(M.Ś.) Gdzie jest Hyundai??

Archiwum

Moderator: SebaSTI

(M.Ś.) Gdzie jest Hyundai??

Postprzez żółtodziób » sobota, 8 kwi 2006, 23:58

Nie pamiętam już kiedy dokładnie Koreańce się wycofali, ale pamiętam ich zapewnienia że wrócą w seznie 2006. No i mamy sezon 2006 i nie ma nawet garazu w którym Hyundai chciałby składać swoje gówna (a rzekomo mieli mieć siedzibe w sąsiedztwie centrali Opla). Od samego początku przypuszczałem że to jest jeden wielki bullshit, teraz w zasadzie tylko się potwierdziło. No i cóż, przydałoby się wyśmiać, bo to jest precedens zeby poważny koncern najpierw coś zapowiedział a potem nawet nie kiwnął palcem w tej sprawie. Żałosne jak jakosć koreańskich wozidełek...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez RallyMAN » niedziela, 9 kwi 2006, 08:28

o ile dobrze pamietam :roll: to byly jakies 'newsy', ze maja wrocic w 2008 roku? czy nie dobrze pamietam?
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Marmetal » niedziela, 9 kwi 2006, 12:32

RallyMAN napisał(a):o ile dobrze pamietam :roll: to byly jakies 'newsy', ze maja wrocic w 2008 roku? czy nie dobrze pamietam?


W 2008 roku mają już wrócić na poważnie i miejmy nadzieję, że do tego dojdzie. A tak w ogóle to co roku ogłaszali, że wrócą, patrz: informator Rajdu Nowej Zelandii :).
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Hultay WRC » niedziela, 9 kwi 2006, 12:51

Dokładnie, treść informatora przez 2 lata była taka sama. Ja jednak nie tracę nadziei,bo o ile wiem to jeszcze nie ma nawet nowego Accenta(choć jest już przecież bliźniacza Kia Rio). Może jeszcze nie wszystko stracone...
Choć z drugiej strony, musieliby wylożyć kupę kasy bez gwarancji powodzenia, może zdecydują się na s2000? Podejrzewam że to byłoby lepsze rozwiązaniem niż pchanie się w WuRCa na ostatnie lata istnienia tej kategorii w rajdach. A tak Fiat, Toyota i inni producenci nie zdążą zbyt szybko odskoczyć od koreańskiego producenta gdyż jest to młoda klasa... No ale mogę sobie gdybać :)
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez żółtodziób » niedziela, 9 kwi 2006, 15:11

nadzieje nadziejami, ale... czy Hyundai już coś gdzieś testował, czy w ogole coś buduje czy za 2 lata znowu usłyszymy tę samą spiewkę? Takie przekładanie debiutów bez prezentacji choćby show cara na jakiejkolwiek wystawie raczej swiadczy o tym że nic z tego nie będzie...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Marmetal » niedziela, 9 kwi 2006, 19:44

Jak na razie jeszcze nic nie zbudowali, nic nie testowali więc nie mają żadnego auta. W kwestii budowy, popieram Hultaya - Koreańczycy powinni zbudować auto Super 2000, bo mieliby większe szanse, ponieważ ta klasa się dopiero rozwija. Z kolei w budowie aut WRC mają już niejakie doświadczenie, jednak te auta niebawem zostaną zastąpione przez inne (Super 2000?).
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez PAT » niedziela, 9 kwi 2006, 22:41

Kto i kiedy Wam powiedzia³, ¿e WRC zostan± zast±pione przez S2000? Równiez sk±d pomys³, ¿e WRC maj± zostaæ wycofane z Mistrzostw ¦wiata? Przecie¿ owe S2000 jest ni mniej ni wiêcej tylko kontynuacj± juz du¿o wcze¶niej planowanego przez FIA projektu Reginal Rally Car, czyli tañszego ni¿ WRC samochodu nadaj±cego ton rywalizacji w mistrzostwach krajowych i ERC. W mistrzostwach ¶wiata natomiast nadal maj± siê ¶cigaæ WRC i raczej nie zanosi siê na ich wycofanie. Je¶li ju¿ to bêd± zmieniane przepisy tak by obni¿yæ koszty budowy i eksploatacji wurców. Zreszt± gdyby WRC mia³y zostaæ wycofane to ani Citroen ani Suzuki nie budowa³y by nowych rajdówek bo i po co.. Moczyæ tyle kasy dla jednego sezonu startów?
Avatar użytkownika
PAT
Site Admin
 
Posty: 120
Dołączył(a): piątek, 29 kwi 2005, 02:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 10 kwi 2006, 10:38

No właśnie już to gdzieś pisałem WRC nie zostaną wycofane ani zastąpione przez S2000 bo te ostatnie są do mistrzostw regionalnych zamiast WRC przeznaczone.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 10 kwi 2006, 10:58

ja myśle ze prędzej czy później któraś z tych klas poleci, ewentualnie jej utrzymywanie nie będzie miało większego sensu. I nie chodzi tu o zblizone osiągi, bo WRC są znacznie szybsze,ale o koszty, które prędzej czy później będą do siebnie zbliżone. już teraz jest duży problem z utrzymaniem kosztów S 2000 poniżej 200 000 Euro, można sie spodziewać ze w ciągu najbliższych kilku lat ceny pójdą w górę o kilkadziesiąt procent, jak miało to miejsce w S 1600. Nawet jeśli zakup będzie tańszy to eksploatacja możoe kosztować już porównywalną kasę. Oczywiście FIA naiwnie zakłada że będzie jak to sobie umyślili i na razie nie planuje niczego likwidować, nie wykluczone e jednak będzi musiła zweryfikować swoje plany jeśli okaże się ze S 2000 nikt nie chce jeździć bo są za drogie. Na miejscu Huyundaia mimo wszystko pakowałbym kasę w WRC, albbo nie robił z siebie pośmiewiska i ficjalnie przyznał ze nie jestem zainteresowany promocją poprzez sport bo Hyundaie i tak kupują emeryci...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mototom » poniedziałek, 10 kwi 2006, 16:18

Ja naiwny nie jestem i jakoś nie wierze, że Hyundai wróci. A już szczególnie z WRC. Gdyby nawet to ide o zakład, że znów zmontują jakiegoś parcha, którym i prywaciarzwe nie będą chcieli jeździć. Toyoty już 7 rok nie ma w MS a Corollami do tej pory ludzie startują. A Accenty rdzewieją w garażach.
Może prędzej do WTCC pójdą ale też wątpie.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PAT » poniedziałek, 10 kwi 2006, 16:27

IMHO sama decyzja o stworzeniu kategorii S2000 jest nieco pozbawiona r±k i nóg. Nie za bardzo widzê sens pchania grubej kasy w projektowanie i rozwój nowej klasy rajdówek, kiedy mo¿na by w rozs±dny sposób stworzyæ wtórny rynek dla samochodów WRC. Obecnie jest on mocno ograniczony. Zapewne sporo tych aut stoi bezuzytecznych bo nie maj± gdzie je¼dziæ. Trac± na tym producenci, trac± te¿ firmy wynajmuj±ce rajdówki.. Wystarczty³o wg mnie wprowadziæ przepis (który kiedy¶ by³ brany pod uwagê), ¿e w regionalnych championatach i w ERC mog± startowaæ WRC, tylko np 2 specyfikacje wstecz. Tu FIA mia³aby mo¿liwo¶æ w jaki¶ sposób sterowaæ kosztami wynajmu i eksploatacji bo z punktu widzenia producenta ustêpstwa i tak by³y by op³acalne. Albo jego starsza rajdówka startuje za mniejsz± kasê, ale nadal przynosi jaki¶ zysk, albo stoi w gara¿u i rdzewieje..
Jedyny problem by³by przy zmianach bazy dla WRC danego producenta, bo nagle powsta³a by sytuacja w której np Citroen promuje w mistrzostwach ¶wiata aktualne C4 WRC, a w regionalnych nadal mog± je¼dziæ starsze Xsary. Ale w koñcu te zmiany tak czêsto nie maj± miejsca wiêc raczej da³oby siê z tym ¿yæ.
Avatar użytkownika
PAT
Site Admin
 
Posty: 120
Dołączył(a): piątek, 29 kwi 2005, 02:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mototom » poniedziałek, 10 kwi 2006, 16:35

Jak dla mnie pomysł o tym, że w regionalnych i krajowych mistrzostwach mogłyby jeździć WRC starsze o dwie specyfikacje jest idiotyczny. To już albo cos w nich ograniczyć zakazać używania jakiś elementów albo coś w tym rodzaju.
Przykładowo w państwie X oficjalny importer powiedzmy Subaru wystawia WRC. Tyle tylko, że Subaru ma teraz zmieniony przód i tył. Niby drobny szczegół ale po cholere temu importerowi promować model którego już nie sprzedaje. Jasne, możnaby dopisać, że elementy zewnętrzne można zmieniać, ale jak dla mnie to i tak pomysł do niczego.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PAT » poniedziałek, 10 kwi 2006, 17:13

To w³a¶nie mia³em na my¶li pisz±c o zmianie modelu bazowego, i podaj±c przyk³ad Citroena.. Jak dla mnie mo¿liwo¶æ wprowadzenia ma³ego liftingu w starszym specu WRC jest ca³kiem dobrym i co najwa¿niejsze tanim rozwi±zaniem. Zmiany modeli zdarzaj± siê nie a¿ tak czêsto, a nawet ten okres jechany starszym modelem wydaje siê byæ do prze³kniêcia dla producentów (vide Citroen w tym sezonie WRC. Wiem, mniej kasy ³aduj± w zespó³, ale to nadal ich fabryczny team).
We¼ zreszt± pod uwagê, ¿e w regionalnych i w ERC i tak je¼dzi³y wurce jedn± specyfikacjê wstecz w stosunku do fabryki, tak¿e gdyby nadal mo¿na by³o nimi startowaæ to ogl±daliby¶my u nas (o ile by¶my ogl±dali :wink: ) wci±¿ Imprezy ze starym przodem czy poprzednie Focusy.
Opcja z usuwaniem pewnych kosztownych elementów te¿ z³a nie jest. Generalnie chodzi mi jednak o to, ¿e znacznie rozs±dniejszym by³oby pozostawienie WRC te¿ poza mistrzostwami ¶wiata i obni¿anie kosztów ich eksploatacji ni¿ wprowadzanie nowej kategorii, która mocno trzepnie po kieszeni producentów.
Avatar użytkownika
PAT
Site Admin
 
Posty: 120
Dołączył(a): piątek, 29 kwi 2005, 02:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Matador » poniedziałek, 10 kwi 2006, 20:22

Hultay WRC napisał(a):(...)bo o ile wiem to jeszcze nie ma nawet nowego Accenta(choć jest już przecież bliźniacza Kia Rio). (...)


Nowy Accent praktycznie już jest: http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=513 Ale o planach budowy ew. rajdówki nic nie wiadomo. Takie domysły pojawiły się podczas wcześniejszego prototypu Accent SR Turbo Concept http://www.rsportscars.com/slo/avto/accent_sr.asp , jednak plotki szybko ucichły. Zapewne niektórzy pamiętają jeszcze zapowiedzi budowy auta kategorii S1600 (Getz?) jakiś czas temu. Też głucha cisza. Bardzo bym sobie życzył powrotu tej marki do MŚ, jestem jednym z tych którzy chętnie ogladają nawet "maruderów" WRC. No niestety, na to się póki co nie zanosi. Hyundai woli się chyba promować poprzez football, bo jeśli się nie mylę jego reklamy towarzyszą przyszłemu mundialowi...
Avatar użytkownika
Matador
A5
 
Posty: 559
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 18:50
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » wtorek, 11 kwi 2006, 00:24

Jak dla mnie pomysł o tym, że w regionalnych i krajowych mistrzostwach mogłyby jeździć WRC starsze o dwie specyfikacje jest idiotyczny. To już albo cos w nich ograniczyć zakazać używania jakiś elementów albo coś w tym rodzaju.
Przykładowo w państwie X oficjalny importer powiedzmy Subaru wystawia WRC. Tyle tylko, że Subaru ma teraz zmieniony przód i tył. Niby drobny szczegół ale po cholere temu importerowi promować model którego już nie sprzedaje. Jasne, możnaby dopisać, że elementy zewnętrzne można zmieniać, ale jak dla mnie to i tak pomysł do niczego.


Na wyspach taki pomysł sprawdzał sie bardzo długo i nie wiem czy w dalszym ciągu się nie sprawdza. Z wyglądem zewnętrznym też bym nie przesadzał, marka to marka, Citroen wystawia w cyklu WRC nie produkowany już od roku model, Ford również długi czas tłukł się starym Focusem i to na poziomie mistrzostw świata. Przez rajdy promuje się bardziej markę niż model.

Wprowadzenie osobnej klasy do rajdów niższego szczebla niz WRC samo w sobie nie jest głupie, ale FIA zabrała się za to od dupy strony, zamiast zrobić tanią klasę czteronapędową zrobili coś, co niedługo stanie się czymś na kształt WRC, tyle że bez doładowania. I gdzie tu logika?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron