F1 2008

Wszystko co dotyczy królewskiej kategorii wyścigowej

Moderator: SebaSTI

Postprzez MSG Racing » środa, 11 kwi 2007, 11:40

matadorRS napisał(a):
MSG Racing napisał(a)::shock: O kurcze ale sie nagle pojawiło ludzi znających i obserwujących Formułę 1 od hoho.

Nie rozumiem o co Ci chodzi. Ja ogladam tylko dlatego ze jezdzi tam Kubica. Gdyby nie jezdzil to na 100% bym nie ogladal bo wg mnie to nudny sport. :roll:


Akurat to niebyła odpowiedź na twój post tylko znacznie bardziej ogólne stwierdzenie. Bo rozmowa sie niezwykle rozwinęła.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez żółtodziób » środa, 11 kwi 2007, 12:55

Rosberg to zawsze pól-krwi niemiec, a trzeba pamiętać że na tle czystosci rasy aryjskiej to oni jeszcze całkiem niedawno wojnę światową wywołali, a i nadal im się marzy większa przestrzeń życiowa dla pożal-się-Boże rasy panów i tym razem nie mogąc wywołać konfliktu zbrojnego uznali sie za niesłusznie wypędzonych. Wątpię zeby ten naród zadfowolił się Rosbergiem, prędzej do bolidu F1 wsadzą Angelę Merkel...

Również nie zgadzam sie że Nickowi czegokolwiek brakowało, czego nie można nadrobić dobrym samochodem lub/i odrobiną szczęścia. Historia zna takie przypadki, ostatni taki to Villeneuve - miał szybkie auto, a Schumacher był na tyle głupi żeby go "skosić" w ostatnim wyścigu no i tytuł się fuksnął - później było już tylko gorzej. Ostatni tytuł Alonso to również podobny prypadek, chociaż po startach w Maku widać że jest to dobry kierowca to Renówka w drugiej części zeszłego sezonu nie bardzo nadążała za Ferrari i gdyby nie to że się nie poddał i nie odpuścił i gdyby nie pech Schumachera to mistrzem świata raczej by nie został. W tym sporcie nie da się wszystkiego przewidzieć i w tym mogą własnie szukac swoich 5 minut tacy kierowcy jak Heidfeld.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez THIM » środa, 11 kwi 2007, 19:20

http://sport.onet.pl/0,1248769,1517034,wiadomosc.html

jest to spowodowane tym, że Polak jeździ szybciej od Heidfelda. Jego ostrzejszy styl jazdy stawia wyższe wymagania bolidowi.
Czytaj dalej REKLAMAW BMW Sauber najsłabszy element, skrzynia biegów, jest szczególnie obciążony przez agresywny styl jazdy polskiego kierowcy. Kubica słynie z maksymalnie opóźnionych hamowań, podczas których "pomaga" sobie wczesną redukcją biegów, przy wyższych obrotach silnika. To sprawia, że i tak awaryjna przekładnia BMW jest jeszcze bardziej podatna na uszkodzenia. Dzieło inżynierów niemieckiego koncernu wydaje się być lepiej przystosowane do statecznych limuzyn poruszających się po zwykłych drogach niż do Formuły 1.


Czy to jest powód awaryjności beemki Kubicy?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SebaSTI » środa, 11 kwi 2007, 20:39

Hah to jest po prostu smiech to co tu pisza to jakieś głupoty nie wieże ze bolid jest taki nie dorobiony żeby przy agresywnej jezdzie się non stop psuł.I moim zdaniem nie jest prawda to że Kubica jeździ agresywnie niech ten team wreście się zabierze do roboty a nie tylko nażekają jakoś Nickowi bolid się nie psuje ciekawe jak by zamienili się bolidami Kubica z haidfeldem.
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez żółtodziób » środa, 11 kwi 2007, 22:00

Jak jeździ Kubica to trudno ocenić nie patrząc na światła stopu, a nawet gdyby takie światła były w F1 to i tak trudno cokolwiek określić bo to nie są rajdy, gdzie się improwizuje i jedni potrafią przelecieć ten sam zakręt bez hamowania, a inni redukują dwa biegi - w F1 wszystko decyduje się w ułamkach sekund, to jak jeździ kierowca wie on sam i jego zespół który ma dane telemetryczne.

Kolejna sprawa - w F1 nie da się szybciej zredukować biegu niż pozwala na to elektronika, jeśli elektronika dopuszcza szybszą zmianę niż przekładnia jest w stanie wytrzymać to rzeczywiscie taka przekładnia jest do luftu i rzeczywiście może być tak, że zmieniający biegi później Heidfeld jakoś wytrzymuje ze skrzynią do końca. Coś innego jednak mi się tutaj nie zgadza - gdyby to był problem to by wystarczyło wrzucić inny soft, który nie pozwoli na zbyt szybkie redukcje i byłoby po problemie - w końcu w BMW nie pracują kompletne debile. Kolejna sprawa to nie wiem czy takie redukowanie jest w stanie pomóc takim hamulcom jak ma bolid F1 - nie wydaje mi się patrząc po tym z jaką łatwością blokują się koła. Mozna co najwyżej w ten sposób zerwać przyczepność i w najlepszym razie zedrzeć szybciutko opony, a w najgorszym obrócić samochód.

Co do inżyniera - to może tłumaczyć skąd te wszystkie problemy u Kubicy a kompletny brak u Heidfelda... To by także tłumaczyło że drugiego traktują jako testera w warunkach bojowych, a wszystko co najlepsze to jest dla Nicka. Trudno jednak przyjąć to za pewnik w obliczu tylu dziur w tym artykule.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MSG Racing » środa, 11 kwi 2007, 22:04

Oj Seba. Niestety to co piszą o stylu jazdy Kubicy to prawda. Ty może tego nie widzisz ale i wielu ludzi siedzących w F1 od lat i bezpośrednio na torze widzi to. Robert jest jednym z najagresywniej jeżdżących kierowców w stawce.
Żółtodziób to widać kto gdzie hamuje trzeba wpatrzeć sie w punkty hamowania poszczególnych kierowców i ich tor jazdy i wtedy widać ale to nie jest proste. najwięcej oczywiście widać po telemetri ale niestety my jej nie zobaczymy.
Co do inżyniera Roberta to już od dłuższego czasu mówię że Robert wciąż jest kierowca numer 2 (słownie DWA).
Natomiast jeśli chodzi o to ze skrzynia pada przez agresywną jazdę to wstrzymywałem się gdyż temat jest śliski i nie można tego stwierdzić na oko tak od razu. Takie przypadki miały miejsce nawet w zeszłym roku że skrzynie padały od ostrej jazdy.
To że skrzynia jest sterowana hydraulicznie i elektronicznie nie oznacza że puźne hamowanie i szybka zmiana biegów na wysokich obrotach nie wpływają na awaryjność.
Na to samo są narażone skrzynie w rajdówkach wiec to żadna nowość.
Nie zmienia to wszystko faktu że w BMW jest ta skrzynie kiepska.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez SebaSTI » środa, 11 kwi 2007, 22:34

Być może ,ale jeśli już kubica jest agresywny to moim zdaniem był by to plus jak by był w temie maclarena ,albo ferrari bo to sąbardzo wytrzymałe bolidy.Nie sądzę że przez agresywną jazdę Roberta bolid się psuje niestety jeśli 2 razy były problemy to będzie ich wiecej cos mi się tak wydaje.Miejmy nadzieje ze to jednak tylko zły początek sezenu i kubi się jakoś pozbiera.
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez żółtodziób » czwartek, 12 kwi 2007, 02:14

To że skrzynia jest sterowana elektronicznie w zasadzie rozwiązuje problem zbyt agresywnej jazdy. Elaktronika może przecież nie dopuścić do zbyt wczesnego zbicia biegów i takie coś własnie ma miejsce. To już nie półautomat, ale 2/3 albo 3/4 automat, jeśli skrzynia nie wytrzymuje zbyt szybkiego zbijania biegów przez kierowcę wystarczy obniżeć obroty przy których skrzynia dopuści do redukcji. Dlatego sądzę że problem leży gdzie indziej i dlatego sobie z tym zespół nie radzi.

Co do hamowania - zawsze byłem gostkiem z gatunku prawie ślepych i mało spostrzegawczych - za cholerę nie potrafię odróżnic po relacji w TV czy ktoś jedzie agresywnie czy zachowawczo. W F1 to zupełnie nic nie widzę, bo bolidy wcale nie "nurkują" przy hamowaniu. W dodatku przez ekran trudno ocenić tor jazdy, kamera zabija wyczucie odległości, kompletnie nie wiem gdzie się gapić żeby ocenić jak ostro kto jedzie. Troszkę więcej widać z ujędcia z kokpitu - widać na ile kto wykorzystuje szerokość toru i z jaką częstotliwością diodki migają, ale nie potrafię na tej podstawie powiedzieć kto jak jeździ. Co innego w rajdach, tam od razu widać kto jak stawia furę, i jak głęboko tnie zakręty, ale tylko na szutrach cokolwiek potrafię ocenić. Tak więc jeśli MSG uważasz że widzisz takie rzeczy to nie zamierzam się kłócić - przyjmuję Twój argument do wiadomości.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez matadorRS » czwartek, 12 kwi 2007, 22:21

MSG Racing napisał(a):Akurat to niebyła odpowiedź na twój post tylko znacznie bardziej ogólne stwierdzenie. Bo rozmowa sie niezwykle rozwinęła.

Wiem. Ale chodzilo mi o to ze duzo ludzi zaczelo ogladac tylko dlatego ze Kubica smiga :) Tak pewnie by nie ogladali :)
Avatar użytkownika
matadorRS
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): środa, 21 mar 2007, 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez schwepes » czwartek, 12 kwi 2007, 23:43

żółtodziób napisał(a):To że skrzynia jest sterowana elektronicznie w zasadzie rozwiązuje problem zbyt agresywnej jazdy. Elaktronika może przecież nie dopuścić do zbyt wczesnego zbicia biegów i takie coś własnie ma miejsce. To już nie półautomat, ale 2/3 albo 3/4 automat, jeśli skrzynia nie wytrzymuje zbyt szybkiego zbijania biegów przez kierowcę wystarczy obniżeć obroty przy których skrzynia dopuści do redukcji. Dlatego sądzę że problem leży gdzie indziej i dlatego sobie z tym zespół nie radzi.

Nasz 'wypociny' to tylko dywagacje, bo co siedzi w skrzyniach wiedzą tylko teamy, natomiast wątpię żeby tego typu ograniczenia zostały wprowadzone, a już szczególnie z tak małym marginesem błędu (być może jest jakiś limiter ograniczający możliwość "grubego" przekręcenia silnika). Gdyby komputer opóźniał redukcję, nie wpływało by to pozytywnie na wyczucie samochodu podczas hamowania.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » piątek, 13 kwi 2007, 00:43

Oczywiscie ze to tylko dywagacje, ale to co napisali w Rzepie to jest jeszcze mniej.

Na tyle ile pokazują w TV wszyscy kierowcy zmieniają biegi przy podobnej prędkości obrotowej, więc już na tym etapie cała historia jest niewiarygodna, po drugie delikate opóźnienie zmiany biegów na pewno jest do zrobienia za pomocą softu. Któryś z kierowców, nie pamiętam który ale chyba Nigel Mansell wypowiadał się na temat pierwszych elektronicznie sterowanych skrzyń biegów - już wtedy przewidywały one możliwość późniejszego zrzucenia biegu niż uderzenie w łopatkę, o ile zmiana na czas zagrażałaby silnikowi albo skrzyni biegów.

Jedyne wytłumaczenie to takie, że skrzynia biegów nie wytrzymuje nawet tego, co powinna wytrzymać i na co zezwala elektronika - a to znaczy że coś jest po prostu za słabe. Róznica w trwałości między skrzynią Heidfelda i Kubicy jest powalająca, jeden przejeżdża cały wyścig, drugi ne przejeżdża nawet połowy dystansu jak sprzęt zaczyna się kaszanić - wtdaje mi się że takiej różnicy nie uzasadnia różnica w sposobie zmiany biegów. W Hinwil zwyczajnie coś knocą, ale nie w sposób powtarzalny, to jest jakaś wada przy wytwarzaniu, jedne rzeczy wychodzą OK, a drugie juz nie tak OK.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez michas83 » piątek, 13 kwi 2007, 15:41

Mam takie pytanie. Zna ktos jakies serwery ze zgranymi relacjami z f1. mieszkam w akademiku i nie mam tu telewizji a chcialbym sobie ogladnac od czasu do czasu jakis wyscig:) moze nie powinienem zamieszac tu tego pytania:)

Pozdro
JANUSZ KULIG FOREVER
Avatar użytkownika
michas83
 
Posty: 45
Dołączył(a): czwartek, 22 gru 2005, 15:08

Postprzez SebaSTI » piątek, 13 kwi 2007, 16:50

michas83 napisał(a):Mam takie pytanie. Zna ktos jakies serwery ze zgranymi relacjami z f1. mieszkam w akademiku i nie mam tu telewizji a chcialbym sobie ogladnac od czasu do czasu jakis wyscig:) moze nie powinienem zamieszac tu tego pytania:)

Pozdro


Jeśli chodzi o RELACJE F1 z tym jest problem bo chyba nie ma żadnej takiej strony niestety jeśli by były to by ktoś tu zamieścił bo już o to prosiłem.

Kubica jak zawsze dobrze się spisywał na testach lepszy od Nicka ciekawe czy we wyścigu też tak będzie.
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez rak818 » piątek, 13 kwi 2007, 17:11

Oficialna strona F1 :D bezpłatnie, ale trzeba się zarejestrować

http://www.formula1.com/race/livetiming/772.html

lub alternatywnie, bezpłatnie treningi, a potem za drobną opłatą we wszystkich walutach cywilizowanego świata wstąp do klubu premium

http://www.f1-live.com/f1/en/index.shtml

Polecam stronę oficialną prawdziwe online i od groma detali
Trasa A2 Świecko-Terespol - Najdłuższy w Europie tor wyścigowy ciężarówek
Avatar użytkownika
rak818
A5
 
Posty: 569
Dołączył(a): czwartek, 3 cze 2004, 10:40
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez schwepes » piątek, 13 kwi 2007, 22:23

michas83 napisał(a):Mam takie pytanie. Zna ktos jakies serwery ze zgranymi relacjami z f1. mieszkam w akademiku i nie mam tu telewizji a chcialbym sobie ogladnac od czasu do czasu jakis wyscig:) moze nie powinienem zamieszac tu tego pytania:)
Pozdro

jeśli masz tam neta to zainstaluj sobie SopCasta.. leci tam głównie "gała" ;) ale są też kanały gdzie puszczają F1.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Formuła 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron