F1 2004

Wszystko co dotyczy królewskiej kategorii wyścigowej

Moderator: SebaSTI

Postprzez Rambis » poniedziałek, 13 wrz 2004, 23:53

Może ktos mi wyjaśni jak to się stało, że podczas ostatnich GP Włoch, Alonso, którego jestem fanem jak i całego zespołu Renault, wjechał w prawy zakret i obróciło go też w prawo, że nie wyjechał z pułapki zwirowej to rozumiem, no ale troche to w brew prawom fizyki gdyby za szybko wjechał w ten winkiel lub w nim ostro hamował to powinno go wybić z prawego w lewo, a nie odwrotnie. Byłbym wdzięczny za jakieś wyjaśnieni mych wątpliwości, pytanie me kieruję w szczególności do Alfana, którego posty na tym forum uważam za najbardziej rozsądne, lecz wyjaśnienia innych osób równie mile widziane, z góry serdeczne dzięki.
Rambis
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 sty 2004, 15:57


Postprzez subarek » środa, 22 wrz 2004, 23:39

Nie bardzo rozumiem twojego pytania. Generalnie, jeśli zakkręt jest w prawo i depniesz w heble, to samochód stawia w prawo ( tyłem oczywiscie) więc nie rozumiem skąd to pytanie :)
subarek
N2
 
Posty: 118
Dołączył(a): środa, 22 wrz 2004, 23:34

Postprzez Rambis » czwartek, 23 wrz 2004, 08:02

Zaraz zaraz, jeśli zakret jest w prawo siła odśrodkowa wyrzuca auto na zewnatrz, czyli w lewo. Więc jeśli kierowca ostro hamuje w zakrecie lub dodaje gazu (przy tylnim napedzie) nie przeciwstawia się sile lecz jej poddaje i obraca się w lewo. No jeśli jest za szybko i hamuje ostro przed zakretem i wiadomo że nie da rady skrecić, to auto nie skręci tylko pojedzie prosto, czyli na zewnątrz zakretu. Przynajmniej takie jest moje rozumowanie.
Rambis
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 sty 2004, 15:57

Postprzez stein911 » czwartek, 23 wrz 2004, 13:51

Więc jeśli kierowca ostro hamuje w zakrecie lub dodaje gazu (przy tylnim napedzie) nie przeciwstawia się sile lecz jej poddaje i obraca się w lewo. No jeśli jest za


Może wytłumaczmy sobie, co oznacza obrót w lewo? Chyba lepiej powiedzieć, że samochód obracał się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, albo przeciwnie. Alonso wjechał w prawy rakręt, tylnia oś straciła przyczepność, czego skutkiem było obrót zgodny z ruchem wskazówek zegara. Tył zaczął wyprzedzać przód, co na prawym zakręcie na chłopski rozum nazwałbym obracaniem w prawa (albo zgodnie z ruchem wskazuwek zegara).Wszystko to jest zgodne z zasadami fizyki.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Rambis » czwartek, 23 wrz 2004, 17:09

Ok, Stein911, niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Wszystko by było ok, tylko że Alonso wjechał w prawy zakret i obróciło go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, gdyby było odwrotnie to byłaby dla mnie normalka, błąd kierowcy, zablokowane koła, wiadomo. Ale tutaj auto obróciło się jakoś tak wbrew wszelkim zasadom. Gdyby stało się to normalnie, wogóle nie zwróciłbym na to uwagi, ot kolejny błąd młodego kierowcy, a tutaj było to dziwne, nie potrafiłem sobie tego jakoś logicznie wytłumaczyć więc drąże temat
Rambis
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 sty 2004, 15:57

Postprzez stein911 » czwartek, 23 wrz 2004, 19:09

Zatem jedyna logiczna odpowiedź, jak mi sie nasuwa to niefortunne hamowanie. Widocznie lewe szczęki lepiej i szybciej złapały tarcze, albo asfalt na środku był bardziej przyczepny, albo jedno i drugie. Możliwe, że na poboczu był rozsypany żwir :roll:
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Rambis » sobota, 25 wrz 2004, 19:10

Dzieki Stein, musisz przyznać, że to troche dziwne, ale fajnie że bywają takie momenty nad którymi trzeba sie zastanowić a nie zapomnieć
Rambis
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 sty 2004, 15:57

Postprzez PawelRally » wtorek, 2 lis 2004, 18:46

Peteroz zajrzyj na temat na ogólnym : Jestes nowy przedstaw sie a my ciebie przywitamy oki :?:
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez fluff » czwartek, 4 lis 2004, 18:42

Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Robert w ELICIE

Postprzez Barski Adam » czwartek, 4 lis 2004, 19:07

Samo zaproszenie na testy dla potencjalnych kierowców świadczy, że Robert zostal zauważony przez świat wyscigów i znalazl się w dobrze rozumianej elicie kierowców. Trzymam za Roberta od początku kariery i życzę, aby jemu i nam spelnilo się marzenie o Polaku w Formule 1. Najlepiej już teraz.
adam z krakowa
Barski Adam
 
Posty: 47
Dołączył(a): wtorek, 29 paź 2002, 13:14
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez mototom » piątek, 5 lis 2004, 11:40

Taki biedny zespół jak Minardi zaprasza 12 kierowców za darmo, żeby sobie od tak pojeździli? Sądzę, że organizują faktycznie testy ale testowani zawodnicy muszą za poprostu zapłacić. Poza tym podobno Robert nic o tym nie wie.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Roxi » piątek, 5 lis 2004, 15:49

mototom napisał(a): Poza tym podobno Robert nic o tym nie wie.

hmm to ciekawe - moto wiesz cos wiecej na ten temat ?
"Wiem jedno - gdyby szybkie podróżowanie samochodem należało do łatwych zajęć nie trzeba by się tego uczyć, a ja uczę się wciąż i będę jeździł dopóty, póki ściganie będzie dla mnie trudną, lecz pasjonującą zagadką".
Avatar użytkownika
Roxi
N2
 
Posty: 127
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 23:03
Lokalizacja: Poznań/Nysa/Solbergowo

Postprzez mototom » piątek, 5 lis 2004, 16:11

Tyle wiem, że Robert nic o tym nie wie. :D
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Roxi » sobota, 6 lis 2004, 18:57

nie weim gdzie wrzucic - wiec daje tu
mototom Ciebie na pewno zainteresuje: :wink:

Podwójny mistrz świata Formuły 1 Mika Hakkinen po trzech latach przerwy wraca do wyścigów samochodowych. 36-letni fiński kierowca podpisał kontrakt z Mercedesem i będzie startował w mistrzostwach Niemiec.

- Moim celem jest oczywiści zwycięstwo w tym cyklu. Gdy Mercedes zaoferował mi jazy testowe, przekonałem się, że wyścig wciąż mnie pasjonują. Okazało się także, że osiągam czasy równe innym specjalistom w tej klasie - powiedział Hakkinen, który mistrzem świata Formuły 1 był w altach 1998-1999. W 2001 r. zrezygnował z wyścigów, aby więcej czasu móc spędzać ze swoim synem Hugo.

Fina chciał pozyskać zespół Formuły 1 BMW-Williams, ale Hakkinen odpowiedział, że woli szukać nowych wyzwań w startach w klasie samochodów turystycznych.



W mistrzostwach Niemiec występują także inni byli kierowcy Formuły 1: Jean Alesi i Heinz-Harald Frentzen.

- Z niecierpliwością czekam na ten interesujący sezon i walkę z moimi byłymi kolegami z Formuły 1 - dodał Hakkinen.



http://sport.gazeta.pl/sport/1,35335,2379292.html
"Wiem jedno - gdyby szybkie podróżowanie samochodem należało do łatwych zajęć nie trzeba by się tego uczyć, a ja uczę się wciąż i będę jeździł dopóty, póki ściganie będzie dla mnie trudną, lecz pasjonującą zagadką".
Avatar użytkownika
Roxi
N2
 
Posty: 127
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 23:03
Lokalizacja: Poznań/Nysa/Solbergowo

Postprzez cotic » niedziela, 7 lis 2004, 20:15

Ciekawe jak Hakinnen spisze sie w przyszłym sezonie w samochodach.
Avatar użytkownika
cotic
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): niedziela, 25 lip 2004, 20:30
Lokalizacja: Świątniki Górne

Poprzednia strona

Powrót do Formuła 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości