(F.O.) KLASA SUPER 2000

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » czwartek, 2 mar 2006, 12:56

?? Jeżeli ktokolwiek wierzył że 150 000 Euro jest realnąym budżetem na konkurencyjne S 2000 to się grubo mylił... Tyle kosztuje dobre S 1600, dwulitrówka AWD jak by nie patrzeć jerst nieco bardziej skomplikowana, a i konkurencja zapowiada się znacznie ostrzejsza, nawet jeśli teraz ktoś zrobilby to za 150 000 ojro to i tak w krotkim czasie ceny by podskoczyły, nie mówiąc już o kosztach obsługi które nie bedą wiele niższe niż w przypadku ciut starszego WRC... Żeby to Punto S 2000 tak ładnie nie jeździło to bym był kompletnym przeciwnikiem tej klasy...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez Marmetal » czwartek, 2 mar 2006, 20:23

Czyli tak jak się spodziewałem... Obawiam się, że to dopiero początek wzrostu kosztów budowy samochodu Super 2000. W końcu Super 1600 też w założeniu miało być tanie :?.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez bzyq » czwartek, 2 mar 2006, 21:34

Zalozenia zalozeniami. Przeciez chyba nikt niespodziewal sie, ze to bedzie tania zabawa. Przeciez wszedzie tak jest.
WRC - teoretycznie "ograniczenia", ktore maja powodowac obnizenie kosztow eksploatacji - bull shit.
S1600 - mialo byc tanie, a w rzeczywistosci jest duzo drozsze od topowej eNki ( moze glupie porownanie ).
S2000 - to samo.. Mialo byc taniej niz WRC, prosciej i wogole. A skonczy sie na tym ze producenci beda wpierniczac kuuuupe kasy w rozbudowe, bo nie oszukujmy sie - i tak omina te przepisy w jakis sposob.
Tak niestety juz jest : wyscig zbrojen kosztuje, i to niemalo. A przeciez kazdy chce miec najlepszy sprzet ...
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez żółtodziób » czwartek, 2 mar 2006, 22:01

S 2000 miało koszt6ować na poziomie N4, co od samego początku wywoływało u mnie uśmiech politowania. producenci nawet jeśli zjadą nisko z ceną to FIA i tak nie przewidziała że mogą sobie odkuć na częściach, a takie auto zużywa częsci w takim tempie jak cywil paliwo. Od początku sielanka i marzenie o kosztach na poziomie N4 to było marzenie ściętej głowy, FIA jednak zamiast straszyc kontrolami finansowymi powinno się zastanowić co zrobić żeby na prawdę obniżyć cenę.

Odpowiedź wcale nie jest trudna, wystarczy spojrzeć na takie wynalazki jak V8star, Nascar... należałoby wprowadzić standaryzowane podzespoły, w tych seriach tylko silnki i stylizacja nadwozia pochodzi od danego producenta, cała reszta jest jednakowa we wszystkich wozach. A to i tak nie przeszkadza amerykanom kupować w poniedziałek aut, które wygraly w niedzielę. Nie mówię zeby od razu całe S 2000 bylo unifikowane, ale ciekawe ile tańsza bylaby ta zabawa gdyby np. przeniesienie napędu było jednakowe dla wszystkich. Byłoby i pole do konkurencji, i obniżenie kosztów.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez piter306 » czwartek, 2 mar 2006, 22:39

Tak patrząc na to wszysto, to jedynym ratunkiem jest chyba powrót do normalnych A grupowych rajdówek, bez tego całego kosmosu.
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez żółtodziób » czwartek, 2 mar 2006, 23:08

Nie sądzę... A grupa to tak na prawdę były jeszcze wyższe koszty, bo trzeba produkować czteronapędowe auto z doładowaniem seryjnie, co w dobie globalizacji jest do przełkniecia tylko dla Mitsubishi i Subaru, więksi raczej nie są zainteresowani. poza tym sam fakt, że Lancer do roku 2000 był konkurencyjny względem aut WRC świadczy o tym, jak zaawasowana była to maszynka, a przy okazji jak kosztowna. Wprowadzanie restrykcji technicznych do niczego nie prowadzi, nawet jeśli nakazać strugać te auta scyzorykiem z drewna sosnowego to producenci i tak znajdą możliwości ulepszenia techniki, które to ulepszanie pochlonie praktycznie każde środki, jakie będą zdecydowani na to przeznaczyć.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez piter306 » piątek, 3 mar 2006, 19:03

Wychodzi na to, że Subaru i Mitsubishi stoją na drodze rozwojowi rajdów :D
No to trzeba dać im bana, a reszcie producentów dać możliwość dowolnego wyboru napędu: przód albo tył, i proste nie.
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez KMart » piątek, 3 mar 2006, 19:14

A ja dzisiaj (tzn. wczoraj napisałem) artykuł do gazetki szkolnej właśnie na temat S2000 :wink: Jest to reguralna rubryka dotycząca rajdów... W każdym numerze mam swoją stronkę :wink:
watersplash- najefektowniejsza forma mycia rajdówki
Avatar użytkownika
KMart
A5
 
Posty: 695
Dołączył(a): środa, 11 maja 2005, 17:07
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez Kostek » niedziela, 5 mar 2006, 21:53

Punto S2000 homologowane :!: ciekawe czy Fryta pojedzie nim już na Elmocie :D
Avatar użytkownika
Kostek
N3
 
Posty: 225
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 21:32
Lokalizacja: Tychy

Poprzednia strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron