(M.Ś.) Kuzaj w MŚ(?)

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » piątek, 18 lut 2005, 22:38

w USA autka mają jeździć tylko do przodu, nic dziwnego że stosują tańsze rozwiązania. Nie jestem jednak pewien czy najnowszy mustang nie będzie miał z tyłu niezależnego zawiasu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez stein911 » piątek, 18 lut 2005, 23:09

Gdzieś widziałem test, chyba w top gear, ma sztyną tylnią oś. Zresztą nie wyobrażam sobie muscle cara bez tego archaizmu.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez krzychd » sobota, 19 lut 2005, 13:06

Nowy mustang na 100% ma sztywną oś i wersja podstawowa kosztuje 65 000 zł w przeliczeniu, juz to kiedys gdzieś pisałem.
KRzychd
Avatar użytkownika
krzychd
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez żółtodziób » sobota, 19 lut 2005, 13:30

Hmmm, czyli dalej wierni niechlubnej tradycji. Dobrze że chociać piór nie ma z tyłu. Co do muscle Carów to istnieją modele z normalnym, niezależnym zawieszeniem z tyłu. np. Corvette lub Viper.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Jontek » sobota, 19 lut 2005, 14:17

Corvett'a nowa ma resory piorowe?? Juz sam nie wiem o co o tym myslec...
Ostatnio edytowano sobota, 19 lut 2005, 16:57 przez Jontek, łącznie edytowano 2 razy
Na razie nic nie przychodzi mi do glowy
Avatar użytkownika
Jontek
 
Posty: 33
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 22:26
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez żółtodziób » sobota, 19 lut 2005, 16:11

Jontek: co takiego??? :shock: :shock: :shock: jeśli to prawda to chyba ich Bóg opuścił... obadam sprawę jeszcze i dam znać...

update:

wygląda jednak na to że nie masz racji: http://www.seriouswheels.com/2005/2005- ... 24x768.htm - całkiem spasiona konstrukcja, widać wyraźnie nachyloną pod dużym kątem sprężynę śrubową, według mnie taki zawias budzi zaufanie
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez beeper_ » sobota, 19 lut 2005, 16:46

w TopGear mowili ze ma resory piorowe i chapneli ;]
Avatar użytkownika
beeper_
N4
 
Posty: 2056
Dołączył(a): sobota, 5 lip 2003, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez schwepes » sobota, 19 lut 2005, 16:52

zółtodziób... gdzie tam znalazłeś sprężynę? pod kątem jest tam amortyzator..
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Jontek » sobota, 19 lut 2005, 16:55

Wlasnie...ja tez tam nie widze el. resorującego... :roll:
A to szare za dolnym wachaczem biegnace w strone srodka auta?? :roll:
Na razie nic nie przychodzi mi do glowy
Avatar użytkownika
Jontek
 
Posty: 33
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 22:26
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez Kuba M. » sobota, 19 lut 2005, 19:18

Nowa Corvetta na 100% ma resory piórowe.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez solota » sobota, 19 lut 2005, 20:13

przyznaje racje że corvetta ma resory. Troche to dziwne w erze amortyzatorów gazowych itd., a tak poza tym to takie rozwiązania były w wozach drabiniastych w najstarszych czsach :lol:
JANUSZ KULIG 1969-2004

FOREVER IN MEMORY
Avatar użytkownika
solota
N3
 
Posty: 404
Dołączył(a): poniedziałek, 22 mar 2004, 23:20
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez Whitek » sobota, 19 lut 2005, 21:04

Hehe w wozach drabiniastych byly resory i most :)
Tez sie zdziwilem ze sportowe auto robia na resorach, ale tutaj sa wahacze, a resor jest poprzeczny wiec dodatkowo moze stabilizowac auto. Moze to jest jakis sposob ?
Poza tym dobrze by bylo zobaczyc czy resor jest na calosci auta czy sa dwa resory poprzeczne po jednym z kazdej strony.
jezeli to pierwsze rozwiazanie to zasada dzialania jest chyba podobna do przedniego zawieszenia w maluchu :)
Avatar użytkownika
Whitek
N3
 
Posty: 314
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 18:33

Postprzez sumo » sobota, 19 lut 2005, 21:23

a ja myślałem że to temat o Kuzaju w MŚ.... :D
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez żółtodziób » niedziela, 20 lut 2005, 00:30

Obrazek

Panowie, to jest właśnie tylny zawias nowej Corvetty C6, nie należy wierzyć w to co mówią tylko sprawdzić samemu... Zwłaszcza jak podaje to Top Gear, oni bardzo często gadają takie bzdury że głowa mała i wszystko co sie tam zobaczy trzeba dzielić przez dwa jesli nie przez cztery, zawsze to powtarzam.

Dla niedowiarków jeszcze jedno zdjęcie, tym razem całości podwozia nowej Vetty razem z układem napędowym i silnikiem

Obrazek

schwepes: przyjrzyj się dobrze, na pierwszym zdjęciu sprzężyna jest widoczna tuż nad pólośką napędową, zaraz przy ramie pomocniczej.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez schwepes » niedziela, 20 lut 2005, 02:03

hmm.. nie widzę tego.. :?

natomiast znalazłem 2 informacje potwierdzające wersję o resorach piórowych

1. http://chevrolet.jbcarpages.com/Corvett ... index4.php
"Suspension
Front Double-wishbone; composite leaf springs, monotube shock absorbers, anti-roll bar
Rear Double-wishbone; composite leaf springs, monotube shock absorbers, anti-roll bar

oraz
2. http://www.vetteweb.com/features/0405vet_newc6/
"The basic suspension configuration of the C6 is the same as all C5s."


EDIT:
znalazłem jeszcze jedną - "The C6 uses the C5's suspension layout, including composite-plastic mono-leaf springs, but the parts are new.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron