Rajd Grecji

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez marrcus » niedziela, 19 cze 2011, 17:44

ale przy odwracaniu im wyższa pozycja tym lepsza pozycja na drodze więc różnice by powiększały i 3 dnia już by się nic nie działo jak kiedyś zawsze bywało. W niedziele zazwyczaj walki już nie było.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów


Postprzez Jafry » niedziela, 19 cze 2011, 18:26

Jafry
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): środa, 18 sie 2010, 19:45

Postprzez wanderer » niedziela, 19 cze 2011, 19:07

WRC dla telewidza z roku na rok robi się coraz bardziej nudna. Powinni wprowadzić dodatkową punktację za każdy dzień.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Postprzez speedyzxz » niedziela, 19 cze 2011, 19:36

jak zawita ponownie uczciwa sportowa walka to nie ma co się martwić o widowisko
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez wrc1600 » niedziela, 19 cze 2011, 21:41

wanderer napisał(a):WRC dla telewidza z roku na rok robi się coraz bardziej nudna. Powinni wprowadzić dodatkową punktację za każdy dzień.

Co do telewizji to wiekszosc kibiców wogóle nie ma dostepu. Kiedys mozna sobie bylo w dniu rajdu zobaczyc podsumowanie dnia kazdego wieczoru. Stare dobre czasy eurosportu, teraz kicha, nie rozumie jak oni chca wypromowac wrc.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Postprzez TGR » poniedziałek, 20 cze 2011, 06:42

Dobrze,że można chociaż oglądać na żywo power stage. A co do rajdu, to muszę przyznać,że jestem mile zaskoczony. Pierwszy dzień to jazda na całego. Solberg pokazał wielką klasę i szkoda tylko Latvali, bo mogło być ciekawie. Drugi dzień to super pogoń za Petterem i ta cholerna układanka na koniec dnia. No i w końcu trzeci. Nie przypuszczałem, że Ogier pójdzie na maxa, a poszedł nawet na ps mając już zapewnione zwycięstwo. Co stało się w trzecim dniu z Solbergiem, nie walczył nawet o trzecie miejsce? Czyżby jakaś propozycja nie do odrzucenia ze strony Citroena? A może jest już myślami w "nowej fabryce"? Hirvonen chyba już pogodził się z faktem,że mistrzem nie będzie. Wyraźnie brakuje mu szybkości i chęci zwycięstwa. Zobaczcie ile on wygrał w tym roku oesów. Po krótkiej przerwie zapowiada się ciekawa druga część sezonu. Ogier nie odpuści Loebowi. Bardzo go chyba lubi :D
Avatar użytkownika
TGR
A5
 
Posty: 601
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 14:17
Lokalizacja: Trzebnica

Postprzez deiman » poniedziałek, 20 cze 2011, 12:01

wrc1600 napisał(a):Quesnel pociaga za sznurki, Solberg dostal team orders, w wywiadach na koniec odcinków nie jest jakis rozmowny


Chyba za mocne oskarzenie. Kto mialby mu zabronic byc na pudle?

Anbarra napisał(a):... a Loeb placze ze Citroen mu nie pomaga mimo ze powinien bo jest liderem WRC.


Nie widzialem zadnego jego wywiadu z tymi zarzutami. Moglbym dostac link?

marrcus napisał(a):ale przy odwracaniu im wyższa pozycja tym lepsza pozycja na drodze więc różnice by powiększały i 3 dnia już by się nic nie działo jak kiedyś zawsze bywało. W niedziele zazwyczaj walki już nie było.


Prawda, ale z dwojga zlego wole to. Nie wiem tez czy tak duza roznica jest miedzy samochodem jadacym jako 13 i 15. Moim zdaniem ten najszybszy po prostu nie byl niczym zwalniany i do konca rajdu kontrolowal sytuacje.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 20 cze 2011, 12:49

Anbarra napisał(a):Ja mam szczerze dosc tej zasady ze lider musi czyscic. W zasadzie nikt nie chce juz walczyc o prowadzenie, a trzeciego dnia nawet tego dnia najszybszy tak naprawde nie wygra. Kiedys byla odwracana pierwsza 13 po kazdym etapie, to pewnie Al-Quassimi albo Bin-Laden czuli sie poszkodowani, co w moich oczach jest totalna bzdura. Kolesie z 13-15 miejsca nie walcza o zadna klasyfikacje generalna ani klase(oski albo s2000 rzadko sa tak wysoko, a nawet tu da sie cos wymyslic) wiec przez tyle lat mogli sie jakos poswiecic dla wyzszego celu. Nie nalezy zapominac ze WRC jest dla czolowki mistrzostw swiata, czyli kiedys McRae, Makinen, Sainz, teraz Loeb, Solberg, Hirvonen, itp. To oni sa tematem kazdego rajdu i potem sie slyszy jojczenie ze Solberg ma za czysta droge ze Ogier nie wie czemu jedzie powoli a Loeb placze ze Citroen mu nie pomaga mimo ze powinien bo jest liderem WRC. Szlag mnie trafia gdy widze ze w 80% rajdow w WRC nie ma szans na rowna walke przez czysta glupote, bo nie wiem jak to nazwac inaczej...
Coraz bardziej patrze w kierunku F1 niz rajdow, wprawdzie tam teraz prawie tylko Vettel wygrywa, ale robi to chociaz na jasnych dla wszystkich zasadach, ze ma zap****** a nie zwalniac zeby wygrac.


masz racje, dzięki bogu cośz tym zrobili w koncu, tyle że od przyszłego roku. Przecież w latach 90 makineny, sainze czy Mcrae tez robili cyrki z tym przepuszczaniem aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku. No i mamy to co mamy.Powinni robić to co na Power Stagu. Jeszcze tylko 3 rajdy będą narzekać, mamy jeszcze 3 asfalty a tam nie ma znaczenia czy jedzie 1 czy 5!
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez deiman » poniedziałek, 20 cze 2011, 16:06

Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...


marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez Anbarra » poniedziałek, 20 cze 2011, 21:27

deiman napisał(a):[
Nie widzialem zadnego jego wywiadu z tymi zarzutami. Moglbym dostac link?


Po niemiecku, nic nie poradze. Popros Google sens odczytasz ;)
http://www.rallye-magazin.de/top/topnew ... index.html

marrcus napisał(a):ale przy odwracaniu im wyzsza pozycja tym lepsza pozycja na drodze wiec róznice by powiekszaly i 3 dnia juz by sie nic nie dzialo jak kiedys zawsze bywalo. W niedziele zazwyczaj walki juz nie bylo.


Ale wtedy zawodnicy bedacy w klasyfikacji obok siebie beda mieli bardzo podobne warunki. Czyli koles z 13 miejsca dalej moze sie w jakims stopniu porownac z 12, 6 z 5, a co najwazniejsze walka o zwyciestwo jest uczciwa :)

Wyjscie idealne, to zatrdunic kogos specjalnie do odkurzania trasy, ale to musialoby byc koniecznie auto 4x4 z duza iloscia mocy, i zamaszystym kierowca. Tylko ze to kosztuje. Mozna by tez zrobic krotki pierwszy etap, zeby odkurzacz za duzo nie stracil, a potem powtarzac cala petle zeby wiekszosc jechac na czystej juz trasie. Albo w czwartek zrobic jakis prolog, i wedlug niego odwrocic liste. 5 minut sie pomysli i juz kilka fajnych realnych do zrobienia pomyslow...

Nie wiem po co kombinuja z kwalifikacjami, boje sie za i na to znajdzie sie cfaniak. Ewentualnie odwrocenie pierwszej 13 z shake to tez by byl pomysl.

Czemu FIA nigdy nie spyta kibicow co by chcieli? Im bardziej ta organizacja poda nam reke, to moglaby sie oczyscic z fermentu pozostalego po panu M&M. Ale "czy im sie to oplaca"...
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Postprzez Anbarra » poniedziałek, 20 cze 2011, 21:29

deiman napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...


marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.


Rajd Nowej Zelandii 2007, a wiec rok przed zmiana przepisow, piekna walka Groszka z Loebem od startu do mety :D
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Postprzez wrc1600 » poniedziałek, 20 cze 2011, 22:10

deiman napisał(a):
wrc1600 napisał(a):Quesnel pociaga za sznurki, Solberg dostal team orders, w wywiadach na koniec odcinków nie jest jakis rozmowny


Chyba za mocne oskarzenie. Kto mialby mu zabronic byc na pudle?

Anbarra napisał(a):... a Loeb placze ze Citroen mu nie pomaga mimo ze powinien bo jest liderem WRC.


Nie widzialem zadnego jego wywiadu z tymi zarzutami. Moglbym dostac link?

marrcus napisał(a):ale przy odwracaniu im wyższa pozycja tym lepsza pozycja na drodze więc różnice by powiększały i 3 dnia już by się nic nie działo jak kiedyś zawsze bywało. W niedziele zazwyczaj walki już nie było.


Prawda, ale z dwojga zlego wole to. Nie wiem tez czy tak duza roznica jest miedzy samochodem jadacym jako 13 i 15. Moim zdaniem ten najszybszy po prostu nie byl niczym zwalniany i do konca rajdu kontrolowal sytuacje.

Zabronic moze mu Quesnel niekoniecznie bezposrednio. W kazdym razie nie jest w interesie Citroena jesli prywaciarz wygrywa z dwoma fabrycznymi kierowcami, niekoniecznie (bo to chyba oczywiste) rownorzednym samochodem. Jest zbyt duzo rzeczy o których nie wiemy. Jesli ktos ma watpliwosci co do "równorzednych" samochodów polecam blog bylego kierowcy Antoniego Warmbolda.
Jesli chodzi o likn to na wrc.com jest oficjalna wypowiedz Loeba na konferencji prasowej.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 21 cze 2011, 12:21

deiman napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...


marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.


OK ale skoro walka toczy się w czołówce czyli załużmy pierwszych 4 kierowców to przy odwrócinej kolejności ta czołówka ma juz przetartą drogę i praktycznie porównywalne warunki na drodze, w dużym przeciwieństwie do tego co mamy teraz. Lider ma trudności. Nie ma o czym mówić. śledzę rajdy juz dosyć długo i życie już raz pokazało że odwrócenie kolejności startowej wyeliminowało zagrywki taktyczne z końca lat 90. A to że 9 czy 10 kierowca pokroju Warmbolda, czy innego Araba będzie czyścił? nawet gdy by jechał 10 i miał czystą drogę i tak nie byłby w stanie nawiązać walki z czołówką. Walka na którą wszyscy patrzą toczy się na szczycie i nie powinna być tak szpecona zagrywkami taktycznymi. być może znieśli ten przepis żeby ktos pokonał Loeba? jeżeli tak to nie do konca im sie udało :lol:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez deiman » wtorek, 21 cze 2011, 15:03

Anbarra napisał(a):
Ale wtedy zawodnicy bedacy w klasyfikacji obok siebie beda mieli bardzo podobne warunki. Czyli koles z 13 miejsca dalej moze sie w jakims stopniu porownac z 12, 6 z 5, a co najwazniejsze walka o zwyciestwo jest uczciwa :)


Zgadzam sie.

PS. Dzieki za link:) Rzeczywiscie zadowolony nie jest:)

Anbarra napisał(a):
Anbarra napisał(a):
deiman napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...


marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.


Rajd Nowej Zelandii 2007, a wiec rok przed zmiana przepisow, piekna walka Groszka z Loebem od startu do mety :D


Tak bylo. 0,4 sekundy o ile dobrze pamietam. Ten rok byl bardzo udany dla Gronholma i wygral kilka rajdow. Wciaz jednak upieram sie, ze ten przepis wtedy spisywal sie dobrze bo troche ograniczyl dominacje Loeba i Citroena.

wrc1600 napisał(a):Zabronic moze mu Quesnel niekoniecznie bezposrednio. W kazdym razie nie jest w interesie Citroena jesli prywaciarz wygrywa z dwoma fabrycznymi kierowcami, niekoniecznie (bo to chyba oczywiste) rownorzednym samochodem. Jest zbyt duzo rzeczy o których nie wiemy. Jesli ktos ma watpliwosci co do "równorzednych" samochodów polecam blog bylego kierowcy Antoniego Warmbolda.
Jesli chodzi o likn to na wrc.com jest oficjalna wypowiedz Loeba na konferencji prasowej.


Niby moze, ale nie wierze w ta teorie. Gdyby walczylili leb w leb z Fordem w tej chwili i kazdy pkt sie liczyl a Solberg dawalby jakies znaki, ze to sie dzieje to uwierzylbym. Tyle, ze on sam nic o tym nie wspomina a nawet nie daje znakow. Nie jest zly i nie milczy.Mowi w prost, ze nie potrafil utrzymac ich tempa, ale nie wie dlaczego.
Po drugie, w zeszlym sezonie byly rajdy, w ktorych byl przed Ogierem czy Sordo. I nie bylo zadnych polecen dla niego.
Zgadzam sie natomiast, ze smochod jest gorszy i kierowca prywatny to nie to samo co fabryczny, nawet jesli maja "identyczne" samochody:) Moze bardzo podobne, ale nie ma tych wszysktkich ludzi, ktorzy "licza" jakie ustawienia beda najlepsze.

Sylwek_GSi napisał(a):
deiman napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):... aż ktoś mądry z FIA wprowadził przepis żeby odwracać kolejność. Tylko że po paru latach zrezygnowali z tego? ale czemu?? do dzis nie moge zrozumieć tego głupiego kroku...


marrcus odpowiedzial juz dlaczego. Najlepszy kierowca mial najlepsze warunki. Roznice czasowe sie powiekszaly z kazdym dniem i czesto 2,3 dzien polegal na utrzymaniu pozycji. Teraz pozycja sie zmienia czesto i o to chodzilo FIA. Dodajmy, ze do tego roku przepis spisywal sie niezle. Gdyby Loeb przez te lata jezdzil na dawnych zasadach prawdopodobnie wygralby wszystkie rajdy, ktore dojechal.


OK ale skoro walka toczy się w czołówce czyli załużmy pierwszych 4 kierowców to przy odwrócinej kolejności ta czołówka ma juz przetartą drogę i praktycznie porównywalne warunki na drodze, w dużym przeciwieństwie do tego co mamy teraz. Lider ma trudności. Nie ma o czym mówić. śledzę rajdy juz dosyć długo i życie już raz pokazało że odwrócenie kolejności startowej wyeliminowało zagrywki taktyczne z końca lat 90. A to że 9 czy 10 kierowca pokroju Warmbolda, czy innego Araba będzie czyścił? nawet gdy by jechał 10 i miał czystą drogę i tak nie byłby w stanie nawiązać walki z czołówką. Walka na którą wszyscy patrzą toczy się na szczycie i nie powinna być tak szpecona zagrywkami taktycznymi. być może znieśli ten przepis żeby ktos pokonał Loeba? jeżeli tak to nie do konca im sie udało :lol:


Mamy to samo na mysli, wiec powtarzam:)
Zgadzam sie, ze warunki beda bardzo podobne i bedzie to uczciwe. Zgadzam sie z tym, ze obecne przepisy sa irytujace i to nie jest sportowa walka.
Mowie tylko, z jakich powodow wprowadzono przepis o odwracaniu kolejnosci. Najszybszy zawodnik czesto najszybszy przez wszytkie 3 dni i nic sie nie zmienialo. To sa fakty:)
Nowe zasady wprowadzili aby poprawic widowisko. Chodzilo o to, zeby dac troche wieksze szanse wolniejszym a najszybszych zwolnic.To tez jest fakt:)
Przepis zaczal przeszkadzac tak naprawde dopiero w tym roku bo stawka sie wyrownala:
- Ford jest zdecydowanie blizej Citroena co czesto pokazuje Latvala (gdyby tylko nie te awarie....) i
- Loeb ma teraz conajmniej 2 godnych przeciwnikow ( jak w 2007 wspomnianego Gronholma ).
To powoduje, ze kazda roznica czasowa jest istotna i dzieja sie takie cyrki na osesach.

Podsumowujac:
Tak, zgadzam sie. Stare przepisy musza powrocic ponownie:)
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez speedyzxz » wtorek, 21 cze 2011, 15:26

Zakaz kontrolowania międzyczasów i monitoring radia załoga-zespół
nikt by nie zwolnił bo nie wiedział by ile i na ile
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości