(PPZM) Barbórka Cieszynska 2004

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 29 lis 2004, 16:58

LIPciu napisał(a): a powiedz adi czy ty idziesz tym tokiem czy odrazu lądujesz na drugim biegunie


to jest ten sam tok. tylko przykład inny.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków


Postprzez micz » poniedziałek, 29 lis 2004, 18:39

Panowie

rajdy to sport wysokiego ryzyka, wiecie o tym swietnie. To, że na MC kierowcy jadą na innych oponach niz kolcowane nie wynika z chęci utrudnienia im życia tylko prostego wyboru-czy więcej strace jadąc na kolcach po suchym czy na sliku po sniegu.

W sytuacji jednak gdy odcinki w większości pokryte są śniegiem i lodem zakaz jazdy na kolcach (czyli ograniczenie wyboru) uważam za idiotyzm.
Jeżeli ktoś czuje się na siłach jeżdzić na deszczówkach czy zwykłych zimówkach paczkę 10 po lesie to już jego brocha (dopóki nie rąbnie kogoś z kibiców). Natomiast jeżeli zawdonik stwierdzi, że chc jechać na kolcu powinnien mieć taka mozliwość.
Zastanówcie się jak polscy kierowcy mają radzić sobie na imprezach na świecie jeżeli nie mają mozliwości ćwiczenia jazdy na kolcach (chyba, że upalają na dziko po lesie)


reasumując-zakaz jazdy na kolcach-głupota. A jak kogoś nie stać na kolce, to proponuje szukać lepszych sponsorów. Bo dlaczego skoro na szutry używa się szutrówki a na asfalt slicki-czyli opony przeznaczone do tych nawierzchni to dlaczego nie można jeździć po śniegu na kolcach. Nie kumam
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez PawelRally » poniedziałek, 29 lis 2004, 18:59

Micz masz rację to tak jakby zabronione były szutrówki na szutry i zawodnicy by musieli jechać na np. nacinanych slikach (to tylko taki przyklad) bo wkońcu opona szutrowa bardzo strasznie ryje i w ten sposób robi koleiny i niszczy drobę. Co by sie stało jak by przejechali sie te 3 pętle na kolcach, wiadomo troche nawierzchnia by się zniszczyła ale na pewno nie w takim stopniu żeby się nie nadawała do jazd, ale napewno by było szybciej i bezpieczniej dla załogi i kibiców stojących poza drogą!
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez sumo » poniedziałek, 29 lis 2004, 20:02

Oczywiscie ze Micz ma racje do tego co pisze Paweł Rally.. ale :

W sytuacji jednak gdy odcinki w większości pokryte są śniegiem i lodem zakaz jazdy na kolcach (czyli ograniczenie wyboru) uważam za idiotyzm.


... odcinki w większosci nie były pokryte śniegiem i lodem.
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 29 lis 2004, 20:05

powstaje bajzel, bo są dwa wątki połączone mocno ze sobą:
-głupie przepisy
-nie przestrzeganie głupich przepisów

Dobra a co sądzicie o ślepych rajdach? To też jest jazda na krzywy ryj. Ziomale zasuwają po lasach bez opisu i to więcej niż pakę 10 i są kibice. Ale nie i tak sie ścigają. I kibice przychodzą.
A przecie w MŚ jeździ się na opis.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Kolec ?? Bolec ?? Stol.....??

Postprzez laGadula » poniedziałek, 29 lis 2004, 22:14

Wszyscy macie racje. Przepisy są słabe ale raczej ich nie zmienimy (dot. opon kolcowanych ) ponieważ musiały by się zmienić Prawo ruchu Drogowego które zabrania stosowania "kolcy". Dlatego aby mozna było jechać na Barbórce na kolcach potrzebna była zgoda każdej gminy , przez którą przebiega rajd . To także dało by sie załatwic ale jak wiemy wszyscy, napewno znalazł by sie ktos komu by to przeszkadzało ( bo mu asfalt "podrapią") i byłby "dym". Ponieważ wszyscy chcemy (ZSS tez) aby rajd odbył sie również w przyszłym roku , nikt sie nie wychyla.......

Tak mnie sie wydaje ale może nie mam racji........

P.S. powiem wam w zaufaniu że bylismy na pierwszym oesie jako trzecia załoga . Nie dało sie jechac..........
laGadula
N2
 
Posty: 119
Dołączył(a): poniedziałek, 29 lis 2004, 22:02

Postprzez sumo » poniedziałek, 29 lis 2004, 22:46

!ADI! napisał(a):powstaje bajzel, bo są dwa wątki połączone mocno ze sobą:
-głupie przepisy
-nie przestrzeganie głupich przepisów


Dokladnie ADI - dwa różne wątki i niekończąca się rozmowa na ten temat - ale to już najlepiej przy piwko w jakimś lokalu ;)

EOT
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez AdamB » wtorek, 30 lis 2004, 00:26

Wlasnie pojawil sie watek, w ktorym orgaznizator wybrania sie stwierdzajac, iz ma obowiazek egzekwowania przepisow. Ciekaw jestem czy ZSS ma swiadomosc tez tego,ze przepisy stwarzaja im tez pewne mozliwosci do bezpiecznego przeprowadzenia rajdu. Pierwszy odcinek, ktory budzi najwieksze kontrowersje mogl byc przez nich odwolany (po cos jezdza te zerowki). Ponadto jak sie domyslam z listu Michala Solwowowa, organizator nie postaral sie nawet o przygotowanie pozostalych odcinkow i zrobil to za nich jeden z zespolow. Ciekaw jestem jakby to wszytsko wygladalo gdyby odcinki te nie zostaly oczyszczone (organizatorowi na tym widocznie nie zalezalo). Jak dla mnie tłumaczenie, w którym jedynym wątkiem jest konsekwentnosc wobec przepisow jest niewystarczajace. Gdyby na tym rajdzie zdazyl sie powazny wypadkek, prokurator moglby spokojnie oskarzyc orgaznizatorow o nie zapewnienie w maksymalnym mozliwym stopniu bezpieczenstwa jego uczestnikow.
http://www.krpp.org
Klub Rajdowy Politechniki Poznańskiej
AdamB
 
Posty: 12
Dołączył(a): czwartek, 14 paź 2004, 23:45
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kris_WRC » wtorek, 30 lis 2004, 09:32

Według mnie całe to wykluczenie pana Gabrysia, Sołowowa i Bębenka jest pietrową żenadą, jeszcze wiekszą niż flaszka bolsa. W licie, który napisał Pan Sołowow wyraźnie była opisana cała ta historia. Poza tym sam byłem na cieszynce i duzo czasu spedziłem na strefie serwisowej i czegos mi tam brakowało w porównaniu z zeszłym rokiem. Strefy znakowania opon, choc widniała taka w regulaminie rajdu. Według mnie zachowanie w takiej sytuacji trzecha panów w lancerach, jest jak najbardziej słuszne, a duskusje co działo sie na trasie to juz odrebny temat.

Teraz donosnie przepisu zabraniajacego stosowac opony oklolcowane. Dla mnie to paranoja. Jest to tylko i wyłącznie wina przepisu nadrzednego w PPZM. Otóz w regulaminie stoi:

Opony mają byc zgodne z załącznikiem 5 przepisów ogólnych FIA, a tam jak najbardziej znajdziemy opony oklocowane, ale tu pojawia sie haczyk. Rajd odbywa sie według przepisów RSMP, FIA i kodeksu drogowego, w którym dopiero odczytamy, ze jednak nie mozna stosowac opon z kolacami. OK. Skoro kodeks drogowy tak mówi to sie sie pytam jak mozna jeździc na slicku, skoro tez jest zabroniony? Organizatorzy zgodnym churem krzykną, ze sa to czasowe przyzwolenia policji. OK. Teraz podliczamy RSMP = 4 rajdy asfaltowe PPZM = 7 rajdow asfaltowych. razem 11 asfaltow i 11 przyzwolen na slicka wiec jakim fuckim problemem byłoby czasowe załatwienie zezwolenia na kolce. Teraz odezwą sie Wójtowie i inne darmozjady, ze to niszczy nawierzchnie. Polecam zrobic eksperyment. Sam miałem okazje wielkokrotnie jeździc samochodami zaopatrzonymi w kolce po suchym asfalcie i z moich obserwacji wynika, ze predzej kolec wyleci z opony, niz cokolwiek stanie sie z nawierzchnią... Wiec tu dochodzi do paranoi! dlaczego nie mozna tak na prawde stosowac kolców?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez set » wtorek, 30 lis 2004, 12:06

[quote="Kris_WRC"] OK. Skoro kodeks drogowy tak mówi to sie sie pytam jak mozna jeździc na slicku, skoro tez jest zabroniony?[/quote]

Jestes w bledzie. Slick nie jest zabroniony. Zgodnie z ustawa o ruchu drogowym spelnia wymagania dotyczace ogumienia. Posiada bieznik (w odroznieniu od slicka gladkiego, wyscigowego, zabronionego zreszta w rajdach) oraz odpowiednia glebokosc bieznika.
Podstawa prawna Dz. U. Nr 44, poz. 432 par.11 p. 6
set
 
Posty: 12
Dołączył(a): poniedziałek, 5 kwi 2004, 20:05

Postprzez Kris_WRC » wtorek, 30 lis 2004, 14:44

nie neguje Twojej racji, jednak wyjaśnie skąd wzięło mi sie takie stwierdzenie, otóż po lekturze kilku komunikatów organizotora, regulaminów czy wypowiedzi samych działaczy w prasie tematycznej dowiedziałęm się, ze rzekomo slick jest zabroniony w ruchu publicznym, a fakt, że zawodnicy poruszają sie na takich oponach na trasach odcinków dojazdowych jest kwestią wewnętrznych ustaleń organizatora i policji.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez PawelRally » wtorek, 30 lis 2004, 14:56

Ja już od dawna słyszałem że slik jest zabroniony w normalnym ruchu drogowym :? A tu teraz set mówi że nie :?
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez qbus » wtorek, 30 lis 2004, 15:03

No ale aktualny slick to tylko slick z nazwy. Prawdziwy slick to opona bez bieżnika. Czyż nie?
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Kuba M. » wtorek, 30 lis 2004, 16:20

Przecież slicki na których poruszają się zawodnicy w RSMP mają odpowiedniej głebokości nacięcią pozwalające na jazdę w normalnym ruchu drogowym. Coś takiego: http://www.opony-sportowe.pl/?d=katalog&k_id=1
Więc nie wiem Kris o jakim przyzwoleniu mówisz skoro zawodnicy jeżdzą w rajdach asfaltowych na oponach zgodnych z wymogami dopuszczenia pojazdów do zwykłego ruchu.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez GrYzLy » wtorek, 30 lis 2004, 16:25

Opony typu SLICK sa normalnie dopuszczone do ruchu!!!
Posiadaja odpowiedni procent naciec oraz odpowiednia glebokosc tych naciec. Na oponie znajduje sie napis, ze nie powinno sie ich stosowac w normalnych cywilnych samochodach poniewaz nie sa tak uniwersalne i podczas zmieniajacych sie warunkow nie utrzymuja swoich wlasciwosci.
"Mam nadzieję, że ten francuski wynalazek wytrzyma." L.Kuzaj
Avatar użytkownika
GrYzLy
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:56
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron