(M.Ś.) Alfa buduje wurca?

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez Hultay WRC » poniedziałek, 17 sty 2005, 22:04

Zepter napisał(a):
Hultay WRC napisał(a):Pisali raz o niej na Autoklubie. Była mowa, że nie będzie na niej samochodu WRC chyba z powodu przepisów, których ona nie spełnia. Nie jestem pewien ale chyba tak było. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu :) .


Jakich przepisów "ona" nie spełnia? :?

ehhh......dopiero teraz zauważyłem, że jesteś z okolic Siedlec :lol: .....możesz konkretniej? 8)

Mogę 8) Ja też dopiero zauważyłem, że jesteś z(trochę dalszych)okolic.
Jestem z Twork, polożonych 13 km od Siedlec. Wcześniej pisałem nazwę miejscowości ale każdemu kojarzy się z tymi Tworkami gdzie podobno jest psychiatryk :lol: . U nas chyba też się przyda niedługo :wink: Poza tym inaczej się odmienia. A jakich przepisów ona nie spełnia, bij zabij nie pamiętam. :oops:
A wracając do tematu: sądzę, że to możliwe. Ostatnio zmieniła się władza w Fiacie i nowy szefo zapowiada zmiany, reformy itepe. Poza tym nasi dyskutanci wspominali soś o tym że kombinują z 4*4, węc może... Mam nadzieję tylko, że 147-mka będzie ładnie wyglądać i nie zrobią z niej jakiegoś kanciastomordego potwora.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce


Postprzez mati_WRC » poniedziałek, 17 sty 2005, 23:31

To, że kombinują z 4x4 jeszcze nic nie znaczy, chodzi mi o doświadczenie w tym temacie, chociaż na pewno nie jest to jakąś przeszkodą. Wg mnie dopóki o wystawieniu nowego w WRC zespołu będzie w takim stopniu jak teraz decydowała KASA, to będzie coraz gorzej. Samochody powinny być pozbawione tych wszystkich elektronicznych nowinek i bardzo drgoich technologii - chociaż to wcale nie jest jakies odkrycie z mojej strony,


Czysta nieokiełznana moc i kierowca który musi ja ujarzmic to jest to :D
http://www.cherubicstudio.pl CherubicStudio

..::Uzależniony od zapachu rajdowego paliwa::..
GG: 5422949
Avatar użytkownika
mati_WRC
A5
 
Posty: 560
Dołączył(a): środa, 8 sty 2003, 22:43
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » wtorek, 18 sty 2005, 01:22

Tak na prawdę to nie elektronika jest winna że udział w mistrzostwach jest drogi. Co z tego że od pryszłego sezonu zakazane będą aktywne dyfry? Koszty produkcji ograniczy to w niewielkim stopniu, trochę większe oszczędności będa na etapie konstruowania tych urządzeń, ale to tak na prawdę nie ma większego znaczenia, to i tak ułamek budżetów zespołów.

Tak na prawdę jednak koszty biorą się z chorej liczby eliminacji WRC. 16 rund! Jasne, powinni od razu 50 zrobić! W każdym kraju po trzy eliminacje... Wywalając elektronikę z wurców może uda się obniżyć ich koszt o 10 - 15 %, tak na prawdę to żadna oszczędność, poza tym kto chce ten zaoszczędzone pieniądze na elektronice przeznaczy na lepsze dopracowanie innych części i w ten sposób osiągnie przewagę nad konkurencją. Takie sztuczne zaniżanie kosztów budowy wurców ma krótkie nogi.

Dobrym pomysłem jest wymóg większej trwałości, tutaj krokiem (choć zbyt małym) w dobrą stronę jest plombowanie silników na dwa rajdy.

Jeśli koszty mają być obniżone radykalnie trzeba po prostu wywalić 6 eliminacji. Wedlug mnie wywalić bez większych strat dla atrakcyjności całego cyklu WRC można: Deutchland (wiem że to rajd, na który mamy blisko, ale na tle pozostałych rajdów w cyklu jest raczej nijaki), Sardynia, Cypr, Turcja i Argentyna (na to miejsce rozważałem także Japonię lub Meksyk, ale ze względów promocyjnych te dwa rajdy powinny zostać).

Przez długi czas byłem przeciwnikiem wywalania trzeciego kierowcy z zespołu, ale teraz uważam że 2 załogi absolutnie wystarczą. Na dłuższą metę oszczędności poczynione na okrojeniu zespołu o 1/3 moga nakłonić nowych producentów do udziału w mistrzostwach. Obawiałem się że zabraknie miejsca dla młodych utalentowanych kierowców, ale życie pokazuje że się mylilłem, to stara kadra ustępje.

Dla tych "młodych gniewnych", którzy nie znajdą miejsca w fabrycznych zespołach możnaby utworzyć kategorię S 2000/RRC. Widziałbym tutaj auta typu Silhouette, na identycznych ramach, z napędem na 4 koła, zawieszeniach układach przeniesienia napędu, które w działaniu zbliżone byłyby do A-grupowych, ednak wytworzone byłyby o wiele mniejszym kosztem, bez użycia drogich materiałów, bez obniżania za wszelka cenę masy. Od producenta firmującego zespół pochodziłby silnik przygotowany jak do N-ki, wolnossące 2 litry, okołk 200 KM (na lekkie auto z ramową konstrukcją więcej nie potrzeba) oraz kompozytowe poszycie przypominające model produkcyjny. coś takiego mogłoby być znacznie tańsze niż obecne S 1600, a przy tym znacznie bardziej widowiskowe i chyba o wiele bardziej pożyteczne jeśli chodzi o doświadczenia niezbędne do późniejszej jazdy wozami WRC.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » wtorek, 18 sty 2005, 13:05

bardzo się cieszę, że nie masz żadnego wpływu na rozwój wydarzeń. przeforsowanie czegoś, co różniłoby się tylko karoserią było by niemoralne. jestem konserwatystą, w tej sprawie, nawet B grupowe auta, się wiele różniły. s2000 to ciekawy pomysł jako rozwinięcie czegoś na wzór s1600 z 4x4 i 2 litrowym motorem. ale to bajki. WRC jest ok natomiast podobnie uważam, co już nieraz pisałem 10-12 eliminacji wystarczy. i jak pisze Żółtodziób tu są możliwości potężnych oszczędności. Ograniczenie skomplikowania budowy WRC, to drugi powinien być krok. itp.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez mototom » wtorek, 18 sty 2005, 13:30

Ograniczanie w postaci zabraniania używania niektórych urządzeń w samochodach WRC jest moim zdaniem trochę sensu. I tak by to trwało krótko, bo te samochody momentalnie by drożały, coś by cały czas nowego wymyślali. FIA nie jest w stanie przecież zapanować nad żadnym przepisem, który wprowadza. WRC też w założeniu miało być stosunkowo niedrogim samochodem a co mamy każdy widzi.
Tak jak B grupę zlikwidowano ze względu na bezpieczeństwo tak samochody WRC powinni zlikwidować z powodu kosztów i opracować należy nowy typ samochodu rajdowego. Jaki? Nie wiem, od tego są inżynierowie.
Nikt się chyba nie łudzi, że Hyundai wróci, Renault i Suzuki wejdzie ze swoimi WRC. Myślę, że np. Skoda prędzej zrezygnuje definitywnie niż, któryś z wymienionych wyżej producentów zdecyduje się na WRC.

Zawsze przecież starsze ewolucje najmocniejszych rajdówek świata jeździły w krajowych i regionalnych mistrzostwach a teraz możemy sobie o tym tylko pomarzyć. Po cholere mi zachwycać się nowymi modelami wurców jak szansę zobaczenia ich na żywo jak narazie są znikome?
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » wtorek, 18 sty 2005, 15:43

bardzo się cieszę, że nie masz żadnego wpływu na rozwój wydarzeń. przeforsowanie czegoś, co różniłoby się tylko karoserią było by niemoralne.


Dlaczego nienormalne? w wyścigach takie rozwiązania sprrawdzają się doskonale! zobacz jak dobrze ma się np. V8 Star! Wozy do bólu prymitywne, różnią sie tylko nadwoziami, ale dzięki temu tanie, dzięki czemu w serii startuje dużo zupełnie mało znanych kierowców, których nie byłoby stać na normalny samochód wyścigowy klasy GT na przykład. Nie mówię żeby od razu wprowadzać unifikację wszystkich samochodów, ale przecież do nauki nic więcej nie potrzeba! Dopóki nie będzie unifikacji to zawsze będzie wyścig zbrojeń prowadzący do drożyzny. S 1600 jest tego najlepszym przykładem, założenia były takie że autko S 1600 miało kosztować mniej niż 100 000 Euro... i co? Wszyscy widzimy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » wtorek, 18 sty 2005, 15:52

nie wiem, czy producenci się byli by w stanie zgodzić na takie rozwiązania. bowiem, każdy z nich chce udowodnić swoją wyższość. w koncepcji unifikacji, swoboda projektowania dotyczy w większośći nadwozia, chyba nie o to chodzi. koszty, no cholerka one zawsze będą wysokie, nie mniej kwestia ich dostosowania do panujących realiów.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez żółtodziób » wtorek, 18 sty 2005, 17:08

nie wiem, czy producenci się byli by w stanie zgodzić na takie rozwiązania. bowiem, każdy z nich chce udowodnić swoją wyższość.


Jakoś w Nascar i V8 nie ma takich problemów... W rajdach zresztą też ich nie byłoby bo od udowadniania wyższości zostałoby WRC. Zresztą tutaj podejście byłoby zupełnie inne, koszt budowy takiego wozu ze strony producenta byłby praktycznie żaden, czysta, darmowa reklama. W tej chwili JWRC to pomyłka, teamy rywalizują tak samo zaciekle jak w WRC, nie licząc sie z potrzebami młodych zawodników. Są tylko dwa samochody którymi można wygrywać (tym bardziej nie rozumiem argumentacji że producenci chcą pokazać wyższość nad innymi bo zdgodnie z tą teorią taki Opel czy Fiat nie ma żadnego interesu w wystawianiu swoich wiertarek w cyklu JWRC), totalny obłęd. Zunifikowane auta byłbyby względem siebie konkurencyjne, co dla większości obecnie biorących udział w JWRC byłoby korzystne.

Poza tym nawet jeśli producenci nie poszliby na taki układ zawsze można zunifikować także budę... Złożę się że gdyby stworzyć taką klasę w rajdach to S 1600 szybko poszłyby w odstawkę....
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » wtorek, 18 sty 2005, 18:34

S1600 zauważ, używane są w większości do promowania w poszczególnych krajach marki. JWRC to wynaturzenie, powiedz kto tam startuje ( i to nie z braku chętnych, lecz idiotycznych zasad ).

kurcze NASCAR, V8 STAR wybacz, ale traktuję jako chorobę sportów motorowych, nie wzór, formę, czy cel. jeśli juz na siłę, coś takiego to jako powiedzmy puchar markowy, itp.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez :alfan: » wtorek, 18 sty 2005, 19:59

żółtodziób napisał(a):Dlaczego nienormalne? w wyścigach takie rozwiązania sprrawdzają się doskonale! zobacz jak dobrze ma się np. V8 Star!


Ma się wręcz doskonale. V8 STAR upadło rok temu :roll: :lol: :lol: :lol:

W Anglii też próbowano stworzyć coś na tych zasadach. Seria SCV8 nie dożyła nawet swojego początku. Widac to jednak nie wypala w Europie. Przyczyn szukałbym raczej po stronie odbiorców, a nie producentów. Widać klijenci zorientowali się, że ktoś wciska im ściemę o sukcesach sportowych Jaguara S-Type'a...

A NASCARA bym w to nie mieszał. RSMŚ ogladają głównie Europejczycy, a nie bezmózgi zza oceanu.

Co do tematu zaś, moją uwagę w omawianym artykule przykuło co innego. Manowicie pomysł zastąpienia WRC rajdowym odpowiednikiem wyścigówek S 2000. Klasa ta ma się świetnie, głównie dzięki znacznemu obniżeniu kosztów w stosunku do Super Touringów ( co nie zmienia faktu, że za ST wszyscy fani turystyków tęsknią jak cholera).

Oczywiście mniemam, ze pomysł ten obejmuje obligatoryjne dopuszczenie w takich rajdowych S 2000 napędu 4x4, bo inaczej kicha. Wątpię aby nowi producenci zechcieli przyjśc, skoro musieliby zbudowac seryjny sportowy 4x4, aby móc konkurować z Lancerami czy Imprezami. Reszta mogłaby zostać: dwulitrowe wolnossące motory(oficjalnie 250-280 KM), zawieszenie bazujace na seryjnym, dozowolona sekwencja (ale pod rygorem zwiększenia masy minimalnej).

W dodatku, fakt, iż w artykule mowa jest o Alfie Romeo, która robi doskonałe S2000, jeszcze bardziej uprawdopodobnia to, co napisałem powyżej. No, ale zobaczymy...
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Sergiey » wtorek, 18 sty 2005, 20:33

Przy obecnej sytuacji finansowej fiata to nie ma żadnych szans na żadnego wurca. Tym bardziej że na chwilę obecną sa finalizowane umowy między fiatem a GM, rozpoczęte bodajże w roku 1999 albo 1997, w myśl których GM wykupił wówczas 20% FIATa a na chwilę obecną mają wykupić pakiet większościowy. Kondycja finansowa GM po ostatnich nieudanych inwestycjach również wskazuje na to, że nie będzie kasy na rozwój wrc. Oczywiście ktoś moze powiedzieć że wrc to dobra droga promocji, która pomoże wyjśc z dołka (vide citroen) , ale to nie na tym etapie.
Zupełnie tutaj pomijam sytuacje jaka panuje w WRC i ciągłe zmiany wymuszane przez FIA - tutaj nie ma tematu.
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Postprzez Wilu » wtorek, 18 sty 2005, 23:20

fiat nie zbuduje wrc'a na 100%, za to przymierzali się do s2000, auto było już w fazie projektu zaawansowanego. przecieki mówiły, że nawet zbudowali prototyp, choć tu bym był ostrożny.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Poprzednia strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron