 16 sty 2006, 14:52

2700 o ile się nie mylę..
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 16 sty 2006, 15:13

A nie 2600ccm.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez _misiek055_ » poniedziałek, 16 sty 2006, 15:45

2400ccm
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Krecik » poniedziałek, 16 sty 2006, 16:47

2300
Avatar użytkownika
Krecik
A5
 
Posty: 554
Dołączył(a): piątek, 25 lis 2005, 14:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez _misiek055_ » poniedziałek, 16 sty 2006, 17:22

Licytujemy się tak w dół :?: :P Na 100% 2400ccm bo symulacje tych silników na V10 mają po prostu wyłączone dwa cylindry.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez schwepes » poniedziałek, 16 sty 2006, 18:20

"engine capacity must not exceed 2400 cc."
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez stein911 » wtorek, 17 sty 2006, 02:29

Hehe niezła licytacja, także dość znaczna zmiana pojemności silników. Zastanawiam sie na ile nowe motory będą tańsze :roll: .
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Karol » wtorek, 17 sty 2006, 10:46

na początku na pewno. Przecież trzeba było je skonstruiwać :wink: Ale mogą się okazać mniej awarayjne od V10. A to zmniejsza koszty i da spokój Kimiemu :lol:
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez Krecik » wtorek, 17 sty 2006, 11:14

Oczywiście że 2400
Avatar użytkownika
Krecik
A5
 
Posty: 554
Dołączył(a): piątek, 25 lis 2005, 14:15
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Formuła 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości