(M.Ś.) Skoda Fabia WRC

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez Ohlins » środa, 4 lut 2004, 10:16

Skoda Fabia WRC moim zdaniem to dobry samochód tylko wymaga drobnego ulepszenia.
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia


Postprzez żółtodziób » środa, 4 lut 2004, 15:34

Stein może mieć rację. Wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było w istocie. VW sprazedaje w tej chwili same trupy, Golf to konstrukja z pierwszej połowy lat 90tych, Passat niewiele młodszy, Lupo też nie jest najnowsze w dodatku za drogie żeby konkurować z Pandą no i 3 drzwiowe, Sharan to tż padlina, Touareg i Phaeton masowymi produktami nie sa, zostaje tylko Polo, które jest takie nijakie. Autko bez wątpienia dobre, ale ludzie i tak wolą kupić np. poczciwe 206, w cywilizowanym świecie samochód i tak kupuje się na krótko, góra 5 lat więc kupuje się ładniejsze auta a nie lepsze.

Ale z tym że Skoda nie będzie chartem to przesada. Buda Fabii o wile bardziej nadaje się niż np. pękaty Focus, sillnik w wesji cywiolnej też nie odbiega od przestarzałej jednostki PSA , reszta i tak nie ma nic wspólnego z serią. Zgodzę się ze potrzebna jest wiedza, ale wiedzę można nabyć jak się ma kasę na doświadczenia. Wszystko bym rozumiał gdyby Skoda była sobie mały niezależnym producencikiem którego nie stać jest na wywalenie wielkiej kasy. Budują wurca dla rklamy i OK. choć na pewno sensowniej za te same pieniądze byłoby spłodzić konkurencyjne S 1600, ale to szczegół. Za Skodą jednak stoi VW który powinien się mocniej zaangażować. VW ma takie zyski że nawet jeśli spadłuy one o 50 % to i tak jest to kwota wstarczająca na stworzenie dobrego zespołu rajdowego. PSA na pewno ma mniej kasy od VW, a nawet jesli ma tyle samo albo ciut więcej to przecież wystawia aż dwa topowe zespoły a do niedawna udzielali się w F1.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kuba M. » środa, 4 lut 2004, 15:45

żółtodziób napisał(a):Stein może mieć rację. Wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było w istocie. VW sprazedaje w tej chwili same trupy, Golf to konstrukja z pierwszej połowy lat 90tych, Passat niewiele młodszy, Lupo też nie jest najnowsze w dodatku za drogie żeby konkurować z Pandą no i 3 drzwiowe, Sharan to tż padlina, Touareg i Phaeton masowymi produktami nie sa, zostaje tylko Polo, które jest takie nijakie. Autko bez wątpienia dobre, ale ludzie i tak wolą kupić np. poczciwe 206, w cywilizowanym świecie samochód i tak kupuje się na krótko, góra 5 lat więc kupuje się ładniejsze auta a nie lepsze.


VW ma w dodatku idiotycznie wysokie ceny. Dotyczy to modeli takich jak Polo, Golf czy Passat. Jak spojrzałem na cenę Golfa V to się przeraziłem, najtańszy golas z silnikiem 1.4 kosztuje ponad 57 kzł. Paranoja. Jak oni nie mają mieć problemów? Jakość ich wyrobów również pozostawia wiele do życzenia: Passat ma układ kierowniczy rodem ze śmieciarki, a prowadzi się jak furmanka...

A jak chcą, żeby Fabia WRC była konkurencyjna, to niech im dadzą do ch**a więcej kasy, albo niech zamkną ten biznes. Bo zespół WRC wyglądający tak jak teraz nie ma większego sensu.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » środa, 4 lut 2004, 15:50

to już jest nowy golfosz w polskich salonach?? Nie wiedziałem... Cena 57 000 za 1.4 dowodzi wysokiego mniemania o sobie VW, mam nadzieję że rynek brutalnie sprowadzi ich na ziemię z obłoków.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kuba M. » środa, 4 lut 2004, 16:03

Jakoś teraz na początku lutego miał wejść. Ciekawostką jest też cena najtańszego diesla, 1.9 TDi 105 koni, 3 drzwi, golas i krzyknęli 70kzł. Jest to dla mnie tym bardziej niezrozumiałe, że np. z tego samego koncernu pochodząca Skoda Suberb w podstawowej wersji kosztuje niecałe 80kzł. Podstawowa wersja w Superbie oznacza silnik 2.0, automatyczna klima, elektryczne szyby itp. Ktoś tam chyba zwariował w VW...
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez munieck » środa, 4 lut 2004, 16:30

A czy w nowym golfiarzu nie wprowadzili zamiast 1.9 2.0TDi??
Nie sztuka zabic muche na przedniej szybie. Na bocznej juz tak :-)
Avatar użytkownika
munieck
N3
 
Posty: 420
Dołączył(a): środa, 12 lis 2003, 17:11
Lokalizacja: Śląsk/Nowy Sacz

Postprzez Kuba M. » środa, 4 lut 2004, 16:38

W nowym Golfie oferowane są dwa klekoty. 1.9 TDi 105 koni, rozwinięcie 1.9 TDi 100 koni wystepującego w poprzednim Golfie, oraz 2.0 TDi który zastąpi chyba 1.9 TDi 130 koni. Tak mi się przynajmniej wydaje...

Jest w każdym bądź razie zarówno 1.9; jak i 2.0, obydwa ze stadem bocianów pod maską, kle kle.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez munieck » środa, 4 lut 2004, 18:05

Wyczuwam u ciebie pewna niechec do diesla :D

Byla juz o tym dyskusja w innym poscie, ale moja opinia na temat tych silnikow jest taka: do sportu ani sie waz, do jezdzenia po zakupy i na wakacje w sam raz :D

A fabijka... jak juz ktos tutaj powiedzial, skoda chyba myslala, ze jak wsadza to co maja w calkiem niezlej IMHO octavi do mniejszej budy to bedzie rewolucja. No i wszyscy widzieli co z tego wyszlo. Do tego doszla jeszcze niezbyt rozsadna polityka VW i klapa totalna. Jak to mawia moj kolega... awaria :?
Nie sztuka zabic muche na przedniej szybie. Na bocznej juz tak :-)
Avatar użytkownika
munieck
N3
 
Posty: 420
Dołączył(a): środa, 12 lis 2003, 17:11
Lokalizacja: Śląsk/Nowy Sacz

Postprzez stein911 » środa, 4 lut 2004, 18:21

VW może uratować tylko golf V, co jednak nie będzie łatwe. Najlepszym miejscem zbytu dla vw są Niemcy, Austria. W tych krajach lubią toporne samochody dla ludu, a ponieważ rynek niemiecki jest tak wielki, vw jest tak silny. Specyfikę tego rynku potwierdza fakt, że odnoszący spektakularne sukcesy megane (najlepiej sprzedający sie samochód w Europie) jest chyba w 4 dziesiątce listy bestsellerów...W innych krajach vw nie jest juz taki silny. Konkurencja jest coraz bardziej solidna (fundamentalna "zaleta" vw według jego zwolenników), a przy tym tańsza i ładniejsza. Nawet na polskim, zgermanizowanym rynku vw jest w odwrocie. Jak juz wspomniałem sytuacje może popraić golf V, ale w Niemczech panuje recesja.....
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez stein911 » środa, 4 lut 2004, 18:25

Ha, czytam dzisiejszą Rzeczpospolitą i na stronie B4 czytam, że vw wprowadza rabaty na golfa V. Oficjalnym powodem jest 30-lecie produkcji modelu. Nieoficjalnie wiadomo, że przyczyna jest słaba sprzedaż...
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Kuba M. » środa, 4 lut 2004, 21:59

munieck napisał(a):Wyczuwam u ciebie pewna niechec do diesla :D


Hyhyhy, zgadza się. Nie za bardzo odpowiada mi ten typ silników. Jak chcesz to możemy porozmawiać o tym, ale w innym dziale, bo tutaj i tak już mocno off-topicujemy.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Sergiey » czwartek, 5 lut 2004, 22:08

Stein: znalazlem zw archiwum rzplitej i rzeczywiscie vw zanotowal spadek ale o 16,7 procent. Niestety nie wiem (nie mam dostępu do pelnego serwisu) czy to w skali polski, europy czy swiata, ale nawet jezeli to w skali naszego kraju to nie wierze ze moze byc taki duzy przeskok z 16,7 na ponad 50. Wiadomosc z 16 stycznia 04. Zresztą nie jest to aż tak istotne - troche sie wygłupiłem z tamtym postem. Pozdrowienia.
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Postprzez WRCfan » piątek, 6 lut 2004, 00:56

no to zeby byla jasnosc
sprzedaz Volkswagena w 2002:
Golf-6428
Polo-6706
Passat-5029
Bora-1670
Touran-0
Sharan-191
Touareg-0
Phaeton-2
New Beetle-0
W sumie 20026 egz.
Sprzedaz w 2003:
Golf-6444
Polo-4410
Passat-3235
Bora-1508
Touran-796
Sharan-167
Touareg-110
Phaeton-9
New Beetle-1
W sumie 16680 egz
dane wziete z AutoSwiata nr454
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1103
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez stein911 » piątek, 6 lut 2004, 16:38

Sergiey: zależy czego spadek. Najprawdopodobniej jest spadek sprzedaży w Polsce, bo na świecie było to w 2003 roku około 8 % (o ile dobrze pamiętam). Natomiast zysk netto spadł o ponad 50 %...
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Wilu » sobota, 7 lut 2004, 21:36

Kuba M napisał(a): A jak chcą, żeby Fabia WRC była konkurencyjna, to niech im dadzą do ch**a więcej kasy, albo niech zamkną ten biznes. Bo zespół WRC wyglądający tak jak teraz nie ma większego sensu.


a jaki sens mają występy Mitsu nowego, skoro nie można nim walczyć o zwycięstwo :?: trop się chyba urywa takiej ideologiiiiiiiiiii :arrow:
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość