a4 b5 do kjs?

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez voytec » piątek, 18 kwi 2014, 12:06

fkuzi555 napisał(a):Jeśli chodzi o napęd - do b6 włącznie Torsen, wyższe Haldex.


Bynajmniej :wink:, w żadnym A4 nie ma Haldexa, a centralny dyfer to wspomniany Torsen, od B7 T3/Type "C", w zależności od typoszeregu i wariantu danego modelu z różnicami w skonfigurowaniu (m.in. z "Vectoring quattro system", czyli elektronicznie kontrolowanym dyfrem na osi tylnej).

A co do sedna wątku to teoretycznie można próbować niemal wszystkim, a sensowność weryfikować przez realia/portfel/potrzeby.
A4 B5 1.8Tq w ilości 3-4 sztuk ścigają się np. w 3 (Rallye200) i 2 niemieckiej lidze. Oczywiście asfalty. Wyniki? Spodziewane, wstydu nie ma, ale szału także. Tutaj bardziej decydującym jest podejście, zorientowanie na fun itp..

"Łatwe" ~240KM w 1.8T A4 B5? No to też zależy od przyjętej skali i odniesienia. Temat oczywiście jest przerobiony niejednokrotnie, ale trzeba mieć świadomość inwestycji w pakiet niezbędnych przeróbek (w tym wymiana turbosprężarki na np. k04 015, FMIC i orurowanie, wtryskiwacze 380 ccm, wydajna pompa paliwa, kompletny wydech wraz z DP (3"), nowy DV, mod sprzęgła, wystrojenie + inne drobniejsze sprawy). I dalej w plecy w zestawieniu z np. seryjnym Scoobie GT (sportowa wkładka na porównywalnym poziomie).

BTW, nadsterowne A4 B5q? Przyjmując fabryczne nastawy i nie korygując przyjętą zawczasu techniką powożenia, w zależności od wariantu silnikowego (R4 lub V6), raczej mniej lub bardziej podsterowne. Z RS4 włącznie.

Ale pomysł z B3 quattro jest niezły. Wariant polecany - 2,3 20V (7A). Jeśli koniecznie coś młodszego, nieco bardziej dostępnego - B4 sedan/coupe 2.8. Walory masowe V6-tki tutaj akurat nie są nadwyraz uciążliwe.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp


Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez viper » piątek, 18 kwi 2014, 14:13

Widzę ze liczys sie z kasa wiec powiem ci tak. Na eksperymentowanie to stac bogatego. Ile widziales w rajdach czy kjs samochodów których szukasz. Kup sobe zwykłego imprezę gt zrób mu komputer i będziesz miał 240-250 km i gore części na rynku dostępnych. Daj spobie spokój z wynalazkami.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez jaczylibodzio » piątek, 18 kwi 2014, 14:56

voytec napisał(a):BTW, nadsterowne A4 B5q?

Toć o wyjeżdżaniu przodu mówiłem, więc podsterowne :)
"No bo po co mi hamulce jak mam wycieraczki? oO"
Avatar użytkownika
jaczylibodzio
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2011, 23:22

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez Mateos » piątek, 18 kwi 2014, 16:49

http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-0-tur ... 22713.html troszkę większa i tańsza impreza gt
Avatar użytkownika
Mateos
N2
 
Posty: 165
Dołączył(a): niedziela, 16 lis 2008, 13:14
Lokalizacja: Świątniki Górne

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez viper » piątek, 18 kwi 2014, 17:25

Mateos napisał(a):http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-0-turbo-C32922713.html troszkę większa i tańsza impreza gt

To jest złom. Kolega mówił ze ma 26 tys na wydatek, wiec starego zloma nie ma co kupować jak moze wiecej kasy przeznaczyć.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez voytec » piątek, 18 kwi 2014, 17:49

jaczylibodzio napisał(a):Toć o wyjeżdżaniu przodu mówiłem, więc podsterowne :)


Toć to się tyczyło odczuć filantrop'a :)
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez Mateos » piątek, 18 kwi 2014, 17:52

viper napisał(a):ubaru-legacy-2-0-turbo-C32922713.html troszkę większa i tańsza impreza gt

To jest złom. Kolega mówił ze ma 26 tys na wydatek, wiec starego zloma nie ma co kupować jak moze wiecej kasy przeznaczyć.


To ja poproszę taki złom :lol:
Avatar użytkownika
Mateos
N2
 
Posty: 165
Dołączył(a): niedziela, 16 lis 2008, 13:14
Lokalizacja: Świątniki Górne

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez vagfan » piątek, 18 kwi 2014, 18:00

Tak patrze na ten mój wątek i powiem, że faktycznie te 4x4 to może być za duża zabawka przy moim budżecie i chyba bym został przy ośce. Fakt, że chciałbym autko 4x4 i z turbinką ale to może mnie przerosnąć finansowo. A z tym a4 wyskoczyłem bo mam dobre wspomnienia z audi. Subaru mi się podoba i wiem, że części jest do tego sporo ale ewentualne naprawy tego auta też są kosztowne. A co do wszystkich aut i tak wg mnie najważniejszy jest kierowca, nie muszę pokazywać przykładu kajtka w RSMP w ostatnich latach tylko wystarczy, ze spojrzę na moje lokalne środowisko rajdowe. Ostatni rallysprint wygrało 206 z 2.0 pod maską przez fiesta st i civiciem (żelazko) z 1.3 pod maską, najlepsze 4x4 turbo było subaru na 9 miejscu. Także fura nie świadczy od razu o dobrym wyniku więc chyba zostanę przy ośce bo na 4x4 to pomysłu na razie nie mam. Na jdm mnie nie stać, b5 mi sie rozsypie z zawiasem na szutrze a takie ośki typy saxo, 106, 206, będą dosyć mło0de bo koło roku 2000 i jeszcze styknie na modyfikacje. Aha jeszcze jedno pytanie. Co sądzicie o punto 2 hgt do amatorek?
vagfan
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 15 kwi 2014, 16:59

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez viper » piątek, 18 kwi 2014, 18:25

vagfan napisał(a): Co sądzicie o punto 2 hgt do amatorek?

A widziałeś punto hgt w kjs. Lubisz kombinować kolego :D. Kup sobie clio 2.0 sport, bo wkjs liczy sie stosunek mocy do masy dobre opony, skuteczny ręczny i będziesz smigał ewentualnie zawiasik za pare groszy.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez piotrg » piątek, 18 kwi 2014, 18:46

viper napisał(a):Widzę ze liczys sie z kasa wiec powiem ci tak. Na eksperymentowanie to stac bogatego. Ile widziales w rajdach czy kjs samochodów których szukasz. Kup sobe zwykłego imprezę gt zrób mu komputer i będziesz miał 240-250 km i gore części na rynku dostępnych. Daj spobie spokój z wynalazkami.


Dobra rada od serca, popieram :!:
A ile widziałeś punto w amatorkach ?, komu to potem odsprzedaż i za ile? - zły pomysł. Z fiatów to tylko sc i cc,ale te auta jak będziesz chciał dobrze zrobić (zgodnie z homo)to też jest drogo i słabo dostępnie, koszty nieproporcjonalne do osiągów.
Koledzy ci dobrze doradzają z PSA, pomyśl też o starej poczciwej astrze, do tych marek jest duża dostępność gratów i są relatywnie tanie, dobra proporcja poniesionych kosztów do osiągów.
Jeśli nie planujesz jeździć wyżej to możesz spróbować tak jak kolega viper ci doradził seryjna impreza gt według mnie lepiej impreza wrx (łatwiej kupic coś ładnego około 30-40tyś i dużo lepsza dostępność używek). Te auta już seryjne bez żadnych przeróbek (brak kosztów na ulepszanie, wymieniasz graty serje na serje jak się coś zwali) mogą ci wystarczyć bo mają bardzo dobre osiągi. Wsadzasz klatke, fotele, pasy, kierownice i możesz startować.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez vagfan » piątek, 18 kwi 2014, 20:05

to raczej PSA zostaje, WRX to na razie nie moja liga cenowa. Dzięki za rady.
vagfan
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 15 kwi 2014, 16:59

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez jaczylibodzio » piątek, 18 kwi 2014, 20:15

voytec napisał(a):
jaczylibodzio napisał(a):Toć o wyjeżdżaniu przodu mówiłem, więc podsterowne :)


Toć to się tyczyło odczuć filantrop'a :)

Łoj toć prowda :) Nie zwróciwszy uwagi ;)

viper napisał(a):(...) Kup sobie clio 2.0 sport, bo wkjs liczy sie stosunek mocy do masy dobre opony, skuteczny ręczny i będziesz smigał ewentualnie zawiasik za pare groszy.

Słusznie, słusznie :) I jeszcze łącznik ;)

piotrg napisał(a):(...)pomyśl też o starej poczciwej astrze, do tych marek jest duża dostępność gratów i są relatywnie tanie, dobra proporcja poniesionych kosztów do osiągów.(...)

Polać mu! Astra to takie większe autko jak clio czy rakietowe brzdące z PSA, co wcale nie oznacza że gorsze. A niektórzy wolą ze względu na psychikę - nieco więcej przestrzeni.
"No bo po co mi hamulce jak mam wycieraczki? oO"
Avatar użytkownika
jaczylibodzio
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2011, 23:22

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez opornick » piątek, 18 kwi 2014, 20:42

ja ze swojej strony moge polecic saxo/106 , swietne autka, daja mase frajdy z jazdy, dobrze sie prowadza, potrafia miec duzo trakcji, gratow na rynku masa
lekkie zwinne, tanie w utrzymaniu i upalaniu, w sumie 2 pugi mielismy przyjemnosc ujezdzac
niedawno pozegnalismy nasza sztuke ze smutkiem


moge rowniez polecic vw golfa II
wracajac do tematu 4x4, mozna golfa II kupic syncro i mamy stosunkowo lekkie auto z 4x4
buda zawias silniki sa pancerne, jak pada syncro wkladasz haldexa i latasz dalej albo odpinasz tyl i latasz oska
to tak na marginesie jesli chodzi o 4x4
wracajac do oski i golfa, mkII po wypruciu wazy jakies 850kg (ale oczywiscie przygotowane do jazdy)
wade to auto ma taka ze trzeba zbudowac sobie samemu bo ciezko kupic cos w przyzwoitym stanie z fabryki z mocnym silnikiem czyli GTI
wiekszosc to strucle albo juz zglebione i $$$$ sobie wolaja
czesci jest sporo tez, nie tak duzo jak saxo ale nie ma wiekszych problemow
np tylna belka ze stabem i tarczami pasuje z mkIII z passata z toledo vento itd
przednie piasty wklada sie z z powyzzych i mamy hamulce 256 albo 280 albo wiecej
silniki pasuja zamiennie wiec dowolnosc duza
1.6 seria 70KM za czapke gruszek robimy na 100KM i 140NM co przy masie 850 juz daje niezla zabawe
mozemy wlozyc 2e, KR, ABF itd itp
evi I z 1.6 pod maska zrobilem z ulamek budzetu ktorym dysponujesz :)
po sezonie mocy braklo to sie 1.8 16v wrzucilo, 165KM zrobilo tez tanio i to juz dalo niezlego kopa
obecnie konczy sie robic evo III :D
ogolnie duzo by pisac, cala ta droge przeszedlem:)

mozna tez trafic na juz gotowe, ostatni gdzies na allegro wisial mkIII z abf'em albo jakas ibiza
no i wlasnie, ibiza, tez ciekawy pomysl, waga podobna do MKII tylko z fabryki z ABF

zeby nie byc goloslownym:

evo I 1.6:
http://www.youtube.com/watch?v=dVtlNPLiibw
http://www.youtube.com/watch?v=wVrl8ZgzO5c
http://www.youtube.com/watch?v=a-meZCe2ChI

evo II 1.8 16v ITB
http://www.youtube.com/watch?v=JEbtusVUztM
http://www.youtube.com/watch?v=p9W1HwlSB_s
http://www.youtube.com/watch?v=b5gYujkZ-gU
http://www.youtube.com/watch?v=AdCJ9Ur9NG8


z reszta reszta filmow z golfem i z pugiem na moim kanale
http://www.youtube.com/channel/UCLx7W62a9rmOTypenmuUwUA
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez filantrop » piątek, 18 kwi 2014, 23:11

voytec napisał(a):
jaczylibodzio napisał(a):Toć o wyjeżdżaniu przodu mówiłem, więc podsterowne :)


Toć to się tyczyło odczuć filantrop'a :)



tak, takie mam odczucia. moje audi 1,9 afn podkrecone nieco. potrafi być nadsterowne w zakręcie. mowa oczywiście o śniegu. poza tym wg. mnie napęd quattro nie nadaje się do sportu. brakuje mu przewidywalnosci. nie wiadomo które koło będzie ciągnąć...powyżej 110-120 km/h ciężko się tym jedzie w poślizgu...

jeźeli auto ma dawać fun na szutrach to bym brał jakiś rwd. e30, toyota starlet, escort mk 2? popatrz jakie auta scigają się w finlandi, estonii, wlk brytani
filantrop
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): niedziela, 29 lip 2007, 11:31
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: a4 b5 do kjs?

Postprzez vagfan » sobota, 19 kwi 2014, 07:55

tu jest POLSKA, czyli jak już rwd to e30, reszta to za duże egzotyki.
vagfan
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 15 kwi 2014, 16:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości