(PPZM) Rajd Kaszub

Archiwum

Moderator: SebaSTI

(PPZM) Rajd Kaszub

Postprzez sumo » poniedziałek, 1 sie 2005, 22:49

Witam

Rajd Kaszub zgłosil swoją kandydature do RSMP... czy ten temat zobaczymy z rok w dziale RSMP ??

Tychy też walczą o MP, ale mają groźnego konkuretna - szutry i znakomite trasy (przynajmniej tak twierdzą organizatorzy - 3mam ich za słowo)..

Wiadomo cos o jakiejs liscie zgloszen? Szkoda ze to w tym samym czasie co Barum..
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56


Postprzez -=KrzysiekWRC=- » środa, 3 sie 2005, 16:48

no właśnie, wie ktoś może, czy jest dużo chętnych na Sejach i Cieniasach?
Avatar użytkownika
-=KrzysiekWRC=-
N3
 
Posty: 216
Dołączył(a): sobota, 1 sty 2005, 21:51
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez rav » środa, 3 sie 2005, 17:18

Znów mamy przykład nielegalnego zapoznania wprowadzonego przez organizatorów. 50km/h na OS-ach - czyli hamskie dofinansowanie rajdu karami od zawodników.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sumo » środa, 3 sie 2005, 18:08

hm... są to szutry... podobno niezłe, ale moze obawiają się o nawierzchnie.. wiadomo ze zniszczy sie podaczas rajdu, wiec nie chca miec przygód na zapoznaniu... poza tym, na zapoznaniu chyba bombą nie idziesz...

a czy w MŚ są jakies ograniczenia co do prędkosci podczas zapoznania?

aha - Kaszuby kandydują do MP - moze dlatego wprowadzili taki "gadżet"
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez wrobel321 » środa, 3 sie 2005, 19:35

moim zdaniem ten rajd powinien być w przysłym roku zamiast warszawskiego? a automobil polski mógłyby zorganizować jakiś rajd do rsmp na innych trasa! albo pomóc Kaszubkskiemu
wrobel321
A5
 
Posty: 552
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2005, 13:15
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Postprzez rav » środa, 3 sie 2005, 22:12

sumo napisał(a):hm... są to szutry... podobno niezłe, ale moze obawiają się o nawierzchnie.. wiadomo ze zniszczy sie podaczas rajdu, wiec nie chca miec przygód na zapoznaniu... poza tym, na zapoznaniu chyba bombą nie idziesz...

a czy w MŚ są jakies ograniczenia co do prędkosci podczas zapoznania?

aha - Kaszuby kandydują do MP - moze dlatego wprowadzili taki "gadżet"


Wyjaśnię ci co mówi na ten temat regulamin. Napisane jest że organizator musi umożliwić 3 przejazdy z maksymalnymi dopuszczonymi przepisami prędkościami. Jest to punkt regulaminu mistrzosztw polski, który dotyczy także pucharu PZM-otu. Rajd Polski również miał nielegalne zapoznanie.

W obawie o nawierzchnię organizator może zabronić używania szutrowych opon - zresztą w PPZM mało kto ich używa na zapoznaniu.

Może bombą nie idę, ale na pewno podczas drugiego i trzeciego przejazdu grubo przekraczam 50km/h. Przy małych prędkościach trudno ocenić jak szybko można przejechać łuk, albo gdzie zacząć hamować po długiej prostej.

W mistrzostwach świata są ostrzejsze ograniczenia w zapoznaniu, ale tam jeżdżą dużo bardziej doświadczeni zawodnicy. PPZM to rajdowa szkoła podstawowa.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sumo » czwartek, 4 sie 2005, 00:05

juz rozumiem rav i sie nie dziwie wcale ... hm, faktycznie, ten punkt regulaminu mogl wygladac inaczej.. no a ze polski byl jaki byl - to sie nie dziwie - w koncu ME i przyszly kandydat do MŚ.
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez rav » czwartek, 4 sie 2005, 01:05

Nie rozumiem. Czy nie dziwi cię, że kandydat do MŚ jawnie łamie regulamin?
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mjp » czwartek, 4 sie 2005, 09:47

Wyjaśnię ci co mówi na ten temat regulamin. Napisane jest że organizator musi umożliwić 3 przejazdy z maksymalnymi dopuszczonymi przepisami prędkościami. Jest to punkt regulaminu mistrzosztw polski, który dotyczy także pucharu PZM-otu. Rajd Polski również miał nielegalne zapoznanie.

Przytoczyles punkt 10.5 (zreszta niedokladnie), a wczesniej jest:
10.3. Organizator ma prawo do nałozenia innych ograniczen Dotyczacych zapoznania z trasa, które musza byc szczegółowo opisane w regulaminie uzupełniajcym.
mjp
 
Posty: 5
Dołączył(a): czwartek, 24 lip 2003, 11:52
Lokalizacja: Gdynia/Hanower/Toruń

Postprzez rav » czwartek, 4 sie 2005, 10:43

Tak. Może np. zabronić używania opon szutrowych, albo jak na rajdzie finlandii wprowadzić dodatkowe rygory dotyczące samochodów (napęd na 2 koła i limit mocy). Musi jednak zapewnić 3 przejazdy z maksymalnymi dozwolonymi przepisami prędkościami.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sumo » czwartek, 4 sie 2005, 15:30

rav napisał(a):Nie rozumiem. Czy nie dziwi cię, że kandydat do MŚ jawnie łamie regulamin?


NIE

skoro w MŚ są ograniczenia prędkosci, to dlaczego kandydat ma ich nie mieć?
W Tym roku na Barum będzie super-rally... a to też kandydat...

Wiem ze to dwie rózne rzeczy, ale chodzi mi o to, ze rajdy kandydujące zbliżone są do tych z MŚ (no powiedzmy hyhyhy).

Rajd Kaszub do MŚ nie kandyduje, ale MJP już chyba rozwiał nasze wątpliwosci
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez rav » czwartek, 4 sie 2005, 18:11

Akurat ograniczenie prędkości na zapoznaniu i ilości przejazdów nie jest żadnym problemem organizacyjnym, i nie ma powodu, żeby kandydat do MŚ wprowadzał te ograniczenia, tym bardziej jeśli regulamin rajdów organizowanych w Polsce nie pozwala na takie działania. System SupeRally wpływa na widowiskowość imprezy. Ograniczenia w zapoznaniu powodują więcej wypadków na trasie rajdu, a więc pogarszają bezpieczeństwo na imprezie.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Właściciel Browaru » czwartek, 4 sie 2005, 22:44

rav napisał(a):Napisane jest że organizator musi umożliwić 3 przejazdy z maksymalnymi dopuszczonymi przepisami prędkościami.


Jest napisane, że organizator powinien.

rav napisał(a):Może bombą nie idę, ale na pewno podczas drugiego i trzeciego przejazdu grubo przekraczam 50km/h. Przy małych prędkościach trudno ocenić jak szybko można przejechać łuk, albo gdzie zacząć hamować po długiej prostej.


Jadąc przy prawej krawędzi jak Bozia przykazała też jest trudno ocenić, jak szybko można przejechać łuk. I nie temu służy zapoznanie z trasą!

rav napisał(a):Może np. zabronić używania opon szutrowych, albo jak na rajdzie finlandii wprowadzić dodatkowe rygory dotyczące samochodów (napęd na 2 koła i limit mocy)


Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania można dojść do wniosku, że lepiej w regulaminie uzupełniającym nałożyć na zawodników obowiązek zapoznawania się rowerem, niż ograniczyć prędkość samochodów. Gratuluję podejścia.
Avatar użytkownika
Właściciel Browaru
 
Posty: 24
Dołączył(a): piątek, 7 maja 2004, 10:19
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez rav » czwartek, 4 sie 2005, 23:43

Nie cytowałem regulaminu. Jest napisane że "Jeżeli Organizator wprowadza zorganizowane zapoznanie z trasą wg art. 14.1.2 Przepisów Ogólnych, to ograniczona ilość przejazdów powinna pozwolić na minimum trzykrotne przejechanie odcinka specjalnego z max. prędkością dozwoloną przepisami ruchu drogowego..."
Oznacza to że organizator musi umożliwić 3 przejazdy z max. prędkością. Gdyby była to tylko sugestia napisane byłoby "zaleca się..."

Dla mnie zapoznanie z trasą służy temu, żeby ustalić optymalną prędkość i tor jazdy. Jeśli na seryjnych oponach mieszczę się w zakręcie po prawej stronie przy prędkości 90km/h, to na rajdzie będe mógł pojechać 140km/h. Kręcąć silnik na zapoznaniu do określonych obrotów można również przewidzieć który bieg będzie w użyciu na rajdzie.

Tym tokiem rozumowania idą działacze PZM-otu - Lepiej niech rajd wogóle pójdzie, niż żeby miał być odwołany. Jednak ograniczenia na zapoznaniu są jednynie kaprysem organizatora, albo kwestią jednej flaszki więcej dla wójta, czy leśniczego. Szkoda że działacze nie słyszą apelu wielu zawodników - Jedziemy bez systemów gaśniczych i aktualnych homologacji, albo wogóle nie jedziemy.

W dobie walki z nielegalkami powinno się umożliwić jak najlepsze legalne zapoznanie, a tym czasem mimo że w tym sezonie został zmniejszony limit przejazdów z 4 do 3, to jeszcze notorycznie się go łamie.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Właściciel Browaru » piątek, 5 sie 2005, 01:55

rav napisał(a):Oznacza to że organizator musi umożliwić 3 przejazdy z max. prędkością.


Jasssne... I w związku z powyższym jest zobowiązany usunąć z trasy wszystkie wolniej poruszające się pojazdy (np. ciągniki rolnicze) oraz zapewnić każdemu zawodnikowi eskortę pojazdu uprzywilejowanego, również poruszającego się rzecz jasna dostatecznie szybko (ciekawe jaki procent policjantów ma doświadczenie rajdowe).

rav - nie oszukujmy się, wszyscy wiemy, jak często w Polsce wygląda zapoznanie z trasą. Pierwszy przejazd na spokojnie, drugi szybko, trzeci pełen ogień. Na otwartej drodze, bez zabezpieczenia. Stwarzając realne zagrożenie. To jest chore i wymaga zwalczenia.

Mogę podać nawet przykład... Podczas zapoznania przed Bałtykiem w 2003 r. miał miejsce nieprzyjemny incydent: jakaś pani mieszkająca przy trasie OS-u wyjmowała z bagażnika zaparkowanego samochodu wózek dziecięcy. Po przejeździe jednego z zawodników znalazła wewnątrz bagażnika kamienie, które poderwał z drogi. Jak myślisz, czy on zapoznawał się prawidłowo? Gdzie mają chować dzieci na pół dnia mieszkańcy wiosek, przez które przechodzi rajd? Dlaczego nie mogą wyprowadzić krów na pastwiska bez obawy, że w jakąś gruchnie samochód "zapoznawczy"?

Niektórym kierowcom wydaje się, że rajdy są tworzone dla ich wyłącznej radochy i wszystko powinno być im całkowicie podporządkowane. Ale niestety... Rajd składa się również z elementów, które wymagają umiejętności współżycia w społeczeństwie. Wszystkim tym, którzy nie potrafią do tego dojść samodzielnie, trzeba to uświadomić.

Nie wierzę, że przygotowując się do startu porównujesz prędkości przy jeździe nieoptymalnym i optymalnym torem jazdy. Poza tym i tak w żadnym wypadku nie będziesz mógł sprawdzić prędkości na naprawdę szybkich łukach. Argumentujesz trochę mało przekonywująco.

I wyobraź sobie, że we Francji podczas zapoznania cała trasa rajdu dzieli się na strefy różowe i zielone. W różowych jest ograniczenie do 50 km/h, w zielonych do 30 km/h. To tak jako ciekawostka. W RSMŚ zawodnicy jadą jeden za drugim i też nikt nie narzeka. A twierdzenie, że z powodu mniejszego doświadczenia i umiejętności początkujący rajdowcy powinni mieć prawo szybszej jazdy podczas zapoznania - wybacz - przeczy logice.

Wydaje mi się, że w tej kwestii napisałem już wszystko, co miałem do napisania. Tak więc EOT.
Avatar użytkownika
Właściciel Browaru
 
Posty: 24
Dołączył(a): piątek, 7 maja 2004, 10:19
Lokalizacja: Gdynia

Następna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron