F1 2008

Wszystko co dotyczy królewskiej kategorii wyścigowej

Moderator: SebaSTI

Postprzez Saruto » niedziela, 8 lip 2007, 15:41

a Raikkuś znowu wygrywa :) kto wie może do Niemiec jako lide pojedzie...
Drugi ciekawy wyścig za nami :) sporo wyprzedzeń i walki, nie tak jak na tych bezpiecznych nudnych torach :x
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice


Postprzez żółtodziób » niedziela, 8 lip 2007, 16:04

Piękny wyśącig, piękna walka Kubicy z Massą. Brawo Robert!!!

Schwepes - tak, co do opłytwu powietrza i chropowatosci powierzchni to własnie dlatego napisałem "wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było" a nie "na pewno". Poza tym drażąc temat jachtów sportowych a nie sportowo-turystycznych to jeszcze spróbuję sie dopytać przy jakiejś okazji gościa o ile polerowanie przyspiesza łódkę, z tego co mi mówił wynika , ze bardzo dużo i jakiekolwiek odchyły w kształcie powyżej kilku dziesiątych milimetra i brak wypolerowania na lustro sprawia że jacht można sprzedać jako turystyczny a nie sportowy - kilka razy taniej. Co do lakieru - tak samo można uzyskaćszorstką i gładką powierzchnię.

Co do odkształcalności skrzydeł - widać gołym ikiem jak się gibają podczas jazdy. poza tym nie ma nic co by się nie odkształcało, nawet most siada pod przejeżdżającymi samochodami pozostaje tylko kwestia skali odkształceń.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SebaSTI » niedziela, 8 lip 2007, 18:12

Pieknie robert znowu na 4 pozycji podobala mi sie walka kubicy z massa i troche mnie zaskoczyla jazda hamilotona ,ale ferrari widac ze było znacznie lepsze miejjmy nadzije ze kubica na nurburingu pokaze jeszcze wiecej i zajmie 3 miejsce:p
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez stein911 » niedziela, 8 lip 2007, 21:31

Co do odkształcalności skrzydeł - widać gołym ikiem jak się gibają podczas jazdy. poza tym nie ma nic co by się nie odkształcało, nawet most siada pod przejeżdżającymi samochodami pozostaje tylko kwestia skali odkształceń.


3.17.1 Bodywork may deflect no more than 5mm vertically when a 500N load is applied vertically to it 700mm forward of the front wheel centre line and 625mm from the car centre line. The load will be applied in a downward direction using a 50mm diameter ram and an adapter 300mm long and 150mm wide. Teams must supply the latter when such a test is deemed necessary.

To chyba powinno uciąć wszelkie spekulacje, a gibanie na wybojach to zupełnie inna sprawa; zależy od sztywności i wpływa niekorzystnie na przepływające powietrze i prowadzenie.

Poza tym drażąc temat jachtów sportowych a nie sportowo-turystycznych to jeszcze spróbuję sie dopytać przy jakiejś okazji gościa o ile polerowanie przyspiesza łódkę, z tego co mi mówił wynika , ze bardzo dużo i jakiekolwiek odchyły w kształcie powyżej kilku dziesiątych milimetra i brak wypolerowania na lustro sprawia że jacht można sprzedać jako turystyczny a nie sportowy - kilka razy taniej.


Masz rację jeśli chodzi o jachty, jakoś powłoki bardzo się liczy. Jednak ze względu na prędkości jak i gęstość cieczy (powietrza) w F1 nie ma to aż takiego wpływu. Zresztą nie jest tak że jeden team ma powłokę o zdecydowanie niższej chropowatości niż inne, różnice są raczej bardzo niewielkie. Na pewno za małe żeby dużo zmienić.
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 9 lip 2007, 11:13

nie mówię, że gibanie się na wybojach jest korzystne, tylko, że skrzydła w pewnym zakresie JEDNAK się odkształcają i na pewno da sie wpływać na sposób w jaki to robią, zwłaszcza ze odpowiednio układajac włókna można prawie dowolnie zmieniać właściwości kompozytu.

Co do łódek to własnie o tym pisałem, że powietrze jest rzadszym środowiskiem, ale żeby jednoznacznie stwierdzić czy struktura powierzchni ma szansę wpłynąć na cokolwiek trzebaby wiedzieć jeszcz O ILE powłoka spowalnia taki jacht. Ja tego nie wiem na pewno, ale spróbuję się dowiedzieć jak kumpel będzie na miejscu w PL, w każdym razie wydaje mi się, że jest się o co bić skoro różnica w cenie jachtu turystycznego i sportowego jest tak duża. Być moze jest tak, (nie studiowałem na polibudzie więc pojęcia nie mam jak to obliczyć) że jacht spowalniany jest o 10%, a bolid o 1-2 %. Może się mylę, nie twierdzę ze mam rację, prezentuję tylko mój tok myślenia.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Gucio » wtorek, 10 lip 2007, 18:21

Albers out.
Poczytajcie na onecie w sporcie.
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Marmetal » wtorek, 10 lip 2007, 18:24

Na Autoklubie też już to jest. Szkoda mi go, bo bardzo go lubię, ale cóż, to nie wina jego ale sponsora. Ciekawe kto wejdzie na jego miejsce w Niemczech. Może Valles albo Winkelhock, którzy są testerami Spykera?
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Saruto » wtorek, 10 lip 2007, 19:49

Gucio napisał(a):Albers out.
Poczytajcie na onecie w sporcie.


i dobrze, powinien zostać w DTMie ;)
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez mototom » wtorek, 10 lip 2007, 20:40

Marmetal napisał(a): Ciekawe kto wejdzie na jego miejsce w Niemczech. Może Valles albo Winkelhock, którzy są testerami Spykera?

Kto by nie wszedł raczej wiele więcej od Albersa nie pokarze. Pewnie wsadzą któregoś z testerów ... albo może samego Verstapena hehe. Ale to juz lepiej by było zostawić Albersa.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio » wtorek, 10 lip 2007, 20:53

ja obstawiam, że Vettel przejdzie.
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Saruto » wtorek, 10 lip 2007, 21:14

Gucio napisał(a):ja obstawiam, że Vettel przejdzie.

na to nie licz ;)
tam liczą się ludzie z kasą np.Giedo van der Garde ale on nie ma superlicencji, poważnym kandydatem jest też Markus Winkelhock.
a Vettel pewnie będzie jeździł w STR za Speed'a
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez :alfan: » środa, 11 lip 2007, 11:25

Albo Narain Karthikeyanem, co jest o tyle możliwe, że ma kasę i potencjalny miliard fanów w swoim kraju
http://www.f1.motoplaneta.pl/index.php? ... s&&s=11532
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » piątek, 13 lip 2007, 15:12

dokładnie tak jak mówisz, najpierw będą patrzeć czy bogaty, a później dopiero ewentualnie czy uzdolniony. W sumie też bym obstawiał Karthikeyana, ma kasę, widownię i do tego już jeździł w F1, co prawda raczej w ogonie, ale patrząc na ostatnie przebłyski Sato nie jest wykluczone że i jemu jakaś klapka się otworzy. Drugi Schumacher to raczej z niego nie będzie, ale do takiego zespołu nie trzeba drugiego Schumachera.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rak818 » sobota, 14 lip 2007, 09:41

żółtodziób napisał(a):dokładnie tak jak mówisz, najpierw będą patrzeć czy bogaty, a później dopiero ewentualnie czy uzdolniony. W sumie też bym obstawiał Karthikeyana, ma kasę, widownię i do tego już jeździł w F1, co prawda raczej w ogonie, ale patrząc na ostatnie przebłyski Sato nie jest wykluczone że i jemu jakaś klapka się otworzy. Drugi Schumacher to raczej z niego nie będzie, ale do takiego zespołu nie trzeba drugiego Schumachera.


8) Posługując się tym algorytmem "najpierw bogaty podem zdolny" jakieś trzy lata temu byłem wstanie się zakładać, że Kubica nie pojedzie żadnego GP w F1 co najwyżej będzie dożywotnim testowym 8) Jak miło się czasem pomylić :D
Trasa A2 Świecko-Terespol - Najdłuższy w Europie tor wyścigowy ciężarówek
Avatar użytkownika
rak818
A5
 
Posty: 569
Dołączył(a): czwartek, 3 cze 2004, 10:40
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez żółtodziób » sobota, 14 lip 2007, 12:43

Ja mówię nie o BMW tylko o Spykerze. Zawsze było tak, że bogate zespoly mogły sobie pozwolić na to, zeby brać dobrych zawodników i płacić im za jazdę, zaś niedoinwestowane zespoły sprzedawaly miejsca w swoich samochodach. Tak samo robił swego czasu Hyundai w WRC i to samo własnie ćwiczy teraz Spyker - Albersa wywalili dlatego, że mu się kasa skończyła, a nie dlatego ze na widoku był ktoś lepszy, bo jak na razie na widoku nie ma nikogo, cała sytuacja jest czytelna do bólu, nie ma kasy - nie ma jazdy. Nigdzie nie napisałem że jest to polityka obowiązująca w całej Formule 1, tylko ze akurat ta konkretna sytuacja tak wygląda.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Formuła 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości