MAMY TOPIC CZYM JEZDZA NASI IDOLE A WY CZYM JEZDZICIE??

Tematy trochę mniej związane z motoryzacją, jednak to forum nie służy do nabijania postów. Proszę zapoznać się z regulaminem na forum ogólnym.

Moderator: SebaSTI

Postprzez !ADI! » środa, 20 lut 2008, 13:11

Ohlins napisał(a):
Hultay WRC napisał(a):
martin.h napisał(a):
Hultay WRC napisał(a):(...)niedługo może gaz(...)


Stanowczo odradzam, jak chcesz nim dłużej pojeździć.

Masz na myśli to że ten konkretny model, silnik, nie lubi gazu? Możesz napisać coś więcej?

nie zaleca sie gazu do fordów, te silniki sa wrażliwe na gaz, zresztą powinni ci to powiedzieć w każdym serwisie montującym instalacje


Gaz w Fordach odradzają w sumie prawie wszystkie gazety. Po za tym znam historię pewnego Focusa 2.0 na sekwencji. I jestem pewien, że takiego byś nie chciał :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków


Postprzez Hultay WRC » środa, 20 lut 2008, 19:24

Dzięki za info. Na razie temat stoi w miejscu, bo brak kasy na instalację. Myślałem że jeśli zamontuję sekwencję to będzie ok, wychodzi na to że nawet sekwencja nie rozwiąże problemu. Szkoda bo ostatnio mi wziął troszkę ponad 8 litrów-co prawda teraz jeżdżę nim dynamicznie(po prostu się nim cieszę) i jak mróz to muszę go rozgrzewać na postoju, ale to nadal sporo. Ojciec w Vectrze 1.8 122 KM ma takie spalanie. Cóż zostaje nadzieja że będzie pił mniej jak uspokoję styl jazdy i sie ociepli. Popytam na forum focusa. Mimo to uwielbiam ten samochód :)
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Siadły » środa, 20 lut 2008, 20:04

Jako ze z Focusem 1.6 mam sporo doczynienia (stoi w garazu), to mogę sie wypowiedziec n/t spalania. W trasie wychodzi 5.9L/100km przy dosyć żwawej jeździe , ale bez wariacji i ciśnięcia niepotrzebnego, prekosc ok 100-120km/h. W mieście jest róznie, wychodzi ok 8L, ale pewnie da się zejść niżej.

Ogólnie autko świetne (szkoda ze jezdze nim nie duzo - jeszcze brak prawka). Prowadzi się super pewnie, co daje sporo radochy :)
Avatar użytkownika
Siadły
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 24 wrz 2006, 21:31

Postprzez martin.h » środa, 20 lut 2008, 20:20

Hultay WRC napisał(a):Dzięki za info. Na razie temat stoi w miejscu, bo brak kasy na instalację. Myślałem że jeśli zamontuję sekwencję to będzie ok, wychodzi na to że nawet sekwencja nie rozwiąże problemu. Szkoda bo ostatnio mi wziął troszkę ponad 8 litrów-co prawda teraz jeżdżę nim dynamicznie(po prostu się nim cieszę) i jak mróz to muszę go rozgrzewać na postoju, ale to nadal sporo. Ojciec w Vectrze 1.8 122 KM ma takie spalanie. Cóż zostaje nadzieja że będzie pił mniej jak uspokoję styl jazdy i sie ociepli. Popytam na forum focusa. Mimo to uwielbiam ten samochód :)

Nawet przy spalaniu 8/100 km koszt instalacji sekwencyjnej zwróciłby Ci się dopiero po ok 30 tys. km. Więc według mnie nie warto. A trzeba jeszcze pieniądze na coroczny przegląd, jakieś naprawy, regulacje to wszystko kosztuje. Ja jestem zdania, że skoro silnik został zaprojektowany z myślą o spalaniu benzyny to niech tak pozostanie.
Acha i jeszcze jedno. Nie musisz go rozgrzewać na postoju. Lepiej ruszyć, oczywiście nie przesadzając z obrotami, a wtedy silnik dużo szybciej osiągnie optymalną temperaturę.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Beret » czwartek, 21 lut 2008, 00:40

sekwencja na pewno nie zwroci sie po 30 tysiacach w aucie palacym 8l, tu obstawialbym co najmniej 50.

a co do topicu wlasciwego to ja wlasnie rally lanosa kupilem :) i nie jest na gaz :p
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez Hultay WRC » czwartek, 21 lut 2008, 08:36

Beret napisał(a):sekwencja na pewno nie zwroci sie po 30 tysiacach w aucie palacym 8l, tu obstawialbym co najmniej 50.

a co do topicu wlasciwego to ja wlasnie rally lanosa kupilem :) i nie jest na gaz :p

No to definitywnie koniec rozważań o gazie. To drugi samochód w rodzinie i pomimo tego że jeżdżę nim coraz więcej to zrobię nim max 30kkm. Na forum Focus Klub Polska ludzie pisali różnie, najczęściej dobra sekwencja nie sprawiała kłopotów, dużo zależy od instalatora. Z tańszymi bywało różnie. Do tego jest to kolejny element do zepsucia/dbania. Spalanie widać mam w normie, bo często widzę że forumowicze w podpisach mają statystykę spalania. Mało kto schodzi poniżej 8l, najczęściej jest właśnie ok 8-8,3.
Co do rozgrzewania- włączam silnik, ogrzewanie tylnej szyby i skrobu, skrobu, skrobu szybkę :wink: to miałem na myśli. Miałem też nadzieję jak wsiądę to szybciej z nawiewów poleci ciepłe powietrze. Wnętrze dosyć długo się nagrzewa.

Beret, kongraczulejszyn :) Czekamy na fotki lanosa w rajdowym rynsztunku. To dobry czas na kupno tego samochodu-bardziej podobnego do nowej Imprezy nie znajdziesz :D
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez gabrally » czwartek, 21 lut 2008, 16:55

Hultay WRC napisał(a):
Beret napisał(a):sekwencja na pewno nie zwroci sie po 30 tysiacach w aucie palacym 8l, tu obstawialbym co najmniej 50.

a co do topicu wlasciwego to ja wlasnie rally lanosa kupilem :) i nie jest na gaz :p



Beret, kongraczulejszyn :) Czekamy na fotki lanosa w rajdowym rynsztunku. To dobry czas na kupno tego samochodu-bardziej podobnego do nowej Imprezy nie znajdziesz :D


:D Jak piszą w TopGear: "Jeśli masz Daewoo Lanosa i jest ci z tego powodu głupio, to kup sobie znaczek Subaru i naklej go z przodu. Twój wóz będzie wyglądał prawie jak nowe STI." :mrgreen: :mrgreen: Ale gratulacje, również czekam na fotki ;)
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2349
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Postprzez karcin » piątek, 22 lut 2008, 22:17

martin.h napisał(a):Ja jestem zdania, że skoro silnik został zaprojektowany z myślą o spalaniu benzyny to niech tak pozostanie.

Brawa dla tego pana :!: :!:
Nic dodać nic ująć :)
Nie niszczcie aut gazem bo to jest straszne i okropne :( to co się później dzieje z takim autem to porażka :(
Jak ktoś chce tanio jeździć to niech kupi Diesla, fakt więcej kasy trzeba wydać ale nie niszczymy auta wtedy.
Boli mnie strasznie jak widzę jakieś Astry GSi czy inne auta kultowe przerobione na Gaz.
Przecież silniki do 2.0 aż nie palą tak dużo żeby opłacało się zakładać gaz, więc lepiej się zastanowić czy warto niszczyć auto.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez P.I.M.P. » piątek, 22 lut 2008, 22:42

A ja wychodze z zalozenia, ze to auto ma sluzyc mi a nie odwrotnie.
Avatar użytkownika
P.I.M.P.
N3
 
Posty: 226
Dołączył(a): poniedziałek, 27 gru 2004, 17:57

Postprzez Hultay WRC » sobota, 23 lut 2008, 18:36

Zgadzam się PIMP, jak sie opłaca to zakładać, jak nie to nie. Trzeba tylko wiedzieć który samochód sie do tego nadaje a który nie. Mój starszy do niemal nowego samochodu zamontował gaz, robi blisko 30kkm rocznie i dużo na tym zyskuje. Po drobnej poprawce kalibracyjnej nie czuć wcale różnicy w dynamice, sprawuje sie super. Bagażnik i tak dużo więc miejsca i tak wystarcza. Wg teorii-skoro nie widać(nie czuć) różnicy, to po co przepłacać? Jeżeli miałbym sportowy samochód-zabawkę jako drugi wóz to bym nie zakładał-duże ryzyko że coś będzie nie tak(bo nie są do tego pomyślane), nie będzie się opłacać(mało km) i mały kufer. Prestiż nie miał by takiego znaczenia. Gdybym miał Astrę OPC czy GSi jako jedyny wóz i robiłbym dużo km i wiedziałbym że to zda egzamin to bym sie nie wahał. Kółeczko na zderzaku to nie problem. Większym obciachem wg. mnie jest jeżdżenie takim wozem na małych stalowych felgach, lub bez ubezpieczenia(takie przypadki znam). Ja u siebie nie założę bo 1. podobno sie nie sprawdza, psuje się 2. nie zwróci mi się 3. jeśli już to musiałbym walnąć jakąś dobra i drogą(patrz ptk1) 4. kolejny el. do przeglądu i dbania, naprawiania- drugi samochód w rodzinie, po co problem
Ok ale jeśli ktoś nie chce tego robić w fajnej furze to nie mam nic przeciwko, to może komuś przeszkadzać, no nie wiem, wpływać na prestiż. Mi aż tak na nim nie zależy.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 25 lut 2008, 16:05

Ja od zawsze mialem gaz i jestem zdania, że jesli sie duzo jeździ i wybrany silnik bedzie dzialal na gazie, to czemu nie. duza oszczednosc.

Teraz jednak mam auto w ktorym silnik nie lubi gazu, a do tego nie jezdze duzo wiec nie zakladam gazu, bo mi sie najzwyczajniej nie oplaca.

A co do niszczenia silnikow gazem, to tez sporna kwestia. Jak masz dobrą instalacje, dbasz o to zeby wszystko bylo ok, to raczej nie doswiadczysz jakis wiekszyc problemow. Jeśli auto nalezycie pielegnujesz, to odwzajemni sie niezawodnoscia, bez wzgledu czy ma gaz czy nie.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez karcin » sobota, 1 mar 2008, 13:42

Ja od środy jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic D14A3/4 rocznik produkcji końcówka 97 a dokładniej to 12.1997 ;)
Moja Hania fabrycznie miała 75koni ale niemiec sciągnął zwężkę, jest zrobiony dolot, więc powinno być troszkę ponad 90 koni ;) autko w stanie idealnym przejechało jedynie 74 tysiące km. ;) krwisty kolor, obniżone i lekkie kubły ;) planuję sprzedaż ale możę zostawie dla siebie i w niedalekiej przyszłości planuję SWAPa ;) foty wrzucę innego dnia
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez WRCfan » wtorek, 4 mar 2008, 01:47

A ja zmieniłem Rovera na Clio :)

Obrazek
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MSG Racing » wtorek, 4 mar 2008, 03:14

Ja aktualnie używam butów lub rowera (nie auto). Pod domem natomiast stoi rajdówka Opel Kadett 1600 tylko 75 koni :( , zdjęcia na stronce For Fun Rally Taem. Ale może za kilka miesięcy bezie już coś 2.0 i min 150 koni. Zobaczę jak się ułoży
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez padre-mk3 » wtorek, 4 mar 2008, 10:41

zobacz sobie na ebay.co.uk
jest tam topowy focusik przygotowany,pelna klatka itp,cena 5500(bodajze-dawno tam nie zagladalem)

aha zapomnialem dodac ze autko ma kierownice po lewej stronie,czyli problemu nie bedzie.
www.racebook.pl/polishmotorclub
Avatar użytkownika
padre-mk3
A5
 
Posty: 761
Dołączył(a): piątek, 21 kwi 2006, 10:01

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Hyde Park

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron