fkuzi555 napisał(a):Jeśli chodzi o napęd - do b6 włącznie Torsen, wyższe Haldex.
Bynajmniej , w żadnym A4 nie ma Haldexa, a centralny dyfer to wspomniany Torsen, od B7 T3/Type "C", w zależności od typoszeregu i wariantu danego modelu z różnicami w skonfigurowaniu (m.in. z "Vectoring quattro system", czyli elektronicznie kontrolowanym dyfrem na osi tylnej).
A co do sedna wątku to teoretycznie można próbować niemal wszystkim, a sensowność weryfikować przez realia/portfel/potrzeby.
A4 B5 1.8Tq w ilości 3-4 sztuk ścigają się np. w 3 (Rallye200) i 2 niemieckiej lidze. Oczywiście asfalty. Wyniki? Spodziewane, wstydu nie ma, ale szału także. Tutaj bardziej decydującym jest podejście, zorientowanie na fun itp..
"Łatwe" ~240KM w 1.8T A4 B5? No to też zależy od przyjętej skali i odniesienia. Temat oczywiście jest przerobiony niejednokrotnie, ale trzeba mieć świadomość inwestycji w pakiet niezbędnych przeróbek (w tym wymiana turbosprężarki na np. k04 015, FMIC i orurowanie, wtryskiwacze 380 ccm, wydajna pompa paliwa, kompletny wydech wraz z DP (3"), nowy DV, mod sprzęgła, wystrojenie + inne drobniejsze sprawy). I dalej w plecy w zestawieniu z np. seryjnym Scoobie GT (sportowa wkładka na porównywalnym poziomie).
BTW, nadsterowne A4 B5q? Przyjmując fabryczne nastawy i nie korygując przyjętą zawczasu techniką powożenia, w zależności od wariantu silnikowego (R4 lub V6), raczej mniej lub bardziej podsterowne. Z RS4 włącznie.
Ale pomysł z B3 quattro jest niezły. Wariant polecany - 2,3 20V (7A). Jeśli koniecznie coś młodszego, nieco bardziej dostępnego - B4 sedan/coupe 2.8. Walory masowe V6-tki tutaj akurat nie są nadwyraz uciążliwe.