przez żółtodziób » poniedziałek, 12 paź 2015, 10:59
@ posejdon - tradycyjna kolumna jest elementem prowadzącym zwrotnicę i jej pochylenie ma ogromne znaczenie dla kąta zwrotnicy. Takie ustawienie jak w tej Skodzie w przypadku normalnej kolumny to jest absurd, koła w zakrętach będą się ustawiać w pozytyw i na bank jest jakiś myk, który pomaga obejść ten problem. Mogli skonstruować albo samą zwrotnicę w taki sposób, żeby koło w skręcie ustawiało się w negatyw (co by było ciężkie do zrobienia, wymagałoby jakichś mimośrodów lub krzywek, a takie patenty nigdy zbyt odporne nie są, chociaż nie jest wykluczone,ze się na to szarpnęli, można też zagiąć samą końcwówkę amortyzatora, tą, która wchodzi w jarzmo zwrotnicy i to już jest dużo prostsze) albo zwyczajnie znaleźli jakąś lukę w przepisach, dodali kilka kolejnych elementów prowadzących zwrotnice tworząc de facto zawieszenie czworoboczne, w którym kolumna przestaje być elementem ustalającym pochylenie zwrotnicy i wtedy można ją ustawić w dowolny sposób, szukając optymalnej charakterystyki ugięcia.