(M.Ś.) NESTE Rally 2003

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » czwartek, 31 lip 2003, 15:01

heh, mo,ze i wyprzedziło, ale co z tego jak do rajdówek montowali tradycyjne rozwiązanie... Po drugie absolutnie pierwszym wozem w którym zamiast dźwigni zastosowano joystick była Corolla WRC. To była toalna rewolucja, a dzisiaj trudno znależć wurca w którym by czegoś takiego nie było... w każdym razie sprawa wygląda tak że pierwsze wurce były w zasadzie przebudowanymi A8 stąd Mitsubishi jako posiadacz najdoskonlszej bazy do A grupowej rajdówki żeby być konkurencyjne nie musiało robić WRCówy, przynajmniej do czasu aż nie pojawiły się wurce pełną gębą...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez !ADI! » czwartek, 31 lip 2003, 15:16

sorki zapomniałem o Corolli.
Wiesz wszedłem sobie na SWRT.com i znalazłem dział poświęcony historii imprezy. I o to co znalazłem. Na razie po angielsku ale później przetłumaczę.

1999 - Subaru Impreza WRC99
Among the array of high technology in the Subaru Impreza range was the unique semi-automatic gearbox together with a fly by wire throttle, as fitted to the 1999 specification Impreza WRC. Physical selection of the gears was made by a series of hydraulic actuators, controlled by a computer. Unlike previous versions of the Subaru system, there was no gear lever in the car. Now the driver pushed or pulled a paddle to the right of the steering wheel to make selections. With an electronically controlled throttle, the driver didn't even need to take his foot off the accelerator when changing a gear as the car's computer systems automatically reduced the engine speed momentarily to enable the next gear to be selected.

Tu nie jest napisane, ale one umiały pływać!!!!! :lol:

Obrazek
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Sergiey » czwartek, 31 lip 2003, 16:00

Widze że i Colinowi chyba pieniążki do głowy uderzyły. Wstydziłby się takich wypowiedzi. Mam nadzieję że Sainz zleje go na odcinkach i że wygra Markko
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Postprzez Hultay WRC » czwartek, 31 lip 2003, 21:23

!ADI! Fajowa fota, to jest pewnie z rajdu safari? A co do tej skrzyni, to kiedyś widziałem taki dokument o Colinie i zespole Subaru (jeszcze byli razem, a coilin jeżdził z Rigerem), to się chwalili skrzynią sekwencyjną, pokazywali jak ona działa i itp. Nie jestem jednak tego 100 proc pewien. Pewnie wprowadzili ją jeszcze przed rajdem Portugalii, bo mam jeszcze przed sobą gazetę z relacją i nic tam o wprowadzeniu skrzynki sekwencyjnej nie ma. Piszą że to nowe auto, ale takiesame zewnątrz.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Baca » czwartek, 31 lip 2003, 23:11

Fragment wywiadu z Gronholmem:

W najbliższym czasie startujesz w Finlandii gdzie jestes niepokonany od trzech lat. Czy uda Ci się zwyciężyć czwarty raz z rzędu?

Taki mam zamiar, lecz zdaję sobie sprawę, że w tym roku będzie szczególnie ciężko. Moi konkurenci bardzo będą chcieli wygrać, dlatego liczę na mój samochód który dzięki doskonałemu zawieszeniu dużej stabilności podczas jazdy i wysokiej prędkości maksymalnej wyśmienicie sprawdza się w takich warunkach jakie panują na trasie rajdu Finlandii. Niemniej jednak nikt w naszym teamie nie oczekuje łatwego zwycięstwa. Inżynierowie z innych zespołów bardzo intensywnie pracują nad swoimi samochodami. W tym roku model 206 WRC zalicza czwarty sezon startów i wciąz jest bardzo konkurencyjnym samochodem, dzięki swej bardzo udanej konstrukcji. Na przykładzie Juuso Pykalisto i Sebastiana Lindholma widać że nawet specyfikacja 2001 umożliwia nawiązanie walki w Finlandii

Których kierowców obawiasz sie najbardziej podczas zbliżającego się Rajdu Finlandii?

Myslę, że na początku tej listy powinieniem umieścić Harriego Rovanpere ponieważ jest Finem i również startuje Peugeotem 206 WRC. Jednakże nie wydaje mi się że trzeba urodzić się w Finlandii żeby wygrać ten rajd, nawet biorąc pod uwagę doping rodaków dający zawsze dodatkową motywację. Jest kilku kierowców spoza Finalndii, którzy znają dobrze ten rajd i mogą go łatwo wygrać. Richard Burns pokazał już, że może walczyć o zwycięstwo, a Markko Martin ma już takie doświadczenie na szutrze jak niektórzy starsi koledzy.
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » czwartek, 31 lip 2003, 23:40

Hultay to jest fota z safari ale chyba z jakiegoś treningu, ablo czegoś takiego. Popatrz uważnie, Juha chyba nie ma kasku.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez pwrc » czwartek, 31 lip 2003, 23:44

Marcus wie co mówi. Oprócz niego faworytami beda rudy Ryszard, Harri i Markko Martin.
Trzymam kciuki za Marcusa!!
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez żółtodziób » piątek, 1 sie 2003, 11:47

!ADI! Hmm... z tego wynika że chyba źle sobie zinterpretowałem co napisali na hodze... W sumie spec 99 wprowadzili nie na pocztku sezonu tylko jakoś później, na Hodze napisali że Subaru jeszcze w sezonie 99 jeździły z kłówkami, no, ale przeciez nie napisali że cały sezon... Tak czy siak jednak pierwsze WRC z Prodrive'u były niewiele bardziej skomplikowane od A grupowego 555...

hultay WRC: na 100% to nie jest Safari, na Safari samochody mają pozakładane orurowanie z przodu i "kominy" do zasysania powietrza kiedy filt powietrza znajduje się poniżej poziomu wody lub kurzu... Mnie to wygląda na rajd Chin 1999, nie widać dokładnie nalepki z logo sponsora rajdu ale na pewno nie jest to Repsol (Argentyna więc odpada), nie jest to też Cypr 2000 bo w tamtym roku Subaru jeździło z numerami 3 i 4... Innych rajdów gdzie występowałaby taka woda i podobne drzewa nie znam...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » piątek, 1 sie 2003, 13:20

żółtodziób, zassałek kiedyś film "imprezastory". I był wywiad z szefen prodrive. I on powiedział coś takiego "skrzynię elektro-chydrauliczną wprawadzili już w Legacy w 1993!! ale ponoć była zbyt rewolucyjna i zarzucili swój pomysł" Co ty na to? Mi się nie chce za bardzo wierzyć.

A to zdjęcie będzie z Safari. Bo kiedyś chyba w Motomagazynie, był właśnie wywiad z jakimiś gościami co pojechali oglądać safari. I włąśnie tak wyglądały zdjęcia.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Baca » piątek, 1 sie 2003, 14:14

Włączę się do dyskusji na temat pochodzenia tego zdjęcia. Już na pierwszy rzut oka odrzuciłem Safari. Poszedłem tym tropem co żółtodziub - w afrykańskiej eliminacji rajdówki wyglądają, a w zasadzie wyglądały nieco inaczej.
Później myślałem o Chinach. Przeglądnałem zdjęcia z Chin 1999 jakie są w Auto Sporcie i tam wyrażnie widoczne nad numerem jest logo sponsora - 555. Tu mimo, że fotka jest mała takie emblematu nie widać. Dlatego obstawiam, że to jest Argentyna. Jeśli macie możliwość oglądnięcia Auto Sportów z relacją z Argentyny z 1999, to pewnie będzie zdania, że zamieszczone wyżej zdjęcie pochodzi właśnie z tej eliminacji.
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » piątek, 1 sie 2003, 23:26

!ADI! w sumie dlacego nie, w końcu zasada działania takie skrzyni niejest wcale taka złożona, to zwykła kłówka tyle że drążka nie przerzuca się ręcznie tylko odbywa się to za pomocą siłowników hydraulicznych. Gorzej z realizacją, trzeba to sprząc z kompem który jednocześnie na ułamek sekundy zdławi silnik i poruszy odpowiednimi siłownikami. Jeśli nie zrobi wszystkiego idealnie punktualnie skrzynia się po prostu rozleci. Można owszem wydłużyć czas zdławienia silnika, ale nie o to chodzi, skrzynię sekwencyjną montuje się żeby biegi wchodziły szybciej a nie wolniej, więc możliwe że w 1993 roku rozwiązanie to nie było na tyle dopracowane żeby mogło znaleźć zastosowanie w rajdach, albo było zbyt awaryjne albo za wolne dlatego odstąpili od tego... Tak mi się wydaje...

To zdjątko to nie Argentyna, nie ma loga Repsola, skoro nie chiny to może Akropol? może wyjątkowo zdarzył się jakiś przejazd przez wodę?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » sobota, 2 sie 2003, 00:42

żółtodziób:na Discovery był taki program. Nie pamiętam nazwy ale był w nim opisany jeden rajd do mistrzostw świata. Było to MC kiedy jeszcze wygrał go Makinen za kierownicą Imprezy.

Pomijając fakt nazywania samochodów "potablicy rajestracyjnej" było fajnie. Dużo trochę głupiego gadania ale można się było dowiedzieć kilka ciekawych rzeczy.

Ponoć subaru montuje "zwykłą kłówkę". Ale drążek popychają tam strumienie oleju pod ciśnieniem.
Powiem tak:wyjebista sprawa.


A co do zdjęcia, to na serio jestem przekonany, że to Safari. Ale dokładnie mówiąc, opis trasy albo coś w tym stylu. Serio. Widziałem coś takiego w motomagazynie.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Baca » sobota, 2 sie 2003, 13:37

Widzę, że są więc trzy wersje - skąd pochodzi to zdjęcie.

!ADI! a skąd wkleiłeś tą fotkę? Być może tam jest jakaś informacja gdzie zrobiono zdjęcie?

Ja jednak dalej będę obstawiał na Argentynę. Po raz kolejny oglądam zdjęcia w Auto Sporcie. Reklamy wokół numeru startowego wskazują na Argentynę. Porównuję zdjęcia z gazety z tym tutaj wklejone. Taka sama czcionka - Rally Argentina pisane "ukośnie" niebieskim kolorem. Pierwszy napis pod nazwą rajdu: YPF
W 1999 roku Repsol nie był sponsorem rajdu. Popatrzcie na fotkę z rampy rajdu:

http://www.richardburns.com/gallery.cfm ... 0Argentina

Może znacie jeszcze jakieś linki do zdjęć z sezonu 1999?
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » sobota, 2 sie 2003, 17:59

Sorry oddaję wszstkim rację. to jest ARGENTYNA, sprawdziłem to na SWRT.com
Jeszcze raz sorry :oops:
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » sobota, 2 sie 2003, 22:37

!ADI! : tak owszem, każda sekwencja to zwykła kłówka, jak by zresztą miała działać inaczej? Tyle że drążkiem nie rusza się łapami tylko poprzez siłowniki hydrauliczne, co czyni zmian szybszą. Ale ŻADNA nawet kłowa skrzynia nie wytrzyma ciągłych zmian biegów pod pełnym obciąeniem, dlatego trzeba to sprząc z komputerem i systemem "fly by wire" który na ułamek sekundy zdławi silnik. To samo można zrobić kopiąc w sprzęło albo odpuszczając gaz, ale to oznacza stratę cennych sekund, fakt że dobry kierowca nie kopniesprzęgła do końca, tylko zrobi taką zmianę na półsprzęgle, lub z wyczuciem zdejmie gaz, jednak nie zrobi tego tak doskonale jak maszyna. Być może pierwsze sterowniki nie były dość szybkie lub dość precyzyjne i dlatego je wycofali... Tak tylko przypuszczam, ale nie wykluczam możliwości że kierowcy zwyczajnie przyzwyczaili się do mieszania lewarkiem i woleli wajchę od joysticka, taka sama sytuacja miała miejsce całkiem niedawno w Fordzie, konstruktorzy doprowadzili system sterowania zmianą biegów do takiej doskonałości że skrzynia biegów mogła być automatyczna, jednak kierowcy (wtedy byli nimi Colin i Carlos) woleli zmieniać biegi ręcznie, co w sytuacji w której automat wcale nie spowalnia zmiany biegów jest absurdem, lepiej przeciez koncentrować na deptaniu gazu i hamulca i kręceniu kółkiem niż na tym samym plus jeszcze wrzucanie odpowiednich biegów. No, ale przyzwyczajenie okazało się silniejsze...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron