Strona 1 z 2

Czy to auto się nadaje??

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 00:27
przez tomek_glw
Witam wszystkich serdecznie w Nowym Roku.
To mój pierwszy post tutaj. Jestem dość "świeży" w tym temacie ale ostro przekopuję się przez Forum.
Chciałbym w tym roku - bez jakiegoś napinania się - tyle żeby trochę "liznąć" tą dyscyplinę - wystartować w jakimś KJSie.
Mam auto które być może jest dość kontrowersyjne i nie wiem czy da się i czy wogóle można wystartować nim w KJS. Jest to M3 E36. Na pewno nie nada się na trasy szutrowe bo jest zbyt twardy i niski ale asfalt - czemu nie. Dajcie znać co i jak i za wszelkie wskazówki z góry dziękuję!
Pozdrawiam!

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 12:23
przez rallyfilip
Mozesz spokojnie wystartować taki sprzetem. Auto mocne, tył napęd - boki gwarantowane :) Jak się jeździ mocnym rwd na kajtku mozna zobaczyć tu: http://pl.youtube.com/watch?v=JsmUuIBbIK0

Jeżeli chcesz pojeździć szybciej zapraszam na zawody organizowane na torze FAP.

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 12:40
przez tomek_glw
rallyfilip napisał(a):Jeżeli chcesz pojeździć szybciej zapraszam na zawody organizowane na torze FAP.


Dzięki za odpowiedź. Będę wdzięczny za wszelkie info na temat tych zawodów, tzn. jakieś terminy, wymagania itd...

Pozdrawiam.

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 12:46
przez młody_FFRT
Tutaj masz wsystko

daleko nie trzababyło szukać 2 tematy niżej :PP

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 12:53
przez tomek_glw
Mam jeszcze pytanie odnośnie KJS'ów.
Mianowicie w regulaminie napisane jest, że auto musi mieć identyczne felgi i opony na obu osiach. Tak się składa, że u mnie fabrycznie przód ma 225/45/17 a tył 245/40/17. Felgi także mają różną szerokość.
Jak odniosłaby się do tego faktu komisja przy badaiu techn. przed startem?

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 14:15
przez jarauto
twoje auto MA identyczne felgi i opony na obu osiach.

identyczne na osi przedniej,

oraz identyczne na osi tylnej.


Regulaminowo.

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 22:20
przez tomek_glw
jarauto napisał(a):twoje auto MA identyczne felgi i opony na obu osiach.

identyczne na osi przedniej,

oraz identyczne na osi tylnej.


Regulaminowo.


Niestety nie. Być może mówisz o wersji 3,0litra (do `96roku). Wiem, bo jestem właścicielem już dość długo, sam go sprowadzałem jest wpis w briefie a poza tym mam oryginalną instrukcję.
Przód 225, tył 245. Felgi (z pamięci) 7cali przód i 7,5 tył.
Model 3,2litra z `97roku.
Panowie na stacji diagnostycznej (przy rejestracji auta w kraju) przyczepili się właśnie do faktu różnych rozmiarów opon - polskie przepisy narzucają jednakowy rozmiar gum ale po przestudiowaniu papierów musieli odpuścić - w końcu tak to w fabryce wymyślili.

Pozdrawiam.

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 22:35
przez men
Koła identyczne na osi. Czyli nie możesz mieć prawego koła innego niż lewe na jednej osi. Możesz za to mieć inne z przodu niż z tyłu. Fajne autko, ale klasyfikowany będziesz w klasie z Subaru i Evo, więc ciężko będzie o wyniki. Hej. Filmem wklejonym przez rallyfilip lepiej się nie sugeruj, jak będziesz tak jeździł to Maluchy ci wklepią

PostNapisane: sobota, 3 sty 2009, 22:49
przez tomek_glw
No jasne. Sorry - nie zajarzyłem ;)
Jeśli tak no to nie ma problemu.
Ja generalnie nie nastawiam się na super wyniki tylko raczej na dobrą zabawę. Auto jest dość ciężkie i daleko mu do zwinności mniejszych pojazdów ;) dlatego pytałem Was czy to wogóle ma sens.
No ale jazda bokami jest niezła.

PostNapisane: niedziela, 4 sty 2009, 00:00
przez Philippe
ja tez tak mam, ze mam różne rozmiary opon na lato - 205 przód, 215 tył i nikt sie nigdy nie przyczepił, chociaż książki na to nie mam :-)

PostNapisane: niedziela, 4 sty 2009, 02:22
przez Komin
A czy ktoś może orientuje się jak jest z fotelami kubełkowymi według przepisów KJS 2009? Czy muszą mieć homologację czy nie? I jeszcze mam jedno pytanie: czy do startów w KJS trzeba być zrzeszonym w jakimś automobilklubie czy nie? Pozdrawiam.

PostNapisane: niedziela, 4 sty 2009, 10:04
przez Bujaka Jamajka
W KJS możesz startowac seryjnym autem. Nie potrzebujesz kubełków w środku. Do startu w KJS nie musisz byc nigdzie zrzeszony.
Pozdrawiam :)

PostNapisane: niedziela, 4 sty 2009, 12:24
przez Pancin
men napisał(a):Fajne autko, ale klasyfikowany będziesz w klasie z Subaru i Evo, więc ciężko będzie o wyniki.


Nie koniecznie. Zapraszam na Super OES w Kielcach (link w podpisie). Specjalnie dla takich sprzętów mamy dodatkową klasę RWD, czyli oprócz pojemnościowej (faktycznie z Miśkami i Imprezami) rywalizujesz bezpośrednio z posiadaczami RWD.

PostNapisane: niedziela, 4 sty 2009, 14:30
przez Komin
Bujaka Jamajka napisał(a):W KJS możesz startowac seryjnym autem. Nie potrzebujesz kubełków w środku. Do startu w KJS nie musisz byc nigdzie zrzeszony.
Pozdrawiam :)


Ok. Ale jeśli bedę chciał zmienić fotele na kubełki, chociaż ten dla kierowcy (bo w maluchu będę latał jak w betoniarce:) to czy muszą mieć one homologację?

PostNapisane: niedziela, 4 sty 2009, 15:03
przez AndreWRC
Na logike... jak normalny fotel nie ma homo. to po co w kuble homologacja?