Początek

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Re: Początek

Postprzez iceman150 » poniedziałek, 20 lip 2015, 18:56

Trafiłem na taki event w okolicy Wawki, być może będzie Tobie odpowiadała taka opcja:

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56175237
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26


Re: Początek

Postprzez benG » piątek, 24 lip 2015, 13:04

dzięki na info :) już w sumie nauczyłem się trochę szukać imprez w internecie
A wie może ktoś jak wygląda badanie techniczne na Słomczynie ?
czy pocenie się z pod pokrywy zaworów przechodzi ?

Pozdrawiam
benG
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 17 kwi 2015, 11:59

Re: Początek

Postprzez Mad Max » piątek, 24 lip 2015, 13:14

benG badanie techniczne (o ile w ogóle można to tak nazwać) jest tylko z grubsza, patrzą na ogólny stan techniczny, czy masz pasy, kask i tp. to jest jakieś 5min na auto razem z załogą... nikt tam nie będzie Ci rozbierał samochodu po to żeby sprawdzić czy wszystko od a do z... a później zrobisz tym i tak 10km na ostro... to impreza głównie dla amatorów... no chyba że przyjedziesz jakimś własnym tunigwynalazkiem złożonym na druty to wtedy może poświęca trochę więcej czasu... wyluzuj :wink:
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Początek

Postprzez benG » piątek, 24 lip 2015, 14:03

a pasy mogę być seryjne ?
benG
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 17 kwi 2015, 11:59

Re: Początek

Postprzez Mad Max » piątek, 24 lip 2015, 14:14

benG napisał(a):a pasy mogę być seryjne ?
Możesz przyjechać nawet samochodem mamy :wink:
jak popatrzysz sobie na zdjęcia to od razu zauważysz że "przekrój rajdówek" startujących jest olbrzymi...
Punto i Micra wyglądają mi na rasowe rajdówki :wink:
http://www.ak-rzemieslnik.pl/galeria,55 ... runda.html
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Początek

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 27 sie 2015, 14:23

Znacie jakąś dobrą szkołę w której można podszkolić się w technice jazdy. Krótkie niedrogie szkolenie najlepiej na swoim samochodzie. Nie chodzi mi o typowy ODTJ z płytami poślizgowymi, pachołkami itp. Szukam raczej aktywnego lub byłego zawodnika który ma doświadczenie w szkoleniu i nie zdziera za dużo kasy. Przede wszystkim chciałbym poznać wyczynową technikę jazdy (operowanie kierownicą, pedałami, dobór toru jazdy, prędkości itp) dostosowaną do mojego auta. Nie piszcie tylko proszę, żeby popytać zawodników na KJS-ach bo tam każdy ma inną teorie i pewnie większość z nich jest błędna ;) Im więcej ich pytam i słucham tym mniej rzeczy mi się zgadza i mam większy mętlik w głowie. Szukam kogoś z większym autorytetem
Uważam, że więcej da mi inwestycja paru stów w szkolenie i trening własnych umiejętności niż wkładanie takiej kwoty w samochód. Auto można rozbić a technika zostaje.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Początek

Postprzez Mad Max » czwartek, 27 sie 2015, 21:07

W wawie takie coś prowadzi Marcin Opałka
http://www.siescigam.pl/tory-wyscigowe/ ... -warszawa/
na tym torze w zeszłym roku był odcinek Barbórki Warszawskiej
poza tym jakieś 3 lata temu moja Aneta dostała na urodziny prezent z podobnym kursem u jednego z zawodników wyścigowych (niestety nie pamiętam nazwiska - z góry sorry dla kierownika) który robi na tym samym torze takie jazdy - do dyspozycji był pucharowy Ceed oraz Impreza - polecam wybranie się tam w zimie, można się namachać kierownicą aż łapy odpadają :wink:
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Początek

Postprzez Anbarra » czwartek, 15 paź 2015, 23:17

https://www.youtube.com/watch?v=QSL2JegMlmQ

chciualbym porady kogos, na temat stylu jazdy :) wiem ze malo widac i dialogi glupawe ale kolega nie kumaty i budzet nie pozwala na gopro. co powinienem poprawic w swojej jezdzie od razu? moje typy to praca gazem i szersze przejscia przez zakrety :)
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: Początek

Postprzez martenzyt » niedziela, 8 lis 2015, 21:36

posejdon napisał(a):No ciekawie się wątek rozwinął. Kolega pytał gdzie czym i za ile można się pościgać a Wy o grach komputerowych prawicie. Pewnie ma to jakieś przełożenie na real bo tor jazdy, ćwiczenie refleksu czy tam dobór biegu ale nie wiem czy jednak dokładnie o ten rodzaj ścigania chodziło Autorowi wątku.


Dokładnie!! Nie patrz na żadne gry czy tam jakieś wirtualne zawody bo to fikcja. Ktoś tu wcześniej fajnie napisał - jeździj, jeździj i jeszcze raz jeździj i miej frajdę z jazdy i jeżeli masz możliwość korzystaj z rad bardziej doświadczonych zawodników ale też pamiętaj, że nie wszyscy będą się z Tobą chcieli podzielić tzw. know-how i nie ma się co dziwić wtedy trzeba podpatrywać. Jak już wspomniano masz o tyle lepiej niż np. ja jak startowałem w KJS (jazda wkoło pachołków, cofanie miedzy pachołki, próba typu start&stop), że masz dużo filmów z zawodów - więc wyciągaj wnioski. Swego czasu jak jeszcze w Chorzowie był autodrom a policjant za wpuszczenie nas żebyśmy mogli sobie potrenować (bo był to teren policji) dostawał zawsze coś w prezencie, to bywało tak, że za jeden dzień dokończyło się komplet opon (oczywiście nie nowych ale jeszcze dobrych).
Avatar użytkownika
martenzyt
N3
 
Posty: 433
Dołączył(a): poniedziałek, 3 gru 2007, 16:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Początek

Postprzez benG » poniedziałek, 9 lis 2015, 12:39

cześć

Ja mam jeszcze pytanie co do regulaminów. Ktoś na pewno był na jakimś kjs ak polski.
http://www.automobilklubpolski.pl/sportsam/pucharap/pjesieni2015/RU%20Puchar%20Jesieni%202015.pdf
Tu jest w regulaminie napisane, że koła zapasowe mogą być 2 i na BK trzeba się z nimi pojawić. i dalej
10.3 Ilość kół w samochodzie musi zgadzać się z ilością kół na badaniach kontrolnych jak i
w czasie prób. Samochód uczestnika przez cały czas trwania imprezy musi być
wyposażony w ukompletowanie takie jak na BK 1.

czy oznacza to, że te koła mają być przymocowane i wożone w samochodzie podczas prób ?
może głupie pytanie ale ja to tak rozumiem. w innych kjs można było np zostawić je na swojej miejscówce
benG
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 17 kwi 2015, 11:59

Re: Początek

Postprzez bimber » poniedziałek, 9 lis 2015, 13:39

co prawda z ak polskim nie miałem styczności, i nie wiem jak ten przepis egzekwują, ale dokładnie o to chodzi.
Jak jechałem w tym roku Festiwalowy, to nawet znaczyli koła, i podczas rajdu w rajdówce musiałeś mieć wciąż tą samą ilość kół.
Po jednej z pętli na wyjeździe z serwisu było sprawdzane ile kół znajduje się w samochodzie.
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: Początek

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 9 lis 2015, 14:43

benG jest dokładnie tak jak tak jak piszesz i rozumiesz
na badaniu każde koło jest "znaczone" naklejką - możesz jechać zawody bez zapasu ale w przypadku kapcia nie masz możliwości zmiany więc wiadomo z czym to się wiążę
jeśli zabierasz dwa zapasy to muszą być przypięte na "sztywno" - no chyba że jedziesz cywilnym samochodem (np. sedan)i jak wrzucisz drugie do bagażnika to nie będzie stwarzało żadnego zagrożenia wtedy nie powinno być problemu
jak masz wątpliwości dzwoń do AK - na pewno pomogą
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Początek

Postprzez benG » poniedziałek, 9 lis 2015, 16:47

no ok, rozumiem
A w takim razie macie jakieś informacje jak mocować koła aby było zgodnie z BK?
ja mam serie ale wydaje mi się że nie puszczą jeśli będzie latało koło po bagażniku
benG
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 17 kwi 2015, 11:59

Re: Początek

Postprzez iceman150 » poniedziałek, 9 lis 2015, 19:18

Pierwsze zamocuj standardowo do nadwozia np jakąś śrubą a drugie przymocuj pasem do tego pierwszego. Lub po prostu oba pasami jakoś zamocuj.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Początek

Postprzez Altarir » wtorek, 10 lis 2015, 09:33

Ja w E36 rozwiązałem to tak: standardowo zapas jest nakładany na taki gwintowany pręt (i od góry taki "talerzyk"), więc po prostu kupiłem długą nakrętkę (o taką: https://icmarket.pl/images/walraven-nak ... market.jpg) i drugi taki pręt i zrobiłem sobie przedłużenie, żeby można było założyć na to dwa koła zapasowe :). Na BK nigdy problemów przez to nie miałem
Altarir
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 15:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości