(F.O.) Slicki a dojazdowki

Archiwum

Moderator: SebaSTI

(F.O.) Slicki a dojazdowki

Postprzez Buncol » czwartek, 25 maja 2006, 21:07

Witam. Czy istnieje jakis zapis w kodeksie ruchu drogowego badz w innych dokumentach, mowiacy o poruszaniu sie rajdowek na slickach po drogach publicznych, ktore sa dojazdowkami? Ja jestem swiecie przekonany, ze jest to dozwolone bo przeciez kierowcy nie zmieniaja opon zeby przejechac z oesu na oes. Mam jednak kwestie sporna w tym temacie z pewna osoba i chcialbym, zeby ktos mi dostarczyl niezbity dowod :wink:
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez szirer205xs » czwartek, 25 maja 2006, 21:19

Z tego co sie orientuje to rajdowe sliki sa slikami tylko z nazwy bo nie sa idealnie gladka opona bez bierznika :) maja naciecia, ktore sprawiaja ze mozna sie na nich poruszac w ruchu drogowym
( dzieki nim policjant moze sobie na przyklad sprawdzic ile bierznika zostalo na oponie ;)
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez Buncol » czwartek, 25 maja 2006, 21:22

O nacieciach to ja wiem, ale czy tylko to warunkuje dopuszczenie do ruchu?
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wrobel321 » czwartek, 25 maja 2006, 21:51

http://img463.imageshack.us/my.php?image=pytanie6vs.jpg
przykładowe pytanie z testów na prawko!
Janusz Kulig Forever - Nigdy nie zapomnimy!
wrobel321
A5
 
Posty: 552
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2005, 13:15
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Postprzez MSG Racing » piątek, 26 maja 2006, 18:54

Ze slickiem jest tak że jezeli nie ma na nim znaczka dopuszczajacego do ruchu to nie wolno - w takim wypadku jest napis "For competition use only" - taki jest chyba na Matadorach i ..... tu właśnie nie pamiętam ale jeszcze jedne opony mają taki zapis na boku.
Wiem natomiast że Markgumy są dopuszczone.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Gucio » piątek, 26 maja 2006, 22:08

No możnaby sie tutaj trochę sprzeczać, bo przeciez po całej pętli gumy nie wyglądają tak jak powinny czyli bieżnika to tam raczej już nie ma za wiele, ale...biorąc pod uwagę, że dojazdówka jest trasa wytyczona przez organizatora to policja chyba nie może się do tego przyczepić...to tak samo jak dajmy na to zawodnik złapie gume na oesie i potem porusza się juz tylko na samej feldze to chyba tez nie mogą go zdjąć nie?
Inną sprawa było by gdyby zawodnik zboczył z dojazdówki to wtedy sprawa jest chyba jaśniejsza dla policji...
Napisałem to tak jak widze i tak jak mi sie wydaje, ale jeśli źle to mnie poprawcie :)
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MSG Racing » piątek, 26 maja 2006, 22:42

To co piszesz Gucio jest bardzo możliwe, tzn że policja inaczej będzie traktować kierowców na doazdówce a inaczej na zwykłej drodze która nie jest dojazdówką. Inaczej ma się sprawa jeżelina slicku jest znaczek E20 bodajże czyli homologacja europejska do ruchu po drogach. Opona ja posiada i możesz na niej jeździć tak samo jak na dębicy passio.
Co do samego zużywania się opon i ich wystarczania na pętle to trzeba by osobny temat założyć.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez _misiek055_ » piątek, 26 maja 2006, 23:11

Ale w zasadzie kto jeździ na Markgumach? KJSiarze i część zawodników PPZM czyli tych ludzi dużo nie jest. Tym bardziej wersja Gucia powinna być prawidłowa i problemów z policją nie mają, gorzej jeśli na kjsie ktoś będzie walił na slicku i go złapią. Tym bardziej Gucio prawdę rzecze bo problem ze zgodą na kolce to nie zużycie nawierzchni oesów tylko dojazdówek. Dlatego zawodnicy nie mają żadnych awantur z policją mimo jazdy na gumach wyraźnie zakazanych przez prawo.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez bzyq » sobota, 27 maja 2006, 08:54

..biorąc pod uwagę, że dojazdówka jest trasa wytyczona przez organizatora to policja chyba nie może się do tego przyczepić...to tak samo jak dajmy na to zawodnik złapie gume na oesie i potem porusza się juz tylko na samej feldze to chyba tez nie mogą go zdjąć nie?

dojazdowka, to jest dopuszczenie do normalnego ruchu ulicznego, i policja jak najbardziej moze sie dopierniczyc do zawodnika.i ten nie jest tak, ze jest zawarta "cicha" czy mniej cicha umowa z policja. na dojazdowce kierowce obowiazuje taki sam kodeks drogowy jak nas wszystkich, z przepisami dotyczacymi ogumienia wlacznie. Jedynie na Magurskim jest podpisana oficjalna umowa z zarzadem drog o uzywanie niedozwolonego ogumienia jakim sa kolce, ale to juz inna para kaloszy.
Co do drugiej czesci, to jezeli samochod nie spelnia wymogow, to kierowca musi liczyc sie z konsekwencjami wykluczenia z rajdu przez policje, tj. nie dopuszczenia do dalszego ruchu. Tak bylo miedzy innymi z Gronholmem, gdzie urwal przedni zawias, i policja nie pozwolila mu na kontynuowanie jazdy. W Polsce z takim przypadkiem sie co prawda z takim przypadkiem nie spotkalem, ale taka jest procedura.
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MSG Racing » sobota, 27 maja 2006, 10:23

Bzyk masz rację ale uszkodzone zawieszenie to też inna sprawa.
Co do opon to jest to tak (wyłożę kawe na ławę):
W normalym ruchu czyli nie podczas rajdu jeżeli na slicku nie ma znaczka E20 (czy jakiś inny) dopuszczjacego do ruchu policja ma prawo zabrać dowód. A więc na matadorach nie pojeździmy.
Nieco inaczej jest na rajdzie.
Tutaj policja raczej nie przyczepi się do opon z napisem "For competition use only" gdyż wiedzą że bierzemy udział w zawodach.
Jednak jeżeli mamy uszkodzoną oponę to mogą i to jak najbardziej się doczepić.
A zupełnie inna sprawa jeżeli bedą złośliwi i na dojazdówce zatrzymają za poruszanie się na slickach bez homologacji.
Tak to wygląda. Wiec do codziennej jazdy lepiej się zaopatrzyć w opony z homologacją do ruchu.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez żółtodziób » sobota, 27 maja 2006, 12:03

1. rajdowe slicki mają nacięcia i są dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych

2. dojazdówka nie rządzi się zasadniczo żadnymi innymi prawami niż normalny ruch drogowy. Są kraje w których policja jest bardzo liberalna i jak rajdowiec zgubi koło to go eskortują do strefy, ale są takie, gdzie za brak koła zatrzymują dowód rejestracyjny bez żadnego odwołania, jest to raczej wyraz ludzkiego bądź służbistowskiego podejścia do obowiązków, prawo samo w sobie nie rozróżnia dojazdówki normalnego ruchu. Pały mają prawo zdjąć rajdówkę z dojazdówki za jazdę na feldze, za oszkodzone hamulce zawieszenie, oświetlenie lub szyby, jakiekolwiek uszkodzenie mogące stwarzać zagrożenie. Prawo jednak pozostawia wiele do interpretacji samemu funkcjonariuszowi.

3. Prawo zezwala jazdę na zużytych oponach w ściśle określonych warunkach. Takie sytuacje to na przykład jazda do serwisu w celu wymiany opon, po pętli można się więc wykłamać bardzo łatwo że własnie jedzie się zmienic gumy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez qbus » sobota, 27 maja 2006, 12:15

1. rajdowe slicki mają nacięcia i są dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych


Tylko teoretycznie... niby maja odpowiednia ilosc naciec i niby spelniaja wszelkie normy ale... nie maja homologacji drogowej. Kiedys sam sie zastanawialem i rozmawialem na ten temat z jednym z pilotow z krajowej czolowki (udzielajacy sie na tym forum) on sam na poczatku stwierdzil ze sa dopuszczone do ruchu drogowego bo maja E w koleczku. Okazalo sie ze nie maja, tzn Michelin i Matador jest tylko "For Competition Use Only"... w Michelinie jest to nawet niezalezne od bieznika, kazdy rodzaj sportowego ogumienia produkowanego przez nich nie ma homologacji drogowej. Nie wiem jak w Matadorze, Markgumy maja homologacje.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Fryta » sobota, 27 maja 2006, 12:32

żółtodziób napisał(a):1. rajdowe slicki mają nacięcia i są dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych


Nie są dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych. Opona nie mająca znaczka "E" na sobie nie ma prawa poruszać się po drogach publicznych.

żółtodziób napisał(a):3. Prawo zezwala jazdę na zużytych oponach w ściśle określonych warunkach. Takie sytuacje to na przykład jazda do serwisu w celu wymiany opon, po pętli można się więc wykłamać bardzo łatwo że własnie jedzie się zmienic gumy.


Gorzej jak zechcą sprawdzić czy to aby na pewno prawda i "pomogą" załodze poprzez eskortę dojechać do wulkanizacji ;)
Avatar użytkownika
Fryta
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): piątek, 2 wrz 2005, 11:19
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez axgt » sobota, 27 maja 2006, 13:18

Moim zdaniem slicki nie sądopuszczone do ruchu ( oprocz np Markgum) ale biorąc udział w rajdzie jesteś do tego uprawniony- w czasie trwania rajdu.

Nie zgodze sie z żółtodziobem ze slicki sa dopuszczone bo maja naciecia - te naciecia musialy by byc "otwarte" czyli dochodzic do krawedzi opony a tak nie jest - chyba ze sie opone odpowiednio dotnie.

A przy okazji , mam jeszcze mikre doswiadczenie ze slickami - JAKIE CISNIENIE POWIETRZA LUBI slick?
gg 6392176
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01

Postprzez skateman » sobota, 27 maja 2006, 13:47

Dodam może ze Pirelli też ma napis "for Competition use only".
skateman
A6
 
Posty: 1468
Dołączył(a): wtorek, 15 mar 2005, 14:16
Lokalizacja: Kłodzko/Podzamek

Następna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron