Kajtofan napisał(a):ZbyszekChaosu napisał(a):@tomeQ jak już pisałem wcześniej angielski techniczny nie jest moją mocną stroną, dlatego proszę Cię o komentarz. Czy możliwe jest, żeby przy niewidocznym gołym okiem spadku ciśnienia w oponie, prędkościomierz zawyżył prędkość o wyraźnie więcej niż 1%?
Nawet przy bardzo widocznym spadku ciśnienia nie ma szans na więcej niż 1%.
Teraz zrobiłem test na zimówce 235/45R18 i po opuszczeniu ciśnienia z 2.75 bar do 1.25 bar wyszła różnica 4.5 cm na pięciu obrotach kołem (10.200 m vs 10.155 m) co daje 0.4%. Mam pełną dokumentację zdjęciową pomiaru.
Odległość osi koła od nawierzchni zmniejszyła się o 2.1 cm. Gdyby tomeQ miał rację to przy 5 obrotach powinna wyjść różnica 66 cm.
W weekend zrobie test na letnich 255/35R19.
Ogarnij jeszcze raz co to jest promień dynamiczny i przyswój na świeżo przesłane materiały, jeśli uważasz że mylą się wszyscy w tym producenci samochodów, opon i ludzie to badający to trwaj w przeświadczeniu o swojej racji i tyle tylko nie próbuj wmawiać innym, że są niedouczeni i się nie znają, bo może jednak coś tam się znają
Continental 235/45 R 18
Średnica zewnętrzna bez obciążenia 677mm, promień 322,5mm --> obwód = 2127mm
Promień statyczny 311mm --> obwód 1954 mm
Obwód toczny, dynamiczny --> 2040 mm
https://blobs.continental-tires.com/www ... k-data.pdf
Dlaczego z Twoich pomiarów obwodu (10200mm - czyli 2040mm) wyszedł promień 325 mm pomimo tego, że zmierzony na postoju będzie inny, a poza samochodem jeszcze inny odpowiedz sobie sam na podstawie powyższych postów.