Rallye de France de Alsace 2012

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez CZUCZU » niedziela, 7 paź 2012, 17:23

Loeb 1szy, a hirvo na luzie drugi. Koleś musi dojechać do mety w pierwszej 6ce w którejś z ostatnich rund a latvala wygrać obydwie po odpadnieciu hirvo. dublet citroena...
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola


Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez kremer » niedziela, 7 paź 2012, 18:22

Drugi był Latvala
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez Sylwek_GSi » niedziela, 7 paź 2012, 18:48

Lepiej być nie mogło, powtórka z 2010 roku, panowie jesteście ponownie świadkami pisania legendy !

Oby Seba zmienił zdanie co do przyszłęgo sezonu :twisted:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 7 paź 2012, 19:43

Loeb nie zmieni zdania. Stworzyl i tak KAAAWAL historii. I to wielkiej historii i chapeau bas za to dla niego. Gdy w 2004 zdobyl tytul, ani przez chwile nie pomyslalem, ze jak bede osiem lat starszy, to ten gosc wciaz bedzie numerem jeden. Jest gigantem. Fajnie, ze tytul przypieczetowal znow w Haguenau czyli tam gdzie sie urodzil. To musialo byc strasznie fajne dla niego :)
Duze brawa naleza sie takze Latvali. W przeciwienstwie do Mikko, jest bardzo szybki zarowno na asfaltach jak i szutrach i to jest cenne w kwestii walki o tytul. Druga polowa sezonu jest dla JML bardzo dobra i oby tak dalej. Mikko juz w generalce nie dogoni.
Hirvo tez poprawil asfaltowe tempo, trzecie miejsce jest w porzadku. Powoli staje sie on Loebem drugich miejsc :). 25 razy byl drugi, i to bedzie jego czwarte wicemistrzostwo :D
Bardzo zaimponowal Neuville. Ma talent, jest bardzo szybki i chcialbym aby tak jezdzil zawsze.
Ostberg jak to Ostberg. Spokojnie i do mety, piate miejsce, czwarte w generalce - jest ok.

Wielkimi przegranymi sa Solberg i Sordo. Ten pierwszy moze wlasnie tym rajdem przekreslil sobie szanse na pozostanie w Fordzie, prawdopodobnie stracil takze II wicemistrzostwo swiata. Zas Sordo... coz. Dyspozycja Mini nie napawa optymizmem i jesli BMW nie wezmie sie za ten projekt, to mozna zapomniec o rozwoju i dobrych wynikach. Zwlaszcza ze Sordo byl kiedys pierwszym zaraz po Loebie na asfaltach.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez TGR » niedziela, 7 paź 2012, 20:16

No cóż kończy się pewna era, zobaczymy jak będą wyglądać mistrzostwa za rok. Ciekawe będą składy zespołów no i wejście VW i Hyundaja. A tak na marginesie, to uważam, że Loeb chce odejść w pełni sławy, jako niepokonany. A ma się czego obawiać. Ogier już w poprzednim roku nie chciał pogodzić się z pozycją drugiego w zespole. Dlatego też dla uspokojenia atmosfery zaangażowano Hirvonena. Za tą przysługę będzie chyba nr 1 w zespole. Cały sezon jechał zachowawczo nie rywalizując z Loebem, dostarczając punktów dla zespołu, a że ustrzelił jeszcze v-ca majstra, powinien dostać nagrodę. Ogier w przyszłym sezonie będzie naprawdę groźny. Przejechał w tym roku całe mistrzostwa,testował pod przykryciem Skody nowego wurca, osiągając bardzo dobre wyniki. Niemcy nie pozwolą sobie na eksperymenty, auto będzie konkurencyjne. Pytanie tylko kto będzie drugim kierowcą. Wydaje mi się że któryś z trójki: Sordo, Mikkelsen lub Hanninen.
Avatar użytkownika
TGR
A5
 
Posty: 601
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 14:17
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez CZUCZU » niedziela, 7 paź 2012, 20:25

Loeb zapowiedział pauzowanie i brak walki, ale citroen ma sponsorów, pytanie czy oni nie zachęca seba odpowiednią sumą do walki
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 7 paź 2012, 20:36

TGR - to jest wiadome, ze Hirvo bedzie numerem 1 w przyszlym sezonie. Kto moglby go "wyrzucic" z tej roli?
Spojrzmy jacy sa kandydaci:
1. Sordo - nigdy nie byl on jakims szczegolnym orlem. To znaczy, zawsze byl dobry, ale do tytulow i wygrywania na szutrach mial raczej daleko. Jedynie na asfaltach cos by zrobic mogl. I moze wreszcie cos by wygral.
2. P. Solberg - jeszcze przed tym sezonem uwazalem, ze kolejne zwyciestwo Pettera musi byc - szybciej badz pozniej - ale w tym sezonie. Niestety, Petter stracil juz taki impet i moze byc co najwyzej numerem dwa, na pewno nie numerem 1.
3. Meeke - bylby to jego drugi sezon w WRC, pierwszy pelny. Czy ktokolwiek uwierzylby ze moglby pokonac Mikko? Nie sadze.

Pytanie tylko kto będzie drugim kierowcą. Wydaje mi się że któryś z trójki: Sordo, Mikkelsen lub Hanninen.


Hanninen odpada. Nie uwzgledniles Latvali, chociaz wierze, ze zdecyduje sie zostac w Fordzie - bedzie miec niepowtarzalna okazje do walki o mistrzostwo. Obstawiam Mikkelsena.

CZUCZU napisał(a):Loeb zapowiedział pauzowanie i brak walki, ale citroen ma sponsorów, pytanie czy oni nie zachęca seba odpowiednią sumą do walki


Bzdura. Sam Seb mowil, ze ma wystarczajaco duzo kasy i wcale wiecej nie potrzebuje. Ma ulozona przyszlosc (WTCC) i raczej nie wycofa sie z tej decyzji. Tym bardziej, ze myslal na ten temat juz dlugo, wiec to powinna byc ostateczna decyzja. Zawsze wygladal na rozsadnego czlowieka wiec raczej nie postapi jak Schumacher :D
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 7 paź 2012, 23:07

Myślę, że warto zapamiętać ten rajd i różnice czasowe na mecie. Prawdopodobnie jest to ostatni taki rajd później jeśli nie będzie Seba to już nie będzie to samo chyba że Ogi nam wyrośnie na takiego mistrza.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 8 paź 2012, 01:07

Dopiero teraz czuje że za rok może nam Loeba brakować :)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez woocasch » poniedziałek, 8 paź 2012, 12:40

TGR napisał(a):Przejechał w tym roku całe mistrzostwa,testował pod przykryciem Skody nowego wurca, osiągając bardzo dobre wyniki.

W WRC tęż kilka razy pisali, że tajemnicą poliszynela jest to, że pod blachami Skody jeżdzą części z Polo WRC. I tak się zastanawiam jak się ma takie "testowanie" do homologacji samochodu? Rozumiem, że np zastosowali inne amortyzatory, ale przecież nie mogą tak sobie zastosować innych wahaczy, hamulców i innych elementów dokładnie opisanych w homologacji. Pierwsze badanie kontrolne spowodowałoby wykluczenie z rajdu. Chyba, że te elementy są identyczne w Fabii S2000 i Polo WRC, to inna sprawa. Zresztą silnikowo te dwa auta to całkowicie inna bajka, więc co tu testować?
Osobiście pamiętam, że VW mówiło, że tegoroczny program startów to bardziej poznanie specyfiki wszystkich rajdów, czyli bardziej test logistyczny niż "tajne testowanie elementów" pod przykrywką Fabii S2000. Oczywiście nie wykluczam, że najnowsza homologacja Skody zawiera elementy identyczne z Polo WRC, ale znaczy to, że np Hänninen i Kopecky będą mieć samochody takie jak Ogier, a nie że Ogier ma jakąś jedyną w swoim rodzaju "super" Fabię :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez Jarek55511 » poniedziałek, 8 paź 2012, 14:12

W Skodzie zmieniali homologację i to pewnie przez to ,że VW chciał wytestować nowe rozwiązania w czasie trwania rajdu,a nie tylko na testach.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 8 paź 2012, 15:08

s2000 ma chyba takie samo zawieszenie jak rrc, które jest przecież niczym innym jak wurcem bez pakietu aero, lekkich szyb i dużej zwężki więc pewnie wiele elementów jest wspólnych z WRC. Mini też na początku testowało z jakimś innym silnikiem jeśli dobrze pamiętam.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez woocasch » poniedziałek, 8 paź 2012, 15:51

No dobra, Ty mówisz o RRC i WRC na bazie tego samego nadwozia, czyli tak jak jest z Mini i Fiestą. I tutaj faktycznie, zmieniasz aerodynamikę i zwężkę i masz dwa auta w jednym. Fajnie to widać po historii auta, którym Kościuszko jechał w tym roku w Rajdzie Polski:
http://ewrc-results.com/carinfo.php?cid ... -WRC-/-RRC
Ale przecież chodzi o Skodę Fabie S2000 i VW Polo WRC, i dlatego głośno zastanawiam się jak to jest z tym testowaniem elementów przez Ogiera. Bo na 100% nie mogą testować dowolnych rzeczy kiedy im sie tylko zachce, muszą przecież najpierw zmienić homologację Fabii S2000. A to oznacza, że teoretycznie z nowej homologacji może korzystać każdy, a nie tylko Ogier. Inna sprawa czy takie nowe elementy są dostępne czy nie dla innych zawodników. Ale sądząc po wynikach Skody w tym roku, to tak. I jakieś teorie, że Fabia Ogiera to przebrane Polo WRC są wg mnie mocno przesadzone.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 8 paź 2012, 22:07

Pewnie musieli ją zmienić jednak nie zapominajmy, że musi być ona zgodna z przepisami FiA a więc s2000 musi pozostać s2000. Testowane części to pewnie jakieś drobiazgi jednak na pewno nie dostępne dla prywaciarzy. Fabryczne zespoły właśnie takimi drobnostkami mogą wygrywać rajdy bo posiadają nieco lepszy sprzęt, ciągle udoskonalany.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Rallye de France de Alsace 2012

Postprzez kremer » środa, 30 sty 2013, 14:26

Nie mam pytań :) Rajd za 9 miesięcy, a oni już trasę pokazują hehe
Ten rajd to pewnie zakończenie kariery Loeba wiec będzie ciekawie....

http://rajdy.autoklub.pl/news/na-poczat ... tage,47146
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość