Moderator: SebaSTI
jaczylibodzio napisał(a):Zastanawia mnie tylko fakt rozłożenia masy na większą powierzchnię, przecież automatycznie auto nie zapada się bardziej w śnieg a ślizga się po nim... Cały czas mówię o zwykłej oponie.
jaczylibodzio napisał(a):Zastanawia mnie tylko fakt rozłożenia masy na większą powierzchnię, przecież automatycznie auto nie zapada się bardziej w śnieg a ślizga się po nim... Cały czas mówię o zwykłej oponie.
jaczylibodzio napisał(a):Przeczytaj raz jeszcze Albo inaczej:
Zwróć uwagę na zwykła oponę (nie semi slick) po lewej co się dzieje jak jest małe ciśnienie. Lepszy bieżnik w środku? A no lepszy, bo nie przylega jak się jedzie.
PSYCHObójca napisał(a):żółtodziób napisał(a):Dlatego własnie najlepsza jest wąska opona z kolcami.
kolego masz racje wyższe ciśnienie stosuje się w oponach kolcowanych ale z trochę
Innego powodu - chodzi o to żeby pod ciężarem samochodu kolec "nie chowal" się w oponie ...
... ale pytanie kolegi Boogie odnosiło się do ciśnienia w seryjnej zimowej oponie na KJS ...
... krótka odpowiedz jest taka ze samochod z taka opona na śniegu z niższym ciśnieniem ok 1,6 zrobi lepszy czas na próbie (i nie chodzi tylko o próbę zryw - hamowanie ) niż na wyższym cisnieniu ( np 2,3) ....
Pozdrawiam
toydols napisał(a):Po prostu zimówka napompowana na nominalne ciśnie na śniegu zachowa się jak opona przepompowana.
Na szerokiej oponie seryjne auto na trochę wymęczonym zawiasie, na wąskiej też seryjne, ale z 3 rozpórkami, na poliuretanach i zasadniczo w stanie idealnym. Auto na wąskiej oponie miało ciśnienie 2,3 żeby nie zdjęło opony, auto na szerokiej oponie miało 2,0 i było łatwiejsze w prowadzeniu, szybsze i miało dużo lepszą trakcję!
Ostatnio też zastanawiałem się jak ma się upuszczanie ciśnienia do ogólnej teorii o tym, że na śnieg opona powinna być jak najwęższa. Ale to chyba robi różnicę dopiero w przypadku konkretnie wąskiej opony czy kolca z prawdziwego zdarzenia..
qbus napisał(a):Chyba wszystko w granicach rozsądku ale wg. mnie np. 106/Saxo prowadzi się dużo lepiej po śniegu na wąskim 165/65 zamiast org. 185/55 czy 175/60.
jaczylibodzio napisał(a):PSYCHObójca ale pokazałeś oponę do wyczynu a nie do jazdy po drogach publicznych A
jaczylibodzio napisał(a): (upuszczenie powietrza nie robi dołka i na zakręcie taka opona nie złazi z felgi, a mi cały czas chodzi o zwykłą oponę) Pokazanie zużycia opony miało na celu uwidocznienie który element opony nie przylega przy niskim ciśnieniu i kilometry tu nic do rzeczy nie mają.
jaczylibodzio napisał(a): Fizyka przemawia za większym ciśnieniem. Zaznaczam że cały czas chodzi mi o śnieg a nie lód...
jaczylibodzio napisał(a):
Już się ugadałem z kolegą i będziemy sprawdzać w sobotę te same opony ale na różnym ciśnieniu w głębokim śniegu.
PSYCHObójca napisał(a):... to mnie chyba uczono innej fizyki ... kolego wpisz sobie w Wikipedii hasło adhezja , tarcie toczne itd. ... nie czytasz do końca moich postów - pisałem już ze opona któraLepiej trzyma buksujac (Wy to chyba nazywacie "gryzieniem")jest opona szutrowa ...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości