(M.Ś.) Skoda Fabia WRC

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez thompson40 » środa, 2 kwi 2003, 15:43

właśnie obejżałem sobie film ze skoda w roli głównej i musze powiedzieć że robi wrażenie. ale co erikkson robi w skodzie ??? ;) trzeba przyznać że Fabia ładnie "strzela". nie mogę się doczekać debiutu na os-ach. może w przyszłym roku taka skodzina będzie śmigała po trasach w polsce ;) byłoby pięknie!
pzdr
...jk1dL......................................
...cky.pl.2kx.pm..........................
Avatar użytkownika
thompson40
N3
 
Posty: 457
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 11:46
Lokalizacja: józefów


Postprzez Baca » środa, 2 kwi 2003, 16:17

Zupełnie fajny filmik. Można mieć zastrzeżenie co do jakości obrazu, ale to nie o to przecież chodzi. Warto ściągnąć, choćby posłuchać jak pracuje silnik w tym wurcu. Myślę, że ten aspekt zaskoczy wiele osób
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez alfan » środa, 2 kwi 2003, 18:54

Faktycznie nietypowy ten dzwięk.Może mi sie wydaje,ale wystrzały sa chyba tez duzo rzadziej niz w innych wurcach.Brzmi to tak jakby ALS był zmodyfijkowany w stosunku do innych rajdówek.ALS opóznia zapłon co czwarty cykl pracy bodajże.Czyzby w Skodzie zmniejszono częstotliwośc jego działania i opóznienie wystepuje co 8-12 cykl? A może ALS ma dwa tryby-nierwielkie opóznienie zapłonu co 4 cykle i np co 12ty dodatkowe ,duży poslizg z celu zwiekszenia wydajnosci.Tylko czy to nie spowoduje zbyt duzych sił działajacych na sprezarkę?Tytan duzo wytrzyma,no ale nie wszystko. Ciekawe co ta Skoda wymysliła...
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » środa, 2 kwi 2003, 19:04

a moze po prostu ten ALS jest jeszcze niedorobiony i dlatego tak dziwnie strzela...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » środa, 2 kwi 2003, 22:45

to ciekawe co muwisz, przecież als mieli już dopracowany w Ocvtavi, ale może Alfan ma rację, że testują nowe rozwiązania i dlatego strzela inaczej. tak czy owak dla mnie to są imponujące strzały, i dzwięk silnika czysto oczywiście subiektywnie przezemnie odczuwany robi mi niełą podjarkę.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez żółtodziób » środa, 2 kwi 2003, 23:25

heh, to nie jest tak prosto jak Ci się wydaje. Załącznik J wyraźnie mówi że silnik można ruszyć tylko o 2 cm i pochylić o 2,5 cm względem seryjnego. Fabia ma zupełnie inną komorę silnika i musi mieć zupełnie inne prowadzenie kolektorów dolotowych i wylotowych. Tu nie chodzi o to żeby się zmieściły pod maską, bo z tym prawdopodobnie nie byłoby problemów ale o rozkład temperatur w komorze silnika. Trzeba tak precyzyjnie przeliczyć kolektor wydechowy żeby możliwie jak najmniej podgrzewał komorę silnika a jednoczesnie żeby zapewniał odpowiednio szybkie odprowadzanie spalin (w tym celu przelicza się kolektor tak żeby pod wpływem spalin wpadał w rezonans i aktywnie wspomagał wylot spalin. W głupim kolektorze od Wurca siedzi technologia wyższa niż w całym Seicento Sporting. Inne kolektory oznaczają inne opóźnienia. Spaliny szybciej lub później trafiają do sprężarki, to samo dotyczy sprężonego powietrza. To sprawia że program ALS musi być zupełnie inny. Może po prostu jeszcze go nie napisali i testowali auto pod kątem innych elementów.

Jest jeszcze druga strona medalu. Może po prostu wydech ma takie a nie inne własności akustyczne. Może niektóre, słabsze strzały tłumi bardzo mocno, a mocniejszych nie tłumi prawie wcale. Jest to jak najbardziej możlwe z akustycznego punktu widzenia. ALS strzela z różną mocą, w zależności od siły z jaką musi podtrzymać turbo na obrotach. Widać to we wszystkich wurcach, czasem wytrzałowi towarzyszy buchnięcie ognia z rury wydechowej, a czasem nie. Najefektowniejsze były te najprymitywniejsze ALSy z lay 80tych, casem waliły ogniem na pół metra długim. Aż miło było popatrzeć na taką Deltę S4 jak waliła dwie poteżne flary z niesymetrycznych rur wydechowych. Widziałem też kiedyś stary materiał z wyścigów GT, Porsche 911 Turbo (964) też z dwóch rur walnęło takim ogniem że osmagał on przedni zderzak siedzącego mu na ogonie wozu. ech...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez alfan » czwartek, 3 kwi 2003, 19:06

Na piewrszy rzut hmmm ucha :) zabrzmiało mi to jakby własnie Fabia miała ogromną siłę podtrzymania.Jesli wynikało by to z charakterystyki akustycznej wydechu,to i tam musiały by byc wyrazne róznice konstrukcyjne w stosunku do innych wurców.Jakies nietypowe nowatorskie strumnienice,zwężki....

Marchewy buchające z Coswortha Wierzbołowskiego też były nie najgorsze,pieknie się na tym czarnym tle prezentowały.
Wilu to ze silnik z Octawii był dopracowany to nic nie znaczy.Konkurencja nie spi i jeśli Fabia ma przebojem wkroczyć do mistrzostw swiata,to rowniez jednostka napędowa musiała zostac powaznie zmodyfikowana.
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » czwartek, 3 kwi 2003, 19:13

co innego marchewy ognia a co innego buhające jego kule... Wydaje mi się że taki duży ogień wynikał z bliskości silnika od końcówki wydechu. Audi Quattro już takich fajerwerków nie dawało. Lancia Delta S4, @05 T16, Porsche 911, centralno i tylnosilnikowe wozy miały krotkie wydechy przez co ogień nie zostawał w rurze, podobnie jak w Fordzie Sierra Cosworth gdzie końcówka wydechu była w połowie dłudości wozu po tronie kierowcy, do tego jeszcze mniejsy stopien zaawansowania tych układów... waliło ogniem jak trza...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Baca » czwartek, 3 kwi 2003, 20:15

żółtodziób napisał(a):podobnie jak w Fordzie Sierra Cosworth gdzie końcówka wydechu była w połowie dłudości wozu po tronie kierowcy, do tego jeszcze mniejsy stopien zaawansowania tych układów... waliło ogniem jak trza...


Na potwierdzenie tych słów fotka zapewne dobrze znana:
http://www.bublewicz.pl/pics/mb16.jpg
Ale kojarze też taki wydech w Sierze, którą startował Marian po prawej stronie, tzn po stronie pilota. Jednak nie moge teraz znależć fotek
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Baca » piątek, 4 kwi 2003, 10:29

Wracając jednak do Fabii WRC. Na stronie :
http://www.ewrc.cz/
pojawiły się fotki z testów przeprowadzanach przez Erikssona oraz kolejny filmik z tych testów. Tym razem filmik jest ciut dłuższy w porównaniu do poprzedniego i trwa 1:32. Miłego oglądania
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Wilu » piątek, 4 kwi 2003, 15:50

dzięki Baca filmik rewelacja.
a swoją drogą interesowało by mnie z punktu widzenia kibica takie porównanie: jakiś oesik powiedzmy przejachać fabryczną EVO3 i potem ten sam tą Fabiówką w tej wersji jaka teraz jest testowana. interesowało by mnie ale hyba nie tylko jakie są różnice czasowe.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez alfan » piątek, 4 kwi 2003, 20:16

No wydaje się że Fabia powinnan byc szybsza,ale czy na pewno. :?: Pomijam fakt że byc może jest totalnie skopana tylko Skoda nie chce sie przyznać( :wink: ).
Od razu pojawia sie problem wjeżdzenia kierowcy w samochód.Fabia stosunkowo od niedawna jest testowana i ktoś przyzwyczajony do Octawii mógłby nia wykrecic lepsze czasy.No ale ten temat juz był walkowany.
Poza tym mozna przypuszcać że na ciasniejszych ,bardziej kretych probach Fabia może odjeżdzać bardziej Octavii niż na oesach szybkich(sugeruje sie gabarytami),ale to przekonanie może oczywiscie być błedne.
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Baca » niedziela, 6 kwi 2003, 11:09

Na stronie:
http://www.ewrc.cz/
pojawiły się kolejne fotki z testów Fabii. Tym razem w roli testera wystąpił Kahle.
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Max9 » niedziela, 6 kwi 2003, 19:27

Baca jak zwykle czujny. Wielkie dzięki za cynk.
Jak by ktoś miał kłopoty z uruchomieniem strony głównej (mnie się coś takiego przydażyło) to podaje link bezpośrednio do zdjęć:
http://www.ewrc.cz/images/2003/wrc/newcars/main.asp

PS. Fotki są w zarąbistej rozdzielczości 1024x768
Avatar użytkownika
Max9
A5
 
Posty: 695
Dołączył(a): wtorek, 24 wrz 2002, 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rafał » piątek, 11 kwi 2003, 18:32

Avatar użytkownika
Rafał
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): sobota, 15 lut 2003, 20:43
Lokalizacja: Łańcut

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron