Ciśnienie w oponach a prędkościomierz

Tematy trochę mniej związane z motoryzacją, jednak to forum nie służy do nabijania postów. Proszę zapoznać się z regulaminem na forum ogólnym.

Moderator: SebaSTI

Re: Ciśnienie w oponach a prędkościomierz

Postprzez tomeQ_ » środa, 4 kwi 2018, 10:59

Co do wklejonego tekstu o pomiarach promienia dynamicznego w Dacii to wystarczy skupić się na pierwszym wykresiku Fig.7 gdzie jest podana wartość promienia dynamicznego na osi y, nawet niekoniecznie na oś x z prędkością bo można przyjąć, że zmiany są w miarę liniowe. Na osi y mamy wartość promienia dynamicznego dla poszczególnych linii na wykresie, które są zależne od ciśnienia 140 [kPa] do 260 [kPa]. Dalej opisuje ten wykres dla tych dwóch wartości pomiarów tabela 3 i wskazuje różnice w mm i %

Kajtofan napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):@tomeQ jak już pisałem wcześniej angielski techniczny nie jest moją mocną stroną, dlatego proszę Cię o komentarz. Czy możliwe jest, żeby przy niewidocznym gołym okiem spadku ciśnienia w oponie, prędkościomierz zawyżył prędkość o wyraźnie więcej niż 1%?


Nawet przy bardzo widocznym spadku ciśnienia nie ma szans na więcej niż 1%.

Teraz zrobiłem test na zimówce 235/45R18 i po opuszczeniu ciśnienia z 2.75 bar do 1.25 bar wyszła różnica 4.5 cm na pięciu obrotach kołem (10.200 m vs 10.155 m) co daje 0.4%. Mam pełną dokumentację zdjęciową pomiaru. :D
Odległość osi koła od nawierzchni zmniejszyła się o 2.1 cm. Gdyby tomeQ miał rację to przy 5 obrotach powinna wyjść różnica 66 cm.

W weekend zrobie test na letnich 255/35R19.


Ogarnij jeszcze raz co to jest promień dynamiczny i przyswój na świeżo przesłane materiały, jeśli uważasz że mylą się wszyscy w tym producenci samochodów, opon i ludzie to badający to trwaj w przeświadczeniu o swojej racji i tyle :) tylko nie próbuj wmawiać innym, że są niedouczeni i się nie znają, bo może jednak coś tam się znają :wink:

Obrazek
Obrazek

Continental 235/45 R 18
Średnica zewnętrzna bez obciążenia 677mm, promień 322,5mm --> obwód = 2127mm
Promień statyczny 311mm --> obwód 1954 mm
Obwód toczny, dynamiczny --> 2040 mm
https://blobs.continental-tires.com/www ... k-data.pdf

Dlaczego z Twoich pomiarów obwodu (10200mm - czyli 2040mm) wyszedł promień 325 mm pomimo tego, że zmierzony na postoju będzie inny, a poza samochodem jeszcze inny odpowiedz sobie sam na podstawie powyższych postów.
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47


Re: Ciśnienie w oponach a prędkościomierz

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 4 kwi 2018, 11:31

@tomeQ_ dziękuję, za rzeczowy wycinek. Potwierdza z grubsza to co pisał Suchoklates. Zastanawia mnie tylko ostatni akapit. Jest tam napisane, że przy prawidłowym ciśnieniu w oponie różnice między promieniem kinematycznym a dynamicznym można pominąć. Co w przypadku gdy to ciśnienie nie będzie prawidłowe? Masz jakieś wyjaśnienie?
Edit
Tak na szybko przeliczyłem dla opony @Kajtofan, wychodzi na to, że zgodnie z tymi wzorami gdy opona "usiądzie" przez niskie ciśnienie o ok 1cm to prędkościomierz będzie oszukiwać o 1%. Da się nie zauważyć, że taka opona jest niższa o 1cm? Dla takiego profilu to 10%.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia strona

Powrót do Hyde Park

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron