Moderator: SebaSTI
wanderer napisał(a):WRC dla telewidza z roku na rok robi się coraz bardziej nudna. Powinni wprowadzić dodatkową punktację za każdy dzień.
wrc1600 napisał(a):Quesnel pociaga za sznurki, Solberg dostal team orders, w wywiadach na koniec odcinków nie jest jakis rozmowny
Anbarra napisał(a):... a Loeb placze ze Citroen mu nie pomaga mimo ze powinien bo jest liderem WRC.
marrcus napisał(a):ale przy odwracaniu im wyższa pozycja tym lepsza pozycja na drodze więc różnice by powiększały i 3 dnia już by się nic nie działo jak kiedyś zawsze bywało. W niedziele zazwyczaj walki już nie było.
Anbarra napisał(a):Ja mam szczerze dosc tej zasady ze lider musi czyscic. W zasadzie nikt nie chce juz walczyc o prowadzenie, a trzeciego dnia nawet tego dnia najszybszy tak naprawde nie wygra. Kiedys byla odwracana pierwsza 13 po kazdym etapie, to pewnie Al-Quassimi albo Bin-Laden czuli sie poszkodowani, co w moich oczach jest totalna bzdura. Kolesie z 13-15 miejsca nie walcza o zadna klasyfikacje generalna ani klase(oski albo s2000 rzadko sa tak wysoko, a nawet tu da sie cos wymyslic) wiec przez tyle lat mogli sie jakos poswiecic dla wyzszego celu. Nie nalezy zapominac ze WRC jest dla czolowki mistrzostw swiata, czyli kiedys McRae, Makinen, Sainz, teraz Loeb, Solberg, Hirvonen, itp. To oni sa tematem kazdego rajdu i potem sie slyszy jojczenie ze Solberg ma za czysta droge ze Ogier nie wie czemu jedzie powoli a Loeb placze ze Citroen mu nie pomaga mimo ze powinien bo jest liderem WRC. Szlag mnie trafia gdy widze ze w 80% rajdow w WRC nie ma szans na rowna walke przez czysta glupote, bo nie wiem jak to nazwac inaczej...
Coraz bardziej patrze w kierunku F1 niz rajdow, wprawdzie tam teraz prawie tylko Vettel wygrywa, ale robi to chociaz na jasnych dla wszystkich zasadach, ze ma zap****** a nie zwalniac zeby wygrac.
Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...
deiman napisał(a):[
Nie widzialem zadnego jego wywiadu z tymi zarzutami. Moglbym dostac link?
marrcus napisał(a):ale przy odwracaniu im wyzsza pozycja tym lepsza pozycja na drodze wiec róznice by powiekszaly i 3 dnia juz by sie nic nie dzialo jak kiedys zawsze bywalo. W niedziele zazwyczaj walki juz nie bylo.
deiman napisał(a):Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...
marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.
deiman napisał(a):wrc1600 napisał(a):Quesnel pociaga za sznurki, Solberg dostal team orders, w wywiadach na koniec odcinków nie jest jakis rozmowny
Chyba za mocne oskarzenie. Kto mialby mu zabronic byc na pudle?Anbarra napisał(a):... a Loeb placze ze Citroen mu nie pomaga mimo ze powinien bo jest liderem WRC.
Nie widzialem zadnego jego wywiadu z tymi zarzutami. Moglbym dostac link?marrcus napisał(a):ale przy odwracaniu im wyższa pozycja tym lepsza pozycja na drodze więc różnice by powiększały i 3 dnia już by się nic nie działo jak kiedyś zawsze bywało. W niedziele zazwyczaj walki już nie było.
Prawda, ale z dwojga zlego wole to. Nie wiem tez czy tak duza roznica jest miedzy samochodem jadacym jako 13 i 15. Moim zdaniem ten najszybszy po prostu nie byl niczym zwalniany i do konca rajdu kontrolowal sytuacje.
deiman napisał(a):Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...
marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.
Anbarra napisał(a):
Ale wtedy zawodnicy bedacy w klasyfikacji obok siebie beda mieli bardzo podobne warunki. Czyli koles z 13 miejsca dalej moze sie w jakims stopniu porownac z 12, 6 z 5, a co najwazniejsze walka o zwyciestwo jest uczciwa
Anbarra napisał(a):Anbarra napisał(a):deiman napisał(a):Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...
marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.
Rajd Nowej Zelandii 2007, a wiec rok przed zmiana przepisow, piekna walka Groszka z Loebem od startu do mety
Tak bylo. 0,4 sekundy o ile dobrze pamietam. Ten rok byl bardzo udany dla Gronholma i wygral kilka rajdow. Wciaz jednak upieram sie, ze ten przepis wtedy spisywal sie dobrze bo troche ograniczyl dominacje Loeba i Citroena.wrc1600 napisał(a):Zabronic moze mu Quesnel niekoniecznie bezposrednio. W kazdym razie nie jest w interesie Citroena jesli prywaciarz wygrywa z dwoma fabrycznymi kierowcami, niekoniecznie (bo to chyba oczywiste) rownorzednym samochodem. Jest zbyt duzo rzeczy o których nie wiemy. Jesli ktos ma watpliwosci co do "równorzednych" samochodów polecam blog bylego kierowcy Antoniego Warmbolda.
Jesli chodzi o likn to na wrc.com jest oficjalna wypowiedz Loeba na konferencji prasowej.
Niby moze, ale nie wierze w ta teorie. Gdyby walczylili leb w leb z Fordem w tej chwili i kazdy pkt sie liczyl a Solberg dawalby jakies znaki, ze to sie dzieje to uwierzylbym. Tyle, ze on sam nic o tym nie wspomina a nawet nie daje znakow. Nie jest zly i nie milczy.Mowi w prost, ze nie potrafil utrzymac ich tempa, ale nie wie dlaczego.
Po drugie, w zeszlym sezonie byly rajdy, w ktorych byl przed Ogierem czy Sordo. I nie bylo zadnych polecen dla niego.
Zgadzam sie natomiast, ze smochod jest gorszy i kierowca prywatny to nie to samo co fabryczny, nawet jesli maja "identyczne" samochody:) Moze bardzo podobne, ale nie ma tych wszysktkich ludzi, ktorzy "licza" jakie ustawienia beda najlepsze.Sylwek_GSi napisał(a):deiman napisał(a):Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...
marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.
OK ale skoro walka toczy się w czołówce czyli załużmy pierwszych 4 kierowców to przy odwrócinej kolejności ta czołówka ma juz przetartą drogę i praktycznie porównywalne warunki na drodze, w dużym przeciwieństwie do tego co mamy teraz. Lider ma trudności. Nie ma o czym mówić. śledzę rajdy juz dosyć długo i życie już raz pokazało że odwrócenie kolejności startowej wyeliminowało zagrywki taktyczne z końca lat 90. A to że 9 czy 10 kierowca pokroju Warmbolda, czy innego Araba będzie czyścił? nawet gdy by jechał 10 i miał czystą drogę i tak nie byłby w stanie nawiązać walki z czołówką. Walka na którą wszyscy patrzą toczy się na szczycie i nie powinna być tak szpecona zagrywkami taktycznymi. być może znieśli ten przepis żeby ktos pokonał Loeba? jeżeli tak to nie do konca im sie udało
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości